Dve varijante Koridora 11

T. S.

20. 06. 2011. u 20:57

Reviziona komisija razmatra dve opcije ulaska Koridora 11 u Beograd. O trasi će odlučivati „Koridori Srbije“ i Nacionalni savet za infrastrukturu

POSLE višedecenijske bitke u kojoj je „pešterska“ pobedila „užičku“ varijantu, autoput Beograd - južni Jadran ponovo je podelio projektante. Dok se Institut za puteve nada da će nova saobraćajnica u glavni grad ući desnom obalom Save, Saobraćajni institut CIP uradio je generalni i idejni projekat koji za to predviđa levu obalu reke, i predao rešenja Republičkoj revizionoj komisiji na ocenu.

- Komisija, koliko nam je poznato, još nije završila posao u vezi sa generalnim i idejnim projektom CIP - kaže, za „Novosti“, Mihajlo Mišić, direktor „Koridora Srbije“. - Oni će utvrditi da li je varijanta koju je CIP uradio tehnički ispravna i dostaviće nam izveštaj. Tu preporuku ćemo, naravno, uvažiti kada budemo odlučivali o konačnoj trasi, a o tome će svoje mišljenje dati i Nacionalni savet za infrastrukturu. Generalnim urbanističkim planom Beograda predviđeno je da trasa ide levom obalom, tako da je ostalo nejasno zašto se u vreme ministra Ilića trasa prebacila na desnu obalu.

CENA
U CIP kažu da će levom obalom Save autoput u dužini od 17 kilometara biti stabilan. Gradio bi se most na Savi, dužine 1.410 metara, a cena izgradnje ove deonice autoputa orijentaciono iznosi 105 miliona evra. Izgradnja autoputa na desnoj obali od Ostružnice do Obrenovca, prema idejnom projektu, koštala bi oko 110 miliona evra.

Trasa deonice autoputa Beograd - južni Jadran, definisana Prostornim planom infrastrukturnog koridora E-763, u zoni glavnog grada ide desnom obalom Save u dužini od 14 kilometara. To je rešenje Instituta za puteve koje je pre nekoliko godina prošlo Republičku revizionu komisiju. Trasa ide preko naselja Barič, Umka i Ostružnica. Od Umke preko klizišta „Umka“ i „Duboko“ projektovana je trasa u koritu Save, sa građevinom od kamena, koja, prema proračunu, svojom težinom treba da zaustavi pomeranje tla i umiri klizanje terena. Zato je potrebno da se ugradi milion i po kubika kamena i iskopa više od sedam miliona kubika peska za izgradnju autoputa i proširenje korita Save. Kamena građevina protezala bi se dužinom od oko četiri kilometra, što je i dužina jednog od najvećih klizišta u Evropi.

Saobraćajni institut CIP, međutim, dobio je nalog od „Puteva Srbije“ da uradi generalni i idejni projekat, koji predviđa da budući autoput od Obrenovca, preko novog mosta na Savi, skrene na levu obalu i da se kod Surčina uključi na obilaznicu oko Beograda. Time bi se izbegla izgradnja saobraćajnice na velikim klizištima „Umka“ i „Duboko“ na desnoj obali.

- Nijedna banka neće dati kredit za trasu autoputa preko klizišta - kaže, za „Novosti“, Milutin Ignjatović, generalni direktor CIP.

- Kraća je tri kilometra, ucrtana je u Prostorni plan.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

Rale

21.06.2011. 06:18

Desnom obalom povezuju se naseljena mesta dok levom stranom nema naselja ?? Dobanovci i Surcin su i onako povezani sa Begradom. Kliziste postoji ali ako ce ono da se sanira nezavisno od puta ,onda je bolje tu graditi put i sanirati kliziste o jednom trosku. Znaci, sustina je u planu za kliziste jer ne verujem da ce iko doneti odluku da se kliziste napusti i prepustiti 4 km obale da odnese Sava,To bi promenilo tok reke u krajnjoj istanci. Narucivanje projekata u CIP-u je za istragu o korupciji.

dragan

22.06.2011. 01:30

@Rale - Deset razloga postoji u korist desne strane a najvazniji i naj hitniji je zaustavljanje klizne mase od oko pet miliona kubnih(zemlje)koja moze pregraditi reku savu i dovesti do poplave katastrofalnih razmera koja bih ugrozila podizanjem nivoa i izlivanjem obrenovac i srem.Molimo gospodu novinare da dođu i da se uvere u nase navode.Ako se u medjevremenu nesto desi odgovorna je vlada rs i ova gospoda koja politicki racunaju o projektima autoputeva!

UGLJESA UROSEVIC

21.06.2011. 08:00

Ovo cenim ! kad su pronasli razlog zasto nije prihvacen prvi projekat za izgradnju auto puta Beograd - juzni Jadran. Sada je napravljen " praaaavi" projekat i pocetak radova ce da pocnu 1.aprila,2012.

Rade

21.06.2011. 19:34

Kazu banka nece da finansira, pa ne mora. Kako ste zapoceli radove iz sredine od Uba do Lajkovca tako mozete da odvojite deo klizista od koncesije i banke. Kliziste treba da se sanira jer su tamo ljudi zidali kuce legalno!!! Ima li logike da se Zvezdarac uputi autoputem na more preko Surcina? Mogli ste autoput da vodite i preko Fruske gore. Leva obala Save je zabranjena za gradnju!!! Zar se nije mogla prosiriti ibarska magistrala? Ili je samo potrebno da se uzme jos jedan povoljan kredit?

goran.s

21.06.2011. 19:45

Kraca je ali ne vodi nikuda !kad jednom dodjete do obilaznice,koja je na tom mestu obican put za sada,morate opet nazad na makiski pravac.U protivnom morate graditi jos 10 km punog profila auto puta do bloka 45,i to kroz zonu zastite (vodovod).Pitanje je sta je jeftinije,4 km nasipa koji bi usput trebalo ionako praviti ili most .Koliko kosta most vidimo malo nizvodno.