DA biste bili sigurni da ste organizmu obezbedili sve potrebne vitamine i minerale, neophodno je da vaša ishrana bude što raznovrsnija, odnosno da budu zastupljene namirnice svih boja, savetuju britanski naučnici. Za početak, možete da napravite “koloritni” nedeljni jelovnik.

PONEDELjAK - BELA

Fokus je na plućima i organima za varenje. Zato jedite kuvani krompir, pirinač, mleko, sir, pileće belo meso, karfiol, banane i sok od limuna.

UTORAK - CRVENA

Rezervisan je za namirnice koje povećavaju tonus mišića, poboljšavaju cirkulaciju, pozitivno utiču na rad srca i probavni trakt. Birajte “crvenu hranu” poput pasulja, paprike, morske ribe i pijte sok od paradajza, jabuke, jagode i višnje.

SREDA - ZELENA

Važno je da se smirite i opustite, zato unosite više lisnatog povrća, jedite kupus, krastavac, kivi, zelenu jabuku, pijte zeleni čaj.

ČETVRTAK - NARANDžASTA

Posvetite se jačanju imuniteta. Neka vaš izbor budu šargarepa, tikvice, med, žumance, morska riba, pomorandža, mandarina, sok od kajsije i breskve.

PETAK - LjUBIČASTA

Hrana i pića ove boje štite bubrege i ublažavaju grčeve. To su ljubičasti luk, patlidžan, crno grožđe, sok od crne ribizle, šljive...

SUBOTA - ŽUTA

Namirnice ove boje dobro utiču na rad slezine i pankreasa i popravljaju raspoloženje. Jedite žute paprike i jabuke, tikvice, kukuruz, sir, ananas...

NEDELjA JE DAN ZA LAGANU ISHRANU, pa se uzdržite od masnog, slatkog i alkoholnih pića, umesto sokova pijte vodu.