Privredna komora Srbije i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija dodelili su večeras priznanja najuspešnjim domaćim robnim i korporativnim brendovima na završnoj svečanosti akcije "Najbolje iz Srbije 2017", na kojoj je u kategoriji za robu svakodnevne potrošnje nagrada dodeljena brendu "Bambi", a u kategoriji pića sokovima "Nektar".


Premijerka Ana Brnabić prisustvovala je sa ministrom trgovine Rasimom Ljajićem i predsednikom PKS Markom Čadežom dodeli priznanja, odakle je poručila da su srpski brendovi naši najbolji ambasadori, kao i da imdž jednog brenda menja sliku cele zemlje.


"Zadovoljstvo mi je što sam večeras među najboljim i najpouzdanijim kompanijama iz Srbije, onima koji uspešno grade svoje brendove, a potvrdu za to im daju sami korisnici", rekla je Brnabić.


Po 13. put, primećuje premijerka, PKS i Ministarstvo trgovine promovišu najbolje robne i korporativne brendove i na taj način, kaže, podstiču stvaranje dodatnih kvaliteta proizvoda na srpskom tržištu.


Ističe da su ove godine nagrađena 24 brenda, a profili brendova su se kretali, navodi, od malih poljoprivrednih gazdinstava do kompanija sa nekoliko hiljada zaposlenih.


Pročitajte još: Biraju miljenike potrošača


"To govori da privreda Srbije u svakoj oblasti, od startap-a preko turizma pa sve do energetike, ima kvalitetne brendove", ukazala je Brnabić.


Osim čestitke nagrađenima, premijerka je u duhu ovogodišnjeg slogana "Kako se na srpskom kaže BRAVO", rekla "bravo" svima onima koji su učestvovali u toj akciji i prepoznali značaj borbe za konkurencijom i tržišnom pozicijom.


Od 2004. godine, od kada postoji akcija "Najbolje iz Srbije", premijerka je istakla da je za to priznanje konkurisalo više od 1850 brendova, a nagradu je osvojilo oko 340 brendova.


Prema njenim rečima, cilj akcije je da podrži stare i priznate brendove sa jedne strane, ali i da prepozna male, neafirmisane brendove kako bi im se, dodaje, omogućilo da budu konkurentniji.


Primetila je da je sve više brenova koji konkurišu iz sektora IT, startupa i turizma, i navela da mnoge zemlje, upravo u tim branšama, grade svoje brendove.


"I Vlada Srbije kao prioritet postavlja stvaranje stimulativnog ambijenta za poslovanje i razvoj domaćih kompanija i brendova. Poseban fokus je na razvoju malih i srednih preduzeća i preduzetništva, za koji je kroz različite programe podrške u 2017. bilo opredeljeno nešto više od 18 milijardi dinara", naglasila je premijerka.


O stabilnosti i da je Srbija dobar ambijent za poslovanje, dodaje premijerka, govori i podatak da je Srbija u prvom kvartalu ove godine privukla direktne strane investicije vredne više od 600 miliona evra, što je za pet odsto više nego prošle godine.


Takođe, ukazuje Brnabić, prošle godine Srbija je privukla 2,6 milijardi evra stranih direktnih investicija, čime je "postigla istorijski rezultat".


Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić istakao je da osim uspešnih sportista, naučnika i studenata, akcija "Najbolje iz Srbije" pokazuje da i kompanije iz Srbije mogu biti dobar brend naše zemlje.


Pročitajte još: Dodeljene nagrade "Najbolje iz Srbije": Jezgro poslovne elite


Ističe da je među 155 kompanija koje su ušle u uži izbor za dodelu priznanja, ima i onih koje su već sagradile brend i koje su već poštovane kod svojih potrošača, ali da ima i onih koje su tek počele da grade svoj brend.


"Večeras se dodeljuju nagrade i jednima i drugima, i ne zna se šta je teže, da li stvoriti brend ili očuvati postojeći brend", ukazao je Ljaljić.


Ukazao je i da je ključ brenda u poverenju kupaca i potrošača, a procene su, dodaje, da će u narednih deset godina, zahvaljujući savremenim tehnologijama, navike potrošača sve više promenti, a to će, ukazuje, biti najveći izazov za sva preduzeća.


"Nadam se da ćemo uspeti zajedno da odgovorimo tim izazovima i verujem da će vaši brendovi ostvariti značajno učešće u rastu BDP-a", poručio je Ljajić dobitnicima priznanja.


Predsednik PKS Marko Čadež ukazao je da je već 13 godina "Najbolje iz Srbije" način da se potvrdi kvalitet, testira konkurentnost, da se oda priznanje za odgovornost i efikasnost, kao i da se novim igračima na tržištu "otvore vrata".


"Čini mi se ne postoji zemlja u kojoj je, kao u Srbiji, tako teško reći bravo. Već 13 godina ''Najbolje iz Srbije'' je naš način da kažemo bravo, da nagradimo i podržimo najuspešnije brendove Srbije, a bilo ih je do sada 340", naglasio je Čadež.


Prema njegovim rečima, među 24 brenda kojima su večeras dodeljena priznanja su stari znanci, velike kompanije, ali i mala i srednja preduzeća kojima se odaje priznanje za odlučnost, uspeh i posebnost, za kvalitet proizvoda i usluga, za efikasno i konkurentno poslovanje...


"Naše bravo, više nego ikada zaslužuje cela poslovna zajednica Srbije koja je svojim uspesima doprinela da se privreda Srbije izbori sa gubitkom i već treću godinu zaredom posluje profitabilno, smanji broj nezaposlenih, poveća broj zaposlenih, udvostruči neto dobit, osnaži izvoz...", naglasio je Čadež.


Među ostalim dobitnicima priznanja u kategoriji robnih brendova jesu Bakina Tajna Ajvar, Nectar Family, Meridž, P.S. fashion, Gorenje aparati za domaćinstvo...


Nagrada za najbolje uslužno preduzeće dodeljena je Aerodromu Nikola Tesla, koju je primio v.d. direktor aerodroma Saša Vlaisavljević.


Ostali dobitnici nagrada korporativnih brendova jesu Aura kozmetika, NIS, Alfa-Palm, Energy Net.


Pročitajte još: Počinje glasanje za "Najbolje iz Srbije"


Najbolja turistička manifestacija u promociji Srbije je Tamburica Fest, za najbolji hotel u Srbiji proglašen je "Grand Hotel & SPA", a najbolji "mali" turistički smeštaj jeste Etno kompleks Vrdnička kula.


Pod sloganom ovogodišnjeg takmičenja "Kako se na našem kaže BRAVO", priznanja su uručena u 24 kategorije, među kojima su tri nove - najbolji hotel, najbolji "mali" turistički smeštaj i najbolji organski proizvod.