Protiv Đilasa tri scenarija

D. MILINKOVIĆ

17. 12. 2013. u 21:16

Pred demokratama burne nedelje, jača front koji je za preispitivanje odgovornosti aktuelnog rukovodstva. Tadić i Šutanovac hoće izbore u stranci. Pajtić se protivi povratku bivšeg lidera

BORIS Tadić i Dragan Šutanovac u svakodnevnom su kontaktu i narednih dana trebalo bi da definišu zajedničku strategiju za izazivanje vanrednih izbora u Demokratskoj stranci - saznaju „Novosti“.

Kako prenose naši izvori, zasad postoje tri scenarija za udar na Dragana Đilasa.

Prvi je da se na sednici Glavnog odbora, sredinom januara, potpisima 150 članova zatraži raspisivanje izborne skupštine ili odmah, na samoj sednici, pokrene procedura za izglasavanje nepoverenja Đilasu.

Međutim, ukoliko Đilas prolongira zakazivanje narednog okupljanja vrha demokrata, ili izbornu inicijativu ne podrži većina na GO, ide se na „plan B“. Odnosno, u Krunsku bi stigao zahtev 25.000 članova DS za zakazivanje izborne skupštine. Prema našim saznanjima, u Prokuplju, Rači i Paraćinu, već se prikupljaju potpisi.

Treći plan praktično je „repriza recepta“ koji je primenio sam Đilas kada je rušio Tadića - a to je da se lider demokrata, pritiscima iznutra, sam povuče.

Zbog toga timovi Tadića i Šutanovca koji je još pre pola godine zatražio reorganizaciju stranke, užurbano rade na okupljanju fronta protiv Đilasa, a podrška za izbore u DS traži se i među najbližim saradnicima aktuelnog stranačkog lidera.

Prema našim informacijama, to je bio jedan od uslova počasnog predsednika stranke za ulazak u izbornu trku - da se između većine stranačkih funkcionera, pa i onih koji gravitiraju oko Đilasa, postigne konsenzus da je u DS potrebno hitno sprovesti radikalne kadrovske promene.

Tu je najveći kočničar Đilasov zamenik u stranci, Bojan Pajtić, koji nije za povratak na staro, odnosno za vraćanje Tadića na kormilo stranke.

Naime, navodno je upravo Pajtić bio taj koji je na sastanku na Fruškoj gori, septembra 2012, zatražio Tadićevo povlačenje, u interesu stranke. Naši sagovornici kažu, da u slučaju povratka Tadića, nije isključeno da Pajtić napusti stranku i za sobom povuče ogroman broj vojvođanskih demokrata.

KLUB NIJE PODELJEN

ZA informacije da se i poslanički klub demokrata u Skupštini Srbije uveliko polarizovao na Đilasove i Tadićeve poslanike, šef parlamentaraca DS Borko Stefanović kaže da su netačne:

- Nismo zadovoljni rezultatima nedeljnih izbora, ali oni su daleko od katastrofalnih, kako neki žele da ih predstave. Sve je to u funkciji da predstavljanja da u DS vlada rasulo, što je svetlosnim godinama daleko od istine.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (41)

Avenger

17.12.2013. 21:41

Probali su opciju Tadic, nije valjalo. Oprobali su opciju Djilas, isto nije valjalo. Valjda kada vidis da neka metoda ne funkcionise menjas je, u ovom slucaju dajes nekog treceg kandidata i neku trecu opciju. Toliko o tome koliko atribut demokratska lezi uz DS (sa onim iz 90-ih zajednicko im je samo ime), kada je stranka toliko kartelizovana, zatucana i lisena dijaloga i unutarstranacke demokratije, da niko nema hrabrosti da izadje sa nekim novim kandatom. (...)

Avenger

17.12.2013. 21:43

Umesto toga clanovima te partije i potencijalnim biracima, se vec drugi put za godinu dana nudi izbor izmedju dva kandidata od kojih su obojica dokazali da nemaju sta da ponude.

Lala iz Banata

17.12.2013. 21:46

Novi drzavni sitem je na nacelima bolji ide ispred i uvek daje podrsku da se napravi manji korak dalje. Svrha takvog sistema je da spreci ili suzi nepravilnost.

Stamena

18.12.2013. 06:17

@Lala iz Banata - Ako si ti iz Banata, ja sam Sveta Petka... Možda živiš u Austriji, pa ne znaš kako je u Banatu....

pmst

17.12.2013. 21:52

Slažem se da je opcija sa Tadićem kao sa Zoranom Živkovićem. Ono što je opasno da njima ( Tadiću i njegovim pulenima ) ne pada na pamet da je ovo lošija opcija od Đilasa. Jedino Pajtić ima šanse da ovo spreči ako izađe iz DS ili otcepi vojvođanski deo DS-a. Možda je to i najpravednije pa da Tadić može da se utopi, zajedno sa svojim učenicima ( Jeremić, Dušan Petrović ) u SNS. Narodu koji ima ovakve političare stvarno nije lako !!!

Jovana

17.12.2013. 22:01

Da li vi znate sta pricate vise, sta hocete, sta trazite... Potupuno rasulo, propast…

lenica

17.12.2013. 22:22

Odgovornost i Tadića i Šutanovca za stanje u DS-u nije po meni ništa manja od Đilasove.Zato i njihovi predlozi -neće biti od pomoći.Kasno.

Stamena

18.12.2013. 06:17

@lenica - Za razliku od SNS-a, u DS-u odlučuju organi stranke, a ne jedan čovek, dakle - to je na DS-u da reši sam sa sobom.

Late bloomer

17.12.2013. 22:24

Djilas treba sam da se povuce, za situaciju u DSu on je najveci krivac ali ne i jedini. Problem je a sta posle, sa Tadicem, Sutanovcem, Petrovicem.... pa to je slicna prica

dana

17.12.2013. 22:24

Sta,Sutanovac nijke u bajbuk? Sramota za pravdu. Vucicu, da li je moguce da si sve zaboravio od onog brda materijala s kojim si mahao pred izbore....

baba Simana

17.12.2013. 22:25

Cetvrti plan je najbolji, raspustiti stranku i preci u SNS koji je sve jaci iz dana u dan.

Prason 34. reda

18.12.2013. 07:01

@baba Simana - prevrtači su "gadni" igrači, onda rade u novo stranci ko "peta kolona"

Nesa

17.12.2013. 22:56

DS je stranka koja iz dana u dan ima sve manju podrsku, tako da bilo koji od ovih planova nece pomoci, niti medijska paznja, imali su svoju sansu i nisu je iskoristili.

Sima

18.12.2013. 02:34

@Nesa - Druze, DS ne moze imati sve manju podrsku, jer on onu pravu, iskrenu podrsku ovog naroda (po mom misljenju, na zalost) nikada nije ni imao. Vise je to bila neka inercija 5-to oktobarskih desavanja. Jednostavno, mentalitet nasih ljudi je veoma cudan, oni podrzavaju SNS jer ih on podseca na Milosevica, Seselja, radikale... Na sve ono sto bi oni zeleli da se vrati. Niko se ne pita sta je nova vlada (ali ozbiljno) uradila za prethodnih 1,5 godinu? Zalosno...

Stamena

18.12.2013. 06:16

@Nesa - Interesantno je da se vi botovi ne bavite nijednom drugom strankom nego samo DS-om - u strahu su velike oči, jel'da? :)

Nusret

18.12.2013. 08:01

@Nesa - Naprotiv. Jako dobro su je iskoristili sa njihove tacke gledista. Dobro su se nakrali. Toliko dobro da bi u svakoj iole normalnoj drzavi zavrsili na robiji. Ovaj procelnik mladih jurisnika zeljnih slave vlasti i bogatstva za sve se pitao a sad za nista ne odgovara.

MatijaBeograd

18.12.2013. 10:53

@Nesa - Statistika vas muci,vasa tragedija je sto se u vreme DS/a kvalitetniej zivelo i cene su bile manje...vasa nesposobnost,vratice DS u vrh...sem toga,kako mislis propali,pa DS je i dalje druga po snazi!

vladimir

18.12.2013. 00:47

boris tadic nije lopov.mogu da razmenim misljenje na civilizovan nacin sa bilo kim.glasac sam ds-a , necu da izdajem svoj stav zbog losih ljudi koji su koristili stranku i novac poreznika na republickom i lokalnom nivou zarad interesa.necu ni da kritikujem sadasnju vlast bez razloga,pohvaljujem ih za odredjene poteze.djilas odgovara kao politicar sadasnjoj vlasti jer se ne suprostavlja na pravi nacin.sadasnjoj vlasti zelim uspehe u Novoj godini i bolju opoziciju sa tadicem na celu.ziveli!

Alisa8

18.12.2013. 01:14

Najbolje resenje je basket dva na dva,tadic,Sutanovic protiv Djilasa i Pajtica,pa ko pobedi....

jovandeka

18.12.2013. 05:07

Ovo je već neukusno.Plasirati ovakva scenarija preko jednih večernjih novosti,a zna se iz čije kuhinje je stvarno bljutavo.Nema nikakve inicijative za vanrednim izborima ili povratku Tadića. I Tadić i Ćutanovac su poilitički autsajderi.Oni su svoje pokazali i tu nema popravke.Djilasu nastoje na sve načine da naškode,ne ovi iz DS,nego oni koji su u DS ušli zarad interesa i koji sada se masovnu ubacuju u SNS i već i kod njih zauzimaju čelne pozicije.E ti vrše "izbor" u DS.

deda vukasin iz klepaca

18.12.2013. 07:10

fotografija cetvorice lidera sve govori,a dugo je i trajalo,lijepo pametni kazu u lazi su kratke noge. kod nas to potraja malo duze 12 dugih godina.

Lala iz Banata

18.12.2013. 07:23

On zna da sam ja ovde za Srbiju, i zna da nece doci dan da ponovo se smeje.

pikaso

18.12.2013. 08:24

Koliko vidim demokrate su zabrinute zbog losih rezultata i bore se za vlast u stranci. Sustinski bi resili problem kada bi pokrenuli pitanje svoje odgovornosti za stanje u drzavi i sami trazili sankcionisanje odgovornih, samo time bi pokazali zrelost i brigu za gradjane i mozda, mozda dobili priliku da im neko poveruje u buducnosti.

Bojan

18.12.2013. 08:29

Predlažem da se ugasi DS u potpunosti, a da se protiv pojedinih završe istrage i ko je krao da se lepo procesurira. A ostali doviđenja. Uništili ste Srbiju tako da nemate šta više da tražite

zarkovo

18.12.2013. 08:46

Ovo sto demokrate rade jeste bavljenje posledicama. Tako nikad i nista sustinski nece promeniti. Ovaj izborni rezultat kazna je za pogubnu vladavinu koju su vodili i koju u pokrajini i dalje vode. Oni bi morali da sami preuzmu odgovornost za sve sto su produkovali i da se mole da ce im narod nekada oprostiti (ne i zaboraviti) sta su uradili.

ZoranaBgd

18.12.2013. 08:54

Zaista mi nije jasno sta sad oni pokusavaju? Sta dobijaju tima da vrate Tadica na celo stranke koja je u raspadu? On im najmanje moze pomoci jer je narod ogorcen, nismo ludi, citamo i saznajemo svakodnevno sta su radili i kako su nas nasamarili... Moje misljenje je da DS ne moze nikada da povrati ni polovinu jacine ko god bio na njenom celu.

Baki

18.12.2013. 10:29

NESA "DS je stranka koja iz dana u dan ima sve manju podrsku, tako da bilo koji od ovih planova nece pomoci, niti medijska paznja, imali su svoju sansu i nisu je iskoristili." Neso pogresno si se izrazio ili pogresno mislis i vidis stvarnost. DS Vodje da ih nenabrajam imali su svoju sansu i iskoristili su je debelo, Opljackali su Srbiju da su i Unucice obezbedili.

MatijaBeograd

18.12.2013. 10:55

Iz DS/a treba izbaciti Pajtica i Djilasa,neka osnuju svoju partiju,a pored njih isterati sve koji su u toj stranci bili ministri...podmladiti DS,a na celo takvih mladih i novih ljudi postaviti Borisa Tadica,jedinog coveka koji je iz vlasti otisao kakav je i usao u nju,kao podstanar...iskusan,elokventan i spreman da preporodi DS.

osecaj da li da ustanem ili odustanem

18.12.2013. 10:58

Ulazi u period gde nece nista da radi, ali ipak nece zeleti da ustane iz kreveta jer je umoran.

LAMBADA

18.12.2013. 11:18

Protiv ili za DJilasa cinjenica je da DS gubi tlo pod nogama.Biracko telo im je iz dana u dan sve manje,kao i poverenje gradjana koje su odavno izgubili.Licni interesi su im ispred stranackih ,a brojne afere se vezuju za celne ljude DS-a.

vucko011

18.12.2013. 11:21

Ja Đilasu ne bih poverila jednu ovcu da čuva a ne da vodi stranku ili ne daj Bože državu!

Hilari

18.12.2013. 12:56

@vucko011 - Slažem se sa tobom i apsolutno mi nije jasno kako je moguće da se Tadić tako lako predao i prepustio nešto što se zove sada bivša vladajuća stranka

dakili

18.12.2013. 13:26

DS nikako da se opameti i dalje nastavljaju u starom maniru, da se medjusobno sukobljavaju,rezultati izbora im nisu bili dovoljna opomena da ce ih takvo ponasanje unistiti.

Nikola

18.12.2013. 14:04

Mislim da ce DS nastaviti da tone ko god bio predsednik I stoga manite se corava posla. Organizujte se, veslajte u istom pravcu I imacete mnogo vece sanse za povratak!

Ludovik

18.12.2013. 15:57

Dok je bio Tadic na celu DS-a,oni su se nekako drzli,ali kada je Djilas dosao .onda je doslo do raspada sistema u stranci.Bilo ko da dodje nece moci da im pomogne,jer jednostavno niko ne zeli da vodi stranku sa takvim ljudima u njoj,koji su prodali Tadica,a sad se vracaju njemu,Dvolicnost i gledanje koristi.

Ivana

19.12.2013. 18:16

@Ludovik - Nije tačno. Upravo Tadićeva samozaljubljenost i neshvatanje situacije dovela nas je do ovde gde smo sada. On je bio ubeđen da nema šanse da izgubi, a sns to dobro iskoristila. Sad svi ispaštamo.

Receptura

19.12.2013. 01:45

Kada bi članstvo DS-a imalo snage, najbolje bi bilo održati vanredni kongres i postupiti kako bi trebalo. Zahvaliti se Tadiću, Đilasu, Šutanovcu, i još 1500 „bumbara“ po dubini. Za nauk.

Dijana

19.12.2013. 01:49

Istina je da Tadić ne želi da sruši Đilasa, nego hoće da ga „smoždi“. Toliko o Tadićevoj sposobnosti procenjivanja i izboru saradnika, s obzirom da je Đilasa u DS doveo upravo Tadić. Definitivno ovaj čovek ne treba više da se bavi politikom.

Katarina

19.12.2013. 01:50

Tadić ne shvata da je za sunovrat DS-a on odgovoran isto koliko i Đilas, ako ne i više. Đilas mu je bio jedan od najbližih ljudi, ali su sebi ipak dozvolili blaćenje u medijima mesecima nakon izbora. Dok se to dešavalo, gubila se prava ideja oko koje su se nekad i okupili osnivači DS-a. Svaki pokušaj vraćanja Tadića bi bio kontra-produktivan. „Neka on ostane u svom filmu“.

Jovan011

19.12.2013. 11:15

Izgleda da nije problem kod demokrata. Po svemu sudeci naprednjaci imaju nekoliko scenarija a krenuli su juce. Videcemo sta ce biti.

Toma

19.12.2013. 12:27

E to je odlucnost jednog coveka , kaze vise necu baviti politikom i evo gap onovo nas maneken ! Ako je tako vofio i drzavu u predhodnim godina mozemo samo zamisliti sta se sve radilo!