NOPS: Potrošači u Srbiji se najviše žale na kvalitet patika i telefona

Beta

18. 01. 2019. u 11:43

НОПС: Потрошачи у Србији се највише жале на квалитет патика и телефона

Depositphotos

Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) prošle godine je stiglo 6.586 prigovora nezadovoljnih potrošača koji su se najčešće žalili na kvalitet patika i telefona

Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) prošle godine je stiglo 6.586 prigovora nezadovoljnih potrošača koji su se najčešće žalili na kvalitet patika i telefona, saopšteno je danas.

U Beogradu je bilo najviše prigovora (55,4 odsto) i u Novom Sadu (19,9 odsto).

Najveći broj prigovora se odnosio na tehničku robu, a na drugom mestu je obuća.

PROČITAJTE JOŠ: ŽALBE NA KVALITET OBUĆE: Ne priznaju reklamacije

"Posmatrano po predmetu prijave, najveći procenat potrošača u 2018. godini imao je problem sa nepoštovanjem zakonske garancije, a što praktično znači da veliki broj trgovaca i dalje ne poštuje svoje zakonske obaveze", naveo je NOPS u saopštenju.

Dodaje se da je uvećan broj neopravdanih prigovora, a što je posledica nedovoljne informisanosti potrošača o svojim pravima, zakonskim procedurama i obavezama trgovaca.

PROČITAJTE JOŠ: Ljajić: Uskoro moguće kolektivne tužbe potrošača

Povećan je broj slučajeva proizvoda za koje su trgovci odbili reklamacije uz obrazloženje da je roba ispravna ili mehanički oštećenja krivicom potrošača.

Takvi slučajevi, po tumačenju NOPS-a, zahtevaju dodatne stručne i tehničke analize kako bi se utvrdilo da li postoje nedostaci saobraznosti i ko je odgovoran.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije