Ruski avioni i rakete čuvaju Srbiju

R. DRAGOVIĆ

12. 05. 2013. u 20:58

Najavljenom nabavkom aviona „mig“, Srbija nastavlja praksu snabdevanja vojnom opremom na Istoku

NAJAVA kupovine višenamenskih aviona „mig 29 M2“, koja bi mogla da bude dogovorena u Moskvi već krajem ovog meseca, potvrdiće višegodišnju vezanost Vojske Srbije i ruskih borbenih sistema. Nove letelice biće treća generacija aviona istog proizvođača koja ulazi u našu vojsku, a u najavi je i jačanje sistema za osmatranje neba nabavkom dva moderna ruska radara.

Da je srpska vojska veoma blisko povezana sa ruskim naoružanjem, kada je reč o najsloženijoj tehnici, mišljenje je većine stručnjaka koji mahom podržavaju nastavak tog lanca saradnje. U prilog tome navode da su naši piloti navikli na ruske avione, što će olakšati obuku posada i upotrebu letelica.

- Nabavka letelica proizvođača „MiG“ bio bi logičan i dobar potez, kojim bi bio nastavljen kontinuitet upotrebe ruske tehnike u našoj vojsci - kaže Zlatomir Grujić, pilot u penziji i predavač na Vazduhoplovnoj vojnoj akademiji. - Svaka sistemska promena aviona traži veliki napor i ulaganje. Ako kupimo ruske vazduhoplove, samo ćemo nadgraditi postojeći sistem. On je postavljen još 1962. godine kupovinom prvih „migova 21“ za avijaciju i sistema „Dvina“ za PVO.

NA REDU I HELIKOPTERI RUSIJA bi mogla da bude ključni partner Srbije i u budućoj nabavci helikoptera, što je potez o kome se sve ozbiljnije razmišlja u Vojsci Srbije. Jačanjem ovog segmenta avijacije naša vojska rešila bi problem transporta, podrške jedinicama u multinacionalnim operacijama, ali i pomoći civilnom stanovništvu.

Grujić kaže da bi nabavka krila sa Urala mogla da obnovi i praksu obučavanja naših pilota u Rusiji. Naši vazduhoplovci poslednji put su bili na „migovom“ treningu još 1997. godine, a predvodio ih je poznati pilot i komandant RV i PVO Ljubiša Veličković.

Pored vazduhoplovstva, ruska tehnika čini i gotovo celokupan sistem PVO Srbije. Za odbranu neba zaduženi su raketni sistemi „Neva“ i „Kub“. Iako su postojeći još ubojiti, vreme je i za obnovu sistema za odbranu neba, a kao moguće rešenje na duži rok u javnosti se pominje ruski sistem S 300, koji bi uz određene modernizacije mogao da dugoročno obezbedi vazdušni prostor Srbije.

Da bi nabavka najboljih sredstava trebalo da bude prioritet, ali i da je ruska tehnika u samom svetskom vrhu smatra i vojni istoričar Bojan Dimitrijević. On naglašava da su Srbija i Jugoslavija u prošlosti oružje i ratnu opremu kupovale i na Istoku i na Zapadu, ali se oslanjale i na domaću proizvodnju.

- Ruska tehnika od šezdesetih godina dominantna je u avijaciji i PVO, ali to nije pravilo u drugim delovima vojske - objašnjava Dimitrijević. - Vojska Srbije, uz sovjetske, koristi i radare napravljene u Velikoj Britaniji. Najsavremeniji koje koristimo kupljeni su 1987. godine od Amerikanaca. Naši ljudi su navikli na ruske avione, ali od toga je mnogo važnije da budu ispravni i na pravi način uvezani u sistem korišćenja, održavanja i nabavke rezervnih delova.


ŠANSA I ZA “MOMU“

NABAVKA novih aviona za Vojsku Srbije šansa je i da Vazduhoplovni zavod „Moma Stanojlović“ stane na svoje noge. Uprkos dobrim odnosima sa Rusijom, država namerava da obezbedi i samostalnost u održavanju novih aviona. Glavnu ulogu u tome imao bi „Moma“, koji bi trebalo da postane ne samo zavod za remonte naših letelica, već i svih „Migovih“ aparata u regionu.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (254)

Simke

12.05.2013. 21:06

Da je srece pa da se i okrenu kompletno prema RUSIJI da zaobidju ovaj sljam sljam sa zapada bili bi mnogo cenjeniji nego sada. Nikada ti neprijatelj ne moze biti brat

sused

12.05.2013. 21:28

pretpostavljam da ce kupiti 2 do 3 komada kako bi zakamuflirali svoje lancima okovone veze sa zapadom i zajednicko rasturanje Kosova. Malo cemo i sa Rusima, da narod zamazemo

kerber52

12.05.2013. 23:35

@INAT - kako smarate majko mila, jel vas neko placa da kucate gluposti, pa sama cinjenica da je jna koristila orlove u ratu sa timhrvatima govori da ne samo da nisu imali s300 vec i da nisu imali nikakav pvo

Bgd

13.05.2013. 09:14

@INAT - Imali su nefunkcionalan s300, nabavljen od Ukrajine, i to krajem rata. A orlovi, sokoli i ostala zasterela tehnika je padala po Hrvatskoj, i nazalost u smrt vodila mnoge pilote. Jos tada se videlo da su takvi avioni zastareli, cak i protiv lose naoruzane PVO kao sto je bila hrvatska

ja

13.05.2013. 09:27

@INAT - Nisi informisan...Čovek lepo napisa, 1995! Posle rata u Hrvatskoj! I istina je, u Hrvatskoj se sada vode neke rasprave I tužbe oko manipulacija prilikom nabavke naoružanja. Hrvati su procenili da im ne treba moderna avijacija ali žele dobar PVO. Rusi su prodavali oružije I Slovencima I Hrvatima, isto ono kojim su nas ubijali I gađali...Boli njih uvo za Srbe, ekonomija je to. Zato u pamet se...

zoks

12.05.2013. 21:46

Kkoju Srbiju?Je li ovu sto je politikanti rasturaju svakodnevno?Je li ovu koju guraju politikanti u evrounijatsko jednoumlje?Jadna je ta Srbij-ica!

srbin

12.05.2013. 21:47

Ruski avioni i rakete čuvaju Srbiju??? od cega je cuvaju kad je politicari rasparcase i rasprodase? ima li neko oruzje da nas cuva od nasih politicara? ako takvo postoji treba ga kupiti sto pre. ne pitati koliko kosta.

Dej

13.05.2013. 00:08

@srbin - Srbine, ti si oruzje protiv politicara!!! Za vreme Milosevica su bile demonstracije svakodnevno.. A zasto? -Zato sto je to zapad finansirao... Ako hocete da menjate vlast onda se organizujte i na ulice!!! Nemoj te da cekate zapad, jer ce vas oni jedino organizovati ako im to bude u interesu.. A sigurno ste shvatili sta im je u interesu a sta ne!!!! Dolazim u srbiju jednom godisnje. Svake godine je narod ne zadovoljniji a niko se ne buni... Preko interneta vas niko nece cuti!!!!

Zika

12.05.2013. 23:17

@ss - U ovom globaliziranom svetu niko nikome ne preti. Pa nece nas ko bajage da napadne Crna Gora. Ove rakete su bacanje prasine u oci. Moramo da se brinemo za ekonomiju da izgradimo jedan Michrosft, Apple ili Google. Nama trebaju namestenja za armiju mladih nezaposlenih.

Rale

13.05.2013. 01:28

@ss - Bolje za Srbiju da bude vojno neutralna ili cak bez vojske,a sa Rusijom da sklopi sporazum o zastiti odnosno da odvraca i spreci svaku stranu silu koja ugrozava teritorij Srbije,a zastitu moze da pruzi sa svog teritorija.Korisnije uloziti u obrazovanje,zdravstvo,energetiku,tehnologiju,poljoprivredu..a takodjer se i u tome moze saradjivati sa Rusijom.

ss

13.05.2013. 09:16

@ss - A možda je najbolje da nemamo nikakvu vojnu tehniku, ili da uzmemo neku NATO ( oni što su nas okupirali i bombardovali)? Kakve ste vi patriote, a o inteligenciji, da ne trošim reči!

hrvati & albanci & bosanci

13.05.2013. 09:19

@ss - slažem se Ziko !!! ekonomija je najbitniji aspekt za razvoj vojske..ali mi smo suviše mali i nemamo novca za takve projekte.Zato je bitno da budemo u vezi sa našim vekovnim prijateljima Rusima i da dobijamo moderno naoružanje kojim ćemo moći da uspešno odbranimo svoju zemlju.

fića

12.05.2013. 22:21

...na vojnoj paradi u moskvi nije bilo nikakvih mig 29...već se od mig aviona pojavio samo borbeni avion mig-31!!!!!!!!!!

Milan

13.05.2013. 04:21

@fića - Za ficu. da te malo edukujem . MIG M2 je borbeni avion 4++ gerneracije bolji je avion od F-16 i F18 u svemu . To je u stvari MIG35 izvozna varianta, malo slabijeg radara i slabijeg naoruzanja od MIG 35 koji je usao u sastav Ruske armije. Ako nam Rusi pomognu da u Momi servisiramo i remontujemo MIG M2 onda smo napravili izuzetno dobar posao . Jos samo da kupimo PVO S-300/400 i PANCIR i na nasem nebu niko ama bas niko nepozvan (inkluzive NATO )nebi smeo ni priviriti u narednih 20 godina.

Djura

13.05.2013. 07:58

@fića - Ako si lepo pratio paradu u Moskvi onda si video da su leteli migovi 29 m2

DRAGOLJUB

12.05.2013. 22:22

Možemo da im ponudimo naše bespilotne letelice vrabac i pegaz. Ne znam šta oni imaju, ali mogao bi i to da bude jedan vid razmene... Mislim, roba za robu. Naravno ne mislim MIG za vrabac ili pegaz ali za ovako nešto, ne bi bilo loše...

Krle

13.05.2013. 06:33

@DRAGOLJUB - pretpostavljam da navedeni modeli postoje samo u unikatnim primercima. Srbija je neozbiljna drzava, jer je decenijama vode neozbiljni politicari. Sustav demokratije u strankama ne postoji. Bira se javno, pod pritiscima mafijasa Ustanove proizvedu opitni model i to se pusti u medije da bi se narod malo zamazao. Fabrike proizvode strasno male serije i to je sasvim neisplativo.

moja kravica

12.05.2013. 22:31

Sta ce nam vojska kad nasu teritoriju prodajemo,a nasu vojsku saljemo u siriju,iran i ostale vukojebine

voja

13.05.2013. 00:30

@Agron - A sto ti Argon neodes u Ameriku i ostavis nas na miru.Tamo nemozes jer ameri nevole izdajice.

Jabre

13.05.2013. 01:23

@Agron - Mi smo došli iz Nemačke ako baš hoćeš da znaš a ti si došao sa Kavkaza tako da se ti tamo vrati i ostavi Evropu belcima.

za moj

13.05.2013. 08:25

@Agron - @agron Mi cemo otici u Rusiju kada se vi vratite u pecine Kavkaza gde su vas turci nasli, i potom doveli ovde na Balkan.

из главе

12.05.2013. 22:43

plasi me da je to bajka za uspavljivanje dok ne progutamo parafiranu briselsku zabetinu

zoks

12.05.2013. 22:49

Hahahahahahaha.............poceli skojevci naprednjaka da lupaju minuse!Sve vam je uzaludu!Sto ih vise lupate to smo jaci i znamo, jer nam vi lazima vasim potvrdjujete,da sve sto kazemo da smo u pravu!

Ha2o

13.05.2013. 08:45

@zoks - Heheheheheh..... Zaboravio si da dodas jos koju ulicarsku izreku jer si ti ekspert takvoga recnika, gde li si stekao to obrazovanje??? Zelim ti brz oporavak.

rista

12.05.2013. 22:55

Hoće li to važiti za svih pet Srbija koje će Dinkić sa svojim ujedinjenim regionima stvoriti kad rasparča postojeću već raščupanu Srbiju'

naranca

13.05.2013. 14:46

@Biki - @fema.Rusi nisu nikoga bombardovali!Oni su uvek ,junacki covek protiv coveka ,dobijali ratove.

Zika

13.05.2013. 18:41

@Biki - Mi moramo da se demilitarishemo. U svetu nas Srbe istoricari i profesori istorije na univerzitetima Zapada zovu Prusi Balkana. To je sramota za Srpsku naciju da nosimo takav epitet. Pa nije lepo. Znaci da smo ratnicki narod koji uvek ratujemo. Oni savetuju da je bolje da vise radimo, privredjujemo.

hrvati & albanci & bosanci

13.05.2013. 09:14

@Neša - Džabe ta tvoja priča . Rusi nikad nisu napadali Srbe i obratno !! Dovoljan razlog da budemo u najtešnjoj mogućoj vezi.

naranca

13.05.2013. 11:34

@Neša - @nesa.pa bolje i to nego istocna kupaonica bez vode u tusevima.

kerber52

12.05.2013. 23:33

transportne helikoptere da ali ne lake i borbene, ako smo nekad pravili gazele i game mozemo to i opet da radimo, mada sta bi nas kostalo da probamo da napravimo i veci helikopter, neki transportni, do 10 ljudi recimo, ne mora da ima naoruzanje, radare, senzore, samo transportni, klasicnog izgleda ao recimo mi 8

Bgd

13.05.2013. 09:10

@kerber52 - Helikoptere nismo pravili mi vec SOKO u Mostaru, a ni oni ga nisu pravili sami vec po francuskoj licenci. A i bez toga, razvoj potpuno novog proizvoda bi kostao milijarde dolara, a za tako nesto Srbija nema para, niti trziste gde bi ga plasirala. Dajte ljudi, ne igrajte se "vojske" i ne pricajte o stvarima u koje se ne razumete.

HitmanSRB

13.05.2013. 10:10

@kerber52 - GAMA je naš helikopter, a gazela Francuski. Osnovna razlika je što je naš osposobljen i za dejstva u vazduhu. Ako si otkupio licencu, onda možeš da radiš šta hoćeš.

Nada

12.05.2013. 23:48

Uzalud pisem, necete mi objaviti komentar... Rekla bih da umesto aviona treba da renoviramo i gradimo bolnice, nabavljamo lekove, snabdevamo narodne kuhinje! Ni 100 aviona nam ne bi pomogla da se odbranimo, jer svaki je potencijalni agresor jaci. Samo bacamo pare!!!

Радост

13.05.2013. 07:44

@Nada - Ваше име, Надо, све говори. И валда сваки потенцијални агресор боље зна зашто нас напада него ми зашто се бранимо.

DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN

13.05.2013. 08:56

@Nada - Nado koji je to agresor u ovom nasem regionu vojno i brojcano jaci od Srbije? Nemoj da pises takve gluposti ko Boga te molim , znam ja da je ova omladina od 18 pa do mogu slobodno reci negde 28 godina ubedjena da je Srbija najslabija, najgora i slicno a razlog tome je sto je ta omladina odrasla u periodu DOSovske vlasti tad je ta omladina progledala a DOSova vlas im je u glave usadila kako su svi drugi bolji od Srbije i Srba. Verujem da i ti spadas u tu grupu omladine. Malo realnija budi Nado

siki

13.05.2013. 09:37

@Nada - Nado, uz svo postovanje prema zenama, nemojte vise da se bavite ovim temama. Nije to rasprava za zene kao sto mi nismo sposobni da radimo i komentarisemo zenske stvari i poslove. Odmah bi nesto upropastili. Pozzz

Фема

13.05.2013. 12:10

@Nada - Надо, ја не бих градио болнице и вршио реновирање пре него што нас потенцијални окупатор окупира. Можда они имају друге планове па да им се не замерамо.

Kole

12.05.2013. 23:49

Zasto bacati novac na oruzje? Ako je zemlja pod okupacijom, ako NATO dobija sve nase informacije direktno od politicara, cemu bacanje novca na par aviona i raketa?

Djole

13.05.2013. 07:42

@Kole - Čovek je sto posto upravi! Pa zar mislite da su Rusi ludi da nam prodaju nešto novo kad znaju stanje u našoj vojsci i politici. Ja bih prvi nama dao nešto zastarelo da NATO od toga nema koristi!

bokis

12.05.2013. 23:55

A od cega ce da nas brani ta skalamerija? Nece smeti ni da polete a kamo li da nekog sruse. Zar nemate skolu od posljednjeg bombardovanja vec se igrate vojske? Bolje da ste te pare dali da kupimo krompira i brasna.... jadnici.

Dragan bgd

13.05.2013. 00:36

@bokis - Nisi ti obavesten,vec nasedas na zutu propaganda diktiranu iz NATO saveza.na zapadu su rekli da ce sa Srbijom zavrsiti za 3-4 dana a nisu zavrsili ni sa 78 dana.Postali su desperatni I rusili nam privredne objekte,bolnice,mostove energetske sisteme...to ti je isto kao I Turci svojevremeno,kad nisu mogli vojnu musku silu da pobede,ulazili su na kvarno na zene,decu I starce.Naravno u buducnosti ce se Srbi ujedinjavati I bice ponovo velike Srbije.

Jabre

13.05.2013. 01:21

@bokis - Srbija dobija 200 miliona dolara godišnje zato što daje svoje nebo na raspolaganje avio kompanijama, ako ne bi imali svoju vojnu avijaciju morali bi da plaćamo kao Slovenija da nam neko drugi na primer Hrvati čuvaju nebo, a oni plaćaju 40 miliona godišnje za to a Srbija je veća. A ni jedna zemlja osim Rusije, Amerike i Kine ne sprema se za rat sa 17 država pa tako ni Srbija. Ali zato moramo da imamo i avijaciju koja može da odvrati Mađarsku, Bugarsku ili Hrvatsku da nas bombarduje.

alex miles

13.05.2013. 05:55

@bokis - Bas tako. Sta ce vam sve te gluposti kada imate neunistive vam, super pametne popove i boga im njihovog u pomoci. Mozda ste izracunali da je ova skalamerija jeftinija od popova. Nikad se ne zna u zemlji gde sljive rastu, a popovi caruju. Jadno !

hrvati & albanci & bosanci

13.05.2013. 09:12

@bokis - dodji kod mene rajo u hrvatsku .. ja ću ti dati da jedeš krompira i brašna ..

siki

13.05.2013. 09:32

@bokis - Ne, ti si jadan. Bas zbog slabe vojske smo dospeli na niske grane da nas svake godine po malo rasparcavaju. A da smo 99te imali nekoliko diviziona S300, bombardovanja nikad nebi ni bilo jer bi im svaki avion koji poleti bio oboren. Dolazi vreme potpune modernizacije nase vojske i to vise niko nece moci da spreci. Mozda ti i nisi Srbin pa si napisao ovako jadan komentar jer si u stvari besan sto ce Srbija izgleda da pocne mnogo da jaca a ti si se nadao da ce nestati. Popij saku bensedina.

mile

13.05.2013. 09:49

@bokis - Imas valjda zemlje vrati se na selo svakog proljeca,ljeti i u jesen ces dobiti krompir i psenicu,naravno moraju se zasukati rukavi!!!

naranca

13.05.2013. 11:32

@bokis - @bokis.Zivis u kapitalizmu,demokraciji,slobodnoj trgovini.Idi zaradi pa kupi mnogo brasna i jos vise krompira.Nemoj da cekas da ti neko nesto da.

Jabre

13.05.2013. 01:26

Srbija će da kupi 6 migova 29m koji su uz Eurofighter i Gripen jedni od najboljih aviona koji postoje, ali taj broj je samo dovoljan da čuva vazdušni prostor za aviokompanije da nas ne bi zaobilazili, ali ne i za odbranu zemlje. Ali sada i onako nemamo pare da kupimo više tako da je možda i stvarno bolje povećati broj helikoptera koji bi i onako bili koristniji u borbi protiv terorista.

Lana

13.05.2013. 01:41

Konacno, a sto se novca tice, sigurna sam da iz budzeta Srbije za tu svrhu nece otici ni jedna para osim na papiru. Dobro za ruse,(rakete vrlo blizu americkih na Kosovu), a dobro i za Srbiju. Tek da oni kauboji znaju da i mi "konja za trku imamo" i da nas ne mogu kao do sada cediti kao da smo krpa za sudove.

cile

13.05.2013. 01:43

Mozemo mi ovde da komentarisemo da je ovo dobro ili lose,da je to bacanje para ili ne,da je neko izdajica ili ne,ali jedno je sigurno dokazano tokom ljudske istorije.Bez jake vojske nema ni jake ekonomije.Neka mi neko nadje suprotan primer!!!Stoga podrzavam tezu,da se prvo trebamo dobro naoruzati pa onda da probamo da se vadimo iz ovog ludila.Zivela Srbija!!!

pitamse

13.05.2013. 02:34

Pitam se zasto tolika zaduzenja za naoruzanje,ai ovako smo preko glave duzni.Svestan sam da nam je i te kako potrebno savremeno naoruzanje jer imamo i suvise neprijatelja.Problem je samo u tome kaa se dobro zaduzimo pojavice se ameri,naravno opet preko nekog Tadica,Vucica i Dacica pa ce reci:ove avione,ove rakete,tenkove i da sve ne nabrajam morate da unistite ne smete da imate.Naravno poslusnici ce unistiti i smanjiti popularno receno,a dug ostaje.Naoruzanje trebakupiti kada imamo dobru vladu.

Zordan

13.05.2013. 03:10

Koj' ce nam djavo to? Pre svega treba obnoviti redovno sluzenje vojnog roka, kao i brojne kasarne koje su u rusevinama. Dzaba ti avioni kad, ako se nesto ne daj Boze desi, nece smeti ni da polete. Mada, sa druge strane, kad nam uzmu Vojvodinu i Sandzak, bice dovoljna i trenutna vojska da se ''brani'' Beogradski pasaluk. Tuga, cemer, jad.

naranca

13.05.2013. 14:42

@Zordan - @zordan.Tebi su vec sve uzeli.Jos samo da ti uzmu taj kompjuter na kome pises!!!

SSF

13.05.2013. 03:53

Moj pokojni otac je cesto upotrebljavao uzrecicu "Kasno Marko na Kosovo stize". Ako se prisetimo da je Boris uspesno izvrsio zadatak - rasformiranje vojske i unistenje vojne industrije, onda ova vest bas i ne izaziva neko odusevljenje. A trebala bi ...

Vojni penzioner

13.05.2013. 05:31

Prvo da mi vratite dug koji vučete od 2008 godine pa se onda troškarite kako hoćete, ako vam narod dozvoljava.

VP7710BG

13.05.2013. 20:07

@Vojni penzioner - @vojni penzioner... Hajde pojasni djeci da ne bije boj svijetlo oruzje vec srce u junaka. Penzije najprije pa onda ostalo .....

naranca

13.05.2013. 23:32

@Vojni penzioner - @vp7710bg..".A u ruke Mandusica Vuka svaka puska bice ubojita."

Dragan

13.05.2013. 16:21

@s 300 - U periodu oko 1996 godine imali smo ponudu za S 300 i jos svasta nesto za 150 miliona. Da je sloba tad to kupio nikad nas ne bi bombardovali ali ne....on je bio pametan i rekao da nece da se zamera NATO paktu sa kupovinom oruzja. Od Rusa je uzeo obala more rakete i preprodao Libiji. Sta se desilo 99te svi znamo,

Rusi & Kinezi

13.05.2013. 07:31

NATO podrzava nabavku ruske vojne opreme od strane Srbije. Lakse ih i bez gubitaka sravne sa zemljom.

hrvat & albanci & bosanci

13.05.2013. 09:49

@Rusi & Kinezi - Eh da su ovi Sirijci pametni pa da uvezu Hrvatsku vojnu tehniku... gde bi im bio kraj..

naranca

13.05.2013. 11:23

@Rusi & Kinezi - @mirusik.Samo neka podrzava .Konacno se u necemu slazemo.

Zoran1

13.05.2013. 07:32

Zemlja je pod okupacijom a pricaju o nekim toboznim avinima i raketama koji je cuvaju. HMMMM ko koga ovde laze?

Deks

13.05.2013. 07:43

Alo bre Srbi!Ja samo nemogu da shvatim jednu stvar,navalili mnogi na ruse sto nedaju sto ne poklanjaju, pa dali su nama rusi nesto duzni?to sto imamo ih za prijatelje i hvala bogu!trazite od sebe,od svoje vlasti da vam da,i samo tako cigani traze daj pa daj,sta bi trebalo da se kupamo ceo dan na adi i da 'misim brte kuliramo'' a da nam rusi daju pa nisu nam oni ni majka ni otac,gde vam je sram bre !

Lana

13.05.2013. 16:53

@Deks - Konacno, a sto se novca tice, sasvim sam sigurna da iz budzeta Srbije nece otici ni jedna para osim na papiru. Dobro za Rusiju (rakete blizu americkih na Kosovu ) a dobro i za Srbiju. Tek da oni kauboji znaju da i mi "konja za trku imamo" i da ne mogu kao do sada da nas cede kao da smo krpa za sudove. Budimo mudri.

Pipilentije

13.05.2013. 07:52

Искрено бих се изненадио да су уместо борбенин купили неколико ватрогасних авиона. Е, али за то треба памет!.. А ово је купљено од оног "братског" повољног кредита?

Deda Vlajko

13.05.2013. 08:45

Deco moja, da se ja pitam doveo bih Ruse i napravio bih 2 baze jednu u Novom Sadu a druga u Nisu sa PVO raketama S 300 za svaki slucaj. Dalje, ako nista drugo Rusi nas nisu nikad bombardovali, za razliku od milosrdnog Zapada (6.04.1941 - na pravoslavni Uskrs i 16.04.1944 na Uskrs - saveznici). Danas bi nas bilo 20 mil. a da ne pominjen I sv.rat

gigi

13.05.2013. 09:01

Dosta sa ti rusofilskim clancim! pa nismo ruska gubernija.....to nisu ruski avioni i rakete,vec srpske,placene nasim parama,samo su proizvedeni u Rusiji.I bice debelo placeni. Nije to nikakav poklon,vec cist biznis.

Srdjan

13.05.2013. 09:53

@gigi - americki avioni su ti 5 puta skuplji rode moj, ako hoces mir cuvaj se za rat.kakvi su ovo komentari bre ljudi, da li ste vi normalni? alooo

ZLIGLI

13.05.2013. 09:02

PROVIZIJA, NARODE .... MENE ZANIMA PROVIZIJA KOJU OVAJ NAROD MORA DA PLATI SA SVOJE GRBAČE

DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN

13.05.2013. 09:03

Ove Neve na slici su zivi krs od raketa to nije u stanju helihopter gazelu da pogodi. Mi smo ih u toku rata u Dalmaciji koristili za udare po zivoj sili i Hrvatskim gradovima Zadru i Sibeniku no ni tu nesto se nisu pokazale dobro, da bi ovu raketu koristio da gadjas neki grad moras raketu postaviti na neko odredjeno brdo jer u suprotnom nema efekta. MIGovi 29 su u redu ali bez 20 komada i minimum 3-4 sistema S300 nista to nece vredeti. I naravno bez minimum 300.000 pod oruzjem i u rezervi700.000

Srdjan

13.05.2013. 09:52

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - A srusile su stelt aviona F-117 i dva aviona 4+ generacije tipa F-16 ? kako to

Billy D Kid

13.05.2013. 10:27

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - Ma šta kažeš, njima ste gađali gradove i živu silu a jeste li probali ih izbacujete iz aviona? Vi ste ih verovatno koristili i za sušenje veša jer niste znali, ili vam nisu objasnili da je u pitanju raketa zemlja-vazduh. Od takvih vojnih eksperata diže mi se kosa na glavi.

Petar

13.05.2013. 10:32

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - Nijedna neva nije ispaljena u hrvatskoj jer ih ni jna ni vrsk nisu imale, pogotovo ne na gradove ili po kako kazes zivoj sili. Dalmatinski korpus nije ispalio nijednu drugu raketu ionako. Brdo? Protivvazdusnu raketu na brdo pa da gadjas?!

DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN

13.05.2013. 11:04

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - Da gadjali smo Sibenik mislim da smo na Sibenik ispalili 7-8 komada ovih Neva na Zadar cini mi se 4 komada. U pravu si to smo sve radili na improvizaciju nista posebno, inace ove rakete nikad nisu pogadjale cilj koji smo u tom trenutku zeleli da pogodimo uglavnom je to bilo nasumicno ispaljivanje pa gde pogodi. Orkan je Vojska RSK koristila u nekoliko navrata i to jedino kad se bas moralo inace nismo imali dovoljno raketa za Orkan. Zagreb smo gadjali zvoncicima sto nije bilo bas efikasno

DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN

13.05.2013. 11:12

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - Imala je SVK Krajine ove rakete Neva neznam tacno koliko komada ali znam kad se bivsa JNA povlacila iz Zada ra je ostavila odredjenu kolicinu raketa Vojsci RSK. Ali problem je bio sto nismo imali lanser za ispaljivanje. Pa su ljudi koji su radili u Kninskom TVIKU radili neku inprovizaciju lansera . Taj lanser je bio jako opasan za koriscenje jer ipak to nije original. Ali i kao takav je mogao posluziti. Nama je bilo bitno u toku rata da sto vise neprijatelju nanesemo gubitaka u zivoj sili.

Miha

13.05.2013. 12:04

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - NEVA je odradila svoje i vreme je za 2 sistema S-300. A to sa 300.000 pod oruzjem je totalna budalastina, to kosta vise od 2 nove eskadrile MIG 29M2 i 4 sistema S-300. Sta ce nam tolika pesadija pod oruzjem i tolika rezerva? Pa nije Srbija Severna Koreja...

Dalibor

13.05.2013. 13:00

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - Pa ta krsna Neva je oborila f 117, i f 16 i to u starom izdanju bez modernizacije.

sale

13.05.2013. 09:16

Zar nije logičnije dati Rusima bazu u Srbiji pa će oni sami da donesu i avione i svu prateću opremu??

čiča

13.05.2013. 10:03

@sale - Ako daju Rusima bazu u Srbiji odmah će nas primiti u EUrupu, stoga nemoj molim te

Biki

13.05.2013. 09:23

Zoks, bravo za komentar ali ne brini lupice i njih po glavi ali ne minusi vec nesto jace onaj gore vladar-Bog i batina.Bas su se pronasli jadni li su kada tako razmisljaju cekaj polako tek dosli, nisu se nacapali para..........Svakom svoje vreme dodje i prodje i njima ce..Hleba narodu dajte a ne rakete.....

Алексей Алексейевич

13.05.2013. 09:25

..."podrške jedinicama u multinacionalnim operacijama..." - MOLIM?!

naranca

13.05.2013. 18:11

@Алексей Алексейевич - @alexalex.To je drugo ime za zivi zid i topovsko meso.

slavisa

13.05.2013. 09:35

Nedaj bože da nas brane?!A ovaj naslov"Ruski avioni i rakete brane Srbiju"Ko napisa?To je biser za medalju!Dali mi od nas samih pravimo budale?Ili verujemo u sopstvene laži?Dali nas braniše 99?Oni su nas poklopili sa svih strana.Glavu nemožemo da dignemo od NATO mašinerije i dan danas?Uložite koji dinar u privredu,To nam se može vratiti!!Pozdrav!

Veseli

13.05.2013. 12:37

@slavisa - Da kupimo 25 aviona od rusa i da se branimo od koga? Sve oko nas su drzave clanice NATO-a ili ce uskoro biti,ti Ruski avioni nam nece bas puno pomoci u slucaju nedaj boze opet rata. Ja mislim da nama vojska uopste ne treba,zasto bih opet isli u rat koji bih 100% izgubili.

Miha

13.05.2013. 14:36

@slavisa - Ko planira da ide u rat sa 200 tenkova, 8 aviona i 2 savremena PVO sistema??? Niko ne spominje rat niti o tome razmislja, jednostavno nesto mora u vojsci da se modernizuje... A V i PVO su trenutno najzastareliji deo VS.

naranca

13.05.2013. 18:11

@slavisa - @miha Niko ne "planira da ide u rat" ali ako nam se nametne koristicemo sve sta mozemo.A ne kao proslog puta ."Srbija nije u ratu jeste ,nije jeste nije....?

naranca

13.05.2013. 23:55

@slavisa - @veseli.Najbolje za te pare kupimo cvece stavimo ga u kosu i pevamo "Give piss a chance."

mi Srbi i Rusi

14.05.2013. 02:17

@slavisa - Piss, haha, koji si ti lik, piss znaci mokriti peace je mir

vlada

30.12.2013. 10:41

@slavisa - e moj narode,e moji Srbi.Rešenje nije ni u dobrim avionima ni u tenkovima već u dobrim i odlučnim političarima što nažalost nemamo.Toliko od mene pozz

ja

13.05.2013. 09:38

Ljudi moji, dozovite se pameti...Siromašna smo zemlja da nabavljamo skupocenu opremu koju nismo u stanju redovno modernizovati...Pogledajte samo koliko je vremena prošlo od poslednje kupovine modernih aviona. Do sad su izašle bar 3 generacije savremenih aviona! Videlo se 1999 gde nam je avijacija i PVO...Ugledajmo se na Hrvate, ojačali su kopnenu vojsku i PVO a i onako malim nebom glupo je da lete avioni kojim treba toliki prostor da se samo okrenu! Zato...

Srdjan

13.05.2013. 09:50

@ja - Jesi ti video armiju Izraela ikada? Da te edukujem, Izrael je drzava 4 puta manja od Srbije, a predstavlja desetu oruzanu silu na svetu. Singapur je velicine Beograda, a ima 100tinjak aviona gde ce ti avioni da se okrenu? Uzimamo najjeftinije avione, a veoma kvalitetne. MiG-29M je totalno novi avion u odnosu na MiG-29B koji mi imamo i u rangu je sa F-16 Block 52, F-18 SH, F-15E, Evrofajter, Rafal i ostali koji su bar 5 puta skuplji...

DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN

13.05.2013. 10:02

@ja - Vidi se da nemas pojma, Srbiji trebaju avioni ja cak sta vise i nisam nesto preterano zadovoljan koji smo avion izabrali. Po mom misljenju morali smo od Rusa za prvu ruku kupiti jednu eskadrilu SU35 a cim bi se stvorila prva prilika kupiti jos jednu eskadrilu SU35 i bili bi mirni za naredni 20 godina. A to sto ti kazes kako nam je vazdusni prostor mal, mozda je sad mal ali recimo u slucaju nekog rata, ti avioni bi sigurno ulazili u vazdusni prostor neke susedne drzave i nju raketirali.

DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN

13.05.2013. 11:36

@ja - Zasto da ne pa prodali bi nam oni 40 komada su 35 pod uslovom da se zaista istinski okrenemo na Rusku stranu i da s njima potpisemo ulazak u njihov vojni savez. Sve se za pare moze kupiti samo kad imas pare i kad zelis to da kupis. Naravno da nam Rusi to nebi dzaba dali ali se svakako ta avijacija moze kupiti. Srbija u 2012 god imala je negde 12 milijardi dolara u deviznim rezervama ne razumem ovu vlast zasto ne izdvoji 5 milijardi dolara i kupi svu tehniku ukljucujuci i 40 komada SU35

Miha

13.05.2013. 11:57

@ja - Kakav prostor za okretanje? Pa MIG 29M2 pravi puni zaokret u radijusu od oko 700 m, pa ne verujem da tek tako lako moze da ispadne iz naseg u tudji vazdusni prostor... Inace, MIG29M2 je idealno resenje za nasu malu vojsku, odlican avion.

Miha

13.05.2013. 12:35

@ja - @DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN, devizne rezerve se ne trose za kupovinu vojne opreme. One imaju sasvim drugaciju namenu, ne znam zasto ih pominjes kad ne znas cemu devizne rezerve sluze (posebno u ovako zaduzenoj drzavi sa 11 milijardi evra deviznih rezervi - sto je objektivno malo...), vidim da samo komentarises kako treba uvecati vojsku na nivo koji ima Severna Koreja, stavljas kvantitet ispred kvaliteta...

zule

13.05.2013. 12:46

@ja - A šta misliš na primer, da najpre nahranimo našu gladnu decu, da nabavimo lekove, da otvorimo radna mesta za milion nezaposlenih, da...!? Singapur ima GDP veći deset puta od Srbije, kao i Izrael. Te zemlje su saveznici Amerike i Zapada, a nipošto ni ne pomišljaju da budu ruske gubernije. Ajde Kninjaninu, batali svoje gluposti, to što ti pišeš nema veze sa zdravim razumom.

naranca

13.05.2013. 13:14

@ja - @srdjan Evrofajter je napravljen 1995.Kako moze da bude novi?A Rafal 1985.

Miha

13.05.2013. 16:17

@ja - @mile, kakav SU-37? Kao prvo, veliki je to avion za nase potrebe, sa doletom od oko 3.500 km i brzinom preko 2,5 maha. A kao drugo, sto je najvaznije, napravljeno je par komada i dalje je u fazi razvoja... Najbolja opcija za nas je pomenuti MIG 29M2, nije skup, imamo iskustvo sa osnovnom platformom aviona, potrebna je mala preobuka pilota...

naranca

13.05.2013. 18:06

@ja - @miha Ta zemlja finansiski bolje stoji nego sve zemlje okolo koje su na rubu bankrota.A sto se tice kvaliteta najbolje da nam vojska spadne na 3 Brusa Lija.Kvalitetno.

naranca

13.05.2013. 18:08

@ja - @zule Saveznici zapada su i Siptari ,Ceceni,Severni Afganistanci,Hrvati Obala slonovace,Slovenci,Gvineja Bisao.....

Odbrana

13.05.2013. 09:43

I da necemo to upotrebiti na Kosovu da odbranimo ono malo Srba???Isto smo imali i u Krajini,pa smo sve izgubili

DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN

13.05.2013. 09:44

Ljudi svatite da bez 300.000 ljudi pod oruzjem i minimum jos 700.000 u rezervi Srbija nece moci da se nametne kao ravnopravan takmac ovim NATO satelitima koji okruzuju Srbiju. moramo kupiti minimum jos 100 tenkova T90s 1.000 komada teski haubica Howitzer od 155 mm, takodje trebalo bi videti i kupiti odredjenu kolicinu teske artiljerije takodje od 155mm ali na gusenicarima nesto nalik tenku. Helikopteri po meni nam nisu potrebni u ratnim uslovima helihopteri su lake mete narocito ti transportni.

zoks

13.05.2013. 10:29

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - E moj Kninjaninu,nemaju vremena po Srbijici da vode brigu o vojsci!Ko ce piti kafe po kaficima,pucati na najrodjenije svoje,pljackati gde god stignu,drogirati se,planirati odmotre po hrvatskom primorju,itd...........!

Krle

13.05.2013. 10:30

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - glupost. Srbija je najbezbednija sa vrlo malo oruzja za unutarnje potrebe odrzavanja vlasti. Valja voditi mudru, neutralnu politiku i sto je najvaznije unutrasnju bezbednost odrzavati na strasno visokom nivou, hapsenjem spijuna

Miha

13.05.2013. 11:55

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - A sta ce ti 100 tenkova bez zastite od napada iz vazduha?

Pedja

13.05.2013. 12:01

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - To je milion ljudi pod oruzjem,a nasa zemlja ima 7500000,od cega je radno sposobno oko 2500000 sto ce reci da bi ti 50% populacije stavio u vojsku,sto je apsurd i neodrzivo stanje-ekonomija bi pukla ko zvecka.

DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN

13.05.2013. 12:33

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - Nisi me rodjace razumeo ja bi u armiji aktivno drzao 300.000 ljudi razumes. A u rezervi bi bilo 700.000 ljudi koji bi se po potrebi u slucaju nekog rata mobilisali, to je vec procena vojnog vrha koliko bi vojske trebalo. Ali sam misljenja da bi u slucaju nekog rata valjalo pod oruzje staviti milion ljudi jer ipak smo sa svih strana okruzeni drzavama NATOa. Mislim da gresis oko tog broja Srbija moze bez vecih problema pod oruzje staviti od 1,7 do 2 miliona sve zavisi od procene koliko je potrebno

DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN

13.05.2013. 12:44

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - I jos nesto cela bivsa vojska RSK je imala 36,000 ljudi od toga je Severno Dalmatinski korpus imao na papiru 24,000 ljudi ali na samom terenu taj broj je bio negde 17.000 ljudi. Jer je bilo posebno u periodu 94-95 dosta dezertiranja. Iz moje kuce su brat i otac od prvog dana bili na liniji ja sam jos bio tad dosta mlad imao sam 19 godina i pristupio sam u VRSK, jer smo imali problema sa ljudstvom. Ali nedostatak u ljudstvu smo kompenzovali vecom upotrebom artiljerije i udarima po dubini

Miha

13.05.2013. 12:47

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - @Pedja, potpuno realno... I 300.000 ljudi pod oruzjem je preskupo. Za ovako malu zemlju je to neopravdano, nepotrebno i veoma skupo. I uzgred, proslo je vreme gde pobedjuje broj vojnika, ko bi nas sad napao sa pola miliona vojnika pa nam treba 300.000??? Ne treba o tome ni raspravljati...

Mile

13.05.2013. 13:03

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - To kako ste koristili artiljeriju dobro znamo kao i kako ste se borili.Cim su Hrvati malo jace napali,svi ste se razbezali.Pod izgovorom da morate da brinete o porodici.Umukni vec jednom.Ako se izbeglicama ne svidja u Srbiji i njena politika,put pod noge i VRATI TE SE ODAKLE STE I DOSLI.

VP7710BG

13.05.2013. 19:52

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - Hajde ne blamiraj se neznanjem jer si ionako samo dezerter.

Бранко Стеванович

13.05.2013. 12:57

@Lion King - Reci to amerima pacifisto.Tito je drzao jaku armiju i nije niko mislio da ga napadne.Da nije imao onda mu ne bi pomogle lepe i pametne reci.

Srdjan

13.05.2013. 09:58

Koliko neupucenih osoba ovde diskutuje, evo ja cu vam sve pojasniti. cene aviona: Americki: F-16 Block 52 - 60mil$ komad F-18 Super Hornet - 80mil$ komad F-15 E - 150mil$ komad i to samo povlascenim partnerima Evropski: Evrofajter Tajfun Transe 3 - 150mil$ Rafal C - 120mil$ Gripen C - 60mil$ Ruski: Su-30MKI - 50mil$ (a barem 10 puta je bolji od F-16 i F-18 verujte mi) MiG-29M/M2 - 30mil$ (za nas 25, pa gde to ima? a bolji je od F-16b52 sigurno) Su-35BM - 60mil$ Kineski: J-10B - 40mil$

Gripen

13.05.2013. 13:49

@Srdjan - Intresantno je Pitanje zasto je ,,Vlada Srbije ,, prevremeno otplatila Dug Londoskom Kubu u visini od 420 Milona eura umesto da je ulozila u Razvoj Vojne Industrije ,to je ono sto Nazivam Velezdajom Nacionalnih Interesa 2013 Major Dimitrijevic

Miha

13.05.2013. 14:32

@Srdjan - Zato sto je uzela kredit sa oko 3% kamate i otplatila tim kreditom drugi koji je imao kamatu od 7%... To se zove refinansiranje, onaj slucaj kad strpas dozvoljen minus, karticu i drugi kredit u jedan sa manjom kamatom i manjom ratom... Razvoj vojne industrije? Znaci treba da sa "komsijama i bracom" ponovo sklapamo M84 i Orao, posto mi je nesto cudno da mi mozemo proizvesti nesto osim pesadijskog naoruzanja i municije za njega.

naranca

13.05.2013. 18:00

@Srdjan - @miha Odakle ti ideja da cemo sa Komsijama ista da radimo u tom smislu.Pa oni imaju samo srp i cekic.Ko nekad Rusi na zastavi.Eh pusti kapitalizam.Cuda cini.

Miha

14.05.2013. 11:19

@Srdjan - @naranca, znam da ne mozemo, niti je moguce da ista radimo sa njima zajedno... To je nekad bila jedinstvena namenska industrija, ali oni moraju sad da rade sta im NATO kaze. Nego mi bio nelogican komentar da sa 420 milion moze da uzdigne nasa vojna industrija (ne opravdavam ministra, ali pored svih losih poteza ovaj mi se nekako cini realnim s obzirom da smo prezaduzeni)

naranca

14.05.2013. 12:26

@Srdjan - @miha.Ajd mi kazi kad su Srbi bili realni i imali realne planove?

Miha

14.05.2013. 13:40

@Srdjan - @naranca, ne mogu da kazem da nisi u pravu :-))). Ovo u stvari nije plan, nego mazanje ociju, mi smo sposobni, mi smo lepi, mi smo evropski nastrojeni, mi smo ovo, mi smo ono...

HitmanSRB

13.05.2013. 10:05

Nisam neki stručnjak, ali ja bih uradio sledeće: Zadržao i modernizovao KUB i NEVU, a nabavio bih BUK i PANCIR ( Gruzijci su sa njima oborili nekoliko ruskih aviona, bez gubitaka u PVO ). Od avijacije 15 MiG-29M2, i 15 MiG-31 ( jedna ova aždaja gađa 10 aviona odjednom na udaljenosti preko 100km, a ima i anti-awacs i protivsatelitske rakete. S300 kada nam je trebao, nismo ga imali, a baterija od 4 lansera i 100 raketa košta preko 400 miliona dolara.

tadja

13.05.2013. 15:33

@HitmanSRB - Pa sta je to 400 miliona za jednu drzavu? Toliko i jos vise od toliko su pokrali raznorazni politikanti, rukovodioci i ostali.

Radovan

13.05.2013. 10:27

Ne znam samo od koga cemo da se branimo tim oruzjem kad mi sami dajemo delove drzave i naroda neprijateljima bez ispaljenog metka!!

Pedja

13.05.2013. 11:57

@Radovan - 1999 je vec isparila? Dovoljno metkova je potroseno da bi smo ustanovili da ne mozemo protiv celog sveta,a ti bi jos...Balvan.

Бранко Стеванович

13.05.2013. 12:54

@Radovan - Mi nismo ni isli protiv celog sveta,nego su protiv bas isla SAD,engleska i Nemacka. Da smo imali PVO ne bi isli.Posto nista od Tita nismo kupili i moralo je da nam se to dogodi

Radovan

13.05.2013. 12:55

@Radovan - Nisam ja rekao da bih ja ista. Samo sam postavio pitanje od koga cemo to da se branimo s tim naoruzanjem i koja je svrha te nabavke, a te svoje brdskoplaninske izraze cuvaj za kod kuce!!

sas

13.05.2013. 13:22

@Radovan - "Raso" ja neznam jos nekog da je prodo drzavu bez ispaljenog metka A ne pogotovu Srbin! Koi je ratovao sa svim najvecim Evropskim i svetskim silama;(

sas

13.05.2013. 14:51

@Radovan - 'Radovane' citiram: Samo sam postavio pitanje od koga cemo to da se branimo s tim naoruzanjem" svrsen cita. Ja postavljam pitanje Radovanu Stoce onda bilo kojoj drzavi oruzje i naoruzanje? PS.svi imaju pravo na oruzje samo Srbija po tvome komentaru ne!? Jer nema potrebu da se Po tvome misljenju brani. (nema neprijatelja;)

Radovan

13.05.2013. 14:52

@Radovan - Razumem ja tebe sas. Mi smo 1999 odbranili drzavu i sacuvali najveci deo vojske i Kosovo u sastavu Srbije, ali ovo sto se radi u zadnjih par godina ne znam kako bih drugacije nazvao nego predaja delova drzave bez ispaljenog metka.

naranca

13.05.2013. 17:57

@Radovan - @Pedja .Miha je mnogo prefinjeniji.a kod tebe se odmah sve vidi.

Miha

14.05.2013. 11:17

@Radovan - @naranca, nema nikakvog sarkazma u mom komentaru, samo sam rekao da smo branili svoju zemlju onoliko koliko smo mogli u tom momentu...

Pravi Igrač

13.05.2013. 13:59

@Milan - Oo pa i Šarl de Gol je ušao u Pariz i bez države i bez vojske pa je oslobodilac!

sas

13.05.2013. 13:16

@MatijaBG LDP - placi placi Lakse ce ti biti;( Srbija je uvek bila najaca u regionu i bice:)

zoks

13.05.2013. 15:46

@MatijaBG LDP - Ooooooooo,pa gde si Matija legendo eldepeovska,nije te bilo dugo?Jesi to bio na kursu,mladih bratstvo-jedinstvenickih skojevaca?Neka,neka,i to je za ljude!Kakve ljude?Ma necemo sada o tome!Ziv ti nama bio!

Dobro jutro Srbijo

13.05.2013. 17:04

@MatijaBG LDP - Matija kad places od smexa jel mozes da malo i kukas od srece.......

Budjanovac

13.05.2013. 12:35

E super. Odmah mi to da ispalimo pa da kupimo nove. Mora i ruska namenska industrija nekom da uvali svoje gvozdje. Zar ima Srbija ista vaznije nego da kupuje ovakve stvarcice? Sve nam je potaman samo nam jos fale helikopteri i avioni da rdjaju u nekom cosku.

Tamara

13.05.2013. 14:03

@Budjanovac - Ko danas ima u rukama bar jednu atomsku bombicu, niko mu ništa ne može. Čak ni jednoj maloj Sjevernoj Koreji ne mogu ništa. Što se mene tiče, svaka bi je zemlja morala imati, a to bi najefikasnije održavalo mir u svijetu na nekoj podnošljivoj razini.

naranca

13.05.2013. 14:36

@Budjanovac - @tamara.Kako im ne mogu nista.Pa ja sam mislio da su ih nevidljivi unistili za 5 minuta. onomad.

Бранко Стеванович

13.05.2013. 12:59

Nase nebo mozr samo da zastiti S-300 ili S-400, a mi njega ne kupujemo.Kako nam je nebo bilo nezasticeno 1999 tako je i danas.

Miha

13.05.2013. 14:24

@Бранко Стеванович - Jesi li pratio vesti u vezi ove kupovine u poslednjih 10 dana? Nisi... Trebalo bi da kupimo dve baterije S-300, naravno ako nesto ne zabrljamo kao i uvek...

SMOKI

13.05.2013. 13:01

Da niste mozda malo zakasneli "braco" Rusi. Sto nas ne snabdeste malo ranije a ne da protivgradnim raketama skidamo americke nevidljive. Da ste to ranije uradili ne bi sada bilo problema na Kosovu. Mi bi smo vam tu uslugu sigurno otplatili.

Miha

13.05.2013. 15:04

@SMOKI - E bas me interesuje ko veruje u tu pricu da su obarani avioni protivgradnim raketama... Hahahaha, pa te protivgradne rakete mogu samo da padaju sa neba po kucama u Vojvodini kao sto se i desilo...

Miha

13.05.2013. 16:09

@SMOKI - Sto volim kad mi lupaju minuse ovi koji veruju u pricu da protivgradna raketa moze da obori avion :-)))). Joooojjj

naranca

13.05.2013. 17:50

@SMOKI - @miha.drago moj prijatelju protivgradne rakete ne ruse direktno.Ali kreiraju prostor "zagadjen" sa sitnom prasinom koje moze da osteti mlazne avione,Pa i obicne avione.Secas se pre neku godinu one erupcije vulkana na Islandu?

Miha

14.05.2013. 11:15

@SMOKI - @naranca, stvarno ne znam za tu prasinu, ali ne verujem da je toliko opasna kao vulkanska. Ljudi misle da su avioni obarani direktnim pogotkom te "rakete" koja nema ni sistem za navodjenje ni bojevu glavu. A i moze da se digne mozda 3km a ne verujem da su oni leteli na toj visini jer bi i praga bila efikasna onda.

naranca

14.05.2013. 12:21

@SMOKI - @miha to je bio pesak u raketama.Nije opasan ali ja da sam pilot voleo bih ipak da letim po cistom zraku.Ne verujem da je i jedan pao zbog toga ali su sigurno mnogi otisli na prevremeni remont.

josip

13.05.2013. 13:28

haha samo trošite šolde. Nema pomoći kad NATO udara. Već ste vidjeli kako to izgleda kad se zarati sa ozbiljnom vojskom, sad je NATO pojačan i Hrvatskom. Bolje trošite šolde na hranu i knjige vašoj djeci.

Miha

13.05.2013. 14:23

@josip - Josipe, ne kupuje se ovo oruzje za rat protiv NATO pakta. A to sto je ojacan Hrvatskom sa dva zastarela MIG-a 21 to nas tek potresa... PVO se kupuje kao sredstvo odvracanja, da moze na primer da ti obori helikopter iznad Zagreba ako hoce :-)))), a 6 aviona se kupuju da ne bi placali nekom drugom da nam cuva nebo, kao sto vi radite, a to je malo vise skupo nego da imas svoje avione. Bas cete da se usrecite u NATO paktu, mnogo je to skupa avantura za vas, kao sto sad placate nezavisnost u ratama.

Kancelar

13.05.2013. 14:23

@josip - Јосипе не брините се ви где ће се Србија снабдевати наоружањем имате ви ваш НАТО ПАКТ па нека вам они кроје и капу и меру а ваши цинични и помало панични савети не требају овде никоме.

naranca

13.05.2013. 14:32

@josip - @josip "sa ozbiljniom vojskom".Ratovali sa Iscrpljenom Srbijom 78 dana!!!A oni su kao trebali da ratuju sa mocnim SSSR-om?To je sve samo ne ozbiljno.

Car Murat

13.05.2013. 14:41

@josip - Josipe, nemoj se zavaravati... i mi turci smo mislili da cemo resiti sa Srbijom veoma lako, ali smo pogresili. Eto i mene ubise na kosovu, 28 juna, ma bilo je odavno, mislim da je bio cetvrtak... Zato ne verujem da ce Nato uspeti da izadje sa Srbijom i Srbima na kraj... to sto se desilo 1999, to je za srbe samo izgubljena bitka... A dacu i prijateljski savet vama hrvatima... Bolje budite dobri sa srbima, mislim da ce vam se vise isplatiti... Prijateljski savet!!!

tadja

13.05.2013. 15:25

@josip - NATO ima i konje, a opste je poznato ko su konjusari. Jos malo pa ce NATO biti kompletiran.

momcilo

13.05.2013. 15:54

@josip - jadna ti je ona vojska pojacana domobranima i ustasama , a zalosno je koliko vam je taj vas papa isprao mozak, citava biblija prica o bratskoj ljubavi, nazalost vi jadnici srpski inkvizitori (hrvati , zapadni hercegovci) se takmicite kako da pobijete svoju bracu. nije ni cudo da vam je sam djavo postavio prestol u medjugorju. bas ste jadni ali to je vas inkvizitorski izbor.

Miha

13.05.2013. 16:08

@josip - @naranca, pa pojacali bi oni oslabljenu USA avijaciju sa 4, ali se dva sudarise na vojnoj vezbi... Mora da je skolovan kadar sedeo u njima.

Zika

13.05.2013. 18:34

@josip - Ti Amerikanci ne bleje mnogo nego sute i rade. Ono u Iraku 2003. bilo je opasno. Noc, a nebo se zarilo i plamtilo. Mozes reci sta oces, ali je to sila. Vojna tehnika bez premca. To niko nema.

dunga

13.05.2013. 19:46

@josip - e šta bi vi dali da ste barem blizu RH, a usput nemojte se busati vi možete imati tehnologiju, zamisli NITI JEDAN RAT NISTE DOBILI OD KADA JE SVIJETA I VJEKA a toliko opjevanih bitki to mogu samo srbi i svemirci jer na ovoj planeti ja neznam ikoga da slavi poraze TKO TO KAŽE TKO TO LAŽE.....

AmaSrbinpravi

13.05.2013. 20:56

@josip - @josip Mislis nema pomoci kada udara CCCR(Rusija)? Videli ste to najbolje tokom Staljingradske bitke,kada onako lepo nadjubriste Svetu Rusku zemlju. A ovo da je NATO pojacan Hrvatskom...je li ti to ozbiljno? :-)

HitmanSRB

14.05.2013. 08:28

@josip - Dobili su toliko jako pojačanje da je Putin naredio masovnu proizvodnju nuklearnih projketila :)) NATO pojačan Hrvatskom.... ha ha ha!

Tamara

13.05.2013. 13:59

Što je najvažnije, u slučaju bilo kakve preteće ili izvanredne situacije, oni nikad neće Srbiju ucjenjivati sankcijama, rezervnim dijelovima, itd.

Tamara

13.05.2013. 23:06

@Tamara - Od ove tri zemlje, Rusija je jedino sa Sirijom bila i ostala u čvršćem dogovoru. Gadafiju je pod pritiskom mlađih i naivnijih popustila pažnja pa je propustio da na vrijeme prepozna da se Rusija nakon Jeljcina promijenila. To ga je koštalo života, a Libiju propasti. Sadam je bio prijatelj Zapada dok im je odgovaralo da samo prijateljuju, a kad su odlučili i da sve otmu, Sadam je izvisio.

Strucnjak, ma kakvi ekspert

13.05.2013. 14:51

"...ali i da je ruska tehnika u samom svetskom vrhu smatra i vojni istoričar Bojan Dimitrijević.....' E ako je istoricar kadar da da procenu tehnickih karatkeristika neke opreme onda smo mi daleo dogurali. Nisam protiv Ruske tehnologije ali ovako napisano deluje bas sarlatanski.

vlada

13.05.2013. 15:42

Koliko se secam,posle Kumanova smo unistili veliku kolicinu zolja,osa ili tako nesto.Sve PVO za niskoletece avione i helikoptere,da slucajno ne ostetimo NATO ili ih prodamo,a sad se prave pametni...

Grobar nego šta

13.05.2013. 18:19

@vlada - Nije baš odmah poslije Kumanova već malo kasnije. Tačnije, u vrijeme kada je ministar odbrane bio jedan sijedi šarmantni gospodin a ti se probaj sjetiti ko.

vlada

13.05.2013. 19:10

@vlada - U pravu si,poenta je bila da smo se odrekli najrasprostranjenije i najjeftinije pvo,...a put izdaje je jednosmerna ulica.Sve po nato standardu.

kondor

13.05.2013. 16:22

Ne znam ko je ovdje napravio veliki lapsus , mozda onaj ko je dao intervju ili novinar koji je pisao intervju . Ruski avioni i rekete ne cuvaju Srbiju vec natovi avioni i rakete . Ako je nato garant mira na KM i cuvanje Srba onda je verovati da je zaduzen za celu Srbiju . Gospoda koja parafirase briselski sporazum izjavise da KM nije nezavisno , a nato garantuje mir i nezavisnost KM . Neko ovdje debelo krije istinu , badava mu istina se vec dobro zna , a i vreme ce da potvrdi istinu uskoro.

bozidar

13.05.2013. 16:38

Alal vera hrvatima! Sada ce NATO ozbiljno da ojaca! Preostala dva aviona mogu da drze u strahu Srbiju bar narednih 10 godina!

Miha

14.05.2013. 11:12

@bozidar - Ne znam sto ti nalupase ovolike minuse... Valjda nisu shvatili ironiju :-)))

emirati

13.05.2013. 17:05

@ - U jednoj tv emisiju,jedan pukovnik je izjavio Da je Srbija imala cetiri sistema S 300 rasporedjenih po Srbiji, NATO nas nebi napao - Mislim da je sve rekao- sta treba kupovati,i za cega pare trositi.Rusi vec imaju sistem S400.

soweto

13.05.2013. 17:48

Dok pola škola u Srbiji nema toalet, Vlada će da troši novac na avione koji nam na duge staze uopšte nisu potrebni. Ako je do vazduhoplova što ne kupe one za gašenje požara, a ne da hijade hektara šuma izgori svake godine. Ako Srbija, kako najaviše od Rusije kupi 6 ovih aviona, samo njihova cena će biti između 140 i 170 miliona dolara, zavisno od opreme. Totalno ludilo!

goran.s

15.05.2013. 21:56

@soweto - Jos nije kasno da se odustane od kupovine ,samo navali(te). U tom slucaju ce nad Beogradom leteti avioni sa sahovnicom a nad vojvodinom madjarski-ko je za...?

Zoran1

13.05.2013. 18:13

Za vreme Jugoslavije sve je islo za vojsku i apsolutno nikakav uspeh nije donelo sve to naoruzanje. Sada je Srbija pod okupacijom a okupiranoj zemlji trositi miljarde na vojsku je apserdno, glupo i neshvatljivo. Mozda bi bilo bolje potrositi te pare na stvaranje zaista dobre ekonomije a kada zemlja ima dobru ekonomiju lako je kupiti i naoruzanje ako je potrebno.

naranca

14.05.2013. 17:45

@Zoran1 - @zoran1. Od 1941 pa do danas, u svetu je popularan koncept koji se zove Blitz Krieg

VP7710BG

13.05.2013. 19:51

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN... E bas lupetas ciste gluposti vezano za procjenu potrebne vojne komponente Srbije. Tko danas ratuje pjesadijom? Samo africka plemena. Danas je nadmocna ona vojska koja je tehnicki i takticki superiornija te koja ima dostatnu logisticku potporu. Gluposti sa brojem tenkova bez zrakoplovne podrske i veliki broj topnickog naoruzanja je stvar proslosti. Zapravo da skratim kao vojnik koji je bjezao ispred moderne vojske bolje ti je da sutis.

Никола

13.05.2013. 20:26

Бар 15 мига и обавезно С-300 или С-400 па да будемо неколико десетлећа мирни

Paor

13.05.2013. 20:28

U Vojvodini njive uništio grad jer nemamo dovoljno para za protivgradne rakete ovamo se kupuju novi migovi i PVO sistemi. Kuća se gradi od temelja, a ovde se uvek kreće od krova i satelitskih antena. Van pameti..

paor

13.05.2013. 22:48

@Paor - Protivgradna zaštita je nadležnost Uprave za vanredne situacije MUP-a Srbije. Prinosi stradaju širom Srbije a ne samo ovamo ili onamo. A već godinama Srbija nema novca za dovoljno tih raketa. Odakle novci za nove migove a nema para za ono što hrani ovaj narod??? Ajde da nam je sve potaman pa da kupujemo nove avione, ali u ovoj nemaštini to nema veze s pameću.

naranca

14.05.2013. 17:26

@Paor - Ceravic Znas kad ce na zapadu da ti vlada ili predsednik ili kraljica kupi protugradne rakete?Nikada.Skupljajte pare pa sami kupujte.Ne cekajte da vam drzava daje.Nema vise SFRJ.

pun mi pametnih

14.05.2013. 20:48

@Paor - Cas pljujes po Amerima cas se pozivas na njih. ti si vockice u konfliktu sa samim sobom!

Aleksandar

13.05.2013. 20:48

A ova vojna oprema se nabavlja u svrhu realizacije neke vojne doktrine? Koliko sam ja upoznat americka vojska na evropskom kontinentu jos uvek ima oko 40.000 pripadnika, a njihovi nosaci aviona na nuklearni pogon koji imaju i do 6.000 clanova posade sa 90 aviona kada bi uplovili u Jadran bili bi jaca vazduhoplovna sila od vazduhoplovstava svih balkanskih naroda zajedno. Inace ti nosaci su napravljeni jos pre 40-tak godina, modernizuju se, i dan danas su high tech. eto.

HitmanSRB

14.05.2013. 08:26

@Aleksandar - @Aleksandar:Imaju i jedan što je službovao u Drugom svetskom ratu - USS Roosvelt valjda. Nije ni bitna konstrukcija i izgled, nego šta se nalazi ispod od opreme. I Američko ratno vazduhoplovstvo koristi avione u proseku 20 godina stare, ali im se opto-elektronski sistemi konstantno unapređuju. Izuzetak je naravno F-22.

dobrovoljni davaoci tudje krvi

13.05.2013. 22:45

Sokolovi, mozete li da kazete iskreno gde ste bili kad se glava gubila?

naranca

13.05.2013. 23:38

@dobrovoljni davaoci tudje krvi - @dobrovdavtudjekrvi.A vidim Rambo i ti si preziveo.

Miha

14.05.2013. 11:11

@dobrovoljni davaoci tudje krvi - @ddtk, a ko je tebe sad naljutio toliko pa moras nesto kao da napises junacki... Trebao si neki deseterac da sklopis, Rambo, hahahaha

mi Srbi i Rusi

14.05.2013. 02:19

Jel Rusi prodaju i neke teaktore, ratne, sa PVO, to bi bilo najbolje za nas junacki narod

Miha

14.05.2013. 11:10

@mi Srbi i Rusi - Jesi li mislio na traktore ili reaktore? Traktore prodaju Belorusi...

Ruben Lonuestro

14.05.2013. 11:28

@mi Srbi i Rusi - Srpski narod je zaista junacki - tu je njegova istorija kao dokaz ; a malom jadniku kao ti koji u svom narodu nemoze pronaci tu istu slavu i razlog ponosa preostaje jedino zavist i dezuranje po srpskim portalima u cilju troliranja ; jadno - na tvom nivou.

mi Srbi i Rusi

14.05.2013. 16:29

@mi Srbi i Rusi - De me pidseti na neku pobedu Srbije kao zemlje, ne mogu da nadem tu vezu niti u jednoj enciklopediji, jednu bitku bez saveznika, Srbija pobbeduje, pa ni saveznici zadnjih 25 god nisu pomogli, vidim da nema junaka na Kosovu, bome Hrvati mobilizirali 300000 vojnika i bese traktorijada do Beograda, skoro da se i republika sumska prebacila cela u nasuSrbiju, posumljenu vec dovoljno, Hrvatie zaustavili Amerkanosi na par km od Banja Luke, junastvo vladika

naranca

14.05.2013. 18:00

@mi Srbi i Rusi - @mi srbirusi.Hrvate, zaustavili Amerikanci !?(par km od BL).Pa kako su smeli?Pa zar da propadne cela USA?Ljudi u Wasingtonu su se tih dana isekli od straha zbog moguceg sukoba sa Hrvatskom.Secam se.Bilo je gore nego Cuba 1963.

naranca

14.05.2013. 12:35

Srbi treba da naprave cepelin sa radarom koji projektuje sliku na sve televizore u Srbiji tako da svi vide gde leti banda.I da ruse bandu.To ne bi bilo skupo.