Manji broj obilnijih obroka je zdraviji nego češće konzumiranje manjih količina hrane, kako je uvreženo mišljenje. Ovo je zaključak stručnjaka iz Praga, sa Instituta za kliničku i eksperimentalnu medicinu, koji tvrde da je doručak nesporni kralj obroka, a uz obilniji ručak je sasvim dovoljan u borbi protiv suvišnih kilograma i dijabetesa tip 2. Zapravo, za uspešno mršavljenje i zdrav život potrebno je jesti još jednom u toku dana nakon doručka, a ne više puta, kako su uobičajene preporuke.

Praški naučnici su došli do ovakvih zaključaka na osnovu obavljenog istraživanja u trajanju od 12 nedelja. Dve grupe ispitanika su svakoga dana unosile isti broj kalorija. Međutim, prvi su dobijali samo dva veća obroka, a drugi šest manjih.

Osobe koje su jele dva puta dnevno su više smršale od onih koji su češće obedovali, a opao im je i nivo šećera u krvi. Uz doručak i ručak izgubili su 1,4 kg više nego predstavnici druge grupe, a struk im se suzio za čak četiri santimetra u odnosu na ispitanike koji su češće jeli.

Ne krijući zadovoljstvo rezultatima, član istraživačkog tima dr Hana Kahleova je istakla:

- Ispitanici koji su jeli dva puta dnevno, brinuli su da ne budu gladni uveče, ali to se nije dogodilo jer su za doručak i ručak unosili hrane koliko su želeli. S druge strane, oni koji su imali šest manjih obroka, nakon jela nisu bili zadovoljni i siti. Ovaj eksperiment je posebno značajan za osobe sa dijabetesom tip 2, koji žele da izgube suvišne kilograme.