Scenario iz Kragujevca namešta novi model Poljacima

E. V. N.

13. 07. 2017. u 18:00

Сценарио из Крагујевца намешта нови модел Пољацима
Radnici "Fijata" ne popuštaju i nastavljaju štrajk, za petak najavili protestnu šetnju do gradske uprave

ŠTRAJK oko 2.000 radnika u kragujevačkoj fabrici automobila "Fijat" se nastavlja. Predsednik štrajkačkog odbora Zoran Marković kaže za "Novosti" da je bio na sastanku u Ministarstvu privrede ali da nije bilo dogovora. On tvrdi da će sutra u 10 časova radnici da se okupe na mostu ispred "Fijata" i da će krenuti u šetnju ka gradskoj upravi, gde će gradonačelniku predati spisak zahteva, od kojih je glavni da traže od države da preuzme svoju ulogu u rešavanju problema radnika ove automobilske industrije. Poslovodstvo "Fijata" je uporno u sprovođenju stava da ne pregovara sa radnicima dok se ne vrate za mašine i nastave štrajk, a štrajkački odbor poručuje da neće prekinuti proizvodnju dok se ne dobiju bar pismene garancije poslodavca da će ispuniti minimum traženih zahteva počevši od povećanja bruto plata na 50.000, poboljšanje uslova rada, plaćanje prevoza...

Ipak, da li se iza štrajka nešto krije?

"Novosti" iz dobro obaveštenih izvora saznaju da ima i "zainteresovanih strana" kojima nikako ne odgovara brzi nastavak sadašnje proizvodnje modela "500 L", a pogotovo činjenica da je rukovodstvo "Fijata" ozbiljno razmatralo proizvodnju novog modela u fabrici u Kragujevcu 2018. godine.

Činjenica da pojedine sindikalne vođe, kako kažu naši izvori, imaju "intenzivne kontakte" sa pojedinim čelnicima "Fijatove" fabrike iz Poljske, bacaju novo svetlo na sva dešavanja poslednjih dana u Kragujevcu.

Nije tajna da se i Poljaci, "rukama i nogama" bore za dobijanje novog modela i da su, kažu naši izvori, već spremili 100 miliona evra za ulaganje u novi model.

Bez novog modela u Kragujevcu jasno je da fabrika ne može da opstane. Ugovor Srbije i "Fijata" ističe 2018. godine i sasvim je jasno da sadašnji "štrajk bez kompromisa" svakako neće podstaći čelnike iz Torina da bez razmišljanja donesu odluku o pravljenju novog modela u Kragujevcu.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (38)

sremaca

13.07.2017. 14:47

Predsednik strajkackog odboran pozvan preko noći I obavešten o svojim mahinacijama I odjednom je za prekid štrajka. Naravno najgori naj korumpiranih pojedinci idalni za strajkacke odbore I sindikalne predstavnik, da se lakše kontrolišu. Radnici motke u šake I prvo po sindikalcima I nastavite štrajk u pitanju je obraz dostojanstva I budućnost vaše dece. Ako vi radite za 300€ vaša deca će biti srećna za 310 uaaaaau kavo poboljšanje I da pevaju kad krenu u fabriku

Laza

13.07.2017. 18:11

Za kojih crnih 300e? Ako je bruto osnovica 38.000, neto deo koji mučenici u stvari primaju je 22.000. Mnogo lepše zvuči ovako u tekstu kada se bruto iskaže, ispada da rade za 38.000 i opet kukaju...

Neto plata

14.07.2017. 07:10

@Laza - Ako je bruto plata 38.000 onda je neto plata 38.000 x 0,701 + 1.179 = 27.817 dinara

milovan

13.07.2017. 20:38

Fabriku treba zatvoriti.Ako nece Kragujevcani hoce Makedonci ili Poljaci.A vi lepo sedite ispred kafica.

Чикаго

13.07.2017. 21:18

@milovan - А југословенски македонци су баш познати са ауто индустријом ! А Пољаци ? Да раде за 200 еура ? Ма како да не, све се убише да раде за ту сићу

Aleksandar

14.07.2017. 01:48

@milovan - Znanje dolazi iz Italije. Radnik je radnik i trening postoji. Ne prave rakete, prave neke krsheve kojie voze polu-siromasne zemlje (500L?).

Prosečna plata u Poljskoj je 600 evra

14.07.2017. 07:02

@milovan - znači, u ovakvim fabrikama rade za 400, malo više nego kod nas... a vi samo izvoljevajte.

istina...

13.07.2017. 20:50

Pa kako to....oni razmisljaju o Poljskoj koja je u EU a tamo su plate blizu 1000 eura....dal je Fijatu to "lakse" da plati ili da ispuni zahtev strajkaca i podigne platu na 500 eura, ipak je kod nas upola jeftinije.....

ugljesa

13.07.2017. 21:39

bolje ispred kafica nego da se zaduzuju u bankama kredite koje moraju da podizu jer su plate male cela srbija treba da ustane pa da vidis kako bi se podigla cena rada

mile

13.07.2017. 21:42

ma nema nista od toga, kakav odlazak kakvi bakraci. fiat srbija im je najisplativija fabrika jer smo najjeftinija radna snaga i preko svega oslobodjenu su svakojakih dazbina. Ovde su u pitanju radnici koje trebamo svi da podrzimo jer pisu nove strane istorije. Izdrzite braco i sestre, ako vas slome, radicete do kraja zivota za 300 i manje evra. do kraja, znajte Srbija je uz Vas. Samo zajedno i slozno

KakoDaNe

13.07.2017. 22:31

U Poljskoj su plate duplo veće a sindikati i zakoni o zaštiti radnika zaista i služe svrsi pa "umanjuju " komociju eksploatatora, pardon - poslodavaca. Tako da, neka ne plaše mečku praćkom. I mečka je naučila toliko da računa

Deda

13.07.2017. 22:50

Nikada i niko nemože znati šta se iza brda valja.Zato moraju svi biti oprezni. Radnici Fijata treba da se sete kako su živeli pre dolaska Fijata.Nemojte dozvoliti da sa se sa vama manipuliše.

Ranko

14.07.2017. 10:16

@Deda - Građani su subvencijama častili ulagače da bi ugovori bili transparentni, a radnici zadovoljni.Budući da ni jedno nije ispunjeno, štrajk je normalna pojava!

Zoran Petrovic

13.07.2017. 22:58

Udruzenje taxista je pisalo onomad premijeru da je voljno da kupi najmanje 10.000 (deset hiljada) komada Fiata 500 razlicitih modela i motora ako im se obezbede povoljni krediti.Odgovor se jos uvek ceka!Aferim...mozda bi trebalo sad da pisu predsedniku!?

SvastaBas

13.07.2017. 23:47

Vidim mnogi bi da zaplaše radnike i pored očigledne manjakvosti u ekonomskoj računici, Pitam se kome odgovara , ko se plaši štrajkova po Srbiji ?

PRINCIPijalan

13.07.2017. 23:56

To je ta uspesna privreda i uspesni strani ulagaci. Uspesni su oni samo za sebe, a zbog toga su i tu. Bruto plata da bude povecana na 50.000 ? Vi se to salite ? Valjda ste hteli reci NETO ?

Zoran Pejic

14.07.2017. 00:00

Onaj koji ih je doveo on mora da sasluša radnike,radnici moraju da vide taj sklopljeni ugovor o uslovima tog preduzeća,živim ovde i znam kako to funkcioniše.Većina ugovora se sklapa i sa sindikatima,znači radnici kad tako nešto reše moraji vodeti sklopljeni ugovor o radu te firme i moraju biti oprezni da ih ne uvuku u pogrešan štrajk.

Ranko

14.07.2017. 10:14

@Zoran Pejic - Subvencije su finansirane iz budžeta, ugovor treba da vide svi građani, jer oni su posredni suvlasnici i ulagači!

Бинср

14.07.2017. 00:31

Колика је плата у Фијату у Пољској и зашто је већа него у Србији?

triwun

14.07.2017. 08:59

@Бинср - Odgovor na ovo pitanje je vrlo prost . Na zapadu ,pa eto i u Poljskoj , se štite radnici . Kod nas država štiti isključivo neradnike , radnici su joj poslednja rupa na svirali !

Goran jagodinac

14.07.2017. 10:49

@Бинср - Kod nas država ne štiti nikog osim svojih partijskih poltrona !

Stranac

14.07.2017. 00:34

kakav strajk treba vam vratiti zastavu pa strajkujte .Niste ni svesni sta upravo radite vama a i celoj Srbiji.Svuda u svetu je sbe gore i gore a vama poslo na bolje gradite barim nesto a za nesto vise treba vremena a vi op pa nazad u nerad ispijanje kafe i strajkovanje.proizvodnja nesme da staneda treba da se borite za volje uslove trebaali u kapitalizmu dajes bplje reziltate pa trazis nesto postepeno

Šima košmoš iz dalekog svemira

14.07.2017. 07:50

o kakvom novom modelu pričate, nikad i nije bio u planu u KG

Маре Коментатор

14.07.2017. 08:44

Ако треба да оде нек иде ....Срби нису робље и Бангладеш а ни Авганистан или Сомалија

Деки

14.07.2017. 10:47

@Маре Коментатор - Боље гроб него роб! Вратите нам самоуправни социјализам!

Bole Swe

14.07.2017. 09:25

Radite više i biće veće plate! Poljaci imaju veće plate jer njihov pekar ispeče 100 vekni hleba za 8 sati ,a srpski za 8 sati ispeče 20 vekni! Radi više i nadaj se višem !! Obrnuto jednostavno ne ide,prosta računica!!

Ranko

14.07.2017. 10:12

@Bole Swe - To što pišete su gluposti!Fiat ima nove mašine i savremene proizvodne linije, produktivnost je na većem nivou nego u Poljskoj!

DejanBg

14.07.2017. 22:35

@Bole Swe - @Bole; Lično je PR Fiata pre dve-tri godine kragujevačku fabriku proglasio drugom najproduktivnijom koju imaju. Osim toga, u Srbiji se radi mnogo više nego u Poljskoj a pogotovo spram Zapadne EU. Za Poljsku mogu i lično da garantujem jer naša firma ima i filijalu u Poljskoj i zavidim im na uslovima. Rade duplo manje a isto toliko su više plaćeni - dakle duplo a niko ne sme ni da im odbije bolovanje ili ne plati praznik! U Srbiji se ne radi nego robuje ( bar u privatnom sektoru )

Дејан

14.07.2017. 09:37

Читајући коментаре јасно се види да су присталице штрајка у великој већини. Једино што недостаје је алтернатива, пре свега запослених, ако Фиат одлучи да затвори фабрику. Нама ће тада остати опустошене празне хале и људи који ће се сналазити да преживе. Нама неће доћи ни Мерцедес ни Тојота нити било ко други, јер они траже, поред економије, и раднике који су поносни на производ у који уграђују и део свог живота. Радници у Крагујевцу нити су ценили Заставу нити сада Фиат.

"BAS"

14.07.2017. 10:15

Sto se seje to se i zanje.Kada se potpisivao ugovor sa FIATOM Italijani su predlagali prosek plate 700eura ali se dinkic(namerno malo d) pobunio i nije dozvolio recima "Vi hocete da mi natovarite strajkove sirom srbije (opet namerno malo slovo).Balon je preduvan i morao je puci, neznam sta cekaju ostali radnici ocigledno sindikalne vodje rade za interese poslodavaca, ili im je zaista dobro.Ja sam penzioner i nije mi dobro ali nasi lideri su zarad svojih guzica u koaliciji vladajucih partija

Maja

14.07.2017. 10:19

Nasi su kupili liniju za Punto pre nego sto je Fijat dosao i pravili ga u Zastavi. Sta nam je trebalo da bacamo pare na dovlacenje Fijata? Radila sam sa najvisim celnicima Fijata i ne mozete da verujete koliko su jadni, cak bi i sendvic pojeli na nas racun (na tudji racun mislim).