UVEK kada završimo test vožnju, detaljnije se upoznamo sa nekim novim modelom japanskig automobilskog giganta "Mazde", i uverimo se u vrhunske kvalitete vozila, sami sebi postavimo pitanje:

- Šta će uraditi da sledeći model bude bolji od ovog!

Pitanje koje od jedne generacije do druge generacije "mazde " postavljamo, je i ključno pitanje koje sebi postavljaju dizajneri i inženjeri "Mazde". I za razliku od nas, oni uvek znaju i odgovor.

Tako je bilo i ovoga puta, kada smo zahvaljujući "Dipemu", ovlašćenom prodavcu i serviseru "Mazde", na višednevno uživanje, najnoviju "mazdu 3" hečbek, "skajaktiv g 122 plus".

Benzinski motor sa 122 KS, i sa izuzetnim paketom opreme...

Već na prvi pogled je jasno da su dizajneri opet uspeli da nadmaše sebe. Prethodni, prelepi model je sasvim sigurno, postavio visoko dizajnersku letvicu, ali su i ovog puta čarobnjaci iz "mazde" uspeli da naprave još atraktivniji,zavodljiviji automobil sa sportskim crtama postigavši pri tome da linije vozila odaju utisak kretanja i kada je auto parkiran! Kažu japanci i ovde su primenili svoju dizajnersku filozofiju "Kodo-duša pokreta".

Čuvena "skajaktiv tehnologija", koja je u suštini skup rešenja koje doprinose voznim karakteristikama je usavršena, karoserija je čvršća,upravljanje je neverovatno sa sjajnom kontrolom točkova. Japanci za povezanost čoveka i vozila kažu "Jinnbai itai" teeći ka maksimalnom skladu.

Pored hečbek verzije, u ponudi je i sedan, a kupcima je, uz obilje dodatne opreme, ponuđeno da biraju i izzmeđu dva vrhunska motora.U izboru je 2,0-litarski benzinski motor "Skajaktiv G" sa više snage koji ima sistem deaktivacije cilindara i tehnologiju mild -hibrid, bolje performanse i odlučnu efikasnost. Dizel motr "Skajaktiv -D" ima radnu zapreminu od 1,8 litara, znatno smanjenu emisiju štetnih gasova i omogućuje veoma živahnu vožnju.

Pročitajte još - Mazda CX-5: Japanski recept za uživanje

Oba motora su usklađnjena sa najnoijim normama zaštite čovekove sredine, pa ispunjavaju "6D-temp" eko EU norme.



Mi smo na testu imali benzinskimmotor uparen sa izuzetnim šestostepenim manuelnim menjačem ( u ponudi je naravno i automatski menjač).

Skoro da ne treba ni naglašavati da "mazda 3" ima sve moguće savremene sisteme za pomoć,asistenciju vozaču.Tu je i "hed-ap" dispej koji znatno pomaže vozaču da ne skree pogled sa druma a d sve potrebne informacije ima ispred sebe... Središnji ekran u boji ima 8,8 inča dijagonalu, tu je i "HMI komander", digitalni instrumenti,putni kompjuter, dvoozonska klima.I uvek je tu i nešto "plus", poput samozatamnjujući spoljašnih i unutrašnjeg retrovizora ,prskalica skrivenih u metlicama brisača (tu je i odleđivač brisača)...



Sve te naizgled sitnice, poput uređaja za pranje LED farova čine da je "mazda 3", po svim kriterijumima (sem po ceni) odavno zakoračila u premijum segment!Pogotovo u ovim vuisokim pakletima opreme.Dodajnmo da i električna kočnica ima i funkciju "auto-hold", koja je izuzetno korisna u ueslovima gradske vožnje po beogradskim ulicama na primer.

Za bezbednost putnika brinu prednji, bočni i prozorski vazdušni jatuci, zatim jastuk za kolena vozača..



U automobil se ulazi s pametnim ključem (vozilo se samo otključava i zaključava kada mu priđete,udaljite se sa ključem u džepu na primer,startuje se na dugme)...
Greju se retrovizori, sedišta,obruč upravljača ( prevučen kožom naravno kao i ručica menjača)...

"Mazda 3" će umesto Vas nadgledati pritisak u gumama, pomagaće bvam na kretanju na uzbrdici,aktiviraće svetla, brisače kada za to bude potrebe,automatski će zakočiti u gradskoj vožnji kad detektuje pešaka,"vidi" i upozorava na vozila koja dolaze iz takozvanog mrtvog ugla.



Ukoliko bez pokazivača pravca napustite kolovoznu traku upozoriće avs na to."Mazda 3" ima i prilagodljivi radaski tempomat, inteligentni limitator brzine, sistem za automatsko kočenje kada se naiđe na prepreku,automatski uključuje i isključuje duga svetla, čita saobraćajne znakove... Tu su i brojni senzori i kamere koje olakšavaju parkiranje, vožnju unazad, navigacija, sistem koji upozorava na umor vozača... U teѕst vozilu imali smo i vrhunski audio "Bose" sistem sa 12 zvučnika i "subvuferom"...



Naravno "infotejment" sistem je kompatibilan i sa "Android" i i sa "Epl" uređajima...
Početna cena "mazde 3" sa benzinskim motorom je 20,590 evra.



Vozilo na testu sa četiri dodatna paketa opreme "Sound","Style","Luxury","'Safety" košta 26.550 evra!



MOTOR:BENZINSKI
ZAPREMINA:1.998 ccm
BROJ CILINDARA:4
MAKSIMALNA SNAGA:122 KS (pri 6.000 ob/min).
MAKSIMALNI OBRTNI MOMENT:213 nm (pri 4.000 ob/min)
0-100 km/č:10,4
MAKSIMALNA BRZINA:197 km/č.
POTROŠNjA GORIVA(NEDC):Lit./100 km
GRAD:6,4
VAN GRADA:4,3
KOMBINOVANO:5,1
ENISIJA CO2:117 gr./km
REZERVOAR:51 lit.
MASA VOZILA:1.364 kg
DIMENZIJE VOZILA: u milimetrima
DUŽINA:4.460
ŠIRINA:1.795
VISINA:1.435
MEĐUOSOVINSKO RASTOJANjE:2.725
PRTLjAŽNI PROSTOR:334(1.026) Lit.
CENA:Od 20.590 evra