OD FIJATA VEĆA DOBIT ZA DRŽAVU: Novi ugovor između torinske Fabrike automobila i države Srbije biće znatno izmenjen

M. ĐOŠOVIĆ

09. 04. 2018. u 13:01

ОД ФИЈАТА ВЕЋА ДОБИТ ЗА ДРЖАВУ: Нови уговор између торинске Фабрике аутомобила и државе Србије биће знатно измењен

Sa proizvodne trake u kragujevačkom "Fijatu" / Foto Ž. Knežević

Izvesno je da će "Fijat" i posle isteka desetogodišnjeg ugovora ostati u Kragujevcu, ali će, prema najavama zvaničnika države Srbije, poslovati pod drugačijim uslovima

IZVESNO je da će "Fijat" i posle isteka desetogodišnjeg ugovora ostati u Kragujevcu, ali će, prema najavama zvaničnika države Srbije, poslovati pod drugačijim uslovima. To bi gradski i državni budžet moglo da uveća za više milijardi dinara, u zavisnosti od poslovanja ove kompanije.

- Novi ugovor s torinskom kompanijom će, za razliku od prethodnog, biti u interesu građana Srbije - kaže premijerka Ana Brnabić. - Mi smo, takođe, imali ulogu medijatora u pregovorima između sindikata i poslovodstva "Fijata" i izdejstvovali da se potpiše novi, trogodišnji ugovor.

Više detalja o novoj saradnji nije saopšteno, a "Novosti" nezvanično saznaju da će se suština izmene ugovora odnositi na ukidanje benefita države i Kragujevca - kompaniji FKA.

PROČITAJTE JOŠ: Odlazak "Fijata" ugrožava 10.000 radnih mesta


U prvom ugovoru "Fijat" je bio oslobođen lokalnih poreza na imovinu i urbanistički plan, kao i na isticanje zaštitnog znaka. S obzirom na to da se fabrika prostire na više od 140 hektara i da su obeležja ove kompanije vidljiva na "svakom koraku" u gradu, "krvna slika" lokalnog budžeta bi trebalo značajno da se popravi. Nastavak saradnje doneće i mnogobrojna finansijska rasterećenja državnoj kasi. Država, najverovatnije, više neće plaćati pune doprinose za oko 2.500 radnika. Srazmerno vlasničkom udelu, izmirivaće se i obaveze na dobit, PDV, imovinu... Spisak olakšica koje ova kompanija uživa u Srbiji je dugačak i za mnoge stručnjake iz ove oblasti skoro "nepristojan" u tržišnom poslovanju.

Naznake novog kursa u saradnji države Srbije i "Fijata" postale su vidljive posle protesta radnika zbog visine plata sredinom prošle godine, kada su predstavnici Vlade posredovali u pregovorima između poslovodstva i sindikata. Posle toga definisan je ugovor o prinadležnostima za radnike u naredne tri godine, čime je prvi put probijen rok trajanja ugovora oročenog na deset godina. Prosečna plata je početkom godine uvećana na 42.500 dinara, a zaposleni u kooperantskim firmama nisu obuhvaćeni tim dogovorom. Prošlog meseca saopšteno je i da će komponentaš "Manjeti Mareli PCMA" postati deo porodice torinsko-srpske kompanije.

PROČITAJTE JOŠ: "FIJAT" PREDNjAČI: Za osam meseci 20.000 novih vozila


Prema rečima Zorana Markovića, čelnika Samostalnog sindikata FKA Srbija, proces pripajanja stotinak radnika trebalo bi da bude završen do Praznika rada - 1. maja. Oni će od tog trenutka primati (uvećanu) prosečnu platu, na nivou matične kompanije.

NOVI MODEL

DESETOGODIŠNjI ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji između države Srbije i "Fijata" ističe 29. septembra. Od početka proizvodnje modela "500 L" potražnja za ovim automobilom nije značajno oscilirala, ali se svi stručnjaci slažu da je vreme za proizvodnju novog modela. To će, kako saznajemo, biti deo novog ugovora, ali će i država Srbija, najverovatnije, srazmerno svom ulogu u fabrici (finansijski), učestvovati u izradi novog automobila.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

Homer

09.04.2018. 15:35

Isposlujte da se vrati Zastavin znak, a time i brend koji će funkcionisati unutar Fijata! Naravno ako je to moguće...

robovlasnici

09.04.2018. 18:43

Naravno da ce ostati u Srbiji. Nigde drugo u Evropi nece naci radnika za 350 evra. Ako se jos pogleda spisak drzava sa kojima imamo sporazume o trgovini sve je jasno. Fiat maksimalno koristi jeftinu radnu snagu i zato su tu a drzava ih jos i oslobadja svih poreza. Zalosno je sto smo mi primorani da uopste pregovaramo u ovom preduzecu. Uslov koji Srbija treba da im postavi je ulaganje u Sirenje proizvodnje i to toliko ulaganje da im se sutra ne isplati napustiti fabriku.

strahinja

09.04.2018. 20:06

drzavni sluzbenici neozbiljni potrebno veliko pokretanje reklamiranje fiat 500l kupovina za drzavne firme itd.a ne zarada i kupovina skode po kozna kojoj ceni i punjenje dzepova

Popaj

09.04.2018. 22:09

@strahinja - Zasto drzavni sluzbenici kada se oni nista ne pitaju. Pitaju se ministri i vlada a tu je korupcija uzela maha, zato policija vozi skode, a vatrogasni kamioni 35 godina stari cekaju na remont po pola godine, da bi nakon remonta pali na tehnickom.

Posmatrac iz Nemacke

13.04.2018. 17:34

Prema pisanju nemačke štampe FIAT je Srbiju, zbog lošeg ugovora sačinjenog uglavnom na štetu Srbije (veliki "stručnjak" Dinkić) do danas koštao oko 1,8 milijarde €. FIAT je hteo da ode iz Srbije jer ne postoji mogućnost povlašćenog izvoza u Rusiju- to je obećavao Dinki

Dragan

01.06.2018. 16:38

350 Evra zarada? Ovo je manje nego socijalna pomoc u Italiji ili Nemackoj. A tamo i dobijes stan placen i to sa grejanjem. Bezite iz te drzave.