PARIZ-OD STALNOG DOPISNIKA NOVOSTI


TEHNIČKI pregled za nova vozila u Francuskoj se vrši tek posle četvrte godine starosti, kao, uostalom, i u mnogim drugim evropskim zemljama, gde je ponekad ovaj rok skraćen na tri godine, jer se smatra da ne treba dovoditi u sumnju ispravnost novih kola. Posle toga, tehnički pregled se, u Francuskoj, vrši na svake dve godine, što je, takođe, čest slučaj u EU, mada ima i onih zemalja koje kasnije, neretko posle šeste godine starosti, mada i ranije, nalažu godišnju kontrolu. U Letoniji i na Malti, na primer, tehnički pregled se vrši svake godine, od trenutka kupovine automobila. Treba, ipak, imati u vidu da su, na primer, u Francuskoj vozila u proseku stara devet godina. Inače, obaveza tehničkog pregleda vozila u ovoj zemlji je uvedena tek 1992. Do tada su to u obavezi bili da urade samo oni koji su prodavali svoje automobile.

PROČITAJTE I: Popravni na kanalu za svako drugo vozilo

U EU ne postoji usaglašenost oko periodičnosti tehničkog pregleda, ali će od 20. maja ove godine, na osnovu nove evropske regulative, pregledi postati rigorozniji.

Zanimljiva je i debata koja se ovih dana vodi u Francuskoj, o skupštinskom predlogu da se uvede obavezan lekarski pregled za vozače starije od 70 godina. Protivnici ovakve mere ističu da bi ona bila nepravedna i usmerena protiv jednog dela stanovništva, navodeći da su stariji vozači oprezniji, da u proseku izazivaju mnogo manje udesa od mlađih, i, takođe, ređe gube živote za volanom.

U Francuskoj, inače, za polaganje vozačkog ispita, kao ni za produženje, za B katetegoriju nije potreban lekarski pregled.