Trivan: Zabrana samo za evro 3 motore?

P. Ž.

sreda, 27. 03. 2019. u 20:11

Триван: Забрана само за евро 3 моторе?

Foto P. Živković

Ministar Trivan objasnio svoju inicijativu: Još nije doneta odluka o zabrani uvoza polovnjaka starijih od deset godina, razmišlja se o rešenju. Možda će se prvo zabraniti vozila sa "evro 3" motorom

MINISTAR za zaštitu životne sredine Goran Trivan kaže za "Novosti" da još nije doneta odluka o zabrani uvoza polovnjaka starijih od deset godina, nego da se razmišlja o rešenju. Možda će se prvo zabraniti vozila sa "evro 3" motorom. Ipak, naglašava da je najvažnije da se shvati da nam preostaje samo jedan put i da do njega moramo što pre da stignemo, a to je čist vazduh i da je to nešto oko čega nema pogađanja.

- Možda će prvo biti zabranjen uvoz samo za vozila sa "evro 3" a ne i sa "evro 4" motorom - prenosi Trivan. - Da li ćemo ograničiti uvoz na vozila mlađa od 10 godina ili samo u prvom trenutku za vozila sa "evro 3" motorom videćemo. Ovo je bio samo svojevrsni probni balon da vidimo kakve će biti reakcije javnosti, uvoznika. Tek slede rasprave, paneli, izvagaćemo sve, ali od zacrtanog plana da Srbija ima ekološki kudikamo bolja vozila na svojim putevima nećemo odustati.


PROČITAJTE JOŠ: Građani za zabranu uvoza "krševa"

Očekivanja su da od sledeće godine zažive novi propisi, ali i subvencije za kupovinu novih hibridnih i elektrovozila.

Ukoliko se ograniči uvoz vozila samo na one koji imaju eko-standarde sa najmanje "evro 4" motorom, to bi značilo da se granica za zabranu uvoza sa deset pomera na 14 godina. Jer "evro 3" standard je uveden u proizvodnju 2000. godine i važio je pet godina. Od 1. januara 2006. sva vozila su morala sa imaju "evro 4" standard, što znači da bi moglo da se uveze i vozilo staro 14 godina.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (29)

Vojvodjanin

27.03.2019. 21:01

dajte mi 3000 evra platu pa cu da kupim kola sa evro 10 motorom...sa sadasnjom platom od 400 evra ne mogu da kupim ni sa evro 1 motorom

DIZSD

27.03.2019. 22:21

@Vojvodjanin - Da se u Srbiji radi tako, da se 3.000 EUR i zarade, a ne samo prime, zaradjivalo bi se mesečno 3.000 EUR. Ne mogu srpski "rad" a zapadne plate.

Knez Lazar

27.03.2019. 21:03

A sta cemo sa starim kamionima koji za dan zagade okolinu koliko se zagadi za citavu godinu u japanu, prvo to treba da se resi. Da se donese zakon o kolicini izduvnih gasova... i naravno da se automobili iz uvoza vise kontrolisu, auti bez katalizatora i dpf filtera (koju su ih posedovali a mi pametni Srbi skinuli) ne pustati na tehnickom pregledu. Zabrana uvoza sa Euro 3 standardom to je najlakse uraditi.

Milutinka

27.03.2019. 21:06

Dajte nam plate da mozemo kupiti nova kola, pa onda pricajte. Kao da je neko lud da vozi stari auto, a moze kupiti novi. Sirotinja nema ni za benzina, a kamo li za novije auto.

M

27.03.2019. 21:13

Trivanu bi bilo bolje da reši problem sa plastičnim i staklenim otpadom za početak. On se hvali samo sa plastičnim kesama a ambalaža od :ulja, piva, vode, sokova, sredstva za higijenu i održavanje higijene kupatila, kuhinje, prevoznih sredstava itd. Ministar da nam kaže gde da odlažemo tu vrstu otpada i staklo.

Realista

28.03.2019. 17:24

@M - Licemar cist druze. U Smederevu se reciklira otpad tako sto ljudi stvarno vode racuna , i bacaju ambalaze u odgovarajuce i obelezene kante za reciklazu. I onda oko 2 sata izjutra , dodje jedan kamion i isprazni sve te sortirane kante u istu prikolicu. Smejurija. Isto tako recimo nedelja ujutru , nigde jednog auta nema na ulicama a ne moze da se dise od zelezarskog dima. Krive automobile a kinezima koji su preuzeli zelezaru ljube **pe.

zoran

27.03.2019. 21:40

Pa kad ste tako ,,napredni'' zasto jos drzite stare komunisticke zakone u vezi vozila u Evropi prilikom registracije ne postoji broj motora samo je broj sasije obavezan a motor se smatra rezervnim delom da mozes da promenes kad moras . Vama je bitno da kopirate Evropu pa kopirajte je onda i po prihodima i svemu drugom a ne da uvodite neke ekstravagantnosti a standar vam je africki!

Патриота

27.03.2019. 21:47

Али зато сте забранили ево 10 година да се атестирају возила на плин која су рађена за америчко тржиште иако уградња плина је иста као за аута тржишта Европе, а плин је од течних горива најмање загађује околину!!!!

Sveta

27.03.2019. 21:54

Hvala Bogu da se neko setio to da zabrani. Bolje da vozimo bicikle, nego da se trujemo i vozimo krseve. Puna podrska Trivanu.

Cekaj jeli to onaj Trivan??

27.03.2019. 21:59

Pa taj Trivan je potrcko Mire Markovic i kasnije Ivice Dacica. Kakve on veze ima sa ekologijom Sa pljackom da ali ekologijom nisam siguran.

Vaske

27.03.2019. 22:01

Da vidim, ima pametnih koji kažu "Zabranite dizel vozila i svet spašen".Ja kao prosečan čovek pitam, šta će se desiti sa dizel agregatima u kamionima, autobusima, brodovima i vozovima, koji ne pripadaju ni klasi EURO 1 ?Pametni, ajte odspavajte malo !

mehanicar

27.03.2019. 23:07

@Vaske - Vaske, novi kamioni,autobusi kao i svi novi dizel motori koriste Ad-blue dodatak uz dizel, imaju partikularne filtere za izduvne gasove, i zagadjenje im je manje od bilo kog automobila na benzin,isto kao i novi kamioni koriste i poljoprivredni traktori nove generacije Ad-blue i imaju partikularne filtere,,,,,sto se tice lokomotiva, verovatno si na to mislio a ne na voz kao celinu,dizel lokomotive skoro da se ne voze nigde vise u Evropi, voze se lokomotive sa električnim agregatima..

Miki

01.04.2019. 18:50

@Vaske - Delimično ste u pravu. Dizel neće biti izbačen iz upotrebe još dugo, svi koji misle eto struje varaju se. Ko iole zna istoriju tehnike, poznato mu je da su i motor SUS i elektromotor pronalasci iz istog perioda (kraj 19. veka). U Njujorku je 20-ih godina bilo više el. automobila nego na benzin. Tako da postoje evidentni tehnički i ekonomski razlozi zasto motor sus uzima 99% u svakom saobraćaju (sem šinskog i vazdusnog). Pa sta misle, neko će da pusti da propadne naftna industrija ???

Milos

03.04.2019. 13:18

@Vaske - Iskreno ljudi koji koriste recnik poput: naftna industrija, duvanski lobi, farmaceutski itd... ne mogu da se slozim sa tim da su pametn. Cesto citam takve komtentare i ne mogu da verujem da su toliko naivni. Objasnjenje: Kada naftna industrija propadne, onda pocne da se razvija inustrija koja koristi alternativna goriva poput struje, sunca, vetra. Sta mislite ko stoji iza te "alternativne" industrije? Pa sigurno ne vi i ja, vec upravo isti ljudi koji stoje iza starih industrija koje nestaju!!!!

Realista

28.03.2019. 17:32

@Igor - Ona sto se pune od novoizgradjenih hidrocentrala gde us nekad tekle nase reke?

Branko

27.03.2019. 23:07

Vozila Euro norme 4 se pojavljuju od 1999. godine do 2011.Ako usvoje taj normativ imat ćemo ponovo punoletne, 18-19 godina stara vozila koja se uvoze u Srbiju. Ne 14 god. kao što piše u tekstu. Za ostale kategorije vozila (L kategorije, T, O) uopšte ne postoji starosna granica za uvoz.

Joca

28.03.2019. 00:44

@Branko - Od 2005.je zvanilno euro 4 ali se računa 1. 1. 2006. To što su neki ranije pravili euro 4 nema veze,baš kao i vi što pričate nešto što ne znate.Ministar je aterirao jer 10 godina po prvom planu skida i evro 4 a to mu ovi iz EU ne bi dali.Iobako je ponuda euro 3 na izdisaju..nema ih..Dakle,15 godina je mera..smejurija al EU negde mora da baci te krševe

Miki

01.04.2019. 18:59

@Nauta Brodic - U BiH će biti zabranjeno ove god. Ali bitnije je zabraniti saobraćaj onima koji nemaju ABS sisteme jer ugrozavaju bezbednost. Da se rešimo kako ministar kaže smeća sa cesti.

тлн

30.03.2019. 23:51

Од куда оволики Тривани?? Ма нема, прије борбе против корупције, треба искорјенити непотизам, то је највеће зло Србије!

DESA

02.04.2019. 13:29

Trivan je protiv plastike a ako nije znao da na novim vozilima samo motor nije plasticni.