Posete bankarskim filijalama su i dalje važne klijentima banaka u zemljama centralne i istočne Evrope (CIE) uprkos rastu popularnosti digitalnog bankarstva, i čak su češće nego posete lekaru ili sajtovima za kupovinu preko interneta, pokazali su danas objavljeni rezultati jednog istraživanja.


Gotovo svi klijenti banaka u zemljama CIE posetili su filijalu u proteklih 12 meseci, dok u Srbiji odlazak u filijalu prednjači u odnosu na neke uobičajene aktivnosti (fizičke aktivnosti, onlajn kupovinu, zatim korišćenje digitalnih bankarskih servisa, odlazak na kulturni događaj, posetu savetniku banke i odlazak na sportski događaj), navodi se u najnovijem istraživanju bankarskog tržišta koje je za Erste Grupu u zemljama CIE sproveo IMAS International.


Od sedam zemalja obuhvaćenih istraživanjem, Srbija i Hrvatska su jedina dva tržišta na kojim su oni koji isključivo posećuju filijale i dalje najveći segment, dok je u ostalih pet zemalja - Austriji, Češkoj, Mađarskoj, Rumuniji i Slovačkoj - i dalje najveći segment onih koji istovremeno i posećuju filijale, ali i koriste digitalne bankarske kanale, odnosno primenjuju pristup "i digitalno bankarstvo i filijale".


Pročitajte još: PRETRAŽIVAČ NA SAJTU NBS OTKRIVA: Koje skrivene troškove banke zaračunavaju


Ipak, ni Srbija ni Hrvatska ne zaostaju, jer u te dve zemlje, kako se navodi u istraživanju, najbrže raste broj klijenata koji kombinuju digitalno bankarstvo i odlaske u poslovnicu.


Za većinu ispitanika na svim tržištima, cilj poseta filijalama nije samo podizanje novca sa bankomata, već i lični kontakt i razgovor sa savetnikom ili blagajnikom banke, što posebno važi za ispitanike iz Srbije, tačnije njih 88 odsto.


Najmanje su za neposredni kontakt sa zaposlenima bili zainteresovani u Ceškoj Republici - ukupno 56 odsto anketiranih.


Filijale posećuju klijenti svih starosnih dobi, a iako je među mladim klijentima posebno popularno mobilno bankarstvo, oni i dalje odlaze u poslovnice da se direktno posavetuju sa zaposlenima, pokazali su rezultati istraživanja.


Nešto više od 40 odsto bankarskih klijenata u Srbiji i Hrvatskoj kaže da su koristili digitalne bankarske servise u proteklih šest meseci, a četiri procenta bankarskih klijenata u Srbiji je u potpunosti izbeglo posete filijalama.


Nasuprot tome, više od četvrtine ispitanika u Češkoj i sličan udeo građana Slovačke nijednom nisu posetili filijalu u istom periodu.


U Srbiji je, takođe, zabeležen porast korisnika digitalnog bankarstva samo putem mobilnog telefona, sa 14 odsto u prvoj polovini 2018. na 32 procenta u istom periodu ove godine.


Srbija i Rumunija su prva dva tržišta u CIE na kojima se digitalnim uslugama češće pristupa isključivo na mobilnom telefonu. Međutim, i u ovim zemljama najveći udeo klijenata često koristi i svoj mobilni i kompjuter za digitalno bankarstvo - u Srbiji nešto više od polovine njih.


Iako je kombinacija korišćenja digitalnih kanala i posete filijalama aktuelan trend, sve ukazuje na to da će ubuduće biti sve više klijenata koji se služe samo digitalnim, ili čak isključivo mobilnim bankarstvom, zaključuje se u istraživanju.