NA obilaznici oko Beograda, bageri rade na širokom iskopu i trasiraju put koji će povezati Bubanj potok sa Ostružnicom. Tačno naspram njih, na železničkoj stanici Beli potok majstori užurbano rade na još jednom gradilištu - na rekonstrukciji pruge Jajinci - Mala Krsna, koja je deo železničkog Koridora 10. Oba gradilišta u ponedeljak je posetila ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović sa direktorima i saradnicima iz železničkih i putarskih preduzeća.

Mihajlovićeva je istakla da je povezivanje različitih vidova saobraćaja način na koji se Srbija danas razvija.

- Jednako su nam važni i drumski i železnički saobraćaj - poručila je ministarka. - Velika je sramota što se u Srbiju nije ulagalo, jer je naša zemlja najkraća ruta između istoka i zapada. Drumski smo bliži 150 kilometara u odnosu na koridore preko Bugarske i Rumunije, a železnicom za 350 kilometara u odnosu na Koridor 4. To je komparativna prednost Srbije.



Pročitajte još: Iz Kine ka Srbiji krenuo prvi teretni voz, vožnja će trajati 25 dana

Prugom između Jajinaca i Male Krsne putnički vozovi ne saobraćaju već dve godine, a pre toga su kompozicije bukvalno milile ovom trasom - najbolje prolazno vreme im je bilo 50 kilometara na čas. U avgustu sledeće godine, kada bude završena rekonstrukcija, vozovi će moći da saobraćaju brzinom od 120 kilometara na sat.

Rekonstrukcijom pruge obuhvaćena je zamena šina, pragova i kontaktne mreže, kao i ugradnja optičkog kabla, dok je u železničkoj stanici Mala Krsna predviđena i zamena svih skretnica na kolosecima. Biće uređen i 31 putni prelaz, a u planu je i postavljanje video-nadzora na putnim prelazima duž deonice. Radove na rekonstrukciji građevinske i elektrotehničke infrastrukture na ovoj pruzi izvodi konzorcijum francuske kompanije "Kolas" i srpske "Energoprojekt".




Direktor "Infrastrukture" Srbije Miroljub Jeftić rekao je da je vrednost radova na deonici Jajinci - Mala Krsna 39,2 miliona evra.

- Biće rekonstruisana pruga u dužini od 55 kilometara, a uz to i 13 kilometara staničnih koloseka - rekao je Jeftić. - Prema projektu je predviđena i izgradnja nove stanice u Maloj Krsni. Projekat podrazumeva i izgradnju šest stajališta, tri tunela i dva mosta.

Dok su radnici kranom podizali stare šine na kolosecima železničke stanice, ministarka je sa brda nadgledala i izgradnju obilaznice oko Beograda, gde su angažovani kineska firma "Pauer Čajna" i azerbejdžanski "Azvirt".



Ministarka Mihajlović na gradilištu, Foto N. Skenderija



Pomoćnik direktora "Puteva Srbije" Slavoljub Tubić rekao je da se na obilaznicu oko Beograda dugo čekalo, ali da se sada radovi izvode na svim sektorima od Ostružnice do Bubanj potoka. Ovaj posao će koštati 207 miliona evra, a rok za završetak je druga polovina 2022. godine. Deonica obilaznice oko Beograda od Ostružnice do Bubanj potoka je duga 20,5 kilometara.

STIŽE VOZ IZ KINE

PRVI teretni voz iz Kine sa opremom za gradnju brze pruge Beograd - Budimpešta trebalo bi da stigne u Srbiju oko 15. oktobra. Taj voz je krenuo pre sedam dana iz kineske provincije Šandong, a ministarka Mihajlović ističe da je Srbija tako dobila železničku kargo liniju sa Kinom dugu 10.500 kilometara.

- Prvi teretni voz između Kine i Srbije je velika stvar. Nekada davno je postojalo nešto slično, pa je ukinuto - rekla je ministarka. - Taj voz je važan za teretni saobraćaj, pošto je i šansa za naše kompanije da plasiraju svoju robu na kinesko tržište, ali i da uvezu iz Kine šta im je potrebno.