Tadić: Samo je naš put siguran

Danijela MILINKOVIĆ

19. 04. 2012. u 20:57

Kandidat koalicije "Izbor za bolji život" za predsednika Srbije za "Novosti": "Izbori su prilika da se odluči da li nastavljamo proces reformi. Nema garancija u kom pravcu će Srbija ići ako pobede naprednjaci"

BUDUĆNOST Srbije je izvesna ako nastavimo ovim putem. Ovo je, prema svim predviđanjima, poslednja godina svetske ekonomske krize i kada se ona završi, tim koji predvodim je spreman da krene napred u letećem startu. Svaki drugi politički put koji se nudi pred ove izbore neizvestan je i rizičan po građane i državu.

Ovo u intervjuu za "Novosti" poručuje Boris Tadić, predsednik DS i kandidat za predsednika Srbije koalicije "Izbor za bolji život". Doskorašnji šef države ovako objašnjava i zašto su i ovi izbori sudbinski i neka vrsta referenduma o tome kojim putem Srbija treba dalje da ide:

- Izbori su prilika da se odluči o tome da li nastavljamo proces reformi, za koje smo dobili priznanja Evropske komisije i Evropskog saveta, prilika da nastavimo politiku koja dovodi investitore, otvara nova radna mesta. Na svim izborima u Srbiji posle 5. oktobra građani su odlučivali o tome kakva je budućnost Srbije. Lomilo se da li će zemlja ostati na putu integracija ili će opozicija zaokrenuti stvari u suprotnom pravcu. Tako je i ovog puta. Nema nikakve garancije u kom pravcu bi Srbija išla ako bi pobedila koalicija Nikolić, Bogoljub Karić i Velja Ilić.

* Stiče se utisak da ovog puta između najjačih stranaka vlasti i opozicije, demokrata i naprednjaka, i nema mnogo razlika o ključnim političkim pitanjima...

DO 2020. U EU * Šta smatrate najvećim uspehom Srbije u protekle četiri godine?
- Dobijanje statusa kandidata, koji je sertifikat da smo na dobrom putu i da je Srbija sigurno mesto za strane investitore. Samo u poslednja dva meseca tri puta je povećan broj zainteresovanih kompanija iz Nemačke koje se interesuju za ulaganja u Srbiju. Da ne govorim o italijanskim kompanijama. EU je do 2020. kreirala plan za otvaranje 17 miliona radnih mesta. Te godine, ako nastavimo ovim putem, Srbija će sigurno biti u EU. Ekonomski snažna Srbija, članica EU trajno rešava najveći problem, nezaposlenost. Izbor svakog drugog puta kojim bi se Srbija kretala je ogromna kocka i rizik za svakog građanina, za svaku porodicu i njenu budućnost.

- U pravu ste, g. Nikolić danas govori sve suprotno od onog što je govorio juče. Zato se i postavlja pitanje šta bi radio sutra. DS dosledno 20 godina zastupa ideju - da modernizujemo Srbiju, kako bismo menjali život nabolje, mi smo na sebe preuzimali rizike u teškim vremenima. Donosili smo i odluke koje nisu uvek bile i najpopularnije, ali su neophodne kako bi Srbija napredovala.

S druge strane, imate Tomislava Nikolića, koji uopšte ne krije da ovo sada govori samo zato što očekuju da na taj način dobije izbore. To je suštinska razlika između nas.

* Teme u kampanji su slične - Evropa, odbrana Kosova, radna mesta, investicije, bolji život... Po vašem mišljenju, šta je to što će presuditi da Demokratskoj stranci građani više poveruju?

- Građani veoma dobro znaju šta smo sve uradili. Izgradili smo objekte javnog dobra koji će trajati ne samo ovoj generaciji nego i u budućnosti. Aktivno smo radili na pomirenju u regionu, za šta smo dobili međunarodna priznanja. DS i koalicioni blok, koji vodimo, aktivno su radili na rešavanju velikih unutrašnjih konflikata. Danas nema atmosfere nasilja u društvu kao pre samo četiri godine. Srbija se promenila u pozitivnom smislu. Završili smo značajne etape u reformama pravosuđa, borbi protiv organizovanog kriminala, gde smo postigli izuzetan uspeh. Izborili smo se za status kandidata, ne odustajući od zaštite naših legitimnih nacionalnih interesa, što nije bilo nimalo lako. S druge strane, imate osobe čije biografije ne sadrže nikakvo postignuće, koji nikada ništa nisu izgradili. To su kriterijumi na osnovu kojih će građani izabrati.

* Vaša glavna poruka je - "za bolji život". Politički oponenti to koriste kao argument protiv DS, a to je da se u Srbiji, ipak, ne živi bolje posle četiri godine vaše vlasti?

- Svetska ekonomska kriza je učinila svoje. Da nje nije bilo naši rezultati bi bili mnogo veći. Svetska kriza u Srbiji je dovela do gubitka 400.000 radnih mesta, i pored toga smo zaposlili 200.000 ljudi u kompanijama koje smo doveli. Mnogo jače zemlje od nas ljuljaju se usled makroekonomske nestabilnosti. Španija, deseta industrijska sila na svetu, ima veću nezaposlenost od nas. U Poljskoj je nezaposlenost skoro 15 odsto. Iz Portugalije je u poslednja četiri meseca otišlo 40.000 najobrazovanijih ljudi u Brazil i Angolu. Ali, Srbija nije doživela bankrotstvo, za razliku od zemalja koje jesu. Držali smo glavu iznad vode u ekonomskom cunamiju i sačuvali razvojni kapacitet. To smatram uspehom.

* U kojoj meri će predsednički izbori opredeliti rezultate parlamentarnih i predstavljati izbor između dve opcije?

- Ovi izbori, to je potpuno jasno, opredeljuju put naše zemlje u budućnosti. Oni su prelomni momenat kada građani odlučuju hoćemo li izabrati put sigurnosti, ili put neizvesnosti i rizika. Što se tiče mene i mog oponenta Tomislava Nikolića, potpuno je jasno da smo različite političke ličnosti, različitih životnih filozofija, biografija. Nikolić je, na primer, ne tako davno pretio nasiljem delegaciji koju sam predvodio u Briselu na potpisivanju SSP. Četiri godine pre toga, pretio mi je i fizičkom likvidacijom. Danas je navodno zagovornik EU. Građani pamte takve stvari. Oni znaju koliko je on nepredvidiv i znaju da on svakog dana može ponovo da se okrene za 180 stepeni. Uveren sam da građani neće dovoditi u pitanje izvesnost puta Srbije i sigurnost svojih porodica. Zato sam optimista i na ovim izborima. Put Srbije je ka EU, jer je to korisno za sve.

* Ako je verovati anketama, biće ovo jedni od najneizvesnijih izbora. Dok SNS daju prednost u procentima, malo ko veruje da će imati dovoljno potencijala da formiraju vladu...

- Ubeđen sam da će koalicija "Izbor za bolji život" odneti pobedu na izborima, formirati vladu i imati ključnu ulogu u vođenju Srbije i u naredne četiri godine. To je ubedljivo najsigurnije, najizvesnije rešenje za građane. Mi vodimo politiku mira i stabilnosti koja Srbiju vodi ka Evropi i koja štiti najdublje nacionalne interese, gde god da su ugroženi, iznad svega na Kosovu. Podsećam, ni tokom pregovora o kandidaturi nismo prihvatili bilo kakve uslove koji su podrazumevali odustajanje od Rezolucije 1244.

NE GASIMO INSTITUCIJE NA KOSOVU * Deo opozicije optužuje vlast da je, odustajanjem od lokalnih izbora na Kosovu, počela sa tihim gašenjem srpskih institucija u Pokrajini?
- Svaki građanin zna da bez međunarodne zajednice, a posebno Saveta bezbednosti, ne možemo da sačuvamo KiM. A Rezolucija 1244 SB je osnov odbrane našeg integriteta na Kosovu. Taj dokument kaže da je za organizaciju izbora na Kosovu zadužen Unmik. Oni su odgovorili da nisu u stanju da bezbedno sprovedu lokalne izbore. Šta je predlog opozicije? Da se prekrši Rezolucija 1244? Da se odbaci ovaj dokument Saveta bezbednosti UN? Pa to bi nas direktno vodilo u kršenje međunarodnog prava na koje se pozivamo, vodilo bi nas u konfrontaciju sa SB i u gubljenje naše pozicije na najvišoj međunarodnoj lestvici. To je tipičan primer koliko se teškoće sa kojima se Srbija suočava, koje su posledica katastrofalno pogrešne politike devedesetih, danas zloupotrebljavaju i koliko te pseudopatriote mogu štete da nanesu interesima Srbije.

* Je li postavljanje privremenih veća, koja će imenovati vlada, vaš odgovor da se institucije neće ugasiti?
- Ne odustajemo od lokalnih izbora, ali tragamo za načinom da ih održimo. Sadašnji odgovor Srbije su privremena veća. Ne želimo da odustanemo od institucija koje regulišu život naših ljudi u Pokrajini.

* Deo opozicije optužuje vlast da je, odustajanjem od lokalnih izbora na Kosovu, počela sa tihim gašenjem srpskih institucija u Pokrajini?

- Svaki građanin zna da bez međunarodne zajednice, a posebno Saveta bezbednosti, ne možemo da sačuvamo KiM. A Rezolucija 1244 SB je osnov odbrane našeg integriteta na Kosovu. Taj dokument kaže da je za organizaciju izbora na Kosovu zadužen Unmik. Oni su odgovorili da nisu u stanju da bezbedno sprovedu lokalne izbore. Šta je predlog opozicije? Da se prekrši Rezolucija 1244? Da se odbaci ovaj dokument Saveta bezbednosti UN? Pa to bi nas direktno vodilo u kršenje međunarodnog prava na koje se pozivamo, vodilo bi nas u konfrontaciju sa SB i u gubljenje naše pozicije na najvišoj međunarodnoj lestvici. To je tipičan primer koliko se teškoće sa kojima se Srbija suočava, koje su posledica katastrofalno pogrešne politike devedesetih, danas zloupotrebljavaju i koliko te pseudopatriote mogu štete da nanesu interesima Srbije.

* Je li postavljanje privremenih veća, koja će imenovati vlada, vaš odgovor da se institucije neće ugasiti?

- Ne odustajemo od lokalnih izbora, ali tragamo za načinom da ih održimo. Sadašnji odgovor Srbije su privremena veća. Ne želimo da odustanemo od institucija koje regulišu život naših ljudi u Pokrajini.

* Očekujete li da se vlada formira brzo posle izbora ili da nastupe problemi, ucene, nerealni zahtevi, pa da postizborna kombinatorika dovede zemlju u novu krizu?

- Dobro je vladu formirati što pre. Potrebno je to zbog rešavanja problema građana, zbog reformi i ekonomskih odluka koje nas čekaju. Moramo zadržati rast nacionalnog dohotka ove godine od 0,5 odsto i dostići tri odsto sledeće godine, kako predviđa i MMF. Za Hrvatsku, recimo, MMF predviđa pad za ovu godinu od 0,5 i rast sledeće od samo 1 odsto.

Za BiH predviđaju stagnaciju ove godine i porast za sledeću od takođe samo jedan odsto. Ovo znači da mi imamo veliku šansu koju ne smemo da prokockamo. Formiranje vlade ne sme da podrazumeva nikakvu trgovinu, posebno ne o merama koje moraju biti donete: stavljanje inflacije i budžetskog deficita pod kontrolu, predvidljiv kurs dinara, reforma administrativnog i javnog sektora, kao i druge obavezne mere koje će direktno uticati na poboljšavanje kvaliteta života građana.

* A ucene oko funkcija?

- Ucene su deo našeg političkog folklora, ali bilo bi jako dobro da toga ne bude ubuduće. Podsećam vas kako su neke stranke na prošlim izborima pokušale da me ucene podrškom u drugom krugu. I podsećam da sam u taj drugi krug predsedničkih izbora 2008. ušao tako što sam odbio sve uslove koje su mi postavili i DSS i LDP. I uspeo sam da pobedim. Tako će biti i ovog puta.

* Očekujete li da će vas stranke sa kojima je DS sada u vlasti podržati u drugom krugu

predsedničkih izbora?

- Očekujem, pre svega, podršku građana. Njihova podrška mi je najvažnija. Svi drugi, pre svega koalicioni partneri, ali i drugi koji žele da podrže ideju prosperitetne, evropske Srbije su dobrodošli.

* Da li je SPS siguran koalicioni partner demokrata i za buduću vladu? Ivica Dačić zamera vama i Nikoliću da delite Srbiju na dva dela, kako biste marginalizovali manje stranke...

I DALJE ZOVU IZ SVETA * Jeste li se malo odmorili otkako ste podneli ostavku na mesto predsednika Srbije?
- Iskreno, i nisam. Osim obaveza u kampanji, svakog dana sam "na vezi" sa Vašingtonom, Berlinom, Moskvom i drugim prestonicama i centrima, odakle mi stižu pozivi, čak i više nego dok sam bio predsednik. Kao da se ništa nije izmenilo...

- Socijalisti su najsigurniji partner. Ne stižem da pratim sve izjave, ali ih tumačim kao deo predizborne kampanje. Što se mene tiče, sve ove godine sam radio na državnom jedinstvu. Pa baš smo g. Dačić i ja mnogo učinili na pitanju nacionalnog pomirenja. O tome svedoči i naša koalicija.

* Politika DS i LDP oko Kosova se značajno razlikuje. Da li to isključuje mogućnost ulaska demokrata u postizbornu koaliciju sa strankom Jovanovića?

- Rekao sam jasno sa kim DS, odnosno blok koji predvodimo, ne može da formira koaliciju. To su SNS, SRS, DSS. Sa ostalima možemo da razgovaramo. Sa nekima, poput LDP, imamo programska razmimoilaženja oko Kosova, ali o tome možemo da razgovaramo. Što se mene tiče, Srbija će i nakon ovih izbora nepokolebljivo nastaviti politiku evropskih integracija i odbrane legitimnih interesa na Kosovu. Od te politike nismo odustali ni kada je bilo najteže. Ona će se suočavati sa iskušenjima i u budućnosti. Ja sam uveren da je taj pristup jedini racionalan i jedini koji nam može doneti uspeh. Sve druge stranke, koje žele s nama, treba da razmisle o tome na koji način mogu da se prilagode i kako mogu da doprinesu ovoj politici.

* Jeste li definitivno odbacili mogućnost formiranja vlade sa SNS?

- Ta koalicija nikada nije ni dolazila u obzir. Oni nisu pouzdan partner sa kojim bismo mogli da uradimo nešto korisno za Srbiju, da nastavimo reforme. Ti ljudi nemaju kredibilitet niti potrebno znanje, ni za vođenje države, ni za pregovore sa EU. U vreme kada su oni upravljali zemljom sve su reforme bile blokirane, naši su građani ginuli u ratnom vihoru u sukobu sa čitavim svetom, Srbija je u njihovo vreme imala javni dug od 125 posto BDP. Osim vrednosnih, za tu koaliciju postoje i praktične prepreke. Teško bi bilo biti u savezu sa strankom čiji lider ne može da putuje ni u sve zemlje regiona, koji ne može da otputuje u Sarajevo i Zagreb. Kako bi Tomislav Nikolić mogao da se bavi pomirenjem, regionalnim inicijativama i saradnjom?

* Šta mora da bude prioritet nove vlade? Šta je konkretan plan DS za prvih sto dana od formiranja novog premijerskog kabineta?

- Prvi sat rada vlade mora da bude posvećen makroekonomskoj stabilnosti, redukovanju budžetskog deficita, nastavku privlačenja investitora, rešavanju problema naših preduzeća, pronalaženju načina da se iskoriste unutrašnji resursi za otvaranje radnih mesta. Moraju se doneti jasne odluke, hitan rebalans budžeta. Ova godina mora da se privede kraju sa stabilnim makroekonomskim pokazateljima, kako bismo sledeće godine mogli da ostvarimo rast od tri odsto. Da bismo mogli potom da uđemo u više stope rasta.

* Glasni su komentari da je potrebno da vladu vodi jaka ličnost, mnogo samostalnija u odlučivanju od sadašnjeg premijera?

- To su pogrešne predstave o prethodnoj vladi. Velika mana ove vlade je što nije uspela u dovoljnoj meri da objasni građanima šta je sve uradila. A uradila je mnogo.

* Kakav bi trebalo da bude budući premijer Srbije - jaka politička ličnost ili nestranački ekspert?

- Mora da bude jaka politička ličnost, ali i da ima znanja i iskustva. Nije jednostavno pronaći pravog premijera. Koalicija koju predvodim ima nekoliko kandidata, vrlo kvalitetnih. Oni mogu da odgovore na izazove koji nas čekaju. Međutim, moramo raditi timski, svako na svom zadatku, sinhronizovano, odgovorno.

* Iako nećete pre ibora izaći sa imenom vašeg kandidata, pomenuli ste mogućnost da na kormilu naredne vlade bude žena...

- Nebitno je da li će buduću vladu voditi žena ili muškarac. Bitno je da bude osoba od integriteta, koja ima stručnost, političku snagu da donosi dobre odluke. Ja ću biti tu, kao, verujem, opet izabrani predsednik Srbije, da pomognem da se takve odluke donose.

* Kako obezbediti da u narednoj vladi bude ono što je nedostajalo ovoj - više jedinstva i borba za rezultate, a ne za lične rejtinge?

- Izazovi pred nama prirodno nas tome vodi. Mnoge zemlje u svetu se nalaze u teškoj situaciji. Neke su već potopljene. Mi se držimo. Ali zato će ona koalicija koja bude upravljala zemljom morati da pronađe put ka sigurnoj obali. Mi imamo veliko iskustvo u vođenju zemlje u najtežoj svetskoj ekonomskoj siuaciji u poslednjih sto godina i to iskustvo treba da iskoriste i građani.

* Kolika vlada je idealna?

- Što manja vlada, to bolje. Idealna vlada je između 15 i 17 članova. Da li je to moguće, videćemo, ali tome težimo. U novoj vladi neki ministri će opet naći svoje mesto, neki će sigurno biti novi, neki stručne vanstranačke ličnosti.

* Može li "zamrzavanje" rešavanja kosovskog pitanja zbog izbora, da nas "košta" dobijanja datuma za pregovore sa EU do kraja godine?

- Uveren sam da smo vrlo blizu datumu. Uspostavili smo metodologiju rada sa EU koja daje rezultate. Izvršili smo naše međunarodne obaveze, reformisali zakonodavstvo. Ukupna međunarodna pozicija Srbije je najbolja u poslednjih 20 godina. Nikada nismo bili poštovaniji, zavređivali više podrške i uveren sam da treba da nastavimo tim putem.

* Hoće li nam već u toj fazi integracija - za dobijanje datuma - biti postavljeni novi uslovi oko Kosova, i kako će demokrate odgovoriti na te izazove?

- Prošli smo kroz svakakve izazove i iskustva. I uspeli da odbranimo interese i izborimo se za kandidaturu. Novi i novi uslovi su dolazili i u prošlosti, ali smo uspeli da izađemo na kraj sa svim. Ostali smo privrženi politici koja je dala rezultat. Ne plaše me novi uslovi. Mnogo se više pribojavam nejedinstva, neprincipijelnosti u našem političkom životu, uobičajenog podmetanja nogu u trenutku kada nadležne institucije čine sve da sačuvaju nacionalne interese, politikantstva koje je spremno da žrtvuje najviši nacionalni interes samo zarad dnevnih političkih poena.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (105)

MatijaBG LDP

19.04.2012. 21:01

Da,slazem se da je politika DS/a jedina sigurna buducnost,ali pitanje za gos.tadica,zasto se DS nije drzala svoje politike,vec je vise licila na Kostunicu nego na sebe......ukoliko udje u drugi krug,glasacu za Tadica,ali samo zato sto je najmanje zlo!

Kako

19.04.2012. 22:04

@MatijaBG LDP - Nije ti trebao negativan opis da kažeš da ćeš za njega glasati. Ako te je sramota zbog toga, šta da ti radimo.

Antimatija

19.04.2012. 23:19

@MatijaBG LDP - Glasaj za koga hoces 'Matija..' - uopste nas ne zanimas!!!

Mustafa

20.04.2012. 12:17

@MatijaBG LDP - Znamo mi tebe sa sportskih strana, tako da me tvoj izbor ni ne cudi. Samo ti glasaj za partizan i Tadica i sahrani ovo malo Srbije sto je preostalo...

Borisav

19.04.2012. 21:20

E ako pobedi opet DS ili Tadic ja mislim da smo mi svi spremni onda za kolektivnu ludnicu.Sad je dobro samo ovim sto su u partiji(DS) pa rade sta hoce

taranko

19.04.2012. 23:25

@Borisav - lako je pisati tupe provokatorske komentare po nalogu stranke.evo ja kao običan gradjanin da ti odgovorim.prvo Nikolić mi uopšte ne uliva poverenje,sns je pokazao devdesetih kako je kad su oni na vlasti.drugo, Tadić naravno da se bori za vlast,ali pročitajte pažljivo intervju,videćete da je sve tačno što kazao.što se mene tiče idem na sigurno,glasaću za ds i Tadića.

Dusica

19.04.2012. 23:56

@Borisav - Ma nemoj, a sps nije vladao 90-tih ali posto su sa zutima oni su dobri.Uostalom, bas me briga za koga ces ti glasati,daleko vam lepa kuca .

NIKAD ZA MILOŠEVIĆA I ŠEŠELJA

20.04.2012. 01:44

@Borisav - vladao je milošević a on je dva metra pod zemlju.a to vas boli.svi za tadića protiv povratka devedesetih!

Milan

19.04.2012. 21:31

Samo cu kratko o g.Nikolicu: 20 godina parola, domaci izdajnici i strani placenici i ni za zivu glavu u EU, a onda preko noci, moze sve to i jos bolje i brze od DS-a. Mislim kako ja kao glasac da dam svoj glas osobi koja je preko noci pljunula na sve sto je izgovorila u zadnjih 20 godina??? Ne branim ove iz DS-a, ali je cinjenica da zastupaju iste stavova kao i pre 20 godina i to je jedina prava istina.

Mustafa

20.04.2012. 12:15

@Milan - Jel tu mislis na stavove ''nikad sa SPS-om'' ili na neke druge stavove?

tadja

19.04.2012. 21:40

Gosn. Tadicu,predlazem te za "Trenutak istine" ako dobijes 5 milki ja prvi glasam za tebe. A ako ne...? Mogao bi to da uradis.Sad si obican gradjanin,isto kao ja.Sto bi te bilo sramota da izneses prljav ves medj narod? Da cujemo sta i kako i koliko i kad.Da razbistris malko ovaj nas zagadjeni (Turskim,Mexickim.....serijama)mozak.

Overlord Mixy

20.04.2012. 01:15

@tadja - Nije losa ideja, ali bi masina pukla pre nego sto bi kviz poceo kada bi ON seo za stolicu :)

spale003

19.04.2012. 21:45

Za koga je siguran za vas i vasu partiju jeste ali za narod nije. ostavite druge kazite koji je to auotut 170km izgradjen,i ostalo cime se hvalite cak je i vojska reformisana da nije ukinuta itd.Pa dosta spinovanja.

Alex

19.04.2012. 21:47

Sve ovo govori koliko se vlas udaljila od naroda i koliko brine o njem... Koko je ljudi otislo iz zemlje, koliko ste nas zaduzili, kolkoste zaradil...? Kad cete odgovarati za vase postupke? Imate li stida?

Nenad

19.04.2012. 22:04

Kad procitam ovaj naslov,ne znam sta bi od bijesa radio...ili da placem,ili da se smijem ko budala.Pa posle katastrofalnih 11 godina vodjenja politike,koji su Srbiju doveli do dna,izjaviti da je samo njihov put ispravan......O boze,nosi me sa ovog svjeta.

vito

19.04.2012. 22:08

Sa PUPS-om napred. A PUPS znači Pare u penzionerski sako ili Pare usmeri penzionerima Srbije-tj. onima koji su uvek dobro živeli. Dece je manje jer se manje rađaju, omladine je manje jer se iseljava. Dakle njima ne treba ništa. Mogu da volontiraju i po dve tri godine. Da rade preko nekakvih "studentskih "zadruga takođe i po četri pet godina.

kondor

19.04.2012. 22:19

To Ti mislis , ali pre ove izjave trebao si prosetati Srbijom pre izborne kampanje pa pitati narode da li je istina.

ranko75

20.04.2012. 01:03

@narod shvata - Narocito ako cesce bude pravio parade homoseksualaca da ugodi Klintonovoj. Za njega nece glasati samo vasa porodica,nego sve jednopolne porodice.

Бу2

19.04.2012. 23:16

Јао која је лаж да не могу са снс-ом. То су наше драге жуте звездице европске уније.

Nikola

19.04.2012. 23:55

Samo cu reci da je za vreme vlada Vojislava Kostunice javni dug Srbije bio smanjen za 20%, dok je kod doticnog Cvetkovica 64,7% BDP-a i ovo je najjgora vlada u istoriji Srbije. Opusteno sve ce puci po narodu... Posle izbora zbog ovako bahatog zaduzivanja granica za odlazak u penziju ce se popeti na skoro 70 godina, a to znaci da ce radna mesta biti duze zauzeta, tako da ce "mladi" morati cekati do svoje 40-te godine za prvi posao... Pa vi izaberite opet Borisa!

Јецили

19.04.2012. 23:57

Ваше `реформе` превише трају и дају супротан и негативан ефекат него што нам је потребно. Своју прилику сте добро прокоцкали.

Samo jedno pitanje

19.04.2012. 23:58

Vas put je taj sto ste ostavili 556.000 ljudi bez posla za samo 4 godine.Da li je to vas siguran put?

Uključi mozak

20.04.2012. 01:41

@Samo jedno pitanje - Pa nije te Tadić ostavio bez posla.Milošević je kriv za to, i sankcije i ratovi.Tadić je nasledio probleme koje ne bi rešio ni sveti Petar. A opet,dobro se drži.Stvarno me nervira kako su neki kratkog pamćenja:((

Voja geolog

20.04.2012. 00:05

Ma koji vas put. Ja sam za Vas glasao i prosli i preprosli put i sta sam dobio. Dobio sam da je u mojoj firmi zadnja isplacena plata novembarska. Zaposlen sam u Geoloskom Institutu Srbije pet meseci nema plate , a blizu sto inzenjera strajkje vec vise od tri meseca, Vas ministar Oliver Dulic i Dusan Petrovic se svim silama trude da niko to ne sazna da 200 porodica umire od gladi da se zavrse izbori a vi eventualno uzmete jos neki glas. E od mene i ovih u mom okruzenju pa puta 3 necete dobiti.

good_ol_rebel

20.04.2012. 00:07

ДСС + СРС + Двери + НОПО... За спас Србије... Војислав Коштуница, Војислав Шешељ, Ђорђе Вукадиновић... и нова генерација српских патриота: Александар Мартиновић, Бошко Обрадовић, Владан Глишић... Србија нема алтернативу!

Mikica

20.04.2012. 00:16

Koliko je vas put siguran osetili smo debelo na svojoj kozi, ne znam samo predsednice o cemu pricate, vi nas prosto provocirate sa ovakvim izjavama.

gdin

20.04.2012. 00:18

Gospodine bivsi predsednice Ja mislim da je vasa stranka u opasnom zaostatku kada vi ovakvu kampanju vodite protiv SNS. Jos nesto u mojoj opstini od 12 fabrika rade 2.

Milena

20.04.2012. 00:18

Ne znam kako imate smelosti da tako pricate, o kom boljem zivotu pricate, mi smo samo osetili los zivot za ove cetiri godine sa strepnjom da li cemo imati sutradan za veknu hleba i litar mleka, zato cete jesti gorke plodove kada vidite rezultate na izborima.

lazo

20.04.2012. 00:21

Ja koliko se secam devedesetih su vladali socijalisti Dacic i Mrkonjic a ne SNS.. Tadic je malo pobrkao...

sale

20.04.2012. 00:23

Tadic prica o vladi Mirka Marijanovica koju je vodilla SPS i u kojoj su ibli Dacic i Mrkonjic, a pripisuje je SNS-u... toliko o doslednosti na koju se poziva...

Colle

20.04.2012. 00:25

I dalje pricas nebuloze, filujes kako bi narod bolje zagrizao, vredjas one koji su ispred tebe po rejtingu, jedino priznajem da si dosledan u obecanjima, iste stvari kao stranka obecavate vec 12 godina,a nikako da ispunite, jos kazete da smo na pola puta do EU, znaci jos 12 godina do ulaska i kao vrhunac svakog cinizma trazite da vam gradjani povere jos jedan mandat, pa imate li i malo obraza.

Spasa

20.04.2012. 00:29

Kako sada sve znas sta treba da se i kako radi a sve to nisi znao proteklih godina ? Isti si kao i Dinkic . I on sada sve zna,dok je bio u Vladi nije znao nista.U stvari,radili ste sve suprotno.Znamo da nas sa Vama ceka isto. Sa novom strukturom na vlasti mozda nas i ocekuje neizvesnost ali predstoji predpostavka da ce mozda biti bolje nago sa Vama.Treba probati.Kada pogledam Vasu listu za Parlament zakljucujem da su to sve osobe koje kroz te funkcije ocekuju imunitet.Zasto?Prekinite sa lazima.

Deagoljub

20.04.2012. 00:35

Zar demokrate ne vide šta su uradili Srbiji? Zaista je narod ogorčen ekonomskom i socijalnom situacijom. Zar to Tadić ne vidi? Zar stvarno misli da će pobediti?

Duki

20.04.2012. 00:41

Osetili smo već taj siguran put na svojoj koži. Ne bi smo više! Neko ko ne pokaže nikakve rezultate, a pritom smatra da je primereno da se služi beskrupuloznim napadima na svog rivala, svakako ne zaslužuje moj glas!

Boro Beograd

20.04.2012. 00:43

Cista namestaljka. Tadic i Nikolic su se dogovorili da napadaju jedni druge a na kraju da prave koaliciju. Ista prica kao sa SPS. U izbornoj kampanji je SPS bio proslost i nije dolazio u obzir a kasnije su taj isti SPS proglasili za novu stranku i dali im velike pozicije. Samo SRS i DSS su dosledni.

Beli

20.04.2012. 00:57

Siguran do cega? Siguran do propasti ali velike propasti Srbije. Unistili ste nas skroz.

Slavko

20.04.2012. 01:12

Od 6.maja vi cete Tadicu biti nasa ruzna proslost. Bogu hvala da vas skinemo i da vam vise nikada ne pruzimo priliku da nas maltretirate. Gorko se kajem sto sam 2008.godine zaokruzio vase ime. Proklinjem taj dan. Sada glasam protiv vas, jer me je vasa vlast zavila u crno, ostavila i zenu i mene bez posla. Sram vas bilo!

kolega

20.04.2012. 01:32

...pomirenje sa Dacicem...e pa to je ono zasto vise nikada neces dobiti glas od nas koji smo krvarili na ulicama za bolju buducnost,dva puta si nas presao,treci put nece proci...Borise,dosta je bilo!!

Baba Živka

20.04.2012. 01:58

Mnogi su ovde poslati po stranačkoj dužnosti iz SNS da pišu komentare. Vidim to nisam slepa.i zato ću da branim sad Tadića!mnogo je uradjeno i laž je da je malo uradjeno. lakše je pljuvati nego sve drugo.a šta ste vi mislili da ćemo da budemo Amerika posle 90' u šta nas je gurnuo i Nikolić zajedno sa Slobom??more gurnućete nas opet u 90' vidim ja, kao što ste glasali za Slobu.penzije ćete da nam ugrozite

dragan

20.04.2012. 02:04

Mani se Tadicu prica za malu decu,jel ti mislis da smo mi slepi pa da ne vidimo sta ste do sada uradili,da ne osecamo ovu propast i bedu koju ste nam natovarili na ledja!!!Ti samo mozes u svoje ime da pricas i da dajes ocene a u nase ime ne mozes,jer ne dozivljavas ovaj zivot ovde u srbiji i ne osecas ga kao mi-obicni smrtnici sto ga osecamo!!!Treba da vas je sramota predizborne kampanja koju pravite protiv Nikolica!!!Uplasili ste ga se pa sad pokusavate da ga napravite od njega cudoviste!

srba

20.04.2012. 02:13

Samo se Kostunica mirno povukao sa vlasti, ove ostale ne mozes ni govnjivom motkom oterati, koja bre Evropa, dokle cemo da radimo sto nam se naredi iz Brisela.Glasam za Kostunicu !!!!!!!!!!!!!!

investitor

20.04.2012. 02:14

Pre tri god sam kupio plac za izgradnju stambenog objekta ,oko uslova za projekat nisam se slozio sa urbanistima i piso sam pismo gradonacelniku Pavlicicu ,Bojanu Pajticu da me prime obrazlozio im u pismu da su komunalije 1 000 000 e bilo bi zaposleno 200 ljudi dve godine iz fabrika iz Srbije bi kupio 3 000 000 e materijala ,kompletan novac za investiciju na racunu medutim nikoga ni ja ni novac nismo zanimali niko mi se nije javlja i naravno ni ja nisam pocinjo da radim (cekam promenu vlasti) .

DURA

20.04.2012. 04:58

Tadic je najbolji presednik ja imoji prijatelji glasamo za Tadica .Ovi lazovi nedolaze u obzir ni Toma ni kostunica a.vi za koga hocete

Nova generacija

20.04.2012. 07:41

Ja sam ponekad primoran da imam stav koji ne volite, i ja se slazem da se i ovom u slucaju ne slazemo. Vas rad se ne svodi na ostvarenje drzavnog cilja, vasa metodika rada meni izgleda kao da upravljate se licnim interesima, a ne interesima i naroda i narodne volje ili niste sigurni kako treba da se radi.

DejanBg

20.04.2012. 08:52

daj ljudi, nebudemo smesni....pa za koga ce te drugo da glasate osim za Borisa...pa nije Valda da cete za Nikolica, koji nezna da sastavi dve recenice........kako ja vidim ovde u novostima samo zivi Radikali..........

IL

20.04.2012. 12:09

@DejanBg - Sto se tice sastavljanja dve recenice, i ti tu imas problem, a ne samo Nikolic...

ANICA ANA

20.04.2012. 14:23

@DejanBg - bravo DEJAN Bg samo za Tadica mi nezelimo Nikolica ...Nikolic je kao prepariran nema pojma o cemu prica .A: nije on za politiku...samo za TADICA:

dzoni

20.04.2012. 08:55

gospodine tadicu jel ti to mislis ozbiljno,tvoja kampanja i obecavanja izgledaju tako smesno da ti se moji klinci od 13 god. smeju,a sta mislis kako nama koji imamo prava glasa izgleda sve to,ovaj put gubite sigurno,jer mi nemamo vremena vise za bacanje,zasto to sto obecavate sada ,niste uradili dok ste imali vlast,vi vredjate nasu inteligenciju

VBP

20.04.2012. 09:26

Da li ce Vecernje novosti intervujisati i objaviti intervjue sa svim predsednicim kanditaima ili je Tadic izuzetak ???

zox

20.04.2012. 10:23

Posle dugo vremena covek ni nema za koga da glasa,sve se svodi na laz i pljuvanje protivnika u cilju izbijanja i ovo malo dinara iz nasih dzepova.Glasajte za nas da vam prosecna plata od 100 hiljadai 20 hiljada bude 60.Posle je cudno sto se mladi ljudi ne usudjuju da budu roditelji...Krivi su oni pre,krivi su oni koji su sad,krivi koji dolaze...demagogija bez rezultata...muka mi je od svih vise....pardon na negativnosti..

Boba

21.04.2012. 07:35

@zox - Ima nade i ima za koga da se glasa .Pročitajte program Dveri , pogledajte koji ljudi ih podržavaju ,ko ih finansira i sve je vrlo jasno. Dveri do pobede !

marina

20.04.2012. 11:18

Ako nastavi ovako, Srbija neće da ima nikakvu budućnost, a te tvoje bajke Tadiću, odavno ne piju vodu! Kako možeš da pričaš da je jedino sa vama budućnost, kada nemamo sa vama nikakvu prošlost i po tebi, trebalo bi da se preskoči i zaboravi više od decenije sve ono loše što ste uradili za zemlju i narod!

ANICA ANA

20.04.2012. 12:15

Tadic je dosta uradio za Srbiju jedva je otvorio vrata srbiji ukinuo vize mnoge stvari uradio

DejanBg1

20.04.2012. 15:16

@ANICA ANA - ma pusti ih Anice neka samo oni glasaju za radikala nikolica, oni misle da ce im biti bolje...pa nasem borisu lici da bude presednik a ne onaj  nikolic!!!!

Surutka

20.04.2012. 16:52

@ANICA ANA - Što jes jes. Vodite ga u Crnu Goru nama treba neki ružan a da voli Srbiju i da se žrtvuje za nju i nas.

Gazia

20.04.2012. 12:17

Opasnost !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Nije slucajno izabran Tadic da bude predsednik Srbije, jer stranim sluzbama je trebao neko ko djeluje smireno, mirotvorno, a narocito neko kome nije stalo do proslosti i istorije. Neko ko ce navodno samo gledati napred. Interesantno, gleda nazad samo kada treba da isporuci sve Srbske generale i politicare, ali se ne osvrce na srbske zrtve i njihove zlocince. On prica o ekonomiji i prosperitetu, ali proda sve sto valja. Ima li neko jos ko nije procitao Tadica???

grga974

20.04.2012. 12:21

kad procitam ostale objavljene komentare dovoljno mi je jer vidim da je narod za promjene i sve dosadasnje ankete sto se tice vladajuce partije je cista namjestaljka

ta

20.04.2012. 16:03

@grga974 - to su naručeni komentari sns aktivista i ostalih zgubidana.ne veruj mnogo u to.

Gazia

20.04.2012. 12:24

Oprez!!!!!!!!!!!Nikolic nije nista bolji, on je novija verzija zamke za Srbiju. Dakle narode Neverne Tome(Juda) ne birajte, ma sta obecavali.Mislim da imamo alternativu, neko kome je stalo do Srbije. Svet nije vise kao devedesetih, on se menja i to u nasu korist , zato braco i sestre izaberimo nekoga kome je Srbija na srcu , a ne Brisel i Vasington. saradnju sa svima , ali Srbiju ispred svega. To nam je zavet sa obe strane Drine opstanimo svoi na svome. Saradjujmo od Japana do Argentine.

sreto

20.04.2012. 12:27

SRECAN vam PUT bivsi predsjednice. Vas naj sigurniji Put bi bio da se vratite tamo odakle ste i dosli!!!

Gazia

20.04.2012. 12:35

Ja uopste nisam citao ovaj gore tekst jer nema potrebe znam iz dosadasnjeg iskustva da su obicne lazi i prazna obecanja. Jednostavno treba da ode sa vlasti , a posle da odgovara za sve sto je uradjeno van ustava i skupstine.Tako bi bilo u svakoj pravno jakoj drzavi...

cekamizbore

20.04.2012. 12:38

Ja cu da glasam za Secerovskog ako nij epovukao kandidaturu!Ionako mi j esve jedno ko ce da sedne na Andricev venac. Posle j emrmot odvio cokoladu i posluzio deci!

Miroslav77

20.04.2012. 13:11

Koliko sam se pre četri godine radovao pobedi DS , toliko se sada radujem njihovom porazu .

ANICA ANA

20.04.2012. 13:26

Bravo tadicu ziveo te BOG ti si nama ponos mnogi te mrzu Tadicu mi smo uz tebe .mi se ponosimo sa tobom.Glasacemo za tebe tvoja pobeda

Atanasije

20.04.2012. 15:13

Bez primera je ova samozaljubljenost i vlastoljubljivost. Sagledajmo uspehe 12. godina vladajucih tkz. demokrata. Suocimo se sa realnosti svakodnevnog zivota gradjana u zemlji. Svedimo racune u privredi, zdravstvu, prosveti itd. Onda cemo videti da je ovaj beskurpulozni demagog u pravu, kada kaze da je samo njihov put siguran. Siguran je g-dine Tadicu i to u totalnu propast i kosmar! Smucili ste se ovom narodu i ovoj zemlji koju ste bestidno zavili u jad i cemer! Koliko to cete uskoro videti!

MatijaBG LDP

20.04.2012. 16:50

@Atanasije - Vas casni prporod Srbije smo videli pre 99/te,a i u prolece /leto 99/te......vi ste se nama toliko tad smucili,da ovo sto nam se i on smucio,opet ce dovesti da glasamo za njega i pobedimo.Ipak je njega manje mucno imati od vas!

Strahinja

20.04.2012. 15:39

Koliko je vas put "siguran", videli smo u proteklih 12 godina. Doveli ste do toga da Srbija ima najveci broj azilanata u Evropi!!!

Bojan

20.04.2012. 16:15

Ah gospodine presednice...Da li verujete sami u to sto govorite,Vas put je siguran, za sta? Evropa, Evropa pa Evropa, Evropa, pa mi i Evropa.Trebate se vise pozabaviti Srbijom a ne tudjinskom Evropskom Uniom.Srbiji jeste mesto u EU ali ne pod uslovima koji ste vi nametnuli narodu.

MatijaBG LDP

20.04.2012. 17:03

@Bojan - Naprdnjak,lepo je sto ga jos oslovljvasa sa gdn.predsednice,iako je to privremeno Slavica Dejanovic.......ali od maja opet:)))Sta ti je Tadiceva moc,ma cudo......:))

Bojan

20.04.2012. 17:52

@Bojan - Nasuprot Mateja, nisam ja naprednjak niti radikal niti sps, jos 90tih sam digao ruke od politike, ali smatram da i dalje imam prava da iskazem svoje misljenje.A da se ja pitam odavno bi bila ovo Kraljevina Srbija.

MatijaBG LDP

20.04.2012. 20:01

@Bojan - Hm..ne macak,malo imam vise posla,spremam se za put u Rusiju,vasu voljenu ,odmoricete se od mene 5 dana:)hm,ako se tamo ne docepam neta:))

MatijaBG LDP

20.04.2012. 16:48

Po ovim komentarim koji semahom ostavljaju iz prostorija narpdnjackih,radikalskih i DSS odbora,mog samo da zakljucim ,da ce suze da se liju opet nad hladnom prasetinom i to na slavu ,na Djurdjevdan.....steta je stop cetet izgubiti apetit bas taj dan,a Srbin bas tad voli da se nakrlja i nalije....:)))Jedva cekam.

sreto

20.04.2012. 18:02

@MatijaBG LDP - @MatijaBG sinkec, nesto mi danas kasnis s komentarima. Da nisu i ti pao u "Mrezu"???

dzoniba

21.04.2012. 12:12

@MatijaBG LDP - Kad bi mogao da mi das samo jedan dobar razlog zasto glasati za Tadica, ja cu mu prvi dati glas....i ako ne glasam, nit me to zanima

Jagodinac

20.04.2012. 20:43

Sa gospodinom Tadichem buduchnost je zaista sigurna. Kao shto je bila do sada. Znachi blistava, srechna, bolja, divna....Med i mleko. Srbi zaista zasluzhuju takvog coveka kao shto je Tadich. Zato neka Tadich bude na vlasti dozhivotno kao dozhivotni vodja bez ogranichenja mandata. Josh jedino da mu se dodeli orden Narodnog heroja pa da utisak bude potpun.

dzoniba

21.04.2012. 12:15

Lepo sam ja rekao...dzaba su Tesla, Pupin, Andric, Djokovic....i ostali, stvarali godinama, kad su ovi kapaciteta da nas u jednom mandatu spuste na grane dna...a tako im malo treba