Atest za foliju 9.000 dinara

P. Ž.

09. 08. 2018. u 13:02

Атест за фолију 9.000 динара

Shutterstock

Novi pravilnik za tehnički pregled zavukao ruku u džep vlasnicima vozila sa zatamnjenim staklima. Dva brenda dozvolila ugradnju, pa njihovim vlasnicima nije potrebno atestiranje

BROJNE potvrde "o prepravkama na vozilu" koje su neophodne vozačima da bi izvršili odgovarajući atest i prošli na tehničkom pregledu, ovih dana pune kasu skoro svih zastupnika proizvođača automobila u Srbiji jer se cena ove usluge kreće od tri do šest hiljada dinara!

Najviše zahteva ima za potvrdu koju zastupnik određenog automobilskog brenda daje za "ugradnju folija za zatamnjivanje automobilskih stakala". Ta usluga isteraće iz džepa čak 9.000 dinara.

- Pošaljite mi zahtev, skeniranu saobraćajnu dozvolu i dokaz o uplati nadoknade mejlom, ali vam potvrdu ne možemo poslati do kraja sledeće nedelje jer samo od jutros imam 60 zahteva - kaže nam jedan od radnika poznate auto-kuće koja izdaje potvrde u ime proizvođača jednog od najprodavanijih vozila u Srbiji.

To praktično znači da će vozači koji su vraćeni sa tehničkog pregleda i dobili tri dana da donesu atest za ugrađene folije za zatamnjivanje stakala morati ili da ponovo plate tehnički pregled ili da odlepe folije za čiju su ugradnju dali najmanje 80 evra!

- Stavio sam folije u ovlašćenom servisu i oni za njih imaju atest, ali bez obzira na to i ja sam morao da atestiram folije - kaže nam Branislav Ž. iz Beograda koji je za "papir" u kome zastupnik proizvođača vozila "dozvoljava prepravku" platio 3.541,61 dinara!

Za atest je naš sagovornik dao još 2.400 dinara Centru za motorna vozila AMSS i 3.000 dinara Agenciji za bezbednost saobraćaja. Uz to ide i državna taksa od 300 dinara.

Pročitajte još - Malo rđe na limu nije problem

- Najžalije mi je što sam novac dao proizvođaču koji se "složio sa prepravkom na vozilu" - kaže naš sagovornik.

I dok velika većina srpskih vozača i dalje teško može da shvati zašto je za već atestirane folije neophodno raditi atest i zašto uopšte plaćaju zastupnicima proizvođača vozila za dozvolu, u Centru za motorna vozila AMSS koji ispituje folije kažu da ne moraju svi vlasnici vozila da plaćaju za ove potvrde.

- Na zvaničnim sajtovima zastupnika dva poznata brenda automobila objavili su da ne izdaju potvrde za prepravku vozila kada su u pitanju folije. Preciznije rečeno oni su svim vlasnicima njihovih vozila dali saglasnost da ugrade folije - kaže za "Novosti" Milan Božić, direktor CMV AMSS.

KUKAJU I ZBOG KUKA

PUNO muke imaju i vozači koji imaju ugrađene kuke za vuču godinama a sada im traže na tehničkom da imaju i odgovarajuće ateste.

- Nema tu nikakvih nedoumica - kaže Dragan S. iz jednog beogradskog preduzeća koje obavlja usluge tehničkih pregleda.

- Sva vozila koja imaju ugrađenu kuku moraju da imaju i atest. S tim da one kuke koje su ugrađene pre 1. jula 2011. i koje nisu demontažne, takozvane evro-kuke ako nemaju atest moraju da se skinu. Oni vozači koji imaju stare ateste za te kuke nemaju problem prilikom tehničkog.

Uvezena vozila koja imaju takozvanu evro-kuku (koja kad se demontira ne prelazi okvire gabarita vozila) a imaju odgovarajuću pločicu bez problema prolaze tehnički pregled iako nemaju pisani atest.

Atest za kuku košta od 1.700 do 3.000 dinara. Neophodna je i potvrda proizvođača (zastupnika) brenda o dozvoljenim prepravkama (3.000 - 6.000 dinara) i uplata na račun Agencije za bezbednost saobraćaja (3.000 dinara).

Kako je "Novostima" potvrđeno kod zastupnika ova dva brenda njihovi principali ne smatraju da je ugradnja folija za zatamnjivanje stakala prepravka na vozilu, pa zato i oni ne izdaju potvrde bez obzira što bi se poprilično ovajdili.

- Vozačima su ionako suviše zavlači često nepotrebno ruka u džep pa nismo hteli da ih i mi dodatno opterećujemo - kaže savetnik za medije i odnose sa javnošću u poznatoj beogradskoj auto-kući.

Pored atesta za folije mnogi vozači muku muče i sa izgrebanim, oštećenim nalepnicama-pločicama na stubu vozačevih vrata na kojoj pišu neke tehničke specifikacije vozila.

- Izgrebana mi je nalepnica i na tehničkom su tražili da od proizvođača pribavim novu pa sam posle molbe za dozvolu za prepravku vozila (folije) koju sam platio oko 3.500 sada morao da platim i 2.950 dinara za izdavanje potvrde o tehničkim karakteristikama vozila - kaže jedan naš čitalac.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

bager

09.08.2018. 13:41

Bezakonje Srbije i javasluk,,,sofersajbna se ne zatamnjuje niti dva prednja stakla,ostala se mogu zamagliti nikakav atest ,samo pravilnik zakonski o procentu zatamnjene folije ,znaci 20,30,50 % i tu staje prica,,ovo nisu osnovne prepravke niti karoserije niti mehanike,,obican harac i samovolja koruptivne vlasti i nazovi biznismena drcnih velike nezakonite zarade,,procitajte na google o tome kako se primenjuje u EU

MB

09.08.2018. 14:36

@Mare BR - Daimler AG (mercedes, smart...) je na sajtu mb-srb izbacio saopstenje da folije ne uticu na masu i dimenzije automobila, tako da ne treba potvrda. A koji je taj deugi brend, ne znam

* КОМЕНТАР *

09.08.2018. 14:43

Ко нема новац за атест немој ни да ставља фолију! Ставио сам фолију, све уредно платио и сада пичим, а ви што кукате само наставите! Ако немаш пара немој ни да кукаш него стави прст на чело и реално сагледај своје могућности, веома просто!!!

Nesha

09.08.2018. 15:52

Kakvi su birali takve smo i dobili ...Zašto niste prepisali ako ne znate od uredjenih zemalja ..Nego se ide na zaglupljuvanje nacije preko preko skoro svih medija .Kod nas je parola zaplašiti na neki način izmisliti nepotrebne troškove da bi razne agencije još više osiromašile ovaj narod .

Mungos

09.08.2018. 16:16

Da me ne bi vraćali sa tehničkog zbog naših birokratskih gluparija, ja sam folije koje sam platio pre 13 godina okruglo 5500,00 din skinuo tako da sada nemam problema. Inače su bile boljeg kvaliteta od Llumara.

Renault Williams

09.08.2018. 22:53

zdravo narode kome da se obratim za spojlere koje imam na kolima vec 15 godina da se atestiraju imao sam nekada sve za to da su za ta kola dozvoljeni spojleri samo ko bih se nadao da nakon toliko godina neko trazi to.. ja bih sve sto je potrebno uradio da mogu da prodjem na tehnicki pitao sam ljude koji radu na tehnickom pregledu i odgovor je bio skidaj ih neznamo koga da pitas za atest ... pametan odgovor ?... hvala pozdrav

Beograd

03.11.2018. 22:37

@Renault Williams - Ako spojleri ne prelaze propisan gabarite vozila ( sirina, duzina visina auta), to se ne smatra prepravkom, u smislu cl.2. Pravilnika o ispitivanju.Postoje brojni pokusaji manipilacija odredjenih teh.pregleda i kuca koje navpdno ispituju vozila, od kojih neke prodju ali ne bi smeli. Obratite se ovlascenom distributeru vozila i reci ce vam da takvi spojelri nisu prepravka vozila ves tkzv. styling.

kuku i lele

10.08.2018. 11:09

kako napisaste za kuke" Neophodna je i potvrda proizvođača (zastupnika) brenda o dozvoljenim prepravkama (3.000 - 6.000 dinara)."nije od 3000 do 6000 nego od 3000 do 14000

Saša

13.08.2018. 09:17

Da li neko zna koji sve papiri trebaju za automobile sa fabrički zatamljenim staklima - nisu u pitanju filije, i kakve sve potvrde atesti i druga čudesa?

Gavra

13.08.2018. 16:44

Dva poznata brenda !!!!! Pa kazite ko je to ima nas koji bi kupili i polovno vozilo pa da znamo sa kim imamo vece sanse na tehnickom ????