Fijasko sa povratkom „poni” bicikla zbog previsoke cene

Tanjug

18. 08. 2018. u 22:15

Pompezno najavljeni povratak kultnog bicikla „poni” iz doba socijalizma sa modernim karakteristikama nije ispunio očekivanja proizvođača, a glavni razlog je cena ovih dvotočkaša

Фијаско са повратком „пони” бицикла због превисоке цене

Print screen Youtube

Pre dve godine povratak kultnog bicikla "poni" propraćen je velikom medijskom pompom, ali ta je priča, čini se, završena.

Naime, kako prenosi hrvatski Poslovni dnevnik, BTC, jedan od dva partnera iz projekta već je digao ruke od „ponija“, a Gorenje koje je u to vreme računalo da će iskoristiti brend iz socijalizma, omiljen na prostoru cele bivše Jugoslavije, za pogon sa električnim motorom navodno je pronašlo kupca za firmu Gor kolesa, ali ne otkriva o kome je reč.

Gorenje je firmu Gor kolesa osnovalo sa 650 hiljada evra, nakon što je kupilo brend Rog, podseća ljubljanski Finance. Gorenje je imalo 61,5 posto udela u zajedničkoj kompaniji, dok je BTC imao 38,5 posto kapitala.

PROČITAJTE JOŠ: Dvotočkaši uvek u modi

Krajem prošle godine pojavila se potreba za dokapitalizacijom, u čemu BTC nije učestvovao, tako da je firma u 100-postotnom vlasništvu Gorenja.

Pre toga, inače, bila je planirana prodaja „ponija“ "s modernim karakteristikama" i to u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji.

Međutim, prodaji nisu pomogle ni prodajne akcije velikih trgovaca poput Merkatora i Tuša, jer su mnogi već prilikom predstavljanja bicikla bili sumnjičavi zbog cene od 329 evra za osnovni model, dok je najskuplja verzija koštala čak 789 evra.

I tu je, čini se, uzrok neuspeha celog poduhvata, tvrde izvori ljubljanskog lista, jer na tržištu ima puno sličnih bicikla po znatno nižoj ceni.

A koliko je uopšte proizvedeno „ponija“ u Gorenju nisu hteli da kažu.

Međutim, priznali su da su odustali od najavljenih rokova, tri do četiri godine, u kojima je firma trebalo da počne da donositi dobit.

"Nije tačno da ćemo potpuno zaustaviti proizvodnju `ponija`, ona se i dalje odvija u ograničenoj meri", kažu iz Gorenja, potvrđujući informaciju o prodaji kompanije Gor kolesa, što je u skladu sa strateškom orijentacijom Gorenja da se usredsredi na osnovnu delatnost, proizvodnju i prodaju kućnih uređaja.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije