Zbogom magistrali smrti

V. Ćirić

20. 05. 2018. u 16:02

Збогом магистрали смрти

Uzak kolovoz i ambisi stvarali jezu kod vozača / Foto V. Ćirić

Put kroz Sićevačku klisuru posle 65 godina odlazi u istoriju. Vozačima se od ove deonice s pravom dizala kosa na glavi

OKONČANjEM radova na istočnoj trasi Koridora 10 od belopanlanačke Crvene reke do Bancareva i Jelašnice, i puštanjem za panevropski saobraćaj ove “obilaznice”, magistrala kroz Sićevačku klisuru, sa svojih 13 tunela, uzanim kolovozom i ambisom koji omeđuje Nišavu i prugu, gde se proteklih decenija ginulo kao na frontu, odlazi u istoriju. Postaje lokalni put od Pirota i Palanke ka Nišu i selima s jedne i druge strane klisure.

Ovaj deo puta kroz Srbiju u crno je zavio mnoge naše porodice, ali i porodice iz Turske i Bugarske, Grčke, pa i Nemačke, i zvanično je bio označen kao balkanska crna tačka od zapada ka istoku i obrnuto. Vozačima se od ove sedam kilometara duge deonice s pravom dizala kosa na glavi onog momenta kada na nju naiđu, jer se nikad ne zna ko vozi u susret, a ko iza. Mesta za “eskiviranje” sudara nema, jer je dole ambis, a gore su stene s kojih vrebaju odroni.

Najveće gužve ovde nastaju tokom sezone godišnjih odmora ili oko božićnih praznika, kada svakodnevno protutnji po nekoliko desetina hiljada automobila.

PROČITAJTE JOŠ - Ibarska za pet godina uzela 151 život!

U strahu su velike oči - kaže narodna poslovica, pa niko od motorizovnih putnika i ne primeti da prolazi kroz prelepi park prirode. Na opasnost saobraćajnice, koja je zvanično puštena 1964. godine i rekonstruisana 2006, upozoravaju i policijski podaci.

LANČANI SUDAR PREMA zvaničnim podacima, jedna od velikih saobraćajnih nesreća desila se poslednjeg dana prošle godine, kada su u lančanom sudaru poginuli muškarac i žena, dok je sedam osoba, među kojima je bilo i dece, povređeno. U sudaru je učestvovalo pet automobila: “jugo”, “mercedes”, “reno”, “opel”...

Prema tim podacima, samo u periodu od 2014. do 2016. godine ovde se desilo 50 saobraćajnih nesreća u kojima je učestvovalo 60 putničkih, 20 teretnih vozila, pet autobusa i po dva traktora i motocikla.

Toliko pominjana deonica između Pirota i Niša dobro je poznata vozačima iz ovog kraja, a među njima je i Zoran Panajotović, iz Pirota, koji je godinama vozio autobus:

- Iz prakse znam da je najopasnije krenuti u preticanje kolone kroz klisuru. Ginule su čitave porodice. Posebno je opasna noćna vožnja, odnosno umor koji savlada vozača dok motor jednolično radi.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

RRpantela

21.05.2018. 13:44

Ne znam zasto taj deo puta nazivate magistralom smrti.Nikada put nije kriv za neciju smrt.Krivi su samo neoprezni i bahati ljudi.Meni je zao sto ovaj predivan deo puta odlazi u istoriju.Priroda je tu carobna i neponovljiva.Toga nema na novim autoputevima.Svi nekuda zure samo gledaju sivilo ispred sebe cak i kada idu na godisnje odmore. ZASTO pojma nemam, cak to ni oni sami ne znaju da objasne.Od tog dela puta treba napraviti turisticku atrakciju,kao SARGANSKU osmicu.

zmija

21.05.2018. 19:57

@RRpantela - ne znam zasto u cijelom svijetu grade autoputeve kad je ljepse ici klisurama i planinama ,narocito kad putujes iz holandije u tursku,pa tu ima da se nagledas prirodnih ljepota do mile voljestgo bi godisnji odmor provodio negdje u nekom hotelu kad lijepo mozes putovati polagano pet dana dole pa pet gore ne moras ni koristiti smjestajjos da ustedis

Saša

22.05.2018. 00:07

@RRpantela - Oboje ste u pravu, ali svako na svoj način. Svakako je ljepše i udobnije voziti se autoputevima. Ali gdje nema autoputeva vozite onako kako se mora, tj.kako put nalaže.Preticanje kolone je opasno i zabranjeno i na mnogo boljim putevima.Umor vozača je opasan i na autoputu.Sve u svemu, ne postoje putevi smrti već vozači smrti. Zato, kad sam na početku ili u sredini dugačke kolone stanem na prvom proširenju. Dok malo protegnem noge i osvježim se gužva se već raščistila.