Tenk glavni adut

V. ILIĆ

sreda, 09. 06. 2010. u 20:59

Тенк главни адут
 Ministar odbrane Šutanovac u sredu u Tehničko-remontnom zavodu i "Slobodi" o planovima vojne industrije: ...
TEHNIČKO-REMONTNI zavod u Čačku i Kompanija "Sloboda" biće nosioci privrednog razvoja Čačka, oslonac Vojske Srbije i našeg izvoza. Obe vojne fabrike u narednom periodu zaposliće mlade ljude, pre svega inženjere, a obe imaju kapacitete da rade ne samo za Vojsku Srbije, već i za vojske drugih zemalja. Ovde će se raditi i remont i modernizacija tenka M-84.
Ovo je u sredu, prilikom posete Kompaniji "Sloboda" i TRZ u Čačku, rekao ministar odbrane Srbije Dragan Šutanovac. On je naglasio da je Srbija od Ankare do Beča trenutno najveći izvoznik naoružanja i vojne opreme i da predstavlja važan činilac izvoza, ne samo u regionu, već i u zemljama koje su mnogo razvijenije od Srbije.
Zavod je, podsetimo, od 2008. godine transformisan u vojnu ustanovu na budžetu, koja je "vezana" za Ministarstvo odbrane.
- Od 31. oktobra 2008. godine do danas Zavod je uradio remont borbenih sistema više nego za tri godine pre tog datuma - kazao je potpukovnik Stojko Biočanin, zastupnik direktora TRZ.
Ministar Šutanovac je rekao da će ova ustanova biti spremna da svoje kapacitete stavi na raspolaganje i drugim državama, uz odgovarajuću novčanu nadoknadu.
- Planiramo zapošljavanje mladih inženjera i modernizaciju borbenih sredstava. Moj adut je tenk M-84, koji je mnogo konkurentniji od tenka T-72, i ovde će se raditi njegov remont i modernizacija, a za njega vlada ogromno interesovanje u svetu - kazao je Šutanovac.

LAĐEVCI
KONVERZIJA vojnog aerodroma "Lađevci" kod Kraljeva biće delom završena do početka leta 2011. godine, kada će sa njegove piste poleteti prvi turistički i civilni avioni. Završetak svih radova očekujemo do kraja naredne godine - rekao je ministar.

* * * * *

OKLOP U SLOJEVIMA
PREMA podacima do kojih su došle "Novosti", modernizacija tenka M-84 sadržana je u 14 važnijih stavki, među kojima su ugradnja motora od hiljadu konjskih snaga, novi sistem za upravljanje vatrom i termovizijski sistem sa kamerom treće generacije.
U tenk će se uvoditi uređaji elektromagnetne zaštite za aktiviranje svih vrsta mina, koje se aktiviraju beskontaktnim putem. Takođe, biće postavljeni sistemi za detekciju ozračenja i aktivnu zaštitu, sa optičko-elektronskim sistemom za ometanje IC vođenih raketa i za brzo formiranje dimne zavese za zaštitu od laserski vođenih raketa. Motor je obezbeđen od pogrešnog startovanja, a izvedeni su uređaji za zaštitu od eksplozije goriva i požara, dok je osnovni oklop sada višeslojan sa dinamičkom zaštitom. Ugrađivaće se i sistem za upravljanje PAM mitraljezom iz oklopa, integrisan u naoružanje tenka, a moći će da deluje i autonomno. Modernizovani tenk M-84 posedovaće mogućnost gađanja laserski vođenim raketama, imaće ugrađene nove elemente hodnog dela, novu cev, klima-uređaj i moći će da gađa u svim vremenskim uslovima.
Posadu će činiti trojica ljudi, borbena masa mu je 44 tona, maksimalna brzina 65 kilometara, a prosečna brzina kretanja van puteva od 45 do 50 kilometara na sat.

AUTOMATSKO PUNJENJE
Planiran je i sistem za automatsko punjenje topa sa brzinom gađanja sedam metaka u minutu, a na raspolaganju će imati 37 projektila. Od naoružanja nosiće spregnuti mitraljez 7,62 mm sa daljinskim upravljačem, i top 125 mm sa glatkom cevi.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (18)

milos

09.06.2010. 21:47

U ovoj zemlji, reklo bi se o privredi najvise vodi racuna ministar Sutanovac. Zato bar radnici fabrika odbrambene industrije mogu da odahnu. Velika radost za ogrman broj porodica u tim gradovima. To je primer da moze od propalih firmi, kada im se neko posveti i dobro radi svoj posao, moze nesto da bude. Ministre, u odbrani ste resili probleme, verujem da cete nasoj zemlji pomoci i na sirem planu, kao sto i sada to cinite koliko je moguce. Zaista se vidi ulozen ogroman trud, energija, putovanja gde god je moge da dobijemo podrsku za nas put u Evropu.

situlacija

09.06.2010. 22:18

O boze sto vise nisam dete da se i ja igram vojske. Sta rece Sutanovac srbija je najveci izvoznik naoruzanja od Beca do Ankare. Znaci od Austrije do Turske. Da bi se stiglo u Tursku iz srbije treba preci samo Bugarsku

Mihajlo

09.06.2010. 23:50

Samo je Sutanovac mogao da nadje nacin da trosi pare bezveze, danas su "pametne" rakete i avioni potrebni a tenk se da brzo naci i unistiti sa brzim gubljenjem jludstva i tehnike. Naravno, moze se upotrebiti za defilovanje kroz gradove i zaustavljanja demonstracija protiv drzavnog vrha. Mihajlo

vihor

10.06.2010. 02:30

bas impresivno ,ipak starudija od tenka t55.je posluzila i njegov lansirni most zbog toga pozdravljam sve oficire iposade iz b.luke ,tj..zalozani ibeograda 4.juli kasarne na vozdovcu ,a u periodu 72i73 godine .

Aco

10.06.2010. 04:46

A sto vec ne spomenuste od koga ce Srbija kupovati taj novi famozni motor od 1000 konja? Hajde neka naprave 1 tenk za pocetak pa da se povjeruje da je ovo istina. Remont Srbija i moze da uradi sama, tj, da promjeni ulje i ofarba tenk kao i do sada a ostalo bogami bez Hrvatske, Bosne i ostalih republika ex-YU tesko. Kazu nova cijev, jedino ako ce vodovodnu da stave. Jos jedan marketinski potez i nista vise, pretpostavljam da su izbori u Srbiji uskoro.

Tito 2.

10.06.2010. 08:44

Renkovi bubucnosti ili tenu u buducnosti su najobicnija budalastina. sve nabrojano pada u vodu od samo jednog koktela nafte.

MK

10.06.2010. 11:34

Kako tenk glavni adut?... jel nisu bili maline, sljivovica i kupus glavni aduti?

саша р.

10.06.2010. 14:14

А зашто нова цев, кад су легуре старих цеви фантастичне?! Т-84 је био најбољи тенк на свету. Јел' можда нестала формула? Колико ми је познато, само су Совјети, Немци, Израелци и СФРЈ умели да направе добре цеви за топове. Амери су увек кубурили са тиме, а колико сам чуо, Израел је недавно одбио да им прода цеви, па су их купили од Немаца.

Dragomir

10.06.2010. 15:09

Ni metroa,ni vagona,ni lokomotiva,ni kanala protiv poplava,ni autobusa,ni tramvaja ...A Šutanović bi tenkove?Dok kupiš motore,gvojze i instrumente onda ga prodaš bud zašto?Ako ti uopšte plate!A srpski narod da rinta ,rinta i rinta?Nema nama života!Alo,Šule,daj,bre,traktore?Ni igračkle tenkove da se prave?Kome treba ono što ubija?

vlada

10.06.2010. 17:05

Odlicnan rezultat ministra Sutanovca! Blago onima koji rade u vojsci i ministarstvu, o njima se vodi racuna, jer imaju pravog ministra koji je zaista posvecen poslu.

filipo

10.06.2010. 18:52

Ako se ne varam, tenk o kome je rec treba da ima posadu od dva vojnika. Cev nije vise izolucena jer su granate sa raketnim punjenjem. Sa jedne strane nije moralno prodavati oruzje (po pacifistima) ali sa druge strane prodavace neko drugi. Znaci samo je pitanje zarade. Bivsa SFRJ je bila jedna od dvanaest drzava u svetu koja je proizvodila i podmornice. Arsenal je zaista bio veliki. Samo pojedini delovi tenka su uzasno skupi a kamoli citav tenk. I jos nesto ovo je jos jedan od dokaza da raspolazemo i sa domacom pamecu i sa tehnologijom za veoma kompleksne stvari. Nas je problem sto se cesto ponasamo malogradjanski i pokazujemo nevericu prema svojim proizvodima i smatramo da je trava sa druge strane zelenija.

gorki

10.06.2010. 21:13

Da se ne zavaravamo. Pomenuti tenk je jako dobar, medju najboljima u svetu ali srbija nema potrebe da ratuje ni sa kim ni za koga, tako da bi proizvodnja, u slucaju da se ikada pokrene, trebala ici za prodaju a ne naoruzavanje. Problem je medjutim sto je cela namenska industrija bivse drzave razbacana po republikama, tako da se delovi za svako teze naoruzanje proizvode sirom drzave i onda sklapaju na jednom mestu kao npr u remontnom zavodu. Ne znam kakvo je stanje sa licencama za ta naoruzanja ali i da ih ministarstvo ima, opet treba uloziti ogromna sredstva u fabrike delova, sto bi se na kraju i isplatilo kroz potpunu pokrivenost uvoza izvozom, ali samo ako bi vlast dozvolila proizvodnju i izvoz tog naoruzanja. Tako da od ove price ministra nema neve sire koristi osim u stanju borbene spremnosti VS, mada podrzavam svaku inicijativu za unapredjenjem.

filipo

10.06.2010. 21:48

Ovaj projekt je bio razvijen vec pocetkom devedesetih ali se nije zapocelo sa serijskom proizvodnjom zbog nedostatka novca. Deo projekta se izvrsavao u Hrvatskoj u "Djuri Djakovicu" i nastavljen je ali pod imenom "Degman". Kod nas je takodje moguca kompletna proizvodnja. Inace elektronika je domaca, zapravo sve. Dodao bih rado jos jedan projekat s kraja osamdesetih. Projekt "novi avion" lovac cetvrte generacije dvomotorac sa maksimalnom brzinom od oko 1800 km/h koji je trebao u prosloj drzavi da bude operativan 1993. i kojim je trebalo da se zamene Mig 21 i stari jastrebovi i galebovi. Za nase potrebe bila je odredjena proizvodnja od oko 180 kom. i nesto vise od toga za izvoz. Znam jos da je bio izradjen kokpit sa naprednim displejem i zao mi je sto taj posao nije doveden do kraja. Ovo je moj mali prilog za nase neverne Tome.

ujkozavlanje

11.06.2010. 14:42

@filipo Bravo konacno neko sa pravim komentarom, samo mala korekcija trebalo je da poleti '92. godine, ali zbog zna se vec cega nije. Iste godine je i Florida trebalo da krene za Ameriku i jos puno stvari su se trebale izdesavati, sem onih koje su se nazalost desile.

filipo

11.06.2010. 18:00

@ujkozavlanje Zapravo pronasao sam na internetu da su test letovi trebali da se dese 92' a po ovom sajtu je trebao da bude u upotrebi 93'. Dodao bih jos i nas CZ 99 koji je trebalo da se izvozi za neku od americkih policija a postojala je i velika sansa da se njime u americkoj mornarici zameni Kolt 45. Pistolj koji je Amerikancima ponudio jedan tada mlad inzenjer iz Zastave. Zapravo teh. resenja i prve crteze u roku od dve nedelje i prototip za mesec dana. Zatim, spomenuo bih i "Crnu strelu", snajper 12mm, gledao sam na tv-u jednog engleskog eksperta kako pogadja cilj na 1600 m iako mu je udaljenost gadjanja 3 km. To su samo neke stvari koje su mi poznate a ko zna sta su sve nase glave u stanju da naprave. Nismo za potcenjivanje.

Boro Manjaca

21.11.2010. 21:25

Dosta se prica o tenku M 84 koji je vec bio u upotrebi u JNA. Na zalost taj tenk nije imao dosta srbske posade jer su vecinom hrvati bili osposobljeni za vodjenje i upotrebu tog tenka pa se taj tenk vrlo malo koristio u zadnjim ratovima. M 84 je delo JNA (sklapan u S.Brodu) a ne neke druge vojske.Sto se tice snage nekog tenke tu je vazno spomenuti da je T34 odigrao vaznu ulogu u 2.sv.ratu a evo u u vreme 1991-1995 na nasim prostorima je bio najvise koristen.Posada cini tenk korisnim.Tenkista

Time Traveler U.S.A

26.06.2011. 04:21

Srpski Tenk je odlican ali ima slabo naoruzanje?Zasto?Treba NABUZITI taj tenk dodati na kupoli zadnjeg dela "bacac granata 40mm"(proizvodiga "Zastava"treba dodati 20mm top protiv helihoptera-aviona nisko leteci.onda 2-"sulundara-vertikalna ugradjena u tenku "Njemu 2-rakete"strela"das skida avione koje napadacu tenkove!dve cevi pojedna sa strane kupole unutra rakete 2-ALAS skida tenkove na 12km pomocu TV upravljanja! instalirati nosace za 2 rakete"Bumbar" da tucu tenkove brze i akosu suvise blizu