POGON na sva četiri točka, jak motor, velika vučna sila i robusna konstitucija jasne su asocijacije za džip. Terenci pružaju vozačima slobodu kretanja i na najnepristupačnijim putevima, zbog čega bi bilo idealno imati jednog terenca. U ovonedeljnoj rubrici našli su se domaći i strani modeli po cenama od 7.000 do 15.000 evra.

Do 4.000 evra koštaju terenci starijeg godišta. Tu su američki „dodž“, „krajslerov grand čiroki“, kao i modeli japanskih proizvođača. Zaljubljenici u čuvenog „rusa“, mogu pazariti „ladu nivu“ po ceni od 3.850 evra. Sajamska verzija iz 2005. godine ima kombinaciju benzina i propan-butana, a motor je jačine 1.690 kubika.

Prešao je oko 55.000 kilometara. Naspram srpskog proizvođača je nešto stariji „lend rover diskaveri“ iz 2000. godine. Od opreme poseduje putni računar, parking senzore, krovni nosač. Sa motorom snage oko 180 konja prešao je 99.000 kilometara. Vrednost ovog automobila procenjena je na 3.900 evra.

Do 7.000 evra, mahom se mogu naći automobili starosti desetak godina. „Ševrolet blejzer“ sišao je sa trake 2002. godine i može se pronaći za 6.500 evra. Poseduje pogon na četiri točka, kompletnu fabričku opremu, a pokreće ga benzinski motor jačine 4.300 kubika. Prešao je tačno 100.000 kilometara. Iste starosti, ali znatno slabije zapremine - 1.794 kubika je „tojota rav 4“. Ima troja vrata, a zbog plinskog agregata spada u rang ekonomičnijih džipova. Košta okruglo 7.000 evra.

Do 10.000 evra, u skladu sa cenom širi se i ponuda automobila. U ovu grupu spadaju uglavnom „ozbiljniji“ modeli poput „pajera“ i „lend kruzera“, a među zastupljenijima u domaćim oglasima je „hjundaji tukson“. Ipak, oni koji preferiraju „nemce“, za okruglo 10.000 evra naći će „BMV X5“. Vozilo je garažirano, kompletno fabrički opremljeno, ali treba imati u vidu da je prešao 245.000 kilometara. Šest godina star „nisan patfajnder“ beleži duplo manju kilometražu od prethodnika. Verzija ima tempomat, ASR, automatsku klimu i motor od 170 konjskih snaga. Košta 9.900 evra.

Do 15.000 evra ponuda je znatno bogatija. Ko ima novca može naći gotovo sve - od „Ševroletove“ sportske „kaptive“ do luksuznih „Opelovih“ i „Folksvagenovih“ terenaca. Iz „Mercedesovog“ asortimana izdvojili smo model „ML 400“, sa agregatom zapremine 4.000 kubika. Proizveden je 2004. godine, a trenutni vlasnik ga ceni 14.900 evra. „Japanac“ modernih linija „suzuki grand vitara“ star je samo tri godine, poseduje bogat paket opreme, a pokreće ga motor od 230 „konja“. Prešao je 41.500 kilometara i staje 14.000 evra.