Pritisak može da vam skoči i od grejpfruta: Izbegavajte ovih 5 namirnica

V. N.

nedelja, 06. 10. 2019. u 15:17

Притисак може да вам скочи и од грејпфрута: Избегавајте ових 5 намирница

Depositphotos

U borbi protiv hipertenzije nije dovoljno samo isključiti prženu i slanu hranu. Pasulj je, recimo, pun natrijuma, dok dodatne količine soli može da sadrži čak i keks

HIPERTENZIJAje oboljenje od kojeg pati sve veći broj ljudi. Dijeta i posebna ishrana često se preporučuju kako bi se oboljenje držalo pod kontrolom, ali čest je slučaj da pacijenti sa visokim pritiskom stanje regulišu samo tako što izbegavaju prženu, slanu i masnu hranu.

Ipak, stručaci kažu da to nije dovoljno, i da hipertenzija može da bude pogoršana korišćenjem nekih namirnica koje se inače ne ubrajaju u nezdrave.

Neoljušten krompir

Ovakav krompir je prepun soli, čak i kad je svež, a dokazano je da so povišava krvni pritisak. Ukoliko volite ovakav krompir, preporuka je da ga ne solite dodatno, a bilo bi poželjno i da ga pre pripreme dobro operete.

Pasulj

Konzervisan pasulj je pun natrijuma koji povišava krvni pritisak. Ukoliko kupujete ovako zapakovan pasulj, obavezno ga operite pod mlazom hladne vode, kako bi se dodati sastojci bar donekle eliminisali. Isto važi i za svež pasulj i ostale mahunarke. Najbolje bi bilo da ih pre konzumiranja ostavite da odstoje u vodi.

Grejpfrut

Iako je uvreženo mišljenje da je voće veoma dobro za zdravlje organizma, to nije uvek slučaj. Grejpfrut je povezan sa povećanjem krvnog pritiska, pa se ljudima koji pate od ove bolesti savetuje da ga izbegavaju. Naime, ovo voće ima neželjenu reakciju ako se konzumira istovrameno sa mnogim lekovima, pa i onim za sniženje pritiska.

Sosovi

Sadrže kombinaciju soli i šećera, a to je pogubno za ljude koji pate od visokog krvnog pritiska. Kada se prave domaći sosovi, treba izbegavati kombinovanje soli i šećera, ali takođe ne preterivati ni sa začinima, kečapom i majonezom.

Keks

Iako se misli da je keks prepun šećera, on može da sadrži i dodatne količine soli. Već smo napomenuli da je ova kombinacija loša za ljude koji pate od hipertenzije. Kada kupujete keks, važno je da gledate sastav i da birate onaj sa manjom količinom šećera i soli.

Komentari (7)

Neko

06.10.2019. 23:59

@Deki - Nista nije glupo u tome kada neobavesten ujutru pojedes jedan grejp posle sinocnjih cetvrt bensedina i krene da ti se koci leva ruka i stezu grudi i to sve u 25oj godini, ako ne verujes slobodno proveri mada ne bih ti preporucio.

Miloš

06.10.2019. 16:18

Zar industrijski kečap nije namirnica koja je prepuna šećera i nije preporučljiv ni za savršeno zdrave osobe.

trkulja

06.10.2019. 18:34

Pasulj, beli, nekonzervisani, ima minimalno Natriuma (Eng. Sodium), molim vas proverite pre objavljivanja ovakvih nutricionih podataka, koji su bitni za mnoge ljude. Pasulj je bogat Kaliumom (Eng. Potassum) koji je bitan za nizak pritisak. Ne nerava da vam navedem i ostale neispravnosti u tekstu. Povucite tekst.