Jat: Milioni evra za višak
26. 02. 2013. u 20:55
Nacionalna aviokompanija naredne nedelje raspisuje konkurs za dobrovoljni odlazak radnika. Očekuje se da će 400 zaposlenih napustiti "Jat". Sedam lizing kuća nudi avione
Još nije precizirano koliko će konkurs biti otvoren, najverovatnije deset do 15 dana. Očekuje se da će oko 400 radnika dobrovoljno napustiti preduzeće, što bi značilo da će se za otpremnine potrošiti iz kase Ministarstva rada četiri miliona evra.
Kako saznajemo, sedam svetskih lizing kuća dostavilo je "Jatu" ponude za iznajmljivanje aviona. Na narednoj sednici Vladine radne grupe za "Jat", koja bi trebalo da bude održana krajem ove ili početkom naredne nedelje, ponude će biti ocenjene, odnosno izabraće se najpovoljnije.
U flotu srpskog prevoznika u aprilu stižu u najam dva ATR 72-500, a u maju bi trebalo da slete i četiri "erbasa" i to dva A 319 i dva A 320. Da bi se ispoštovao red letenja, ukoliko bude potrebe, "Jat" će narednih meseci pa do 1. juna, angažovati i avion "Aviogeneksa".
- Očekujem i da se formira ekspertski tim, sa zadatkom da utvrdi koje letelice "Jat" treba da kupi, a čija je isporuka planirana za 2015. godinu - kaže za "Novosti" Milutin Popović, pomoćnik ministra saobraćaja.. - Pregovori sa "Erbasom" oko aktiviranja ugovora iz 1998. godine trebalo bi da krenu što pre, ali to ne znači da se sa drugim proizvođačima neće razgovarati. Radi se i na redefinisanju poslovnih odnosa "Jata" sa beogradskim aerodromom, "Jat tehnikom", "Suportom".
Kako kaže Popović, rasterećeni "Jat" ubuduće će biti obavezan da na vreme izmiruje sve obaveze prema domaćim dobavljačima, ali će i oni koji nacionalnoj aviokompaniji pružaju usluge morati da se drže ugovora ili će "Jatu" plaćati penale. Primera radi, za "Jat tehniku" to znači kvalitet usluge, poštovanje rokova...
- Preispitujemo ugovore po svim segmentima, uključujući i cene usluga - navodi Popović. - Nacionalna aviokompanija treba da bude stimulisana u skladu sa njenim učešćem na domaćem tržištu ili u prihodima kompanija, koje joj pružaju usluge.
RAMPA NA DOZVOLE
Sporazum o otvorenom nebu još nije na snazi, jer ga tri države iz EU nisu ratifikovale, pa tako Srbija, kao potpisnica, još nije dužna da ga primenjuje, odnosno da "šakom i kapom" izdaje dozvole stranim prevoznicima. Tako je još neizvesno hoće li niskotarifnom "Izi džetu" uopšte biti data dozvola za letove na liniji Beograd - Milano.
- Tražili su da lete na toj liniji istim danima kao "Jat" i to ne može - ističe Popović. - To nije u interesu ne samo domaćeg prevoznika, nego i putnika. Valjda je logično da putnici imaju svakodnevnu vezu iz Beograda za Milano, a ne da im sredom, petkom i nedeljom lete dve kompanije.
Petar
26.02.2013. 22:27
Ovi bi mogli malo da se dogovore - prvo kazu da ce vladina Radna grupa da bira avione za lizing, a onda ispada da bas i nisu dovoljno strucni nego ce formirati ekspertsku grupu da utvrdi koji avioni da se kupe. Ako ne znas koji avioni trebaju da se kupe onda ne znas ni koji treba da se unajme, zar ne?
Mnogo strucna je bila ova radna grupa za JAT. Zato ce njih verovatno Rusi da kupe...
@Zapazanje - Pre aviona radna grupa bi morala da se pozabavi menadzmentom, to jest da postavi novi ako su ozbiljni. Da su valjali ne bismo ovde dosli. Direktorka pravne sluzbe i dalje namece poprsje uz kikotanje i setanje stiklica, onaj ekspert dostavlja ubruse ali prljave ruke su prljave, sef kabineta je strucan za sve, cega se uhvatio urpopastio je, sreca nije cest na poslu, HR sto kroz namestanje igraca po nalogu onog sto svima pokazuje sms od Djilasa, komercijalu vode neznalice i svi su tim glavnoga..
@Zapazanje - Za nas je tacno. Nesposobni ljudi vode prodaju a nisu savladali trzinsu ekonomiju. Veze s mozgom nemaju. Al kad dodje seik i vidi kako kadriara AD prasnuce u smeh. Jedino ce je zadrzati ako bude hteo da mu zivot budeo veseo. Ovakve stvari nisu radile ni dvorske lude, znale su gde im je mesto.
Ove starije radnike treba oterati po sili zakona. Oni nista ne rede. Ima zena preko 60. godina starosti ili onih kojima fali 11. meseci do starosne penzije i nece da uzmu program, hoce jos da rade a nista ne privredjuju. Nema dobrovoljnosti nego da se oteraju nesposobni i ko da vam radi.
Komentari (11)