Srpski vozovi će ići brzinom 160 km na sat

T. SPALEVIĆ

subota, 19. 07. 2014. u 16:10

Српски возови ће ићи брзином 160 км на сат
Zahvaljujući obnovi železnice iz ruskog kredita, konačno će vozovi moći da voze brzinom 160 na sat . Pančevačka pruga završiće se pre plana. U oktobru radovi na 112 kilometara Koridora 10

IZ Rusije su u železničku stanicu Ruma stigle 72 najsavremenije mašine za remont pruga. Čuvaju ih bezbednosne službe „Železnica Srbije“, a do kraja jula biće isporučeno još 33. Ova mehanizacija, kako za „Novosti“ otkriva Dragoljub Simonović, generalni direktor „Železnica Srbije“, biće prvo angažovana na modernizaciji šest deonica Koridora 10, ukupne dužine 112 kilometara. Posle početka izgradnje drugog koloseka od Beograda do Pančeva, obnova Koridora 10 je drugi projekat, koji startuje u ovoj godini iz ruskog kredita vrednog ukupno 800 miliona dolara.

- Mehanizacija iz Rusije je najveći građevinski potencijal ikada zabeležen na prugama u Srbiji - kaže Simonović. - Sa takvim mašinama ne samo što mi do sada nismo imali priliku da radimo nego i zemlje u širem okruženju. Prve deonice gde počinje modernizacija Koridora 10 su Ruma - Golubinci, i Sopot Kosmajski - Kovačevac gde radovi startuju krajem oktobra. Rok za završetak posla je sedam meseci. To će biti prve deonice na Koridoru 10, na kojima će posle obnove vozovi moći da saobraćaju brzinama od 160 kilometara na sat.

Treća deonica je Mala Krsna - Velika Plana, a u drugoj polovini sledeće godine radiće se i Vinarci - Đorđevo, Vranjska banja - Ristovac i Bujanovac - Bukarevac. Kako navodi Simonović, ruska mehanizacija koristiće se i na ostalim projektima koji se finansiraju iz ruskog kredita, a to su modernizacija pruga Beograd - Pančevo, Beograd - Bar i Stara Pazova - Novi Sad.

Na pitanje zašto se čeka oktobar za početak radova na Koridoru 10, ako je mehanizacija već u Srbiji, Simonović kaže da postoji procedura, koja mora da se ispoštuje. A to znači da se potpiše aneks 2 ugovora o kreditu za deonice na Koridoru 10. Simonović očekuje da će taj posao biti završen za 10 do 15 dana. Potom, neophodno je „zeleno svetlo“ Vlade Srbije na taj aneks i da se obezbedi učešće od 15 odsto, što je naša obaveza za svaki od pet projekata, koji se finansiraju iz ruskog kredita. Naravno, aneks treba da odobri i ruska strana. Na tu proceduru „gubi se“ najmanje dva meseca.

- Po mom dolasku na čelo „Železnice“, pre godinu i po dana, za vrlo kratko vreme potpisali smo glavni ugovor za ruski kredit - ističe Simonović. - Rusi su sada možda malo nezadovoljni što još nismo parafirali aneks 2. Jer, nismo uspeli sa ruskom stranom da usaglasimo cenu radova, ali verujem da ćemo to brzo da odradimo i da su pregovori u završnoj fazi. Taj aneks smo podelili na dva dela, prvo da završimo posao za tri deonice na severu, a onda i za preostale tri na jugu, koje će se ionako raditi sledeće godine.

Za deonicu Stara Pazova - Novi Sad trenutno se radi projektna dokumentacija, koja bi do proleća trebalo da bude završena i sledeće godine će i na tom delu biti otvorena gradilišta. Počinje izrada i projekata za barsku prugu, koja treba da bude kompletirana najkasnije do juna sledeće godine.

Od kada su definisani rokovi, na realizaciji ruskog kredita kašnjenja nema. I ne samo to, na deonici Beograd - Pančevo plan je čak premašen za deset odsto. Napadnuta je trasa na šest tačaka i taj posao će, obećava Simonović, biti završen bar mesec dana pre roka.

- Kada završimo radove, imaćemo moderne, dvokolosečne pruge na delu Koridora 10 - navodi naš sagovornik. - Primera radi, od Beograda do Novog Sada stizaće se za 40 minuta, a prevoz železnicom je dva puta jeftiniji od autobuskog.

Dragoljub Simonović

DIZELMOTORNI VOZOVI

TAČNO 100 miliona dolara iz ruskog kredita biće izdvojeno za nabavku ruskih dizelmotornih vozova. Pregovori su još u toku.
- Kada sam došao u „Železnicu“ bilo je to 19 vozova, ali smo u pregovorima sa ruskom stranom dosad uspeli da za isti novac dogovorimo nabavku 27 vozova i uz to rezervne delove u vrednosti od 2,6 miliona dolara - navodi Simonović. - Ruska strana ne može da počne da proizvodi te vozove dok ne potpišemo aneks 5 ugovora o kreditu, koji se odnosi na ovu nabavku. Što pre potpišemo, pre ćemo dobiti vozove. Ako paraf stavimo do kraja ovog meseca, na proleće bi nam stigao prvi voz.

Komentari (43)

zok

19.07.2014. 17:23

To neće biti srpski vozovi. Srbija nije sposobna da napravi takve vozove i pruge , i da organizuje saobraćaj.

Toma

19.07.2014. 18:18

Ма дајте, кога више фарбате?! Обећање лудом радовање, молим да више никакве планове не објављујете у вези железнице док се то не деси у стварности.Оно што је тренутна стварност у ЖТП су корупција, пропаст и проблеми.

Ха! Ха! Ха!

19.07.2014. 18:32

И Слоба је, пре 20-ак година, као и ови данас нашироко трабуњао о некаквим "брзим пругама Србије"... Па су возови са тадашњих просечних 50 км на час стигли до садашње просечне брзине од 5 км на час (под условом да уопште крену из полазне станице ка одредишту).

Slobodan

19.07.2014. 19:07

Skoro kao 1985, Voz iz Beograda za Zagreb koji se zvao Matoš polazio u 05,00 iz Beograda i bio u Zagrebu u 08,55, išo 160 na sat.

Djekna

19.07.2014. 19:11

Pa i ako naprave te deonice za brzine od 160 na sat, sta je sa deonicama izmedju? Je li to znaci da su te deonice vec spremne za te brzine, ili ce medjunarodni vozovi ici cas 160 km/h, cas 15 km/h?

Putnik

19.07.2014. 20:22

@Djekna - ja sam za one vozove sa 15 km/h, deluju nekako romantično, možeš da siđeš dok idu, obiđeš prirodu, negde u kuruzima obaviš nuždu, i opet ih stigneš

Бошко

20.07.2014. 19:25

@Djekna - Рекао ми један радник са железнице, да чим обнове пругу, они смање брзину за 10 одсто, за сваки случај, а онда сваке године по мало, па за неколико године јуре 30. Пруге треба одржавати.

Jelena

19.07.2014. 19:11

Jel moguce da ne mozete ovog nepismenog coveka da promenite!? Unistio je zeleznicu

Eмануел Арсенијевић

19.07.2014. 19:29

...негде око 2233-ће године, кад ће се у модерним државама саобраћај обављати путем уређаја који се зове - Телепорт!!!

Dymitr Ogonowski

19.07.2014. 20:21

Zahvaljajući Rusiji Srbija će imati bolje vozove nego Poljska, a sada ima gorje. Pazdrav za Srbiju u tome da dobro je izabrala saradnju sa Rusijom. A poljska vlast nanosi stetu poljsko-ruskim odnosima, sto oznacava stetu za Poljsku.

Бошко

20.07.2014. 19:23

@Dymitr Ogonowski - Руси купују немачке возове.

nais

19.07.2014. 21:06

Naša železnica je dramatično napredovala . Na pruzi prema Zaječaru vozovi jure 10 km na sat , pa pošto rampe više ne rade nego što rade mašinovođe ponekad zaustave voz da bi preko pruge prešla vozila. Svojim očima sam imao prilike da vidim to čudo od železnice .

Juznoprugas

20.07.2014. 00:01

@nais - Ne samo sto je Zajecarska pruga zaboravljena nego se upste ne planira njena obnova a onekom kraku ka Rumuniji i Bugarskoj da i ne govorimo?! Stop finansiranju Barske pruga zarad CG turizma!Zajecarska i Niska pruga prioritet da budu!Mi smo u poziciji da ucenimo Crnogorce ako hoce prugu gospoda prema moru,ma ima da plate troduplo!

dzos

19.07.2014. 21:17

U vecini drzava vozovi idu minimalno 200 kmh godinama a mi pravimo 15 godina prugu za 160 kmh. Ma nije se lopovisalo uopste.

dukivrdnik

21.07.2014. 00:48

@dzos - veoma cudno , masine dosle u Srbiju a tek treba da se potpise Aneks 2 ugovora koji potom treba da odobre obe Vlade , pa da se obezbedi 15% kesa od vrednosti ugovora ......................................... . Neko bre vec zaklao zeca a on jos u sumi . Malo mi cudan sled dogadjaja

Наташа Ђурђевић

19.07.2014. 22:47

А ко ће да их вози??? Административни радници, јер машиновође не запошљавате???!!!! Старији кадар одлази у пензију, младе који су се школовали за машиновође не запошљавате, а знате колико времена треба да проведу у локомотиви да би могли самостално да возе !!! Само у Краљеву је пре Нове Године отишло 15 машиновођа у пензију и НИЈЕДАН није примљен ни на обуку !!!! Знам ово јер су ми оба сина завршила за машиновође, и знам да их има мало на тржишту рада !!! Треба ли Руси и возове да нам возе????

radnik

20.07.2014. 09:02

@Наташа Ђурђевић - oze gospodjo u mojoj firmi sunapredni p rekvalifikovali i postavili nove radnike za 2 sata zavesenog kursa. Nekada se za ta mesta obucavalo p o 6 meseci. Sreca sto nema posla inace isti su na takvim mestima, da to sto bi ubili sebe i nijeneki problem, ali mogu da pobiju i one oko sebe. Obuka je prrevazcena stavr. Jer kad moze preko noci da se postane Dr. sto ne mo ze da se vozi lokomotiva.

djordje petrovic

19.07.2014. 23:01

160 km ? Bice da vreme u Srbiji tece unazad kad je tako, jer najbrzu zeleznicu smo imali u doba kralja Milana.

Gojko

20.07.2014. 12:15

Nislite da direktor ne zna za sve ove probleme u drzavi u kojoj 25god. su dzepovi drzavne kase bushni.Hvala RFed. na ovom kreditu jer ce se planirani remont sigurno uraditi,garant je Rus.Drz.Zel.A zna li neko od vas zashto je min.finansija u invalidskim kolicima najuspeshniji u Evropi,a nashi mladici puni znanja sa Harvarda,Djelic i Krstic,bivaju josh i ismejani.

Petar

20.07.2014. 16:03

"Počinje realizacija projekata na železničkom Koridoru 10. Zadatak je da pruge budu za brzine od 160 kilometara na čas" - Milutin Mrkonjic, 28. decembar 2012. godine. Od tada do danas nasi vozovi idu jos sporije.

Gabi

21.07.2014. 13:55

Hoće, hoće, u Srbiji će vozovi ići 160 na sat, onda kad se svuda u svetu bude putovalo brzinom svetlosti.

ludiloooooooooooooooo

21.07.2014. 21:33

samo nam to treba ludi smo bez brzih vozova...malo nesrece se daogadjaju jos nam trebaju i nesrece sa vozovima......e zemljo Srbijo dokle si dosla.....

baba Simana

25.07.2014. 16:37

Bice mrtvih kao u Palestini, ipak je ovo danas bolje 30 km/h pa klajn,klajn ali glava na ramenima.

Драгомир

07.08.2014. 16:21

Ево шта ће вам написати железнички експерт!То је сада актуелно.ЕКСПЕРТ!За Србију је довољно да брзина буде 120 км на сат!Такозване ,,брзе пруге,, су НЕМОГУЋЕ!Градови су на кратком растојању!Постоје многа клизишта!Брзе пруге траже многе надвожњаке и подвожњаке!Пруга би морала бити ограђена због изузетних неодговорних грађана?Шетње,самоубиства,грађа ограде ...Неспособност да се квалитет колосека одржава?Нађите ми машиновође у већем броју који би успешно управљали брзим возовима!НЕСАНИЦА НЕ ВОЗИ В

Драгомир

07.08.2014. 16:28

У предходном коментару споменуо сам проблем број један код машиновођа је НЕСАНИЦА!Ноћни рад где смена траје 12 сати.Стресови због лоших или музејских локомотива.Избегнути судари.Судари са друмским возилима где машиновође буду потпуно непотребно малтретирани од полуписмених полицајаца?Зато се несаница лечи алкохолом која отупљује рефлексе а бити машиновођа још као ученик мораш бити супер здрав.Ако потражиш помоћ лекара психијатра ,,ископао си себи гроб,,?Лекари те прогласе лудим?Зато је лек алкох