Srbijašume će naplaćivati ulaz na Zlatibor

E. V. N.

20. 07. 2018. u 21:32

Србијашуме ће наплаћивати улаз на Златибор

Zlatibor Shutterstock

Uvedena nadoknada za životnu sredinu u parku prirode na jednom od naših najpoznatijih turističkih mesta

NAPLATA ekoloških taksi na Zlatiboru uzburkala je javnost ovih dana, iako se još zvanično ne zna kada će “Srbijašume”, koje su upravitelji Parka prirode Zlatibor, početi sa naplatom. Da bi to mogli da urade, potrebno je postaviti rampe na prilazima parku i obezbediti vodiče. Ipak, sve to, izgleda neće potkačiti i posetioce centra Zlatibora, koji je poslednjih godina izašao iz okvira bilo kakvog parka prirode, zbog svoje prenatrpanosti.

PROČITAJTE I: Zlatibor - turistički centar Srbije

Krajem prošle godine Zlatibor je proglašen za park prirode, na oko 40.000 hektara. Prema donetoj uredbi, granicu mu čine reka Uvac, BiH, onda ide padinama Mokre Gore, Semegnjevske gore i Grude, pa “preskače” naseljeni deo Zlatibora i nastavlja severnim padinama Čigote, dok je na istoku reka Katušnica i padine Murtenice. Mnogi stručnjaci, smatraju da bi najveću taksu, upravo trebalo da plate vlasnici automobila koji dolaze u sam centar Zlatibora.

- Tek kada “Srbijašume” budu donele odluku gde će postaviti naplatne rampe, za naknadu postoji neki pravilnik, ali sve se predlaže i dostavlja na saglasnost ministarstvu - ispričala nam je Jasmina Jović, pomoćnik ministra životne sredine. - Sve pare koje se dobiju od tih naknada mora da se koriste samo za neke projekte za nacionalni park ili zaštićeno područje.

Cene na Zlatiboru, biće formirane na osnovu tipova vozila i kretaće se od 100 do 700 dinara dnevno. Vozači automobila će najjeftinije prolaziti, a po džepu će najviše osetiti vozači kamiona sa prikolicama. Na Zlatiboru, za razliku od Kopaonika, meštani neće plaćati ulaz u park prirode.

BEZ ODGOVORA O NAČINU plaćanja, visini naknade, kao i gde će i kada biti postavljene rampe i početi naplata eko-taksi za Park prirode Zlatibor, u JP “Srbijašume”, koji upravljaju ovim zaštićenim dobrom, do juče nismo dobili odgovor.

Među prvima koji je počeo sa naplatom ekoloških taksi bio je pre više od deset godina Emir Kusturica, tadašnji direktor Parka prirode “Šargan - Mokra Gora”. Tako, od osnivanja parka, postoji ekološka taksa koja podrazumeva naplatu ulaska u zaštićeno dobro, a ovaj namet za vozače doneo je boljitak koji se lako može videti. Naime, na celoj teritoriji parka nemoguće je videti čak i najmanji odbačeni papirić i to je prvi utisak svakog posetioca Mokre Gore.

- Vozači automobila plaćaju 100, kombija 300, kamiona 400, a šlepera sa prikolicom 700 dinara prilikom ulaska u zaštićeno dobro - objasnio je Radomir Smiljanić, direktor Parka prirode “Šargan - Mokra Gora”. - Ove takse oslobođena su vozila sa užičkim i višegradskim registracionim oznakama, kao i specijalna vozila. Ovaj park prirode je stanište brojnih zaštićenih biljnih i životinjskih vrsta, a sve češće se govori da bi on mogao postati deo budućeg međunarodnog rezervata biosfere “Drina”.

Krajem prošle godine počela je naplata ekoloških taksi za ulazak vozila na Kopaoniku. Do maja ove godine u kasu JP “Nacionali park Kopaonik” slilo se 11,5 miliona dinara. Najviše novca doneo je prolazak 53.000 putničkih vozila, pa kombija, autobusa i kamiona.

U JP “Nacionalni park Kopaonik” ističu da će do kraja ove godine inkasirati oko 15 miliona dinara i naglašavaju da će prikupljeni novac biti utrošen za sprečavanje zagađenja, zaštitu flore i faune i regulisanje kanalizacije. Naplatne kapije postavljene su iz pravca Brzeća, Raške i Leposavića. Zbog zastoja koji je bio, verovatno će biti omogućeno i plaćanje SMS ili da se taksa plaća prilikom izlaza iz parka.

U početku je bilo negodovanja vozača, pa i rasprava na naplatnim rampama, jer su mnogi tvrdili da se “naplaćuje i vazduh”, da se radi o nepotrebnom “haraču” i ataku na džep turista, ali i onih koji zbog posla dolaze na Kopaonik, međutim, s vremenom je “sve leglo”, a plaćanje ulaza u Nacionalni park Kopaonik postala je “normalna stvar”.

Javno preduzeće “Nacionalni park Fruška gora” počelo je sa naplatom takse na tri lokacije na Iriškom vencu, u iznosu od 150 dinara i to samo vikendima i za Prvi maj.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (33)

vladimir

20.07.2018. 21:51

....da ne preterujete? Proglasite i /jadnu/ Srbiju za ekološku državu, zatrovanu sa osiromašenim uranijumom i svim turistima OTMITE "taksu, ulaznicu, zavrnuto uvo, mito ...." dokažite primitivizam!

Milo

20.07.2018. 22:05

Mq normalno! Najbolje rampu u tunelu, pa nema da prodjes dok ne platis...ili jos bolje, zazidajte tunel i time ste postigli cilj, da niko nikad ne dodje na Zlatibor!

Paranoid

20.07.2018. 22:30

Eto, kad to uvedete ja vam prestajem dolaziti kao turist! Nije dovoljno što platim smještaj, boravišnu taksu, hrana, gluposti za djecu, sve u svemu, ostavi se finih para. E ne dam ni euro više! Ma da je i jedan cent ta taksa, ne dam!

Бонапарта

20.07.2018. 23:17

Златибор је одавно унакажен. Подизањем солитера то више није Златибор који је био. Рушењем дела где је некада била аутобуска станица и градњом оне Шљукине наказе од зграде као и других објеката на том потезу то је постао урбани циркус. Све то треба порушити и забранити било какву даљу градњу.

parlament

21.07.2018. 10:40

@Sasa - Strpljenja molim. Radi se na tim pitanjima i bićete blagovremeno obavešteni od strane preCednika zemlje Srbije putem TV Pink.

Vlada Legenda

20.07.2018. 23:22

Može,ali strancima!Zlatibor je vlasništvo gradjana Srbije i oni imaju pravo da uživaju u njegovoj lepoti!Naravno,uz dužno postovanje ekologije i propisa o opterećenju celog planinskog sistema sa količinom i brojem turista!Svima ostalima naplatite,molim lepo!

штагод

20.07.2018. 23:30

@Јоване, када си задњи пут био да почистиш ђубре,спречиш рибо/лово крадице и нелегалну сечу шума,а? :)

Stevan

20.07.2018. 23:35

Taksa od 300-400 din ok ali pod uslovom da se ta srestva upotrebe za odravanje puteva izgradnju staza vidikovaca dobrih znakova WC-tus instalacija itd Od naplate takse ocekujem da zlatibor bude kao slicna msta u Alpama

kremanac

21.07.2018. 01:35

Da li su Srbijasume vlasinci Zlatibora ili je to Opstina Cajetina? To je toliko providno da se zeli unistiti jedna zdrava opstina, pare ce od takse ici u Beograd a ne opstini koja cisti sve to i sredjuje.

тлн

21.07.2018. 02:02

Ма ја шта, само лопатајте! Треба наплаћиват и улаз и излаз!

Demokrata, EU!

21.07.2018. 05:38

Svaki izlazak na ulicu treba pošteno naplatiti u zavisnosti od vremena zadržavanja!

Dragan

21.07.2018. 06:51

Taksu bi trebali da plate oni koji su gradnjom upropastili planinu. To nije više onaj Zlatibor.

Brđanin

21.07.2018. 07:10

Nikome tu nije stalo do ekologije, nego do para. Fazon kao sa naplatom kesa u prodavnicama, uveli dva dinara po kesi jer nisu ekološke. Pa gospodo nabavite papirne, nego neće slađe im da uzmu 2din za kesu koja košta 2pare. Čist lopovluk

Ekonomski Ekspert

21.07.2018. 07:32

To je cela ekonomija srbije, žurba se postave naplatne rampe, za ovo-ono.

SlobodanMA

21.07.2018. 07:47

Kopaonik inkasirao 11,5 miliona?! Pa nisu im te pare čisto ostale,pretpostavljam da najmanje 10 zaposlenih ako ne i 15 je potrebno da bi to preduzece za naplatu radilo. E sad recimo 15 zaposlenih prosek plate 40000 po plus doprinosi oko 20000 tak to je 60000 po coveku puta 15 Ljudi to je oko 900000 mesecno puta dvanaest meseci to je 10 miliona i osamsto! a gde su propratni troskovi objekti vozila itd. Pa po ovome ispada cist minus nerazumem. A verujem da je zaposlenih i vise I plate mozda vece

Vaske

21.07.2018. 08:24

SRAMOTA !!! Umesto da se u Srbiji promoviše turizam, mi jurimo turiste skupom hranom, skupim gorivom, preskupim putarinama a sada i glupim taksama !!!

alfa...!

22.07.2018. 11:56

@Vaske - Da,da,samo pazite da vam se ta naplata ne obije o glavu...........

Marko

21.07.2018. 08:26

Neka im placaju takse oni tajkuni koji su izgradili hotele i solitere po Zlatiboru,koji su “dobili” gradjevinske dozvole na fantomske nacine,pa sada Zlatibor vise nikako ne moze ni liciti na nacionalni park. Ali ne,lakse je uzeti pare od jadnog vikendasa koji posle naporne radne sedmice pokusava da se opusti sa porodicom. Ja bih rado placao te takse ako ce se sakupljeni novac iskoristiti za kupovinu bagera koji ce poceti da rusi po Zlatiboru.

električar

21.07.2018. 09:16

Ako već to može Djavola Varoš da radi, Mokra Gora, zašto ne bi mogao Zlatibor, Kopaonik, Fruška Gora, Miroč, Despotovac, Mala Krsna (Najdanovi krugiovi), ...? Otimačina u ovoj zemlji je odavno počela, ovo su samo nove varijante gladnih lopova !!!

Uvesti takse za beograd

21.07.2018. 11:39

Neko je dozvolio da se tamo nazidaju soliteri, peković zida posred sume, neko je dozvolio da se poseče ono malo drveća da bi se napravili komercijalni sadržaji! Meni tamo gradnja izgleda potpuno neplanski i zbrda zdola! Naselje hemel propada godinama jer tamo niko ne živi! Sve u svemu, Zlatibor je upropašćena planina! To nikako ne može da bude park prirode!

Šomi

21.07.2018. 19:17

@Uvesti takse za beograd - Ja ipak mislim da Zlatibor postaje ,,Klasičan” grad ito planski ,sto smatram ispravnim.Za razliku od Uzica i sličnih ,,Rupcaga” to će biti grad koji će disati čist planinski vazduh......

Ja ipak mislim da je Zlatibor postao

22.07.2018. 10:22

@Uvesti takse za beograd - rupčaga iz koje se dimi roštilj...

Šta me se tiče

22.07.2018. 10:23

jednom u 20 godina, koliko često idem na Zlatibor, mogu i da platim...