Test „Novosti“: „Folksvagen CC“

P. Ž.

31. 07. 2012. u 13:21

Kupe iz snova. Auto za „sladokusce“ željne uživanja u sportskoj mašini

DA napravi limuzinu-kupe, dostižnu „širokim narodnim masama“, prvi je pre oko četiri godine uspeo „Folksvagen“. Svetlosti pozornice tada je obasjao „pasat CC“, koji je postao prvi kupe model u svetu s četvora vrata. Uspeh na tržištu ubrzao je razvoj naslednika, kome su Nemci mnogo toga dodali, ali su mu oduzeli ime. Naziv „pasat“ jednostavno je izbrisan i novi model, koji je ekipa „Novosti“ imala na testu, poneo je samo oznaku „CC“.

Folksvagen CC“, kupe iz snova, automobil koji privlači poglede kao magnetom, stvoren je za vozače „sladokusce“ koji žele da u limuzini uživaju kao u moćnom, sportskom automobilu. „Folksvagen“ je dodao mnoštvo novih, vrhunskih, tehnoloških džidžabidža, stvorenih da ulepšaju život vozača, olakšaju mu vožnju i dozvole da oseti moći mašine. Tu je, na primer, SAP sistem - koji „gleda“ za vas, eliminišući „mrtve uglove“, pa LA sistem, koji vozaču pomaže da se stalno drži optimalne putanje, izbegavajući nesreću...

INFO Snaga 140 KS
Obr. moment 320 nm
Od 0 do 100 9,8 sek.
Maks. brzina 213 km/čas.

Naravno, u skladu s trendovima današnjice, i „Folksvagen“ je ovaj skladno izvajani kupe opremio ekološki prihvatljivim, ekonomičnim motorima.

Novosti“ su na testu imale model opremljen turbodizelašem od dva litra sa 140 KS koji je, ako je verovati putnom računaru, trošio tačno pet litara na pređenih 100 kilometara. To je tek nešto više nego što fabrika tvrdi (4,7 l/100 km). Iako je u to teško poverovati, posebno kada vidite kolika je ovo limuzina i koliko su razigrani ti „konji“ pod haubom, svih 140! Niskoj potrošnji svakako doprinosi i „start-stop“ sistem, koji je, inače, u standardnoj opremi svih CC modela koji se nude na tržištu.

MERE Dužina 4.802 mm
Širina 1.855 mm
 Visina 1.417 mm
Međ. rastojanje 2.711 mm

Unutrašnjost ovog kupea je skladni spoj elegencije i sportskog damara. Sve je izrađeno, a šta bismo drugo i očekivali, od kvalitetnih materijala. Šta god da zamislite od opreme - kupe ima. Ili može, poput staklenog, panoramskog krova - da se naruči. U standardnoj opremi su, između ostalog ESP, ABS, EDL i ASR sistemi, koji omogućuju da bezbrižno „plovite“ putevima. Tu su centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem „pritisni i vozi“, dugmetom za startovanje vozila bez ključa, vrhunski alarm, vazdušni jastuci, zavese sa svih strana, pa točkovi - aluminijumski „feniks“ od 17 inča... Senzori će vas obavestiti ukoliko se neki pneumatik probuši, aktiviraće brisače kada počne kiša, pomoći će vam da se parkirate (napred, nazad i sa strane, svuda su senzori), a tu je i kamera da vam dodatno olakša vožnju.

Bord kompjuter „plus“ je zadužen da vam pruži obilje podataka, a automatski klima-uređaj da vam bude što prijatnije.

Tu su i koža, mnogo hroma, aluminijuma... i sistem detekcije zamora! Ovo je samo deo standardne opreme „folskvagena CC“.

Jednostavno, nabrajanje svega što ovaj nemački automobilski gigant nudi u ovom modelu, zahtevalo bi mnogo više prostora.

NAJJEFTINIJI „CC“, SA BENZINSKIM MOTOROM 1,8 TSI SA 160 KS košta 27.798 evra sa svim dažbinama, dok je cena modela koji smo mi imali na testu 30.250 evra. 

LAKO U KRIVINE

MODEL „CC“ ima bogat spisak standardne opreme. Ovde spada i sistem DLA, zadužen da svetla rade optimalno i po danu, slabim uslovima vidljivosti, da „prate krivinu“, da vas, praktično, dočekaju i isprate. Ovde se, naravno, podrazumeva i kamera koja prepoznaje saobraćajne znakove.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije