VLADA Srbije donela je juče odluku o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora tri javna preduzeća "Srbijakargo", "Srbija voz" i "Infrastruktura Železnica Srbije". Ovo je drugi konkurs za tri kompanije koje su 2015. izdvojene iz "Železnica Srbije".

Na prvi, koji je raspisan lane, javilo se čak 49 kandidata, ali nijedan od njih nije dobio mandat i direktorsku fotelju. Konkurs je stopiran zbog izbora nove vlade, jer ona u tehničkom mandatu nije imala ovlašćenja da imenuje direktore, ali ni posle izbora novih ministara, nikada nije okončan.

Tada je najveće interesovanje bilo za mesto prvog čoveka "Infrastrukture" koje je merkalo čak 27 potencijalnih direktora, "Srbija vozom" je htelo da upravlja 13, a "Srbija kargom" devet stručnjaka. Pitanje je kakav će odziv sada biti, i da li će se kandidati, koji su pre godinu dana uzalud predavali dokumentaciju, ponovo prijaviti. Kada su "Železnice" podeljene na preduzeća "Holding", "Infrastrukturu", "Srbija voz" i "Srbija kargo" Vlada je imenovala v. d., pa je na čelo "Infrastrukture" došao Goran Maksić, "Srbija voz" je preuzeo Jugoslav Jović, Direkcije za prevoz, a "Kargo" Miroljub Jevtić, savetnik ministarke Mihajlović. U "Holdingu" je ostao poslednji direktor "Železnica" Miroslav Stojčić, koji je izabran na konkursu.

Samo šest meseci pre toga, Vlada je sprovela konkurs za izbor profesionalnog rukovodstva "Železnica", na kojem su osim Stojčića izabrani Rajko Ković i Nenad Kecmanović. Oni su, međutim, pomereni sa funkcija i na najbitnija mesta postavljeni su novi vršioci dužnosti.