PRVI nacionalni Festival integrisanih komunikacija KAKTUS 2015. godine, u organizaciji "Marketing mreže", održaće se 29. oktobra u Beogradu, kao podsticaj da se u budućnosti na što bolji i originalniji način stvaraju nove ideje. Na festivalu, pod sloganom "Ideje koje opstaju", predavanja i radionice održaće vodećih stručnjaci Evrope i sveta iz te oblasti. Među predavačima će biti Abraham Asefaw i Maksimilian Kallhed, osnivači "Pop Up" agencije iz Londona, koji za naš list iznose svoje ocene o svom poslu.

* Šta je potrebno za dobar i uspešan nastup?

- Pre svega, značajno je da kada prezentujete strategiju pred potencijalnim klijentom, trebalo bi da ima osećaj da je vaš partner i da stekne utisak da je deo priče koju ste osmislili, i na taj način vi ne završavate, nego na prezentaciji diskutujete o problemima i rešenjima. Tako dobijate mogućnost da se vaša ideja pretvori u realnost. Takođe, veoma je važan lagani koncept prezentacije, sažeti odgovori na konkretne zadatke kroz odgovore na pitanja - šta je koncept, zašto mislimo da će uspeti i na koji način će biti realizovana ideja. Dovoljno je da kod dela, pitanja i odgovori, produbite temu i tada budete detaljniji.

* Kako uspevate da vaša predavanja budu ocenjena visokim ocenama ?

- Često putujemo i u komunikaciji smo sa različitim ljudima uživo, ali i online. Nekonvencionalna mesta koja nisu industrijski orijentisana i bliski ljudi mogu biti najbolja inspiracija. U svakodnevnom životu ideje su svuda oko nas i ne postoji konkretno mesto gde ih pronalazimo. Ponekad se to dogodi dok gledamo fudbal, tokom muzičkih nastupa ili dok se opuštamo sa prijateljima. Pre svega inspirativni su nam autentični i iskreni ljudi koje svakodnevno srećemo.

* Koliko globalno umrežavanje pomaže u razmeni iskustva ?

- Iako nismo velika agencija nalazimo se svuda u svetu i uveren sam da je neophodno da pri svakom susretu sa ljudima iz struke razmenimo iskustva jer na taj način proces učenja nikada ne prestaje, što je važno za lično i profesionalno napredovanje u bilo kom poslu. Globalno umrežavanje je davno postalo trend u našoj struci što nam pruža brojne mogućnosti za razmenu iskustava, jer se u savremenom svetu, kada je u pitanju naša profesija, većina komunikacije odigrava online.