Saveti majstora: Muke s gumama

utorak, 17. 09. 2013. u 12:37

Савети мајстора: Муке с гумама
Garanciju za pneumatike daje proizvođač, a u slučaju reklamacije bitno je da kupac ima račun i uredno popunjenu garanciju. Najbolje je obratiti se direktno proizvođaču ili inspekciji
Naš čitalac Borko V. iz Beograda požalio nam se na „ružno iskustvo“.

- Kada sam krenuo na more, na auto-putu u Grčkoj pukla mi je guma na zadnjem desnom točku. Zamenio sam je, a pošto sam je kupio prošlog leta, kada sam montirao letnje pneumatike, smatrao sam da je još u garanciji, pa sam je poneo sa sobom - kaže naš čitalac.

Kada je odneo gumu u prodavnicu u kojoj ju je i kupio pre nešto više od godinu dana i pokazao kako je pukla duž oboda, prodavac mu je rekao da nije prijavio „kvar“ na vreme, a i da je garancija na tu vrstu pneumatika godinu dana.

- Mislim da sam oštećen. Šta dalje da radim? - pita Borko V.

Za savet smo se obratili šefu servisa AK „Voždovac“ u Beogradu Marku Tejiću.

- Garanciju na pneumatike daje proizvođač i ona teče od momenta prodaje gume kupcu. Iako se raspon garancije kreće od jedne do tri godine u prodavnicama u Srbiji, prava istina je da je zakonski propisana minimalna garancija dve godine - kaže Marko Tejić.

- Dakle, garancija na gumu vam nije istekla. Kupac je u obavezi, kako kaže zakon, da prijavi kvar u najkraćem mogućem roku, a čini mi se da ste vi i to ispoštovali - smatra naš majstor.

- Bitno je da imate račun i uredno popunjenu garanciju, a prodavac, odnosno proizvođač, u obavezi je da u roku od 45 dana otkloni kvar ili da vam isporuči novi proizvod.

- Možete o svom trošku da izvršite i ekspertizu gume, pa da kasnije tražite nadoknadu, ali vam savetujem da se obratite direktno proizvođaču ili nadležnoj inspekciji - kaže stalni stručni savetnik „Novosti“ Marko Tejić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije