- U poslednjoj fazi pregovora doneta je odluka o prodaji 100 odsto vlasništva u „Maksiju“ - kaže za „Novosti“ Jelena Krstović, direktor korporativnih komunikacija „Delta holdinga“. - Za „Deltu“ ovakva odluka nudi mogućnost da se krene u intenzivan razvoj i širenje našeg novog strateškog biznisa - agrara.

* Opredelili ste se za granu koja je, na začelju državnih prioriteta...

- „Delta holding“ je još prošle godine najavio da će jedan od najvažnijih poslova ubuduće biti poljoprivreda i da ćemo se posebno angažovati u oblastima voćarstva, povrtarstva i stočarske proizvodnje. Cene hrane u svetu enormno rastu i potrebe za hranom biće sve veće. Srbija bi, u tom smislu, mogla da zauzme značajno mesto u proizvodnji hrane, ali je takođe neophodno da država proglasi poljoprivredu za stratešku granu.

* Koji su konkretni projekti u pitanju?

ROBNA MARKA
* RAČUNATE li da ćete ubuduće proizvode „Maksi“ robnih marki prodavati u marketima?
- Uvođenje privatnih robnih marki u okviru „Maksija“ pokazalo se kao odličan potez. „Delez“ prepoznaje ovakvu strategiju i verujem da će nastaviti s daljim razvojem.

- Intenzivno bavljenje agrarom zahteva i velike investicije. Ono što mogu konkretno da najavim je proširenje voćnjaka u Čelarevu za 200 hektara ove godine, i još toliko u naredne dve godine. Centar našeg povrtarstva biće Bogatić, gde sa holandskim partnerima planiramo izgradnju velikog staklenika. U saradnji sa stranim partnerima uvešćemo nove standarde i unapređenu tehnologiju. Naravno da sve to podrazumeva i otvaranje novih radnih mesta.

* Da li je rizično ulaganje u tržne centre kad ljudi ovde svakodnevno ostaju bez posla?

- Tačno je da ćemo, osim poljoprivrede, značajno investirati i u razvoj nekretnina, konkretno planiramo izgradnju nekoliko šoping molova u Srbiji i u regionu. Ovaj biznis pokazuje prve znake oporavka od posledica krize i mislimo da je sada pravo vreme da počnemo sa pripremama. Poznato je da je dug period razvoja jednog šoping mola, od projektovanja, preko dobijanja potrebnih dozvola, izgradnje. Verujemo da će se do 2013. godine, kada je planirano i otvaranje šoping mola u beogradskoj Ulici despota Stefana, značajno popraviti i privredna situacija u Srbiji.