Srpski auto na struju od septembra

P. ŽIVKOVIĆ

petak, 27. 05. 2016. u 20:10

Српски ауто на струју од септембра
U okolini Beograda uskoro bi trebalo da počne sklapanje električnog vozila, a planira se i proizvodnja. Cena "aksiosa" neće prelaziti 10.000 evra. Sa jednim punjenjem do 140 kilometara

I SRBIJA će praviti električne automobile. Najkasnije do septembra ove godine na ulicama Beograda pojaviće se malo gradsko vozilo na struju čija cena neće prelaziti 10.000 evra.

Preduzeće "Eko Srbija" je već dogovorilo prvu isporuku delova za sklapanje 12 automobila, ali su ambicije da se skoro svi delovi ubrzo proizvode u Srbiji. Kako kažu, zatvorili su i kompletan finansijski plan, dobili potrebne "papire", i sada je sve samo do tržišta.

- Mi smo sa kineskim partnerom dogovorili sve oko uvoza delova. Od šasije, motora, baterija, karoserije, koji bi se sklapali u okolini Beograda - kaže Dragan Škrnjić, direktor "Eko Srbije". - Ipak, naša želja je da elektromotor i karoseriju pravimo u Srbiji pa smo već otpočeli pregovore sa srpskim kompanijama koje mogu da proizvedu ove komponente.

Zanimljivo je da je "Eko Srbija" dobila potpuno besplatno licencu od jedne renomirane italijanske kompanije za prizvodnju elektromotora. Istu licencu je nedavno otkupio i japanski "Suzuki".

- Prvi automobil, koji će se na našem tržištu prodavati pod imenom "aksios" predstavićemo javnosti u septembru, na 5. "Tesla reliju", na kome učestvuju električna vozila i hibridi iz celog sveta - kaže Škrnjić. - Automobil je namenjen, pre svega, za korišćenje u gradskim uslovima. Ima domet sa jednim punjenjem baterija do 140 km u realnim uslovima. Maksimalna brzina je 60 km na čas.

Ono što je posebno zanimljivo je da se "aksios" puni na običnoj kućnoj utičnici od 220 volti i da je vreme maksimalnog punjenja baterije oko osam časova. Potrebno je samo dva sata za punjenje 60 odsto kapaciteta baterije.


NIJE PRVI NA PUNjENjE

PROJEKAT "Aksios" nije prvi takve vrste u Srbiji koji za cilj ima proizvodnju električnog automobila. Centar za motorna vozila AMSS je sa uspehom napravio i već registrovao, posle serije testova, "punto klasik" sa pogonom na električnu energiju. Ovo vozilo koje je delo tima inženjera Milana Božića, zbog svojih originalnih rešenja, izaziva veliku pažnju i van granica naše zemlje...

Nedavno je na BG kar šou predstavljen i projekat međunarodne ekspertske grupe (IEEG), kojoj je na čelu naš inovator Slavko Vujović, i koji su najavili za mart 2017. međunarodni sajam električnih automobila koji će biti u potpunosti proizvedeni u Srbiji.



SUBVENCIJA KOD NAS NEMA

DRŽAVA Srbija je jedina zemlja u Evropi koja ne daje nikakve subvencije za električne automobile i hibride. Dotacije u pojedinim zemljama EU idu i do 8.000 evra, a kod nas nisu predviđene ni poreske olakšice, pa čak ni besplatno parkiranje.

Pre nekoliko godina je država sa 100.000 dinara stimulisala prodaju eko-vozila u Srbiji ali se nije pridržavala sopstvene odredbe, pa je japanska "Tojota" morala da za oko stotinak prodatih vozila zatraži naplatu putem suda. Spor je okončan u korist Japanaca.

Komentari (15)

Dalibor

27.05.2016. 21:06

Kad smo kod zelene tehnologije, zapamtite ovo ime: Vladan Petrovic. Potrazite na youtube, a drzava ni da prstom da mrdne.

Ka-Min

11.12.2018. 15:38

@Dalibor - Uvjek smo bili skeptični prema našim mudrim i naučnim ljudima i nikako da se opametimo iako nas ta naša budalaština debelo košta. Kada stranac proizvede nešto na osnovu naših inovatora onda moramo plaćati ono što smo sami mogli proizvesti i naplaćivati tim strancima.

klječan

27.05.2016. 21:09

sad kad država udari porez na registraciju,biće isplatnije voziti benzinca od pet hiljada kubika

slavko sd

27.05.2016. 22:08

Bice ko za struju kad se nakaleme svi a znamo kako su alavi nikad im nije dosta

Milan Babic-Bac

27.05.2016. 22:13

kad naprave stanice za punjenje mogu da razmislim dali bi vozio na struju,Nemci imaju na svakom cosku punjace

Pero

27.05.2016. 22:24

Sjajno. Samo, neka mi neko kaže kako da punim vozilo na utičnicu, ako mi se utičnica nalazi na 7. spratu u zgradi?

pc

27.05.2016. 23:33

@Pero - Ugradi lift za automobile do 7 sprata. U ovoj drzavi svi misle da imaju neko pravo zato sto nesto nemaju. Sigurno zivis u BGD. Odseli se u selo i imaj dvoriste i kucu i u dvoristu garazu sa uticnicom od 220V. Imas jos jednostavnije resenje, ostani da zivis na 7 spratu i nemoj kupiti automobil koji se puni na 220V nego kupi automobil koji ide na benzin ili dizel.Nadam se da ce i kod nas neko uloziti i praviti punjace za el. automobile.

zeks

28.05.2016. 09:57

@Pero - Imas srece sto je pobedio Teslin a ne Edisonov koncept prenosa El. Energije pa tako duzina produznog kabla ne predstavlja problem...

Savat

15.01.2019. 10:55

@Pero - Grešiš,za električna pokretanja sobracajnih sredstava koriste se jednosmerni motori (Edisonove mašine),asinhroni motori (Teslini)imaju slab moment u startu.El.vozovi,tranvaji,trolebusi ,anlaseri na autima...sve je po Edisonovom jednosmernom sistemu.

Niko

29.05.2016. 09:46

Kako neko misli da je elektricna energija zelena...kada se vecina energije u Srbiji dobija od sagorevanja uglja???? To sto ce neko da puni bateriju ne znaci da ce energija nece da se dobije sagorevanja uglja