Mrčajevci: Srušio se avion, poginula četvorica muškaraca

V. ILIĆ

10. 04. 2011. u 15:30

Мрчајевци: Срушио се авион, погинула четворица мушкараца
Avion „Cesna 172“ srušio se kod Čačka, poginuli pilot i tri putnika. Po jednoj verziji, avion zakačio strujni vod, po drugoj, pilotu pozlilo i motori otkazali

U avionskoj nesreći, koja se dogodila u nedelju oko 14 časova u Mrčajevcima, nedaleko od Čačka, kada se na lokalni put srušio sportski avion „cesna 172“, poginuli su Milun Vukolić (60) iz Arilja, koji je upravljao avionom, Goran Ivanković (34) iz Čačka, Borislav Ilić (59) i Dragutin Đorem (36), obojica iz Mrčajevaca. Šta je tačan uzrok ove tragedije utvrdiće istraga koja je u toku. Nezvanično, prema prvoj verziji pilot je spustio letilicu na osam metara i pod punom snagom motora zakačio strujni vod što je bio razlog pada i eksplozije. Prema drugoj verziji, pretpostavlja se da je pilotu Vukoliću pozlilo tokom leta, i da su se motori aviona ugasili, posle čega je pad bio neizbežan.

Pilot iz Čačka Pero Marić (58), koji je sa Vukolićem u nedelju trebalo da leti za Gornji Milanovac, pa u Kraljevo, ispričao nam je da su se nekoliko trenutaka pre leta na aerodromu u Preljini pojavila dvojica mladića i stariji čovek.

- Od kontrole letenja smo dobili odobrenje da Vukolić i ja poletimo sa aerodroma u 13.45. Trebalo je da napravimo dva kruga do Gornjeg Milanovca, a potom da se uputimo ka Kraljevu - ispričao nam je Marić. - Međutim, oko 13.30, došla su dva momka, i na njihovu molbu da ih Vukolić provoza nad Čačkom, mi smo put odložili.

Vukolić je potom isterao avion iz hangara u Preljini. Obavio je i provere na „cesni“, koja je bila u njegovom vlasništvu.

- Proverio je leve i desne magnete motora, kao i broj obrtaja motora. Sve je perfektno funkcionisalo - ispričao nam je Marić. - Poleteli su oko 13.40. Odlično su uzeleteli. Vukolić je bio dobar pilot, 15 godina je leteo, odnosno imao je oko 1.600 sati leta. Odleteli su ka Čačku, i trebalo je odmah da se vrate. Bilo mi je sumnjivo što ih nije bilo posle desetak minuta. A onda mi je zazvonio telefon i javili su mi da je avion pao u Mrčajevcima. Siguran sam da se ne radi o kvaru na motoru, a jedina mogućnost je da je Vukolić imao srčani udar.

Kako „Novosti“ saznaju, u avionu su Ivanković i Đorem, koji su bili dobri prijatelji, nagovorili Vukolića da nadleti nad Mrčajevcima, kako bi Đorem mogao da iz aviona pozdravi svoju suprugu, a nakon toga trebalo je da slete u Preljinu.

- Telefonirao je svojoj ženi i rekao joj da ga gleda kako nadleće Mrčajevce - ispričao nam je jedan od Dragutinovih prijatelja.

- Taman kada je prekinuo vezu ugasio se motor nad našom varošicom, i avion je počeo da ponire.

Pozivali su, saznajemo, telefonom i svoje prijatelje. Njih dvojica trebalo je da u nedelju popodne otputuju u Italiju, zbog posla. Niko od njihovih prijatelja u nedelju nije mogao da nam kaže šta ih je nateralo da pre puta odu na aerodrom u Preljinu.

- Ivanković nikada ranije nije seo u takav avion. Dragutin, koga zovemo Popić, zvao nas je iz aviona i smejao se Goranu, koji je imao nadimak Kobra, jer se ovaj plašio leta - ispričali su nam njihovi drugari.

Meštanka Biserka Lukić (69), koja je videla celu tragediju, potvrdila nam je priču da se motor aviona ugasio nad Mrčajevcima.

NEBO BILO SAN
DO pre dve godine, Milun je živeo sa svojom suprugom Marom Vukolić, 22 godine su proveli zajedno, a u nedelju je od sestre, koja je pratila televizijske vesti, čula šta se dogodilo. - Pilotsku licencu Milun je dobio još 1993. godine, a od detinjstva je bio zaljubljen u letenje. Najveća životna strast ga je koštala glave - kaže Mara nekoliko časova posle tragedije. - Svaki vikend, praznik ili slobodan dan koristio je za letenje. Do sada, nikada nije imao ni najmanju nezgodu. Pre nekoliko dana smo razgovarali, jedva je dočekao proleće i lepo vreme kako bi mogao da poleti. (N. J.)

- Videla sam kako avion leluja i kako lagano pada. Pali su na oko pet metara od mene, i to tačno na kablove od struje. Srušili su se na put, između dve kuće, na oko tridesetak metara od Ibarske magistrale - kazala nam je Biserka. - Avion je bio smrskan. Onda sam čula muški krik: „Ljudi, pomagajte! Upomoć!“ Iz dima, koji je pušio iz olupine, izbila je vatra. Potom je odjeknula eksplozija, od koje su se zadrmale i kuće u Mrčajevcima.

Kada su čuli eksploziju, na mesto nesreće potrčali su gotovo svi Mrčajevci. Požar je ugasio Božidar Pavlović (67).

- Otrčao sam i video sam buktinju. Ljudi su stajali i posmatrali, niko nije smeo ništa da učini, što od šoka, što od straha, jer nisu smeli da gase vatru vodom, pošto su svuda okolo kablovi od struje. Brzo sam otišao i našao četiri protipožarna aparata, i ugasio sam plamen. Video sam da su tela ugljenisana. Strašno... - kazao nam je Pavlović. - Iz olupine viri ruka jednog od njih... To je, pričaju, ruka mladića koji je dozivao upomoć...




VUKOLIĆ ISKUSAN PILOT

MILUN Vukolić je u Arilju važio za imućnog čoveka koji je novac zaradio kao uspešan preduzetnik. Bavio se više decenija drvopreradom, zbog čega su ga sugrađani uglavnom znali pod nadimkom Stolar. „Cesnu“ je kupio pre više od 15 godina.

- Milun je bio iskusan pilot, to je bio njegov hobi najmanje dvadeset godina. Imao je sve potrebne dozvole i licence, a njegov avion je uvek bio smešten u jednom hangaru, na aerodromu Lađevci kod Kraljeva - kažu Ariljci.

Milun se dva puta ženio, a iz prvog braka ima dvoje dece.


OTEŽANA IDENTIFIKACIJA

NA mesto nesreće u nedelju je došla komisija za udese Direktorata za civilno vazduhoplovstvo iz Beograda. Njihove ekipe, kao i istražni organi sprovešće detaljnu istragu, nakon koje će biti poznato šta je uzrok ove tragedije. Naložena je i obdukcija tela nastradalih, koja su u nedelju oko 18 časova izvučena ispod srušenog aviona. Sve dok nisu izvučena tela ispod ostataka aviona niko nije mogao sa sigurnošću da kaže koliko je ljudi poginulo u nesreći.

- Tela su ugljenisana, i ne mogu se prepoznati. Ono što je sigurno potvrđeno je da su se u avionu nalazili Vukolić i Đorem, a identitet preostale dvojice još nije potvrđen - saznajemo od izvora bliskih istrazi.


SATNICA

* 13.40 avion uzleteo sa aerodroma u Preljini

* 13.45 prave krug nad Čačkom i kreću za Mrčajevce

* 13.59 gasi se motor aviona

* 14.00 avion pada u Mrčajevcima

* 14.04 avion počinje da gori

* 14.05 eksplozija

* 14.30 ugašen plamen

* 14.35 počela istraga

* 18.00 izvučena tela poginulih


11 NESREĆA

10. april 2011. - Četvoro poginulih u padu aviona „cesna 172“ u Mrčajevcima.

7. mart 2011. - „Cesna 172“ mađarske firme „Cegcentrum“ sletela bez izvučenog stajnog trapa na aerodrom „Nikola Tesla“. Niko nije povređen.

9. decembar 2010. - Na aerodromu u Paraćinu. zbog iznenadnog pogoršanja vremenskih prilika, srušio se avion „cesna 150“. Povređen pilot.

13. novembar 2010. - Pilot sportskog aviona izgubio je kontrolu nad letelicom i, pošto je leteo na maloj visini, udario je u automobil „golf“ u pokretu na putu Šabac - Ruma. Povređen pilot.

4. septembar 2010. - Na aerodromu Lisičji jarak srušio se sportski avion, tipa „ZLI CDL 526“, vlasništvo Aerokluba „Falkons“ iz Zrenjanina, a u nesreći su poginuli pilot i njegova saputnica.

5. jul 2010. - Na aerodromu „29. novembar“ kod Kikinde, avion se srušio prilikom poletanja. Nije bilo povređenih.

6. jun 2010. - Na aerodromu „Ečka“ kod Zrenjanina, padobranac prilikom skoka iz aviona „antonov An-2“ teže povređen.

3. jun 2010. - Avion Vojnog vazduhoplovstva Vojske Srbije srušio se u rejonu Knićkog jezera kod Kragujevca, a pilot se katapultirao i preživeo nesreću.

2. maj 2010. - Helikopter „gazela SA-341HA“ srušio se posle poletanja iz sela Krnješevci kod Stare Pazove. Jedna osoba je povređena.

27. mart 2010. - Na aerodromu „Ečka“ kod Zrenjanina pilot helikoptera „hilar UN-12“ zadobio je teže povrede kada se njegova letelica srušila sa visine od oko 40 metara.

2. mart 2010. - Pilot helikoptera firme „Ciklonizacija“ iz Novog Sada teško je povređen kod zrenjaninskog aerodroma „Ečka“.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (19)

Cacanin

10.04.2011. 16:57

Nije tesko utvrditi uzrok, jer vec drugi dan za redom duva izuzetno jak vetar, ni na zemlji nije prijatno, cudi me da je iko normalan uopste i razmisljao o letenju pri ovakvim uslovima.

Dragan

10.04.2011. 19:05

@Cacanin - Kao prvo neka mu je laka zemlja a njegovoj porodici iskreno saaucesce.Kao drugo Miluna sam poznavao licno i ima cast da letim sa njim.Pre svega i ja kao njegov kolega pilot mogu da napisem da je Milun pio jedan od nasih boljih pilota i da je sa njegov cesnom radio akrobacije i verovatno eto mala nepaznja .greska ili neko dokazivanje je ga kostalo zivotom

Nenad

11.04.2011. 04:11

@Cacanin - Ovako,ja Sam isto pilot,zivim u USA I imam oko 1200 sati letenja u poslednje dve godine.Znaci letim veoma cesto. Sad, ja ne znam sta se ovde zaista desilo jer je ovaj clanak pun real-kazala cinjenica. Ali jedno znam,u avion se nikad ne seda ako ti se moze dogoditi nepaznja ili greska. U avionu nemas pravo da gresis. Kada se avion pre leta pregledava,ne pocinjes od propelera ili od repa. Pocinjes od sebe samoga,da li sam100% spreman da ovaj let zavrsim. Greske ne smeju da se desavaju! Slava im.

Radoje Nikolic

11.04.2011. 10:25

@Cacanin - Dragan: prvo u osnovnu skolu pa onda nesto napisite sto narod cita. Sami procitajte sta ste napisali, pa cete se uveriti u moju tvrdnju.

ela

11.04.2011. 14:34

@Cacanin - Nek im je laka zemlja,mirno pocivajte. Dragutina sam vrlo dobro poznavala i mnogo mi je zao sto se ovo desilo. Kad sam cula zaprepastila sam se,tragedija. Bio je mnogo dobar covek,radio je sam mojim ujakom na placu i oni su bili kumovi. Mogu da zamislim kako je njima tesko  i kako ce zena da izdrži gubitak muza. Uvek ce biti u nasim srcima

NN

11.04.2011. 18:53

@Cacanin - Sa tim avionom akrobacije su najstroze zabranjene.Avion cessna 172n koju je Milun posedovao i leteo nema akrobatske mogucnosti prema svom poh-u.Ne treba komentarisati koliko je milun bio dobar ili los pilot.Pogotovo to ne treba da rade ljudi koji nisu strucni za to.Novinarima mogu samo da kazem pre nego sto objave neki clanak da se malo bolje upoznaju sa cinjenicama.

MatijaBG

10.04.2011. 17:39

Cudi me da danas nema toliko pozitivnih komentara na ovaj dogadjaj kao za dogadjaj u Holandiji od juce!!!!Cudan je ovo narod,nikako da shvate da nesreca nema naciju!

obrenovac

10.04.2011. 22:13

@MatijaBG - hej matijabg,svima je ocigledno da si placen da nerviras narod...pa ti ostavljas komentare na skoro svaku vest...imam prijatelja koji prima platu da radi to sto ti radis...i znam da je to posao al nemoras se igrati sa ljudskim osecanjima svaki put i bas za svaku vest...biraj malo gde ostavljas komentar pa ipak su ljudi poginuli

Dzoniba

11.04.2011. 09:56

@MatijaBG - ma ti nisi normalan....kakvih pozitivnih komentara kad se srusio nas avion...imas li ti mozga...

NN

10.04.2011. 19:21

MatijaBG.Svaka cast na komentaru,dok se god Srbi budu radovali tudjoj nesreci nema boljitka za srpski narod.

Dusko Ivetic

10.04.2011. 19:51

Pokoj im dusi.Svaki put gotovo ili ubistvo ili saobracajna nesreca.Pa dosta vise pa da nas je ko Kineza.

srbin

10.04.2011. 21:05

Daj ljudi dokle će da pilotiraju ljudi koji imaju sto godina ovo je ko zna koja po redu u zadnjih nekoliko godina da čovek koji ima dosta godina pilotira gine i još nekoliko povuče sa sobom u smrt. Kao priča iskusan pilot, koja je to nebuloza jedno je iskustvo a drugo je starost. A u starosti otkaže i srce i mozak drugi vitalan organ pa eto zla.

Milisav

10.04.2011. 22:03

Da ne bi bilo pogresnih zakljucaka zelim da obavestim sve koji citaju ovaj clanak da avion koji se srusio nikad nije bio stacioniran na aerodromu u Ladjevcima. Covek koji je ovo izjavio, a Novosti prenose, prosto receno laze ! Takodje, neozbiljno je tvrditi da je avionom upravljao iskusan pilot: radi se o priucenom entuzijasti sa puno para, malo znanja i malo iskustva, jer je ocigledno pao zbog vetra !

Vlada

10.04.2011. 22:13

1990. sam otisao u Paracin (bilo nas je petorica) leteli smo po programu za SRO Avijacije (ja nisam otisao u Zadar, bio sam najmladji, a 1991. su ukinuli zbog rata). Naleteli smo po 30 sati - osnovna obuka. Posle sam od avgusta 1990. leteo (manje vise, kako kad) po aero klubovima. KVALITET OBUKE KAO U PARACINU VISE NIGDE NISAM VIDEO. Ljudi ginu zbog NEKVALITETNE OBUKE, ne moze se lasirati sa dva sata skolskih krugova, mi smo sa 9 sati , ali smo imali zone, vezbe otkaza motora, sk. krugove...

Goran

10.04.2011. 22:24

Neka im je svima laka zemlja i njihovim porodicama iskreno saucesce.Inace sam iz Arilja i Miluna sam jednom video u stanu njegove cerke, i veoma mi je zao sto se ovo dogodilo, pogotovo jer mu poznajem decu odlicno.Jos jednom iskreno saucesce.

Petar

10.04.2011. 23:02

U podnaslovu pisete "motori otkazali", ali Cesna 172 ima samo jedan motor. Tuzna vest svakako.

Kole

10.04.2011. 23:40

Opet, kao u septembru prosle godine, pilot je imao bar 60 godina. Tada je poginuo pilot i devojka koju je vozio.Da li je pametno da ljudi preko 60 godina pilotiraju? Da li mogu da izdrze fizicki napor?Saucesce porodicama nastradalih.