Godišnjica NATO bombardovanja: Rat koji se nije mogao izbeći!

B. Subašić

23. 03. 2014. u 09:00

Годишњица НАТО бомбардовања: Рат који се није могао избећи!
Agresija NATO na SRJugoslaviju počela je pre tačno 15 godina naletom 464 aviona i raketama „tomahavk“. Našu zemlju, od 11,5 miliona stanovnika, napale su armije 19 NATO država, sa 743,8 miliona stanovnika

PRE 15 godina 24. marta započela je agresija NATO na Saveznu Republiku Jugoslaviju, posle neuspešnih pregovora u dvorcu Rambuje. Ratni pohod pod imenom „Saveznička snaga“ okupio je 19 najmoćnijih država. Ako se uračunaju i države van NATO, koje su dale piste i drugu podršku, SRJ je napalo 26 država.

- Razaranje Jugoslavije je prema prvobitnoj američkoj strategiji posle pada Berlinskog zida trebalo da krene sa Kosmeta. DŽordž Buš stariji je pretio vojnom intervencijom Miloševiću još 1992. godine. Pregovori u Rambujeu su bili predstava, u tom trenutku već je postojala naredba da SRJ bude bombardovana, samo se čekao pogodan politički trenutak - kaže Živadin Jovanović, bivši šef jugoslovenske diplomatije.

Države NATO su u tom trenutku imale 743,8 miliona stanovnika i državni budžet od 3.312 milijardi dolara, a SRJ koju su napale 11,5 miliona stanovnika i budžet od 3,85 miliona dolara.

Vojska Jugoslavije, prema procenama alijanse, tehnološki je zaostajala najmanje 30 godina iza agresora.

- Političari su se posle Dejtona uljuljkali i poverovali u priču da Zapad smatra Miloševića mirotvorcem i da nam je Amerika naprasno postala naklonjena. Nisu shvatili da je to samo varka dok se NATO ne pregrupiše i spremi za napad na Srbiju - svedoči general Spasoje Smiljanić, komandant RV i PVO za vreme agresije.

Tadašnja vojnobezbednosna služba upozorila je 1997. da se glavni štab OVK iz Nemačke premestio u Albaniju, a u martu 1998. u martu prešao na KiM. Tada je formirana jedinstvena komanda nad rasckepkanim grupama i formirana jedinstvena OVK sa 20.000 terorista, sa kojima policija nije mogla da izađe na kraj.

Tek 1998. angažovana je vojska, koja je porazila OVK, koji je brojčano pao na samo 2.000 terorista raštrkanih po planinskim bespućima. Međutim, usledio je politički pritisak i prema sporazumu Milošević - Holbruk na Kosovo je došla Verifikaciona misija OEBS čiji su članovi bili „penzionisani“ zapadni obaveštajci i oficiri.

Uoči pregovora u Rambujeu oni su napustili Kosmet i prešli u Makedoniju, a vojska je procenila da je napad NATO neizbežan i počela je izmeštanje jedinica.

NATO je u napad krenuo 24. marta sa 464 borbene letelice, ali vremenom se njihov broj povećavao pošto je Vojska Jugoslavije pružala neočekivan i uporan otpor. Uprkos bezrezervnoj vazduhopovnoj podršci Alijanse, kopneni desant iz severne Albanije na Kosmet preko Košara nije uspeo.

NATO je planirao kopnenu ofanzivu na „sprženoj zemlji“, pošto uništi PVO. Međutim, i posle 78 dana bombardovanja dve trećine oružja bilo je spremno za borbu, kao i više od 99 odsto mobilisanog ljudstva.

Do okončanja agresije 10. juna NATO je uvećao vazduhoplovne snage tri puta, na 1.150 ratnih aviona. U 2.300 vazdušnih udara oni su na vojne i civilne ciljeve lansirali oko 420.000 projektila, ukupne mase oko 22.000 tona. Oko 20.000 projektila bilo je najvećeg kalibra, od čega 1.300 krstarećih raketa. Srbija je zasuta i sa 37.000 kontejnera s 350.000 kasetnih kombi.

Prema do sada prikupljenim podacima, tokom bombardovanja je poginulo 1.002 pripadnika VJ i oko 2.000 civila. U bombardovanju je ranjeno više od 6.000 civila. Nikada nije urađeno sveobuhvatno istraživanje zdravstvenih posledica bombardovanja, ali je nesporan enorman porast malignih oboljenja.

NATO je tokom agresije uništio ili oštetio 1.026 civilnih objekata. Razoreno je 300 škola, bolnica i zgrada državne uprave. Porušeno je 148 poslovnih i stambenih objekata, kao i 54 objekta putne infrastrukture, od čega 45 mostova. Oštećeno je 176 spomenika kulture, među kojima i 23 srednjovekovna manastira. Procene štete variraju od 30 do 100 milijardi dolara.

Kumanovskim sporazumom vojni sukobi su okončani, ali nisu izbrisani i iz pamćenja naroda.


PROKOCKANA ODBRANA

KOMANDA Ratnog vazduhoplovstva i protivavzdušne odbrane nekoliko godina pre agresija upozoravala je Vrhovni savet odbrane da je VJ tehnički inferiorna u odnosu na susedne armije.

- Tražili smo kupovinu četiri aparata Mig-29, modernizaciju postojećih aviona i pre svega nabavku sistema S-300. Vojna delegacija je 1997. otišla u Rusiju gde su tada bili spremni da nam izađu u susret. Da smo kupili S-300 stvari bi se potpuno drugačije odvijale. Međutim, novac namenjen za tu svrhu bez objašnjenja je povučen sa računa. Pričalo se da ga je uzela jedna osoba iz tadašnjeg vrha vlasti, koji se vojske ponovo setio tek uoči agresije. Međutim, Jeljcin je tada odbio da nam proda rakete da ne bi upleo Rusiju u rat - otkriva general Spasoje Smiljanić, komandant RV i PVO za vreme agresije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (157)

D. Morrissey

23.03.2014. 09:32

Kao 1. pocast svim zrtvama tokom zverske agresije Nato Alijnase. Puskaranje na KiM je pocelo Jan 1998 a bomabrdovanje je pocelo Marta 1999 godine. Imam samo jedno pitanje sta je Vojska cekala za vise od godinu dana i kakva je to strategija bila vlastima u Beogradu da cekaju dok se ne ukluci Nato.

Branko

23.03.2014. 09:34

Mislim da se rat mogao izbeći, da do zverskog bombardovanja nije moralo doći. Bilo je potrebno samo nešto pameti i zdravog razuma - sa jedne i druge strane. Naravno, da je tok političkih događaja na prostoru ondašnje države deceniju pre toga išao drugim putem - rata ne bi bilo.

Bezposlen

23.03.2014. 09:43

Umesto da smo lepo popisali šta je sve uništeno i porušeno i da tražimo ratnu odštetu mi i dalje trčimo za njima kao pudlice zahvaljujući političarima koji nas lažu i koji ne zastupaju interese svoje države, nego svoje lične i svojih mentora iz brisela i vašingtona!

ivan jovanovic

23.03.2014. 09:43

Godisnjica NATO bombardovanja? Pa daj Srbijo odluci se" jesu li nam prijatelji ili neprijatelji"! Prijatelji vlasti ,ne znaci prijatelji dzave...$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Semtex

23.03.2014. 09:44

Zasto u clanku skrivate imena zemalja NATO copora koje su ucestvovale u agresiji na Jugoslaviju a pre svih Amerike,Nemacke,Britanije,Francuske,Holandije i drugih uvlakaca "velikog gazde".

Александар032

23.03.2014. 09:45

Је л' ја имам погрешан календар или је данас 23. март?!

NIKAD

23.03.2014. 09:54

Nikad zaboraviti nikad oprostiti preko tri hiljade ljudi proglasiti kolateralnom stetom i izvuci se bez posledica na ovom svetu pravda nece biti nikad zadovoljena ali pred bogom ce sotone odgovarati neka pocivaju u miru svi oni neduzni ciji je zivot prekinut u zlocinackom poduhvatu nato pakta

gandra

23.03.2014. 09:57

nato i amerika su ubili 3000 nasih sugradjana - do dana danasnjeg ti nesrecni ljudi su ostali samo broj - statistika - niko ne odaje pocast tim zrtvama - nije ni jedan spomenik tim zrtvama nije podignut - valjda da se ne bi previse zamerili agresoru - maltene bi trebalo da im se izvinimo sto su nas ubijali - sto smo neoprezno naletalii na njihove humane projektile sa osiromasenim (jos jedan "human" gest) uranijumom - i mi ulazimo u savez sa drzavama koje su nas - apsurd ala beket i jonesko

MatijaBeograd

23.03.2014. 10:38

@Veteran - Bratska Rusija,ona koja je bila suzdrzana prilikom donosenja odluke o napadu na SRJ,ona koja je odmah povukla svoju jedinicu m.snaga sa Severa Kosova,ona ciji predstavnik Cernomirdin je doneo ultimatum Milosevicu?

DaNeVerujes

23.03.2014. 15:42

@Veteran - @Matija, A sta su Rusi trebali da urade? Bili su desorijentisani kao i politicki i ekonomski oslabljeni nakon raspada SSSR! Pored toga ih je vodila jedna flegmaticna pijandura! Dali su tada mozda trebali da budu veci Srbi od samih nas i da krenu u rat koji bi izgubili u najavi? Ne mogu da verujem da imas samo reci hvale za one koji su nam naudili, pa makar i mi bili delimicno krivi, dok omalozavas one koji, ako nista drugo, nisu ucestvovali u napadu na Srbiju! Svaka ti cast kao coveku!

Spiridon S

23.03.2014. 09:59

Besramnu i nicim ne izazvanu agresiju na nasu zemlju ne smemo nikad zaboraviti..Oprez i distanca je uvek potrebna u saradnji sa zlocinackom organizaciom NATO..

aliance

23.03.2014. 10:04

u pravu ste da se moglo izbeci bombardovanje,samo da niste okupirali kosovo ,da ste ostali na svoje granice ne bi doslo do rata.

brain

23.03.2014. 10:28

@aliance - Okupirali KIM ? jesi li ti drogiran ili si samo mali ustasko-siptarski provokator

Milojica

23.03.2014. 12:20

@aliance - Ostani ti na svoje granice i nemoj da nam dolazis odje, ni virtuelno.

Bojan

23.03.2014. 12:33

@aliance - To su naše granice, trolino.A tvoje su u Albaniji gde ćeš i da završiš, budi srećan ako ti i toliko ostane!

naranca

24.03.2014. 01:20

@Vladimir - @filip Da nije tvoga oca i majke ne bi imali takvoga genija.Hvala im.

Petar

23.03.2014. 10:18

"Države NATO su u tom trenutku imale 743,8 miliona stanovnika i državni budžet od 3.312 milijardi dolara, a SRJ koju su napale 11,5 miliona stanovnika i budžet od 3,85 miliona dolara." Kakav budzet od 3,85 miliona dolara? Za sta? Vojni budzet Srbije danas je oko 2 milijarde dolara, a 1999 je za SRJ mogao samo da bude veci.

rus

23.03.2014. 10:23

Slava svim palim borcima i vjecni spokoj civilnim zrtvama. Dali smo danas svjesni ko nam zlo misli poslje svih ovih ratova. Cinjenica je da u svim nevoljama smo samo branili svoju zemlju.

Vukman

23.03.2014. 10:30

Sada pisete,Rat koji se nije mogao izbeci.Bilo je potrebno da prodje petnajes godina da shvatite.Dok ste za to optuzivali tada Milosevica i njegov rezim,da bih sada se pridruzili onima koji srljaju u zagrljaj onima koji su nas bombardovali i Kosovo oduzeli.Postadose Natovci najveci prijatelji.Sramota.

naranca

23.03.2014. 19:51

@baba Simana - @otan E moj druze to ti je prica svih zemlja na zapadu osim Nemacke u EU i Kanade u Amerikama.!

Samostalnost

23.03.2014. 10:34

Rat koji je, kad vec nismo mogli da ga izbegnemo, trebao da nas opameti - a nije !

из главе

23.03.2014. 10:36

Србија и Срби су једино могли да се одбране 87-91, планом "Б", тј А, да се саберемо војно, економски и територијално, занемарујући титов тестамент Устав74, детаљним пописом нарочито на КиМ отерамо емиг-терористе, а остатак Ју не би имао са ким да спроводи ватик-герм план. Али наши комунисти су и тад ко и сад стидели се да су Срби и српског интереса

MatijaBeograd

23.03.2014. 10:37

Bezobrazan naslov,posebno prema zrtvama.Rat se itekako mogao izbeci,ali Milosevic nije zeleo strane posmatrace na Kosovu...sta danas imamo dole?Ovo treba da nam koristi kao opomena za politiku protivljenja i konfrontiranja s citavim svetom.Za mene je najvece zlo ovog rata cinjenica da je neko zatvorio radnike RTS/a i dozvolio da budu ubijeni.Do dan danas njihovi roditelji traze odgovor ZASTO?Slava svim zrtvama ovog rata i ne ponovio nam se nikad.

Gruja

23.03.2014. 10:57

@MatijaBeograd - E Matija, da si barem malo citao sta su pisali sada vec bivsi NATO generali, video bi koliko je tacan ovaj naslov.Sam Klark je u svojoj knjizi napisao, kako je bilo zacrtano bombardovanje Srbije i da nije bilo nikakve sanse da se to izbegne.Isto sada prica i Carla Del Ponte, kao i mnogo sada vec bivsi zapadni politicari.Informisi se malo...

Boki

23.03.2014. 11:13

@MatijaBeograd - Шта бре лупаш глупости, због таквих испаде да смо сами себе бомбардовали. Мишеви што лажу за мале паре и пљују своју земљу!

MatijaBeograd

23.03.2014. 11:22

@MatijaBeograd - Citao sam ,sve citam i definitivno se rat mogao izbeci...Milutinoviceva izjava:"Hocete trupe?",cuvena provokacija govori sve..prava istina je da su Milosevic i Seselj,zarad vlasti,zrtvovali svoj narod najjaci silama sveta,gde je doveo do toga da su cak Rusija i Kina bile uzdrzane.Srecom,nije odbio ultimatum Cernomirdina,jer da jeste,Srbija bi bila napadnuta kopneno i rastrgana na vise delova,naravno i CG jer niej napadnuta samo SRB,vec i CG tj.SRJ!

Boki

23.03.2014. 11:38

@MatijaBeograd - Матија бомбардовање Србије и комадање Југославије је део стратегије продора Запада на Исток и тај процес траје већ доста дуго. Од Наполеона западне силе, које су данас под истом капом Ротшилда и Рокфелера, покушавају да продру на исток и узму ресурсе (нафту и гас). Ми смо се само нашли на путу...

Boki

23.03.2014. 11:53

@MatijaBeograd - У мом родном граду Сурдулици погодили су кућу и побили целу породицу, само је деда остао, мој отац који је био мобилисан је откопавао људе, па су погодили болницу Санаторијум и побили старе људе и избеглице из Хрватске који су тамо били смешетени. Сад су они криви што су мртви, сами се себе убили? Ко је крив? Они који бомбардују и убијају или они који се бране?

Predivoje

23.03.2014. 12:42

@MatijaBeograd - Па, Матија, где су посматрачи доле после погрома 2004? И онај лик што се потписује као Галеб_Бјели - никако да схвати да не може бити кривица само једног народа у рату. Но, ми смо губитници па смо одмах и криви за све? Е, па неће моћи. Од ових ратова су највише профитирали ЕУ и Америка. Додуше, стандард у ЕУ је преполовљен увођењем евра па су овако нашли да надокнађују своје економске губитке.

Borac

23.03.2014. 12:47

@MatijaBeograd - Matija, mrzitelji Srbije, albanski nacoši i ostala NATO ekipa, uvek su u problemu kada na ovom mediju (Novosti) trebaju da opravdaju poteze ove agresivne alijanse. Zašto? Zato što Novosti, za razliku od ostalih, dozvoljavaju da im se kontrira pa ću i ja potsetiti da su posmatrači već bili raspoređeni na KiM, što piše i u tekstu, ali oni to ne čitaju, njihov posao je da reaguju i pljuju po Srbiji i opravdavaju sve poteze NATO-a. Dakle, nikakvi posmatrači nisu mogli biti razlog bombardovanja.

MatijaBeograd

23.03.2014. 13:10

@MatijaBeograd - Borac,lazes!!!Cemu laz?Dokle su nas vase lazi dovele?Nema tu sta da se objasnjava,sve stane u jednu recenicu,Republika Kosovo!To ej rezultat Milosevica i Seselja i njihove politike.Briga me za NATO!

Borac

23.03.2014. 15:38

@MatijaBeograd - Čemu nervoza, šta je u onome što sam ja napisao laž? Ne histeriši, posmatrači su bili na KiM godinu 'i kusur dana' pre početka bombardovanja, prvo kao verifikatori, a onda kao OEBS misija. Primio ih je Milošević i to u vreme kada su tvoji istomišljenici iz OVK bili debelo poraženi, a sve zbog toga da mu ne bi Felipe Gonzales i ekipa mnogo čačkali po izbornoj krađi na lokalnim izborima u Beogradu. Preciznije, zapadu je omogućeno da obnove OVK, a za uzvrat su žmurili na proteste opozicije u Bg.

naranca

23.03.2014. 19:49

@MatijaBeograd - @matijabg Zdravo Mato "neprijatelj " si ali mislim i da si pametan covek.Molim te KAKO,kako kako je rat mogao biti izbegnut?Molim te objasni.

ZV

23.03.2014. 10:41

Bio je to tezak i dugo planiran zlocin. Neocekivan otpor je uvecao besagresije tako da su zlocini bili veci od planiranih. Slabo se ko seca Male Milice. Slabo ko seca mosta u Varvarinu, cak ni Matematicka gimnazija ne obelezava smrt tadasnje ucenice. Putnicki voz. Most u Novom Sadu. Nis civili. Strah, bombe, sirene, brujanje aviona, ekplozije u centrima gradova, legitimne mete, kolateralne stete, bombe za najvce hristove praznike. Bili smo hrabri. Ne ponovilo se. Ne zaboravilo se.

zule

23.03.2014. 12:13

@ZV - Problem našeg naroda je u "selektivnom"pamćenju. Setimo se Gazimestana i Slobinog poziva na rat, setimo se mitingaške atmosfere anarhije i bezvlaašća ("institucionalno i vaninstitucionalno). Setimo se Vukovara i Ovčare, Ćelija i Gospića - svega zacrtanog u umnim glavama što skrojiše Memorandum. Već ceo jedan vek Srbija velikodušno i za tuđe interese igra ulogu malog i drčnog kavgadžije, kog uvek na koncu prebiju. I sada smo našli da se petljamo u sve i svašta, umesto da mudro, kao Bugari ćutimo.

Batrak Abrama

23.03.2014. 11:06

kad gledam ove slike nisu mi jasni oni koji nas teraju u EU, neko je tu lud, da li narod ili vlast

heraklid

23.03.2014. 12:53

@Batrak Abrama - braco. vise mislim da je to nasa taktika kao za vreme rimljana. tad nas napali i nas nisu osvojili. a kad smo usli u savez, onda smo ih razcepali i unistili smo rimsko carstvo. tad je bilo samo nase vizantisko rimsko carstvo. mislim da tu politiku vodimo. neprijatelju budi sto blizi

Tunguz

23.03.2014. 11:10

što ne krenu na Rusa, a? Tvrdo! Nije baš tako strašna ona "Satana", može neko i da preživi

Dusan

23.03.2014. 11:13

Hoce li 24 mart biti dan radosti posto su to nasi "prijatelji" i jedva cekamo da stupimo u vojni savez s` njima pa krenemo da zavodimo red po svetu.

GALEB BIJELI

23.03.2014. 11:15

NATO se -realno gledajući, sa Srbijom igrao. Mogao je udariti neuporedivo jače,ali je nastojao sa jedne strane smanjiti žrtve,a sa druge primorati Miloševića na prekid agresije na Kosovo. Prema pisanju podgoričke POBJEDE- samo u jednom danu srbijanske policijsko-vojne snage(25.3.1999.g.) ubile su na Kosovu 700 civila,a 800.000 ljudi je deportirano.Javnost i svi pojedinci u Srbiji trebaju shvatiti da toliki izgon civila u 21.vijeku nije dopustiv.Zato je NATO napao opravdano i izabrao manje zlo.

midmac

23.03.2014. 12:04

@GALEB BIJELI - Bravo, GalJebe, mudro zboris. Stvarno je izabrano manje zlo, jer "toliki izgon civila u 21.vijeku nije dopustiv". Nadasve je i Podgoricka POBJEDA izvestavala objektivno tih ratnih godina.

Za HR glupsone

23.03.2014. 12:06

@GALEB BIJELI - Zamolio bih novosti da napiše statistiku , kad su šiptari pitali Tita da im da Kosovo republiku, koliko ih je tad bilo, i šta su sve radili Srbima posle toga. Tuneli na granicama iskopani, gde su Albanci ulazili u Yu da prave većinu. Razbijanje prozora na Srpskim kućama , premlaćivanje dece u školama itd...silovanja, ubistva, napišite sve ... samo za šokce da znaju.

зокс

23.03.2014. 12:19

@GALEB BIJELI - Да,да,Милошевић је крив за све агресије запада!А колико је то мање "зло"нато избегао време ће показати!

zoran

23.03.2014. 12:22

@GALEB BIJELI - Sto Nato nije napao Hrvate kada su u tri dana "deportirali" 300,000 Srba iz Krajine ?

Bojan

23.03.2014. 12:30

@GALEB BIJELI - Ali je zato dopušteno proterati 300.000 civila, je l' tako?Gadite mi se, licemeri, vi ste poslednji koji imaju pravo nekome da drže lekcije o humanosti.

KukavicaOdGaleba

23.03.2014. 12:37

@GALEB BIJELI - Да, НАТО је могао Србију уништити као Американци Ирак (то је иначе њихова алијанса). Агресија је била на Косову, али агресија терориста протви државе Србије и цивила неалбанске националности. Али то не сме да се каже. Да, 25.03. је страдало 700 цивила. Наоружаних. То је њихова тактика и о томе смо обавестили Американце. Они су то схватили тек након 11. септембра. ``Изгон`` цивила је био и у БиХ и у Хр, па НАТО није интервенисао. Према томе, престани да лажеш себе.

Kosingas

23.03.2014. 12:42

@GALEB BIJELI - Kako, onda, nato nije napao i vas kada ste izgonili Srbe iz lepe vase!?

heraklid

23.03.2014. 12:49

@GALEB BIJELI - isto kao u ukrajnu kako su placali snajperiste, tako su i kod nas bili ljubazni. pricaj nemacki a ne stbski kad si za prodaju naseg naroda. sram te bilo. kako nerazumete da postoj dogovor da se unisti narod slavenski, kome i mi pripadamo. najveci mason je rekao za srbe i ruse da su najgori sto se ne pokore njihovom satanskomm sistemom.

Biti galeb, a ne čavka

23.03.2014. 12:59

@GALEB BIJELI - Galebe bijeli, da bi shvatio da je takav izgon moguć potrebno je samo da se okreneš oko sebe i konstatuješ da je iz tvoje zemlje, Hrvatske, proteran čitav jedan narod. Sledeće, događaj koji pominješ, bilo to tačno ili ne, desio se 25.03.1999. godine, bar tako tvrdiš. A zašto, pre nego kreneš u odbranu NATO-a, ne bi prvo pročitao tekst? Ne sumnjam da bi uočio detalj da je bombardovanje SRJ počelo dan pre događaja koji navodiš, pa bi se potrudio da smisliš bolje i kredibilnije opravdanje.

MatijaBeograd

23.03.2014. 13:03

@GALEB BIJELI - Bila tico,pravo zboris,na zalost,samo bih ja dodao da je NATO s pravom bombardovao Srbiju,na zalost,ali posle tzv"Oluje",da je pravde,Vas bi NATO trebao sravniti sa zemljom...samo Franc je pametno igrao,za razliku od Milosevica i Seselja!

naranca

23.03.2014. 15:10

@GALEB BIJELI - @Gb I Poljska konjica! je "napala" Nemacku radio stanicu Glivitc 1939 pa je Hitler morao da "Na vatru odgovara vatrom" i napadne Poljsku.Ha ha ha ha

Dusan

23.03.2014. 16:26

@GALEB BIJELI - Ja pucam na tebe a kad vidim da gubim bacim pusku i ja sam civil (nemam uniformu) e to je bila Siptarska taktika.

Vladimir

23.03.2014. 17:15

@GALEB BIJELI - Velicanje I glorifikovanje nacizma je u civilizovanim zemljama zakonom zabranjeno I sankcionisano, sreca tvoja pa se javljas iz p.m.

naranca

23.03.2014. 19:40

@GALEB BIJELI - @bjeligaleb Igrao se 72 dana i to bez kontakta.na distanci od 11 km.!!!!!Eto im sanse da se poigraju sa mocnom Rusijom:)

Spasa

23.03.2014. 11:15

Jeli to bombardovanje izvrsio NATO i EU ( vecina zemalja clanica ) u koje sada hoce nasi politicari da nas uvedu ? Prijateljske zemlje,nema sta . Mogli bi opet da nas bombarduju da bi postale jos veci prijatelji a mozda i braca.

Banana Republika

23.03.2014. 12:53

@Spasa - Pa i hoće, ako ne budemo igrali po njihovim pravilima. To bar nije problem, dići par bombardera i uništiti infrastrukturu Srbije. Pitanje je da li ćemo se inatiti zapadu? Ili će nam opet Rusi, po ko zna koji put pomoći i pobedićemo opet NATO? To bombardovanje više niko u svetu ni ne pominje, samo mi ga slavimo kao pobedu... :) Oni moraju da nam budu prijatelji i po meni je prirodno da nam budu prijatelji. Nisu stanovnici tih zemalja bombardovali stanovnike SRJ, već loša Slobina politika.

зокс

23.03.2014. 14:11

@Spasa - за мајмуне и јесте банана,је ли Слоба крив и за Ирак,Либију,Авганистан?По теби јесте!Вама који сте слепи поред очију и глуви поред ушиј је узалуду било шта говорити!Ви сте заслепљени једноумљем евро-амера!Вама само Бог може помоћи!

Spasa

23.03.2014. 20:53

@Spasa - E vidis , meni je prirodno da mi oni,dok god sam ziv, budu neprijatelji.

Srbin

23.03.2014. 12:05

@ss - Necu sa rusima nemoj da lazes da srbija oce.Ocu EU,normalan svet,da i ja vozim mecku a ne zaporozca negog,moskwica i ostali otpad

Dusan

23.03.2014. 13:25

@ss - Srbin se ne prodaje za pare. To se zove porodicno vaspitanje i tradicija. Tako da tesko da si ti Srbin iako se tako izjasnjavas.

Александар

23.03.2014. 13:52

@ss - Ево вама, драги читаоци, слике и прилике данашњег Србина коме је најбитнија ставка у животу то шта ће да вози. Ту нема моралних вредности нити принципа, нити било каквог поштовања према мучки убијеним суграђанима.

Александар

23.03.2014. 13:58

@ss - Чисто само да кажем, аргумента ради, Русија већ производи електричне аутомобиле и, иако даље хвата корак за западном технологијом, светлосним годинама су испред многих земаља.

Djura

23.03.2014. 14:27

@ss - Srbine,brate,sreca i mir su stanje duha i ni jedna materijalna stvar ih ne mozenadomestiti.Ako su ti u zivotu bitne samo pare i standard,onda si za zaljenje.

MatijaBeograd

23.03.2014. 11:30

Samo istinom mozemo taj rat arhivirati...setimo se Milosevica i Seselja pre bombardovanja.Naprasiti,prkose svima,odbijaju sve,a kad je pocelo bombardovanje,onaj isti Seselj koji je obecavao odbranu Kosova,nijednom se nije pojavio dole za vreme napada,a Slobinu jazbinu niko video nije.Ali su zato obojica poslali narod na mostove da pevaju i skakucuu kao ludaci s metama na reveru:)

Srbin

23.03.2014. 12:03

@MatijaBeograd - E matija ovi nasi su isprani mozgovi ,ali da posle toliko godina jos uvek to nevide.Pa sta im se to desilo?U pravu si svaku rec!

Dymitr Ogonowski

23.03.2014. 12:11

@MatijaBeograd - Najbolja odbrana je napad. Zao da tokom bombardovanja, Seselj nije se resio da bi njegovi ljudi poceli napadati na drzavne uprave u zemljama NATO. Mogli bi napasti na primer na americke i nemacke ambasade u Italji, Poljskoj, Francuskoj i drzati diplomata za talac. Najbolje ako bi shvatiti kcerku Klintona (Ona mogla biti bez krivice ali za nas vaznija srpska deca) ali ovo tesko. Ja ako bih imao toliko ljudi i oruzja koliko Seselj tako bih uradio.

naranca

23.03.2014. 15:04

@MatijaBeograd - Kakvi god da su bili Sloba i Seselj nikome ne daje pravo da se mesa u gradjanski rat (na jednoj strani) i da bombarduje nevine ljude sa 11 km i dolece za to iz LA.Bilo bi lepo kad bi to zlikovastvo moglo da se zaboravi ali ne ide.

Realista

23.03.2014. 17:43

@MatijaBeograd - @Matija...: Чију ли "истину" ти желиш да" архивираш" ? Овај "Magnum crimen " се не прашта и не "архивира" тако просто!

MatijaBeograd

23.03.2014. 18:14

@MatijaBeograd - Onda si ti nula od Hriscanina,ako ne prastas.Oprostiti se mora,ali zaboraviti se ne sme....nikad necu zaboraviti teske dane koje sam kao klinac uz preplasene roditelje ziveo tada u svom Beogradu,ali nikad necu zaboraviti da je moj narod vodio klan diktatora koji je zavio moju zemlju u decenijski mrak.Mrak ratova,gladi nemastine....posto se predstavljas kao realista,bilo bi lepo da ne zaboravis i to!A to je ,razlog za ovo prvo!

Dymitr Ogonowski

23.03.2014. 20:34

@MatijaBeograd - Matija. Mogao Ti se nije svidati Milosević. Mogao Ti biti protiv njega. To su Vase unutrasnje poslove. Ali ne razumem kako se moze zbog toga podrzavati spolnjeg neprijatelja - bandu NATO.

naranca

24.03.2014. 09:46

@MatijaBeograd - @matijabg Samo Isus ima pravo da oprasta grehe ljudima na Zemlji!!!!Ja nisam Isus.

Dani Kovac

23.03.2014. 11:44

Vidjenje samo sa jednom dioptrijom, jednostranu i tendenciozno, onu velikosrbsku, oni velikosrbi koje kukaju za neostvaren san o veliku Srbiju, oni ostatatci miloshevica koji nisu naucili nista od aktuelnog segmenta historije, pa vide u danasnjim trzavicama oko Ukrajine, shansu za revansj, za neo veliko-srbizam. Utopije su strebnje za teritorijalnu velikost, bilo oni srbsku ili oni albansku, velicanstvo je u nekim drugim parametrima u jednoj zajednickoj europi...

зокс

23.03.2014. 13:26

@Dani Kovac - Bojan,неписменост му је гарантујем ти најбоља страна!

Ковач своје среће

23.03.2014. 19:00

@Dani Kovac - Бојане, није он неписмен! За једног Албанца, одлично говори српски!

Milojica

23.03.2014. 12:07

Milica, Jovan, Nenad, Sofija........necu da zaboravim, necu da trazim opravdanje, necu da razumem, necu sa njima u pakt, necu njihov "way of life", ..........Milica, Jovan, Nenad, Sofija.........

leon

23.03.2014. 14:10

@Beogradjanin - Kako nemože ,pa samo pre par godina su nas bombardovali i ponizili, zar si več zaboravio...

Beogradjanin

23.03.2014. 15:43

@Beogradjanin - i sta nam mogu,bas nista,zivimo bre ,kafici puni,splavovi prepuni,kakav oni zivot imaju,,,,

tomo

23.03.2014. 12:30

Unistili su nam drzavu,pobili narod,troval nas kazu osiromasnim uranijumom ,oteli nam zemlju,onu najsvetiju za svakog Srbina,nisu nam za to platili ni jednog jedinog centa a mi sada ko svi sretni govorimo kako su nam oni PRIJATELJI.Uza sve ovo gore ima i jos nesto sto nije navedeno,oprali su nam izgleda i mozgove pa pamtimo izgleda samo zadnja 24 casa i nezelimo nikoga ko ne misli kao oni tj. kao mi!Sta da kazem,masala,masala!

paki

23.03.2014. 12:49

Zbog ovakih kometara vidi se da Srbija ide u kolektivno ludilo ili pak u kolektivno samoubistvo

MatijaBeograd

23.03.2014. 13:17

90%komentara ovde ostavljaju ljudi koji zive i rade na Zapadu i koji su tamo bili i ziveli u vreme NATO napada...to su ti heroji koji bi i sutra da za njihove desnicarske ,gubitnicke ideje ratuje sirotinja dok oni mlate zapadnjacki novac.Tako je bilo i za vreme rata u BIH i HRV,skrivali sus e po BG od mobilizacije,a ocekivali da Srbija trune i srunula je zbog njih.Davno bese 99/ta i Srbija je sad zemlja kandidat za EU i buduca clanica NATO saveza.Povratka u crnu proslost nema,a mrtvima slava!

tomo

23.03.2014. 14:38

@MatijaBeograd - Upravu si donekle Matija,ali samo donekle!Da i ja sam sada vani ali sam vani otisao u decembru 99 godine,kada je sve davno bilo gotovo!Pre rata sam zivio u Rijeci i kada su svi bjezali u Evropu ja sam otisao u B.L.sta mislis zasto?I jos nesto,znas li kako tesko zivite tamo kod kuce,a znas li koliko para godisnje ludaci koji sada zive na zapadu posalju u domovinu?Da nije nas luidaka iz vana jos puno tanje ci se kakilo !Dakle nismo bas svi bili kukavice i pobegulje!

зокс

23.03.2014. 15:04

@MatijaBeograd - томо,није он вредан коментара!По њему сви они који су отишли негде треба да се одрекну ко су,шта су и одакле су!Као што се он одрекао здраве памети и то у сред Београда!

Dymitr Ogonowski

23.03.2014. 17:41

@MatijaBeograd - Matija. Pises da "mrtvim slava" a hoćes biti clan bande koja je ih ubila?

MatijaBeograd

23.03.2014. 17:59

@MatijaBeograd - Zoks bilo bi lepo da se malo ugledas na Tomu i kad vec kritikujes da radis na pristojan nacin kako on to cini...vidi se da je ziveo u Rijeci,a iz kojih jasala si se ti docepao Holandije,jos nas nisi obavestio:)

зокс

23.03.2014. 18:56

@MatijaBeograd - Матија,слушај ти братство-јединственички кепецу,кад вређаш природну интелигенцију онда заслужујеш да ти се све најгоре каже!Критикуј али не вређај људе!И буди срећан што је то само вербално!А што се Холандије тиче.......колико сам ја у њој толико си ти човек!Па и да сам нисам попљувао своје порекло,као ти у сред Београда!

naranca

23.03.2014. 20:19

@MatijaBeograd - @zoks Pa nije popljuvao svoje poreklo on je Hrvat.Popljuvao je ime velikog revolucionara i vodje seljacke bune u Dalmaciji Matije Ivanica.

MatijaBeograd

23.03.2014. 20:59

@MatijaBeograd - Da sam Hrvat to bih casno i glasno rekao....moram vas razocarati,ponosan sam sto sam Srbin,ponosan sam sto sam rodjen u Zemunu,ponosan sam na zadnje rezultate izbora,ponosan sam sto moja Srbija ulazi u EU i NATO.Dzaba se trudite na ovom sajtu,evropsku Srbiju vise nista spreciti ne moze.Najverovatnie ste duplo stariji od mene,trebalo bi malo da budete trezveniji,razmisljate deciji!

naranca

24.03.2014. 09:32

@MatijaBeograd - @matijaBg " to bih casno i glasno rekao..."kao i sve dosad:)Kao na primer da si penzioner a sad da si mlad.Ali jos ima sanse da postanes poslednji predsednik Srbije.Kao Mesic sto je bio poslednji presednik SFRJ.Imate slicne svjetonazore.

Somina

23.03.2014. 13:27

I tako su oni tj.NATO, ispoštovali konvencije UN i teritorijalni integritet i suverenitet jedne države, članice UN, tj.Srbije. U toku operacije "Milosrdni anđeo" preko tri hiljade građana Srbije je ubijeno. Nema politike, niti ličnosti, na koje se ONI mogu pozvati i opravdati naneseno nam zlo. Nikada im ovo ne treba zaboraviti.

OTAN

23.03.2014. 17:25

@Somina - Petnaest godina vam nije dovoljno da saznate kako se stvarno zvala NATO akcija '99.-te god. u SCG i da nikad nije postojao nikakav "milosrdni anđeo"!

Посматрач

23.03.2014. 18:57

@Somina - Зар не знаш да NATO-OTAN има своје портале и сајтове? Докле ћеш да висиш на порталима Новости? Док нам не угасе једини слободан српски медиј?

ana

23.03.2014. 20:21

@Somina - satanina ki.. demokratska možda ćete vi saznati za svoju uapred.

Саша Комшић

23.03.2014. 13:43

Хоће ли сутра у школама у Републици Србији први школски час бити посвећен НАТО агресији? У Републици Српској, нажалост, неће. Ако је и у Србији тако, бојим се да онда и овај текст нема великог смисла. Слава жртвама највећег злочина на кугли Земаљској послије другог свјетског рата. Професор из Приједора, у вријеме НАТО агресије београдски студент.

MatijaBeograd

23.03.2014. 21:06

@Саша Комшић - Na tvoju zalost za nas ste vi Bosanci,jednaki kao oni u sarajevu...zasto si studirao u Beogradu?Zasto nisi u svojoj Banja Luci?Ovde,zato sto ste besplatno studirali.Sve vas treba najuriti odavde!Bosanci.

dzoni bg

24.03.2014. 20:51

@Саша Комшић - MatijaBeograd(ldp/pfc/etc.) sreca za srbiju pa nemas cenzus pa samo ovde mozes da pricas!!!

Aleksandar

23.03.2014. 14:17

Koje ste svi vi paljevine. Prvo ovaj text je samo rekapitulacija posledica bombardovanja. Drugo ove brojke nisu imaginacija u nekoj drzavi "tamo negde" , vec se desilo kod nas. Trece vi svi koji komentarisete hajde malo ukljucite mozak.Ja nisam ni za Rusiju ni za EU , JA SAM ZA SRBIJU. Necu da se priklanjam ni zapadu ni istoku, jer istorijski i jedni i drugi sam nam radili o glavi i podrzavali nas kad smo trebali da ginemo za njih.A bombardovanje je samo rezultat kolektivne gluposti i ...

naranca

23.03.2014. 14:26

Po svim merilima njihovim, nasim, Bozijim pa cak i djavolovim:Nepravedna ,nezakonita i divljacka agresija.Moja bivsa devojka je umrla od leukemije 2001.Iako joj niko nikada u porodici nije imao ni slicnu bolest.3 godine inkubacije bas kao i kod ljudi u Iraku.Laka ti zemlja Vesna.

Dymitr Ogonowski

23.03.2014. 18:14

@naranca - Znaci Ti patis licno. Moje saucesce. Ali uopste to tragedija da banda NATO mogla toliko Srba ubiti :(

naranca

23.03.2014. 20:08

@naranca - @naranca Volela je Ameriku,dzez i bluz,bila protiv rata i ni mrava nije zgazila,,,,

MatijaBeograd

23.03.2014. 21:05

@naranca - Lazni Poljak,zasto ti svoju Poljsku ne izvedes iz NATO pakta...sta glumatas Srbina?Ili te brine Krim,sto cete Nemackoj morati vratiti Prusku!Budi siguran da ce i Poljska biti rastrgana nastavis li ovako da razmisljas...

Dymitr Ogonowski

24.03.2014. 08:16

@naranca - Ja sam iz Varsave i sve moji predki su Poljaci. Ja nemam vlast u Poljskoj zbog toga nista ne mogu uraditi sto se tice NATO. A sta se tice Pruskoj, to Zapadna Pruska, to je Pomorze, koji je krestonoski nemacki orden zahvatio u XIV. A sta se tice Istocne Pruske, to ranije tamo su ziveli Baltoprusi, kojih sada nema. Nemci su ih likvidirali. A zatim u juznoj Warmi su ziveli Poljaci-Warmjaci. Nema nikakve anlogije sa Krimom.

Dusan

23.03.2014. 16:31

Umesto Granda,Turskih i Indijskih serija traba svaki dan da prikazujete kako zive Srbi u Albaniji.Zvanicno ih nema niko nesme da se izjasni kao Srbin morali su da promene imena nesmeju da uce Srpski jezik,e to je demokratija inace miroljubivih Albanaca koji su svi do jednog nevini kao majka devet Jugovica.

Скадранин

23.03.2014. 18:51

@Dusan - Душане, Срби би потражили Сулејмана на неком другом каналу, а видео си после избора колико их брига за Косово (да ли је у парламент ушла нека просрпска странка)! А за Србе у Албанији мало ко је знао, иако је РТС ("Квадратура круга") снимила документарну емисију коју је мало ко погледао (ја сам написао неколико коментара на ту тему). Много је више страних емисија, текстова и филмова, али су они у ЕУ и Америци забрањени (напр: "Отето Косово" чешке ТВ, или немачки филм "Смртоносна прашина").

зокс

23.03.2014. 18:52

@Dusan - Душан,у "Квадратури круга"се то најбоље видело!И онда смрадови причају о некаквој српској хегемонији и великој Србији!

Psihijatar

23.03.2014. 21:02

@Dusan - Zoks u nasem zadnjem razgovoru smo se nesto dogovorili,bez izmisljotina?

Leka Srbin

23.03.2014. 18:27

A što ne kažete koji je to političar koji je povukao pare sa računa. Ja sam imao takvog šefa koji je pričao po principu "rekao mi jedan čovek". To najviše mrzim kod ljudi. Ili kaži ili ćuti.

boban

24.03.2014. 07:11

@Leka Srbin - @leka ,svaka cast,jedan covjek,jedan politicar ,na jednom mjestu,rekla mi jedna zena itd,itd pa dokle vise to,zna se da su pojedini srbi/izdajice /najveci neprijatelj Srbima,reci ime ili zacepi labrnju i ne spominji nista .

из главе

23.03.2014. 18:49

Свесно сам јутрос у коментару избегао да поменем најдуговечнији, најгрозоморнији, најEUропскији "поклон" коју нам је донео "milosrdni" vatikanski "anđeo" - РАДИОАКТИВНОСТ, надајући са да да ће је неко поменути, рецимо МатијаЛДПБгд, нпр. Опростити морамо, заборавити не смемо!

prazna ti glavudza

23.03.2014. 21:01

@из главе - steta sto ste svi vi ispod cenzusa na zadnjim izborima,pa cete itekako da zivite u EUropskoj Uniji.Ima da robujete!

из главе

26.03.2014. 20:21

@из главе - да јесам испод цензуса, јесам, чак шта више моји су имали 0%, јер док год су позиција и опозиција креирани од стране колонизатора и окупатора тако ће и бити. Али зато ви који сте изнад цензуса, ви сте деценијама хранили похлепу ваших ментора крајишним Србима чинећи их монетом за 1 мандат, а када њих нестане остаћете само ви и ваше породице и партијски другови, треба ли рећи шта ћете онда рећи, исто што и све српске вође ових децеинија када изгубе власт - сетићете се национализма и патриотизма

Tomo

23.03.2014. 18:52

Davno je spevao Čorba: "Srbin je glup, Srbin je proklet, jednom ga ubiješ, on bi opet." I, još nešto. Bio sam na položaju.

PADOBRANAC

23.03.2014. 22:51

Knjga " 63 Trenutak Vecnosti" napisana u nak secanja na poginule i ratna desavanja sa Kosara. Da se ne zaborave patnje i boli strdalanika za Srpsku zemlju. Prica ispricana i na papir penesena od direktnog ucesnika tih strasnih dogadjaja, u to vreme pripadnika legendarne 63 padobranske Brigade, koji su se borilii i umirali na Junickim planinama u reonu Kosara.

Posavac

24.03.2014. 08:02

Vreme je, da se bez obzira na sve, ponovo pokrene tužba protiv svih zemalja koje su učestvovale u napadu i razaranju SRJ. Ova brutalna agresija ne može se zaboraviti. Dužni smo prema svim palim civilima i borcima da dođemo do pravde u ovom nepravednom svetu. Za svaku osudu je potez tadašnjeg DOS-a koji je povukao tužbu protiv zločinaca. Mirnogi i danas, sigurno, umiru zbog posledica zračenja od NATO bombi sa osiromašenim uranijumom. Zato, ponovo tužba i istrajavenje na procesuiranju zločina!

naranca

24.03.2014. 10:00

A jeste li zaboravili one isto divljacke sankcije kad ni RAZGLEDNICA nije mogla da dodje sa Zapada?

Doktor

24.03.2014. 10:56

@naranca - Kada vec pominjes razglednice mozda nebi bilo lose kada bi se u svet slale razlglednice nato bombardovanja Srbije na adrese svetskih novinskih agencija ili na bilo koje druge adrese, barem za godisnjicu.

Бој не бије свијетло оружје

24.03.2014. 18:35

@naranca - Докторе, ово је идеја која би имала одјека у свету већ и као необична вест, чиме би многе подстакла да се заинтересују за истину. Али ко у Србији да је реализује? Јер извињење што смо их приморали да нас бомбардују постало је уобичајена ствар у Србији, али показивање прстом на правог злочинца... А можда има решења? Да свако кога боли ово што су нам чинили (а и даље нам чине) пошаље по неку е-разгледницу у свет преко друштвених мрежа?

naranca

24.03.2014. 18:20

"Milosrdni andjeo" jer su bili milosrdni prema sebi pa su ostali na 11 km,A kako da NATO nije objavio svoje gubitke posle tolikih godina?Oh to trasparentno,otvoreno,demokratsko drustvo.A ne kao komunisti koji su sve krili.

sMile

24.03.2014. 19:27

Niko nije spomenuo, zasto je doslo do bombardovanja,,?? aaa,, sta kazete, dali je bilo ikakvog razloga zasto je celi svet bio protiv Srbije,, ? cutite aaaaa,! ;-))

из главе

26.03.2014. 20:17

@sMile - разлог је објашњен у немачком док филму Почело са једном лажи (Es begann mit einer Lüge), који се стицајем околности код нас ниједном није приказао... зашто питам се сваки дан