ZLOUPOTREBA POPULARNOG REŽIMA: Nije sve što se reklamira hrono

I. K.

23. 10. 2016. u 20:08

Mnogo je zloupotreba sve popularnijeg režima

ЗЛОУПОТРЕБА ПОПУЛАРНОГ РЕЖИМА: Није све што се рекламира хроно

Thinkstock

HRONO proizvodi sve češće se nalaze na rafovima prodavnica kao roba koja bi trebalo da privuče kupce zainteresovane za zdravu ishranu. Neretko su u ponudi i brojni vodiči za "hrono kuhinju" i preporuke za "hrono recepte", što je u suštini marketinška zloupotreba sve popularnijeg režima ishrane koji se temelji na činjenici da bi u određeno doba dana trebalo jesti one namirnice koje u to vreme organizam može najbolje da iskoristi.

- Puno je loših proizvoda i plagijata koji se prodaju pod imenom hrono ishrane - kaže dr Ana Gifing, koja je prva promovisala i približila ovaj nutricionistički režim kroz konkretne savete, recepte, kao i rad sa pacijentima.

Doktorka Gifing, koja je prošle nedelje promovisala novu knjigu:"Moj prvi zalogaj", posvećenu pravilnoj ishrani dece, kaže da za hrono režim ishrane nisu potrebni gotovi "hrono" proizvodi, nego je najbitnije vreme obroka i izbor namirnica.

Doručak je obavezan, jer je tada organizam najaktivniji u oslobađanju masnoća koje su ključne za obezbeđivanje energije potrebne za rad srca i pluća. U to doba dana trebalo bi jesti ugljene hidrate - hleb, razne cerealije i masti životinjskog porekla. Idealno vreme ručka je između 13 i 15 časova, a izbor namirnica proteini biljnog i životinjskog porekla, tačnije meso i povrće koje je izvor "sporih" šećera i vlakana. Uveče, kada započinje period odmora najbolji obrok su salate od grilovanog mesa i svežeg povrća začinjene hladno ceđenim uljem.


PRAVILA HRONONUTRICIJE

- Obavezno tri obroka dnevno u periodu od 8 do 20 časova

- Četiri sata je pauza između obroka

- Večera najmanje dva sata pre spavanja

- Zabranjena su gazirana pića i sve vrste grickalica

- Slatkiši dozvoljeni samo od 16 do 18 časova, desert tek sat do dva nakon ručka

- Voće se ne jede ujutro i uveče

- Hleb, testenine i skrobna povrća (krompir, grašak) jesti najkasnije do 15 časova

- Najbolje je sveže povrće, a ako se bari onda je bolji izbor kuvanje na pari

- Kravlje mleko nije dozvoljeno jer se teško vari, već kiselo mleko i sirevi

- Margarin, biljni sirevi (osim tofu - sojinog sira), biljna pavlaka, biljni šlag, pekarska peciva nisu dozvoljeni, jer su izvor industrijskih trans-masti koje povećavaju nivo lošeg holesterola


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Branko

23.10.2016. 22:38

Moj hrono recept: Jedem kada sam gladan, jedem to što imam, jedem koliko mi treba.