Mihajlović: Računi EPS moraju na proveru

E. V. N.

15. 01. 2014. u 21:14

Domaćinstva za struju u decembru dobijala i do 50 odsto veće priznanice. Ministarka Mihajlović traži da se utvrdi da li je problem softverski ili kadrovski. EPS: Potrošnja veća za petinu

DECEMBARSKI računi za struju koji su u mnogobrojnim domaćinstvima i do 50 odsto veći nego u novembru, naveli su potrošače da „napune“ elektrodistribucije širom Srbije. Dok u EPS ističu da je potrošnja poslednjeg meseca prošle godine porasla za petinu i da je obračunski period duži za tri dana, Zorana Mihajlović, ministar energetike je „EPS Snabdevanju“ dala rok od sedam dana da dostavi informaciju u čemu je problem sa povećanim računima za električnu energiju.

Mihajlovićeva je u sredu u Vladi Srbije, rekla da je Ministarstvo dobilo prijave građana za račune za struju.

- U domaćinstvu koje greju toplane, u novembru je račun za struju iznosio 2.100, a za decembar im je stigla uplatnica na 4.800 dinara - rekla je Mihajlovićeva. - U EPS kažu da je povećana potrošnja, ali je sigurno da postoje neki problemi. Očekujem od „EPS Snabdevanja“ da nam dostave informacije - da li je problem softverski ili kadrovski? Ako su neki direktori u „EPS Snabdevanju“ nesposobni da to rade, onda njima nema mesta na tim rukovodećim funkcijama.

Ipak, ministarka je naglasila da će građani sami morati da odu na šaltere EPS i utvrde da li je bilo greške na njihovom računu.

- Potrošnja struje u decembru povećana je za 21 odsto u odnosu na novembar - rekao je Aleksandar Obradović, direktor „Elektroprivrede Srbije“. Toliko više kilovata je EPS isporučila. Slična situacija je i u Crnoj Gori, gde je potrošnja povećana za 30 odsto, pa možda treba videti da li postoji neki regionalni problem. Bez ozbira na sve, račune svakako treba plaćati.

U NIŠU KASNE UPLATNICE U NiŠu, zasad, nema većih problema sa računima za struju, ali možda iz razloga što veliki deo potrošača još nije ni dobio decembarske uplatnice. Jovan Jovanović, predsednik Centra za zaštitu potrošača „Forum“, kaže da im se nijedan Nišlija dosad nije požalio na uvećani račun.

Kako ističu u EPS, u novembru je potrošeno 2,9 milijardi kilovat-sati, dok je u decembru „izgoreno“ 3,6 milijardi kilovat-sati.

- Ključni razlozi za veću decembarsku potrošnju su niže temperature i hladnije vremenske prilike u decembru u odnosu na novembar, kao i veća dnevna potrošnja za slavu Svetog Nikolu i tokom novogodišnjih praznika u odnosu na prosečne dnevne potrošnje - kažu u EPS. - Takođe, period očitavanja potrošnje za decembar je duži zbog praznika i iznosi i do 33 dana, dok je period očitavanja za novembar bio 30 dana. U Beogradu je potrošnja čak 30 odsto veća u odnosu na novembarsku. Svi kupci koji imaju sumnju u ispravnost računa mogu da podnesu prigovor na šalterima za reklamacije lokalnih distribucija.

Gotovo svakodnevno veliki broj od oko 830.000 domaćinstava na području centralne i zapadne Srbije, koje električnom energijom snabdeva kraljevačka „Elektrosrbija“, žali se ovih dana na „uvećane“ decembarske račune za struju.

- U većini takvih slučajeva, međutim, ne radi se ni o kakvom „uvećanju“ o kojem potrošači nisu blagovremeno obavešteni. Takve reklamacije i prigovori, zapravo, već su uobičajena pojava naročito u zimskim mesecima. Mi, inače, mesečno dobijamo oko 1.500 reklamacija koje se odmah rešavaju, bilo da je zaista reč o nekoj greški u očitavanju ili samom obračunu, što odmah ispravljamo ili, u suprotnom, samo potvrđujemo tačnost ukoliko je račun ispravan - pojašnjava Zoran Milašinović, direktor Direkcije za trgovinu kraljevačke „Elektrosrbije“.

Uz to, Milašinović napominje da reklamacije ove vrste ipak nisu tako brojne jer čine svega 0,2 odsto ukupnog broja potrošača. Ipak, u svim svojim distributivnim centrima, od Aleksandrovca do Šapca, otvorili su čak 56 šaltera za prijem reklamacija na čemu radi čak stotinak zaposlenih.


DUŽI OBRAČUNSKI PERIOD

I u Novom Sadu računi su veći, ali većina građana smatra da je to što su brojila „čitana“ tek po isteku praznika, pa je na računima i potrošnja za više dana. Na šalterima „Elektrovojvodine“, ovih dana nema više posla nego što je to uobičajeno u ovom periodu meseca.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (39)

Aca

15.01.2014. 21:34

Do novembra kao porodica nismo uopšte vodili računa o skupljoj - jeftinijoj struju i dobijali smo račune oko 4500din,u decembru smo kao štedeli i po skupljoj tarifi su nam radili frižider i sijalice, kuvali smo, kupali se...posle 22h kad dolazi jeftina struja i na kraju smo dobili račun 5200din s tim što se neko istinski trudio da odnos potrošnje skupa-jeftina struja bude pola-pola, pitam se da li postoji a mislim da postoji mogućnost malverzacije na digitalnim brojčanicima..

la

15.01.2014. 22:35

@Aca - Sa detetom zivim u garsonjeri,racun za novembar za struju 6.000 hiljada sto nema veze s vezom,a za decembar jojs nisam dobila.To su lopovi i to je to.Takodje imam digitalno brojilo.

Siniša

15.01.2014. 23:09

@Aca - Koliko mi je poznato jeftinija struja je ili posle 23 h ili od ponoći, ne znam da li se niveliše prilikom prelaska na letnje/zimsko računanje vremena...

jolle

15.01.2014. 22:10

Mihajlovicka u klin EPS u plocu i to traje od kada je ovo ministarstvo osnovano odnosno od izbora. Uka buka oko ovog,onog novine tamo ,ovamo i eto od obecanja o boljem snabdevanju jeftinoj struji ,dobismo pljacku veka koja traje li traje. Resenje je narod kao u Bugarskoj ,onda je od jednom sve doslo na mesto.

VexPet

15.01.2014. 22:22

Pazi ovo: potrosnja na nivou EPS veca za petinu, a vecina dobila duplo vece racune! Jel ovi iz EPS-a misle da smo mi magarci ili ovce ili sta? Ja sam iz Cacka i jos nisam dobila racun!

brojac

15.01.2014. 22:23

Danas mi je covek na salteru reklamacija "objasnio" da je moj racun veci jer je veci bio "period ocitavanja". Kad sam rekao da mi je to jasno, ali da ne razumem zasto nije primenjen i obrazac obracuna za duzi period, odgovorio mi je da to nije uobicajeno, vec da je uobicajeno da se primenjuje obrazac za 31 dan i da ja svakako nisam ostecen. Naravno da sam onda morao da predam pismenu reklamaciju u pisarnici, ali ako nam te reklamacije ovakvi zasticeni sluzbenici resavaju, "dzaba krecimo" ...

Pavle

15.01.2014. 22:27

Kako sam ja za potrosenih 810kw stuje dobio da platim 21 000 dinara? Po kom je to obracunu,alo?? I kome da se zalim ja i slicni meni kad nam drzava otima? Neka me iskljuce ,prikljucicu se na divlje i nikada vise necu placati zulum!!!

Student NS

15.01.2014. 22:30

Greška definitivno postoji. Struja mi nikad nije prelazila 4500, a sad sam dobio 10 000, s tim da 10 dana u mesecu uopste nisam ni bio u stanu (sve je bilo pogaseno).

Snezana

15.01.2014. 23:10

Naravno da je u pitanju malverzacija putem digitalnih citaca el.energije.Detaljnim pracenjem digitalnih citaca el.energije(u celoj stamb.zgradi)moze se videti da i u nocnom teminu racunaju po visoj tarifi.Strasno,lepo osmisljena prica, praznici,hladnoca, tri dana duzeg obracunskog perioda..........a komentar nadleznih zaboga pa to je nemoguce, to je ocitavanje putem frekvencija.

Uros

15.01.2014. 23:37

Vrlo je prosto... EPS ne posalje signal za prelazak na nizu tarifu u 00:00 nego u 03:00 ( ili ga pola meseca uopste ne salje) i tako eto veceg racuna a zaista toliko, koliko na racunu pise, kilovata potroseno, ali u skupljoj tarifi. Sve u svemu pojeo vuk magarca.

Dragan

16.01.2014. 00:00

U zgradi u kojoj zivim dobili smo skoro troduple racune za struju.Komšinica koja je penzionerka koja živi sama i nije bila u stanu dve nedelje dobila je račun preko 7.000 dinara i nije imala nikakvog prethodnog duga.Druga komšinica takođe penzionerka isto živi sama dobila je više od 19000 dinara kao i ja iako redovno plaćamo struju po poslednjem računu uvećali su nam broj utrošenih kilovata za više od 500.Ja stvarno ne znam kako je to moguće .Pokrali su nas iz EPS-a svaka im čast!

nm

16.01.2014. 01:12

Мени увећали буквално за ,, само" 300%. За Новембар рачун је износио 10.000 ,истина грејем се на струју и редовно је плаћам, а последњи рачун ми стигао 47.000!!!!

Nikola

16.01.2014. 02:49

Prema Vasem ponasanju izgleda da Vi niste ministar energetike ili se samo pravite da nista ne znate, mozda smo trebali da postavimo neko pitanje iz zdravstva pa da nam i na to date odgovor ili niste znali i da je primena kamate na kamatu na osnovu odluka Ustavnog i Vrhovnog kasacionog suda nezakonita pa ste to po svaku cenu progurali sporazumom o reprogramu i time i Vi prekrsili odluke dve najvece sudske instance. Zaposljavanje armije partijskih vojnika neko mora da plati, neka vas je sramota.

Krle

16.01.2014. 07:08

Blago drzavi i ministarki koja o racunima za struju raspravlja vec par meseci i jos nakon medijskoh najava (za obicni formular, hej!) se ispostavlja da to nisu sposobni da rese!Obicni racun!Ova vlada.Sta sa ulaganjima nezaposlenoscu, kriminalom?Privatizacija resena sa odgovornima za 200 mil evra? Sta sa preostalih 20 mlrd evra?Srbija raste skoro najviseu evropi, 2 %. Prema kakvoj osnovici?Najnizoj u evropi po stanovniku.Pa nemojte zezati. Valjda i mi znamo nesto.Pojedinci jako podcenjuju narod

nislija

16.01.2014. 08:37

Nisam primetio nepravilnosti na mom decembarskom računu , što jes jes . Ranije, pre pola godine su povećali angažovanu snagu za 20% što je prošlo bez obrazloženja . I što je posebno bezobrazno , ako se ne očita stanje na broilu, računaju uvećanu angažovnu snagu . To mu dođe kao neka kazna za potrošače ,a za EPS dobra parica jer po selima i vikend naseljima, svako drugo broilo je neočitano iz poznatih razloga .

oni i mi

16.01.2014. 09:17

Pa jel imate svako svoje brojilo, jel tu lepo pise dal ste potrosili vise ili manje kw , svako moze da izracuna kolka mu je bila potrosnja....niko ne kaze na osnovu cega mu je bila i po duplo uvecana potrosnja i niko ne pominje "trikolore" tarifu koja samo u nas postoji....

Radojko

16.01.2014. 09:20

Ljudi ovo je pljacka veka,u oktobru sam potrosio 400 kw,u novembru 800,u decembru 1330!!!niti se grejem na struju niti je bilo koji novi el.uredjaj prikljucen!Ovo je necuveno!

zoki

16.01.2014. 10:03

naravno da se racuni uvecaju ,proverite napon u mrezi sto manji napon to veca potrosnja.Ovi trikovi nisu od proslog meseca to se radi godinama.

Marija

16.01.2014. 12:08

@zoki - Svi vi koji tako mislite grešite. Proverite princip rada brojila na internetu, ali sanjenje ili povećanje napona NE UTIČE na lošu registraciju utrošenih kilovata. Nemojte da vas buni ako je manji napon u mreži to što vam npr ringla duže radi, jer je smanjennjem napona i struja manja, a samim tim i snaga potrošača - u ovom slučaju ringle, pa treba duže vremena da radi, ali npr nije onda 2kw (2000w) jer je snaga ringle manja za procenat manjeg napona. Obrazac dobro poznat P=UxI.

brojac

16.01.2014. 13:18

@zoki - Ala si ga "strucno" objasnio !!! Pa, to "zoki" i kaze: manja voltaza, manja temperatura, zato duze drzis ringlu ukljucenu i potrosis vise struje !!!!! Odnosno "nateruju te" da duze drzis aparate ukljucenim jer je u suprotnom efekat manji... Siluju te, bre, siluju ceo narod, non-stop!!!

nišlija

16.01.2014. 13:36

@zoki - Mi možemo biti ogorčrni zbog ovoga ili onoga , ali to što si naveo nema veze s vezom. Strujomer meri snagu puta vreme = kwh. A snaga ti je napon X struja . Ako je napon manji, potrošač ( šporet npr ) , povuče manju struju , pa je i snaga manja to jest potrošnja . Oni mućkaju na angažovanu snagu tako što je poskupe za 20%, a to prećute . Ili očitaju više , ali za toliko će biti manje sledećeg meseca .

Deki

16.01.2014. 10:36

Teška prevara je u pitanju, a ne povećana potrošnja usled "niskih" temperatura. Na kraju, hladniji je bio novembar sa snegom, nego decembar i nisu svi slavili sv. Nikolu. Moj račun za decembar je 100% veći u odnosu na novembarski, bez ikakve logike! Muljaju sa višom i nižom tarifom, sa uključivanjem te niže i tako gomilaju skupe kilovate, a treba skupiti i koji dinar za predstojeće izbore! Ne treba plaćati dok se ova farsa ne razotkrije i pohapse!

ogorcen

16.01.2014. 11:39

Nije istina da je obracun za Decembar bio 33 dana,nego je ocitavanje bilo 4 decembra do 4 januara,barem tako pise na racunu i nije istina da su bas predusretljivi na reklamacijama,jer cak ni racun nisam mogao direktno da platim u EPS-u nego sam morao da idem u postu,a iznos racuna je bila u Decembru 3 puta veci nego u Novembru koji je iznosio 3500 da bi u Decembru skocio na 11.200,pa ljudi moji ,da li je to moguce,kao da je Beogradske Arene racun..I sve to sto pisu iz EPS-a ne pije vodu.:(

Nevena

16.01.2014. 14:05

@ogorcen - racun struje za decembar 27488 dinara!!!!!!! Umalo srcani udar nisam dobila. U novembru racun je bio 7000 din. Kakav apsurd!!!

Stevan

16.01.2014. 11:47

Struja se izvozi,možda je to razlog što naš ručak na istoj ringli, u istoj šerpi, nekada neće da provri na istom broju a nekad vri tako jako samo što ne pobegne iz šerpe?mi smo trošili oko 3000 do 3300 din mesečno a u decembru 4000din.Nismo ništa slavili kuvali smo kao i radnim danima?

brojac

16.01.2014. 13:22

@Stevan - Tako je ... Zbog manje volti moras duze da grejes i strujomer duze okrece ... A svi se lopovi prave blesavi kad 'oce da ukradu, pa tako i EPS. Kad bi postojao nacin da se voltaza fiksira i da se njome ne moae da manipulise, ringla bi ti uvek za isto vreme skuvala istu kafu... Ovako, "urakljili su se" i cepaju li, cepaju ... Nema pomoci, ne pomaze ni juriš, nista ...

Apatinac

16.01.2014. 12:06

Isto je i sa gasom u Apatinu. Račun za struju još nije stigao, a već je 16. januar.

Stefan

16.01.2014. 12:29

Ja sam dobio racun 5200 za garsonjeru iako 2 nedelje tokom ovog obracunskog perioda nisam bio tu, a nikome nisam ostavio kljuc...

čiča

16.01.2014. 13:52

Sobzirom da se u ovoj državi sve radi po nalogu Eurupe nije ni čudo šta nas je zadesili . Isto je i sa merenjem grejanja u Rumi . Ovde svi ministri sve čine da se udovolji Eurupi i uposle kapaciteti nemačkih fabrika a Srbi samo neka ćute i plaćaju sve je to u interesu ovih naših EUrupskih službenika

Mis_Pigi

16.01.2014. 14:55

to se namerno napravi zbrka da se ostavi utisak da kao i oni u EPS-u nešto rade, umiruju savest da su nešto preduzeli i sl., i da su im plate zato iznad proseka

Mnogo toga nije jasno

16.01.2014. 19:55

Otkad je formirana firma "EPS snabdevanje", mnogo što šta nije jasno. Ko ju je formirao da podnese ostavku. A onda, neka se sve vrati na staro.

Predrag

16.01.2014. 21:59

Eps snabdevanje na svake nacine gleda da prikrije greske.Nemoze da se vadi na uvecanu potrosnju kad nije tako.Meni je sat zablokirao i od 01.12. do 17.12.2013.godine merio samo skupu struju u visoj tarifi, dok je niza tarifa ostala na stanje od 30.novembra. Prijavljeno je distribuciji majstori su dosli kazu u izvestaju resetovali su brojilo i izvrsili test i ono je bilo ispravno. Tako uvecan racun za decembar od 800 kw po visoj tarifi moram da platim. uzasno je i laz i nerad i prevara i neznam s

Maja

16.01.2014. 23:54

Moj racuna za struju je tacno 100% veci od novembarkog, od 4200 dinara skocio na 8500 neverovatno, a bilo je hladnije u novembr,pa jos ne slavimo Sv Nikolu, a nismo bili ni u Beogradu 5 dana pred Novu godinu???? Kako je to moguce??????

zex

17.01.2014. 09:05

Nomenbar 7000 a decembar 27000...Kucu nisam izmestio u Sibir a nisam ni otvorio narodnu kuhinju!

jana

17.01.2014. 13:45

Za Novembar 3200, a za Decembar 4600, a deca nisu bila kuci od 18.Decembra. Bili kod babe i dede, a ja sama do posle Nove Godine.Niti sam ista slavila, grejem se na gas, dakle nema veze sa grejanjem, niti sam palila masinu cesto, niti sam peglala kao sto znam kad su deca sa mnom. Cudno, zar ne? I sad me ubedjuju da sam vise trosila. Mora biti neka greska. Ili je skocila cena struje pa mi je onda logicno, ali Eps se ne izvlaci na to nego na uvecanu potrosnju. Ma nemoj.

Dragi

17.01.2014. 22:28

EPS kaza da je potrosnja struje u decembru bila povecana.Nisu za to krivi gradjani. Svi gradovi su ljastali ceo decembar kao svetske metropole od raznih svetiljki ukrasa i dekoracije.Drzava nema para da to plati pa moraju gradjani.1

Milan

03.02.2014. 14:41

Javna je tajna da EDB kompjuterski sistem za obracun racuna, godinama unazad, ima mogucnost da izda vece racune za zadatu zbirnu razliku, tako sto ih preraspodeli potrosacima tako da oni to obicno i ne primete (svima po malo vise). Taj algoritam je inace i razlog za tapsanje po ramenu pojedinih ljudi u IT sluzbi EPS-a, koji iako nesposobni i duboko korupmirani ostaju na tim pozicijama jer su svedoci ove kradje koja traje godinama i bili bi nezgodni svedoci.