Jelovnik koji smanjuje holesterol

V.N.

06. 11. 2016. u 10:15

TLC režim ishrane eliminiše kilograme i loše masnoće iz krvi. Ovaj plan podrazumeva uzimanje što više povrća, voća, integralnih žitarica i belog mesa

Јеловник који смањује холестерол

Shutterstock

VISOK loš holesterol u krvi i višak kilograma možete pobediti TLC dijetom. Ovaj režim ishrane bazira se na unošenju namirnica koje snižavaju povišeni nivo holesterola, kao što su integralne žitarice i velike količine voćanj i povrća. Pored toga što smanjuje nivo štetnih masnoća u krvi za osam do 10 odsto, ovaj jelovnik smanjuje i rizik od pojave srčanih bolesti. TLC dijeta preporučuje se i osobama koje imaju predispozicije za dobijanje dijabetesa tip 2, jer doprinosi smanjenju nivoa insulina u krvi.

Tokom TLC režima ishrane trebalo bi da uzimate neprerađene ili namirnice koje nisu previše prerađene. Crveno meso i mesne prerađevine u potpunosti izbacite iz upotrebe, a umesto njega uzimajte ćuretinu, piletinu i ribu. Svakoga dana trebalo bi da jedete namirnice koje sadrže proteine, a tokom nedelje dozvoljeno je pojesti najviše dva jajeta. Sir, mleko i ostali mlečni proizvodi su dozvoljeni, dok margarin nikako ne dolazi u obzir zbog hidrogenizovanih masti koje sadrži. Preporučuje se uzimanje povrća bogatog vlaknima kao što su pasulj, grašak, sočivo, kako bi se kilogrami što pre otopili.

Da bi TLC režim ishrane imao potpuni efekat savetuju se i bavljenje nekim sportom, plesom ili svakodnevno vežbanje u trajanju od pola sata.

PRIMER JELOVNIKA

PRVI DAN

Doručak: musli od celog zrna sa obranim mlekom i čaša sveže ceđenog soka od pomorandže

Užina: jedna kruška

Ručak: 100 g grilovane piletine sa smeđim pirinčem i salatom od paradajza

Užina: šaka indijskog oraha

Večera: salata od tunjevine


DRUGI DAN

Doručak: smuti od banane i šolja niskomasnog mleka

Užina: jabuka

Ručak: porcija graška

Užina: šaka neslanih badema

Večera: salata sa paradajzom i maslinama


TREĆI DAN

Doručak: kriška hleba od celog zrna, premazana puterom, krastavac i list kačkavalja

Užina: šaka kokica

Ručak: porcija ribe sa povrćem pripremljenim na pari

Užina: čaša kefira

Večera: porcija grčke salate

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

* КОМЕНТАР ... *

06.11.2016. 10:56

Ауторе В.Н. колика је цена ових оброка у нашој држави, у нашим условима где "обичан" народ једва саставља крај са крајем а тај "обичан" народ је и нај болеснији ?!?

dule

06.11.2016. 14:09

@* КОМЕНТАР ... * - Cena ovih namirnica je manja od gurmanske pljeskavice,pice i sl.Ostavite se filozofije.

zaliv.net

14.11.2016. 09:31

Indijski orah, badem, masline, ....narod jede sta jede jer nema novaca a ne zato sto ne bi jeo to sta vi pominjete ovde. Mislim da mi nismo svesni da oko 30% ljudi gladuje, da gladuje, preskace obroke jer nema novaca da kupi nesto pored kriske hleba. 50% Ljudi ne bi moglo da prisuti ove namirnice