Čašica može da se reklamira u štampi

D. M.

20. 01. 2016. u 14:38

Promocija alkoholnih pića prema novom Zakonu o oglašavanju omogućena samo noću. Pića do 20 odsto alkohola u elektronskim medijima od 18 sati. Žestina - od 23 časa do šest ujutru

Чашица може да се рекламира у штампи

ALKOHOLNA pića će moći da se reklamiraju u štampi. To je ključna novina predloga Zakona o oglašavanju, koji se našao u skupštinskoj raspravi. Kada su u pitanju elektronski mediji reklame za alkoholna pića moći će da vide samo noćobdije.

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić obrazlažući predloženi zakon, rekao da je "novim rešenjem predviđeno da se alkoholna pića do 20 odsto alkohola reklamiraju u elektronskim medijima od 18 časova do šest sati ujutru".

- Alkoholna pića koja imaju više od 20 odsto alkohola moći će da se reklamiraju od 23 do šest sati ujutru - naglasio je ministar trgovine.

Ljajić je rekao da se ovaj propis donosi da bi se naše zakonodavstvo i u ovoj oblasti uskladilo sa standardima EU, ali i zato što su odredbe važećeg zakona, donete pre 10 godina, prevaziđene.

- Cilj je da se spreči nelojalna konkurencija na tržištu i da se zaštite potrošači od obmanjujućih i lažnih poruka koje ih mogu navesti na pogrešnu kupovinu - rekao je Ljajić.

Prema njegovim rečima, po prvi put će biti omogućeno da se alkoholna pića reklamiraju i u štampanim medijima, a izuzetak su časopisi namenjeni deci i maloletnicima.

STOP ZA ELEKTRONSKE CIGARETE Novina je i da se ukida reklamiranje elektronskih cigareta. Zakonom se po prvi put reguliše oglašavanje "igara na sreću" i one mogu da se reklamiraju u elektronskim medijima i bioskopima od 21 do šest sati ujutru. - Novina je i da je zabranjeno oglašavanje "igara na sreću" na otvorenom prostoru, ako su te reklame udaljene manje od 100 metara od škole i sličnih ustanova - rekao je Ljajić.


On je rekao i da će obmanjujuće oglašavanje biti zabranjeno, jer ono dovodi u zabludu kupca, a zabranjeno je i uporedno oglašavanje koje omalovažava robu i usluge konkurenata na tržištu.

Kao novinu, Ljajić je naveo i to što će oglašavanje na otvorenom prostoru biti u nadležnosti lokalnih samouprava, koje će određivati uslove i način oglašavanja. Ovim zakonom se definiše i internet oglašavanje.

On je rekao da će na internetu biti dozvoljeno reklamiranje alkoholnih pića sa sadržajem alkohola do 20 odsto, dok će biti zabranjeno reklamiranje duvana, cigareta i alkoholnih pića koja sadrže više od 20 odsto alkohola.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Ђура Змај

21.01.2016. 19:51

Може, Уз сутрашњи број Новости по 1 лименка "Зајечарско".?!