Ključa u Srebrenici i Bratuncu

Milena MARKOVIĆ - Nenad PETROVIĆ

nedelja, 22. 07. 2012. u 20:57

Кључа у Сребреници и Братунцу
Agresivna kampanja Bošnjaka za lokalne izbore. Srbi: Bošnjaci ne biraju sredstva da sačuvaju vlast. Bošnjaci: Sve po Ustavu i zakonu BiH

USIJANA atmosfera u Srebrenici i Bratuncu. Vodi se otvorena borba za glasače, koji će na lokalnim izborima u oktobru odlučivati čiji će tas da prevagne na izbornoj vagi - srpski ili bošnjački, u osvajanju ključne poluge vlasti - mesta načelnika opštine.

Podgrejana vrelinom julske žege, atmosfera ključa i na momente je na samoj ivici incidenta. Temperaturu su, najpre u Srebrenici, podigle mlade junoše Bošnjačke građanske inicijative „Glasam za Srebrenicu“ - više nego agresivnom kampanjom registracije Bošnjaka. Čitava varošica se preko noći okitila bilbordima i plakatima. Ubrzo, ova ikonografija je osvanula i u Bratuncu. Poruka je „Ja volim Bratunac, registruj se, imaš rok...“

Srbi nemaju dileme. Bošnjacima nedostaje, i u Srebrenici i u Bratuncu, dovoljan broj glasača za izbornu pobedu i oni čine sve da ih obezbede. U nameri da sačuvaju vlast, ne biraju sredstva. Krajnji cilj je, ako bi u Srebrenici ponovo dobili vlast, njeno izdvajanje iz ustavnog poretka Republike Srpske. U kasnijoj fazi isto bi učinili i sa Bratuncem.

POVLAŠĆENA PRAVILA

Mada su Srbi u Srebrenici posle rata faktički bili u većini, zbog posebnih izbornih pravila međunarodne uprave, koja je povlastila Bošnjake, nisu mogli da dobiju načelnika opštine, kao ni rukovođenje pravosuđem i policijom. Jednostavno, na svim prethodnim izborima pravo glasa imali su svi po popisu iz 1991. godine. Tada je bošnjačko stanovništvo bilo većinsko. Srbima su, tako, umesto ključnih pozicija ostajala protokolarna mesta.

- Nema sumnje, na delu je javna kupovina bošnjačkih glasova i nelegalna registracija birača - upozorava dr Radomir Pavlović, predsednik Skupštine opštine Srebrenica. - Bošnjaci koji nikada nisu živeli u Srebrenici organizovano stižu, prijavljuju boravak na fiktivne adrese kako bi imali pravo ovde da glasaju. A za sve to dobijaju dnevnice, plaćaju im se putni troškovi, pruža svaka druga pomoć.

Bošnjaci, međutim, tvrde da „po Ustavu i zakonu BiH svaki njen državljanin ima pravo da glasa na čitavoj teritoriji svoje države“. Srbi tvrde da se, najdirektnije i smišljeno, krši Izborni zakon RS, koji je izričit: pravo glasa na izborima nemaju Bošnjaci bez validne prijave boravka u Srebrenici.

- Više od 800 Bošnjaka, a to je trećina od potrebnog broja glasova, podnelo je zahteve za lična dokumenta - kaže Pavlović. - Čitava mašinerija je pokrenuta, pravi izborni inženjering, u koji su uključeni svi: od Vlade u Sarajevu i bošnjačih partija do Islamske zajednice. Pouzdan je podatak da je za kampanju obezbeđen i fond od 300.000 maraka.

Tragom ovih navoda uputili smo se na srebreničku adresu nevladinog bošnjačkog udruženja „Drina“, u centru varošice, gde danima traje „uvođenje u registraciju“.

Ispred nevelikog prostora nema hlada ni za lek. Na razgovor o registaciji čekalo je (brojimo) dvanaest ljudi. Isto toliko preznojavalo se u upravo pristiglom kombiju. Unutra, sala jeste mala, ali je krcata. Za stolom nema dovoljno mesta za sve, pa su potencijalni birači zauzeli pozicije u drugom redu.

Mladi aktivisti kampanje „Glasaj za Srebrenicu“ popunjavaju im formulare - za prijavu mesta boravka, kako bi ostvarili svoje biračko pravo. To se zove pravna pomoć.

- Foto-aparat ne može unutra, a ovi ljudi ne žele ni prisustvo novinara - bio je rezolutan momak na ulazu. - Ni fotografisanje ispred ne dolazi u obzir.

Čemu ovolika diskrecija ako srpska verzija ove bošnjačke kampanje nije tačna? Zašto bi bio problem razgovor ako je bošnjačka tačna - da je sve po ustavu i zakonu?

Odgovor ovakve tajnovitosti dobili smo vrlo brzo, nedaleko od ovog registracionog punkta, pred kojim se, iz sata u sat, zaustavljaju transporti novih, sigurnih glasača.

- Dovezao me unuk... Glasala sam - govori starica između gutljaja vode. - Rekli su mi daće mi nešto pomoći. More bit i kozu i jare. Zauvar je...

- Jeste li pre bili u Srebrenici?

- Nisam, vala je daleko...

- Čuste li vi šta priča ova nena? - obraćamo se junošama ispred sabirnog, registracionog punkta.

- Šta zna nena...

I ovde se svaki razgovor završava.

Naviše, u kafiću „Silver siti“, rezervnom položaju za prihvat i edukaciju, plakati priziva. I poruka „Nijedna kuća, kao svoja. Nijedna rijeka, kao Drina“.

PANDORINA KUTIJA

Srbe ne čudi što se federalno Sarajevo upinje da sačuva vlast u Srebrenici. Kažu: ako izgube kontinuitet, otvoriće se Pandorina kutija. Valja polagati račune gde su otišle pare koje je svih ovih godina čitav svet donirao, a one u Srebrenicu nisu stizale. Da jesu, ne bi oko nas bila ovakva čamotinja.

I srebrenički Srbi bi ovu poruku od srca mogli da potpišu. Ali ih od kuće i Drine sve više udaljavaju. Dragić Glišić sve potkrepljuje podacima: tokom apsolutne bošnjačke vlasti, od 1998. do danas, iz Srebrenice je otišlo više od 5.000 Srba. Većina nema gde da se vrati, jer su pare za „održivi povratak“ otišle u nepovrat. A možda je nešto preostalo i za - kampanju.

- Srebreničanin sam, što se kaže, rođeni, i sve vreme odavde nisam micao, ali ove ljude koji dolaze na registraciju nikad video nisam - priča Miloš Milovanović, predsednik opštinske boračke organizacije. - Svima nam je jasno šta se radi, šta je cilj, ali sam pomalo zbunjen da smo se nespremni, ako hoćete i uspavani, suočili sa agresivnom bošnjačkom kampanjom.

Na pitanje kakav će biti konkretan potez Srba, Milovanović kaže:

- Insistiraćemo na poštovanju zakona RS. Istovremeno uputićemo apel Srbima Srebreničanima, gde god da su, da se i oni ovde registruju za izbore u oktobru.

Do tog datuma predstoje neizvesni dani, kao što su ćudljivi talasi reke, čije ime pokreće na svakojake porive. Miloš Milovanović, zato, s primetnom dozom brige poručuje:

- Ne bi bilo dobro da se bošnjačka kampanja izrodi u nešto opasnije. Ovde bi i najmanja varnica mogla da izazove požar. Ceh bi platio narod, koji pabirči za puko preživljavanje, dok se glavni inženjeri kampanje razmeću daleko od našeg zajedničkog grotla.

Komentari (59)

Dejan

22.07.2012. 22:26

Pa nista, na biralista pustati samo one koji su u Srebrenici bili registrovani do pre godinu dana i kraj. Jedan covek stane na vrata, i glasace pusta samo ako ih nadje na spisku registrovanih do 2011. godine recimo

bosangero

22.07.2012. 22:35

gospodo novinari ovih uglednih novina, vi sami kazete sustinu cijele ove price... a ona glasi:" srbi su fakticki poslije rata vecina u srebrenici!"...znate zasto se ti jadnici bore, da bi nad grobovima onih koji su tako mucenicki ubijeni neko vladao ko bi taj zlocin oznacavao kao zlocin i njihovu smrt dostojanstveno u ovom i ovakvom trenutku BRANIO!!!Molim Vas objavite ovaj tekst...hvala, hvala od srebrenice

posteno govoreci

22.07.2012. 23:15

@bosangero - Bore se da etnicki ociste svaki pedalj BiH...kao sto su to uradili Sarajevu, Tuzli, Zenici...jer znaju da sa njima niko normalan nece da zivi...tamo gdje muslimani ostvare vecinu za svakog drugo zivot postaje nepodnosljiv...nadji mi samo jedno muslimansko selo u koje su poceli doseljavati Srbi ili Hrvati pa su muslimani malo po malo odselili...a u obrnutom smjeru ih ima bezbroj...

Radula Kalauz

22.07.2012. 23:21

@bosangero - Imaju i Srbi svoje grobove koje muslimanska braća ne daju da posete i kamenuju autobuse. Srbe koje su isterali iz Donjeg Vakufa isterali i iz Bratunca uz pomoć UNO trupa. U kuće ne daju ni da se vrate ni da ih posete.

bosangero

22.07.2012. 22:45

opet se bojim da ce neko ovaj moj komentar pogresno shvatiti....istina i zvuci tako da je srebrenica sada mozda jedan vecinom srpski grad, ali svi moralni ljudi moraju se upitati zasto je to tako???

posteno govoreci

23.07.2012. 00:13

@bosangero - to je tako zbog Nasera Orica i njegovog klanja Srba u okolini Srebreniceili i ti mislis da Srbi zasluzuju da budu mucki ubijeni na Bozic ujutro...kao sto to "misle" NVO a, ustvari samo su dobro placeni za to sto pricaju...i da ti odgovorim na tvoje sledece pitanje...Hag nije osudio Nasera jer ne mozes u isto vrijeme biti i krvnik i zrtva...za ovaj rat Srbi su krvnici, jer su branili svoje domove...tamo gdje su uspjeli, za to su osudjeni u Hagu...tamo gdje nisu, tu nije bilo nikakvih zlocina...

radisa

23.07.2012. 01:26

@bosangero - Koliko burazeru ima Srba u Sarajevu,sta je sa moralnim ljudima tamo ?!

Predrag Zdrale

23.07.2012. 04:10

@bosangero - A moja Ilidza? Moje vrelo Bosne? Aj ti Anadolac malo prosetaj familiju!

Владимир

23.07.2012. 05:20

@bosangero - У праву си, али ако тако почнеш размишљати можемо стићи ко зна где, па одемо на први светски рат, други светски рат, па и овај последњи где су Срби били већина а више нису.....

bosangero

23.07.2012. 12:27

@bosangero - u pravu si i ti gospodine, naravno da je to sve vrlo sirok kontekst i pogotovo onda kada se radi o stradanjima kakva su sirom ex-yu bila...ali kada se sjecamo jasenovca ili srebrenice ili ausvica ili bilo kojeg mjesta stradanja, genocida onda nebi trebali da poredimo nesto sa necim, jer tada gubimo svaki osjecaj za zalost i suosjecanje, nego to samo stvara neku situaciju u kojoj mrzimo i zelimo da se svetimo...

Jabre

24.07.2012. 03:32

@bosangero - U Srebrenici nije bilo ničeg ilegalnog tako da se ne može porediti sa Aušvicom ili Jasenovcem to je samo po sebi bolesno. Kako može istrebljenje 4 miliona žena, dece, staraca i muškaraca biti isto kao uništavanje jedne zločinačke divizije ? Da nije i Crvena Armija počinila genocid nad wermachtom u Staljngradu ?

brčak ss

22.07.2012. 23:44

Dozvoliti da glasaju samo oni sa prebivalištem u Srebrenici i kraj. Inače, i mi možemo tako da preglasamo pola opština u Federaciji. Ali sve je to nebitno, kada će se BiH raspasti sama od sebe. Niko je osim islamiziranih srba neće, a njih niko nizašta i ne pita.

drzavnik

23.07.2012. 08:26

@brčak ss - Brcak, u medjuvremenu, dok cekas da se BiH raspadne, gledaj malo Srbiju i Kosovo, te pokrajinu RS i Distrikt Brcko. Zabavno je i poucno. Tako ces vidjeti sta ce se opet desiti ako budete cackali mecku sa BiH.

neko sa tarne

24.07.2012. 00:09

@brčak ss - bolje ti decko gledaj ovo cle istocna bosan ociscena a jos naslonjena na srbju sta to govri da ce biti garnica na terbveicu

sta zna nena

22.07.2012. 23:53

...nena nezna nista,bas kao ni ovi koji 'potpaljuju vatru',mozda ona i nije iz Srebrenice,ako se misli na 'carsiju',ali je zato mozda s Osmaca,Biljega,ili nekog od Srebrenickih sela koja su po desetine km,udaljene od centra grada,a teritorijalno i administrativno pripadaju Srebrenici....kao sto ni Kravicani nisu Bratuncani,ali ce se registrovati u Bratuncu,jedno je centar za registraciju a drugo je mjesto boravka....

Ivan

23.07.2012. 08:57

@sta zna nena - Pitanje je bilo vrlo jasno: "Jeste li pre bili u Srebrenici?"A odgovor jos jasniji: "Nisam, vala je daleko...". Dakle ceo zivot nije sisla iz svog sela do Srebrenice? Ne lupetaj molim te.

ja

22.07.2012. 23:56

Kada bi se svi Srbi prijavili u svom predratnom mestu boravka, da glasaju na predstojecim izborima, i naravno, vratila na svoja ognjista o kojima tako lepe price pricaju, mozda bi drzavna kasa za zubvencije izbeglim bila znatno olaksana...

Miodrag

23.07.2012. 00:03

Pa neka se i Srbi koji zive kojekude registruju za glasanje u Srebrenici. Neka u vreme glasanja Srebrenica broji 150 000 stanovnika.

slabost

23.07.2012. 00:21

Moze li od Bosangera odgovor na pitanje zasto je 1991 Srebrenica bila vecinom muslimanski grad, kada je popisu iz 1931. godine bila vecinski srpski grad?? Taj podatak ne smete ni da objavite, a?!

Milos Nedic-Beograd

23.07.2012. 01:58

Pa ,ako vam nisu dali "unutra" kako da ama bas sve znate kako funkcionise "unutra".Vi(mi) imamo dovoljno bujnu mastu da izmislimo i ne moguce sto se dakle "vidi" i ako novinar nije bio unutra i sve zna .haha.Bosnjaka , nema pa kako da ih i bude kad smo ih menje/vise pobili i rasterali.Milos Milovanovic je posteno rekao "mi smo ne spremni na agresivnu Bosnjacku kampanju",sve ostalo je nasa prljava propaganda i bljuvotina.Jedino , Milose , ne znas za njih jer su se oni radjali u izbeglistvu.

Milos Nedic-Beograd

23.07.2012. 03:51

@posteno govoreci, cudno je cudo kad se seljak docepa asfalta pa sa njega nece, e zato se pravoslavni ne vracaju u sela federaln Bosne .Bas isto kao i ovi ovde u Beogradu sto nece nazad u svoja sela.

posteno govoreci

23.07.2012. 15:32

@Milos Nedic-Beograd - kad su tvoji doselili u Beograd, ako si se uopste i ti rodio u njemu...?...a, da si mako iz tog Beograda ,znao bi da on nije nista posebno, i da nije nikakva priviliegija zivjeti u njemu...naorcito zbog tako urbanih ljudi kao sto si ti...

Vezir

23.07.2012. 03:54

@Dejan tvoje ime je samo drugo ima za Ratko(Mladica )dobra ti logika hahaha, samo Bosna je malo zaj......zemlja.

Gavrilo

23.07.2012. 05:12

Ovo je jos jedan primer u nepreglednom nizu kako su drugi daleko vise i solidarni i bolje organizovani. Ne bi me iznenadilo da oni na taj nacin i proguraju to sto guraju. Oni znaju da ce protektoratska uprava sigurno da zazmuri na oba oka.

dino

23.07.2012. 05:43

Gospodinu "posteno govoreci". Nismo toliko zaboravni, da se nesjecamoko je javno, putem medija (radio i tv) pozivao sve srbe da se isele izpodrucja koja su pripala federaciji. najveci krivci za to su radovan karadzic i momcilao kraisnik.toje bila njihova strategija od samog pocetka rata, da razdvoje narode po etnickom principu u zasebna podrucja (torove),obecavajuci im kule i vile, a narod kao ovce poslusao i povjerovao.sada su im krivi svi osim pomenute dvojica ratnih zlocinaca.

Vlada SM

23.07.2012. 14:30

@dino - ... kao i ostali, kad su izlazili iz zajedničke nam države ... smetalo vam je gde je najviše u dravi Srba ... ko je pozvao Muslimane da napuste SFRJ ?

posteno govoreci

23.07.2012. 15:18

@dino - sad da tebe neko zovne da napustis kucu, kako ti kazes iz cista mirabil ti postenjacino otisao?bi malo sutra...bjezali su od mudzahedina i klanja, koja nisu bila jednom od ...vec, vise desetina puta

Nedim

23.07.2012. 06:10

Ipak je to veliki zločinačkigenocid počinjen u Srebrenici,pobiti onolike ljude samo zato što su druge vere.Razgovarao sam sa učenim Srbima ali nijedan nije osudio Mladića!Pa čemu ga štitite?Ako je kriv neka bude kažnjen kako valja ali i ostali.Ne branim ja nijednog.I Milošević nam je veliku štetu naneo svojom dvoličnom politikom,još je dobro i prošao.Mogli su kao bračni par Čaušesku da završe ,po kratkom postupku.Ili smo mi puni predrasuda i slabo se poznajemo.

Dragan

23.07.2012. 11:53

@Nedim - A zašto vi muslimani štitite Nasera Orića, Ejupa Ganića i ostale vaše zločince. Vi jako dobro znate da se zločin u Srebrenici 1995 ne bi dogodio da nije bilo užasnih zločina Nasera Orića 1993 u srpskim selima oko Bratunca i Srebrenice. Moraju se svi zločini jednako tretirati. Ako budete hteli da izdvojite Srebrenicu iz Republike Srpske neka se onda Republika Srpska odvoji od BiH.

MarkoBg

23.07.2012. 16:00

@Nedim - Ti ljudi nisu pobijeni jer su druge vere ( nema ovde pravih vernika ni na jednoj strani) vec iz balkanski impulsivne i slepe osvete za 3000 prethodno ubijenih srebrenickih Srba. Za taj zlocin ( Srebrenica1 ) jos niko nije odgovarao pa se pitam zasto tako divni ljudi poput Bosnjaka cute o tome i ne kaznjavaju Orica i njegove kriminalce?

AcaL

24.07.2012. 16:42

@Nedim - Mislim da čak nije bitno da li bi bilo jednog zločina da nije bilo drugog-svo vajkanje nad (svojim)žrtvama padne u vodu kada se ili zaćuti nad žrtvama drugog naroda ili čak (sramote li!)porodice žrtve,koje su došle da obilježe stradanje najmilijih direktno i u (uplakano!)lice vrijeđaju kao što vidjesmo ove godine u Dobrovoljačkoj("multietničko Sa")..A onda niko od "pravdoljubivih",i to da osudi...A neki se još i griju na tim vatrama...Zalosna i nerješiva sitacija.

Montenegrin

23.07.2012. 08:19

Konkretno da se ne lazemo ako Srebrenicu nisu htjeli braniti 95-te vec mislili da ce to za njih uraditi Holandjani i organizacija za uhljebljavenje propalih bjelosvijetskih tzv.politicara zvana UN to je sad zavrsena prica.Onakvi kakvi jesu i sa rukovodstvom onakvim kakvo im je oni nemaju sta da traze u blo kom pogledu.Onako kukavicki se predati u ruke dokazanog dusmanina i zivote svoje djece predati na njihovu milost.Saldo 8000 mrtvih.Dolaziti iz Tuzle da glasas i opet nazad prije aksama ...

Jabre

24.07.2012. 03:26

@Montenegrin - Kasapili 4 godine pa su onda bacili puške i postali nejač. Nema vojnik si do kraja rata a zločinac do kraja istorije.

omega3

23.07.2012. 08:22

Srbi iz Bosne zauvijek moraju prihvatit Bosnu i Hercegovinu kao svoju jedinu državu!Jedino tako će Srbija moći ostvariti svoju legitimnu borbu za povratak Kosova!Dokle god kuvate ćorbu u drugoj državi za vas nema sreće!

Horvat Hrvoje

23.07.2012. 12:43

@omega3 - Pa kad Srbi ne bi prihvatali Bosnu, ne bi tamo ni živeli. Samo da se razumemo, Bosna nije muslimanska nit su svi Bosanci Muslimani. A Srbija kao država i kao republika iz SFRJ je akceptirala Bosnu kao takvu. Takođe i Hrvatska. Ne znam gde imate deficit? A "ćorbu" vam kuvaju oni iz Meke, vi joj samo dodajete začine. Shvatit ćete da takva "ćorba" ne prija svakome i da je Bosna u Evropi. Većina ljudi u Bosni akceptira evropsku kulturu i način življenja.

ugljesa

23.07.2012. 17:21

@omega3 - Za pohvalu Vecernjim novostima sve vise imate muslimna koji Vas citaju

Knez

25.08.2012. 19:22

@omega3 - I Muftija Zilkic (ili kako se to vec kaze) dobio licnu kartu u Srebrenici. E onda ovako, svi oni koji su dobili te licne karte u Federaciji (bilo gde) da im se zabrani povratak u Srbiju ili Republiku Srpsku. Svi bi oni da izvade dokumenta na bosnjackoj strani, a da zive sa Srbima. Sikter bre vise!!! Dosta smo vas izdrzavali. A Kosovo, e to jos nije zavrseno. Sandzak, e tamo im dolaze Kinezi pa ce se struktura menjati.

renata

23.07.2012. 09:18

Tako je i Alija dovlacio sa autobusima Sandjklije u Sarajevo da bi dobili vecinu glasova scenario se ponavlja nazalost.

MatijaBG LDP/DS

23.07.2012. 10:09

Snage devedesetih sa jedne i druge strane i dalje diktiraju zivote obicnih ljudi ijednostavno ih koriste samo kao sredstvo dolaska na vlast....s druge strane,Muslimani tvrde da je Srebrenica poklana,a odjednom se preporodila toliko unistena nacija i odjednom za ibore ih ima sasvim dovoljno....sami sebe uvlace u laz o broju stradalih u Srebrenici!

little G.

23.07.2012. 12:06

@MatijaBG LDP/DS - A, gdje si ti bio devedesetih? Znaš li da ubodeš Srebrenicu na karti?Znaju li to oni za koje glasaš?

MatijaBG LDP/DS

23.07.2012. 12:19

@MatijaBG LDP/DS - Pazi ovog,zasto bih ja trebao da znam da ubodem Srebrenicu na karti?Pa da nije bilo rata za tu selendru ne bi niko znao ni u Banja Luci ,a kamoli ja ovde....ja sam od pelena u Beogradu,a umesto sto cinicno odgovaras,bolje se zapitaj za cinjenice iz ovog texta,a onda ce i tebi kao bosancerosu biti jasno da je rat svima vama tamo izvukao usi i d ste jedni,drugi i treci izginuli za nista...obicne ste brojke koje im sluze za izbore....cak i mrtvi u srebrenici koliko vidim.

Boro Manjaca

23.07.2012. 12:28

@MatijaBG LDP/DS - pa ja doceka da podrzim Matijin komentar ali nije mi zao zbog toga jer je to istina.Il su poklani il su zivi to cemo videti posle izbora.

jazavac

23.07.2012. 10:48

omega3. otkud tebi da srbi ne prihvataju bosnu,volimo i mi bosnu ali ne bosnu u kojoj ste vi glavni i odgovorni urednici.

Milos Nedic-Beograd

23.07.2012. 12:29

Naroda , bosnjackog je u BiH preko 50% , a 19 godina sasvim dovoljno da stasa nova "glasacka " generacija.Mtija ,malo si se preracunao.!

Milica Bg

23.07.2012. 14:00

@Milos Nedic-Beograd - Da ti nisi možda urednik Dnevnog Avaza? Tvoji komentari me neodoljivo podsećaju na tekstove iz gore pomenute novine.

Jabre

24.07.2012. 03:23

@Milos Nedic-Beograd - Jeste sa svem onih 700 000 što su pobegli iz Bosne posle rata u Nemačku, Norvešku i severnu Ameriku. A ovu novu generaciju je napravio sveti duh rekao bih jer koliko čujem sve su muškarce Srbočetnici pobili bar jedno 7 puta.

silni

24.07.2012. 07:40

@Milos Nedic-Beograd - Da si ikada živela u tom regionu znala bi da nama srbima preti opstanak kao ozbiljne države. Balije su prihvatljive svetu ma šta činili, Srbi su po njima zlo. Trebaš pročitati novione u Parizi, Berlinu pa da shvatiš kako nas tretiraju , kao krvnike. Sad su se uvezali sa Hrvatima koji im daju kompletnu logistiku.

Jabre

24.07.2012. 16:37

@Milos Nedic-Beograd - A šta ti misliš kako Latinska Amerika, Arapski svet, crna Afrika, Bliski Istok, i slobodna Azija i Moskva vide taj Berlin i Pariz ? Nas ne treba da interesuju dušmani misliš li da je Nemce zanimalo šta imaju da kažu Židovi ?

Dejo

23.07.2012. 13:20

Ajde, bogati... kada su mogli da preuvelicaju broj ubijenih muslimana u Srebrenici za 10x, ovo sa izborima je mala maca. Moze se dok je tu strani gazda.

Milos Nedic-Beograd

23.07.2012. 23:23

@Milica Bg,/ne nisam urednik tih novina,ja sam samo gle slucajnosti vas sugradjanin .

australac

24.07.2012. 07:42

Mislim da bi za Srbe bilo bolje iz ove perspektive da se povuku i isele iz tih područja kao znak dobre volje i da se svetu pokaže da nas ne zanima tuđe. Australci bi to verovatno pozitivno ocenili.

Jabre

24.07.2012. 16:33

@australac - Šta kad bi se ti Australci izselili iz Australije i vratili u zatvore u Englesku i Amerikanci iz Amerike i vratili te teritorije Aboridžinijima i Indijancima ? Srbi bi taj gest pohvalili odmah ! A ko si ti da kažeš da je zemlja u kojoj moji predci žive vekovima tuđa ? I to još od nekih što nisu postojali do Tita !