Reklame pune zamki

D. M. - T. S.

01. 07. 2012. u 20:56

Reklamni materijal sve češće kupce dovodi u zabludu i probleme. Tek na kasi saznaćete da boksovi cigareta ne mogu na odloženo od 210 dana. Žaliti se inspekciji

REKLAMNI materijal kojima trgovinski lanci mame kupce sadrži brojne zamke. Neke se otkriju tek na kasi.

U mnogim radnjama na reklamnim panoima za odloženo plaćanje na 210 dana nema limita, i ta „top ponuda“ važi za sve artikle i u svim objektima tog lanca. Međutim, reklame su jedno, a realnost nešto drugo.

Tako u jednom objektu istog lanca prodaju na poček i boksove cigareta, a u drugom je to zabranjeno. A u reklami piše da se „do 210 dana odlažu računi čekovima građana bez limita za sve artikle u ponudi“.

BEZ POPUSTA U REDOVNIM akcijskim sniženjima bez popusta su u trgovinskim lancima cigarete, novine, žestoka pića... Takođe, ni artikli kojima je već ograničena marža, kao sada osnovne namirnice, ne podležu dodatnim popustima.

- Ne bi bilo problema da na reklami piše da odloženo plaćanje ne važi za određenu vrstu proizvoda - kaže Beograđanka Natalija Đurić.

- Pošto sam planirala da pustim ček na 210 dana na maksimalnih 5.000 dinara, do iznosa od 4.000 pazarila sam namirnice, a ostatak ostavila za cigarete.

Dočekalo me je neprijatno iznenađenje. Kasirka je rekla da cigarete ne mogu da se kupe na odloženo, već može da se plati čekom, ali sa datumom kupovine. Kako sam ček već napisala na maksimalan iznos, a nisam imala kod sebe keš, da ne bih pravila gužvu napisala sam taj datum i otišla u nedozvoljeni minus. Pre samo nekoliko dana u drugoj radnji istog lanca pazarila sam na odloženo i cigarete.

Prema rečima Petra Bogosavljevića, predsednika Pokreta za zaštitu potrošača, svaki trgovinski lanac dužan je da poštuje reklamnu poruku u svim stavkama.

- Trgovci su dužni da naglase ukoliko akcija ili specijalna ponuda ne važi za određene artikle - dodaje Bogosavljević. - U ovakvim slučajevima oštećeni kupci mogu da se žale Komisiji za zaštitu konkurencije. Treba se obratiti i Ministarstvu trgovine i, pre svega, Tržišnoj inspekciji.

Kako nam je rečeno u Tržišnoj inspekciji, na svaku prijavu se izlazi na teren. Inspekcija ne može da natera trgovinski lamnac da obešteti kupca, ali zato može da kazni svaku nepravilnost i zloupotrebu. Dakle, nezadovoljni kupac može da presavije tabak i uz prijavu, u kojoj treba da iznese što više detalja, dostavi fiskalni račun i reklamni materijal.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Petar

01.07.2012. 23:04

A kako zamisljaju ovi iz inspekcija da im dostavimo reklamni materijal? Da ukradem iz radnje?

Mica

02.07.2012. 18:27

U Metrou i Idei je jos crnje dobar deo robe ima jednu cenu izlozenu na polici,a sasvim druga naravno veca u kasi al tamo inspekcija ne zalazi.U Metrou sam kupio makaze za ruze 200 i koji dinar na polici kada sam dosao kuci vidim na racunu 1200 din.