Morski plodovi za dugovečnost

Ž.P.

utorak, 10. 07. 2012. u 12:56

Морски плодови за дуговечност
Oni koji redovno jedu morske plodove imaju zdravije srce, jer su oni puni minerala, vitamina i ulja, a nisu kalorični. Sveži plodovi su mnogo zdraviji od zamrznutih

Poznato je da najdugovečniji ljudi na planeti svoju ishranu pretežno zasnivaju na ribi. Međutim, i ostali morski plodovi veoma su zdravi. Sadrže omega-3 masne kiseline, pa bi ih trebalo jesti barem jednom nedeljno. Na taj način, kažu stručnjaci, imaćete zdravo srce i bitno će se smanjiti šanse da dobijete srčani udar. Osim toga, morski plodovi su puni vitamina, minerala i ulja. A evo zašto bi trebalo da budu neizostavan deo menija, naročito leti:

* Lignje imaju samo 70 kalorija na 100 grama. Sadrže proteine, omega-3 masne kiseline, bakar, cink, vitamin B i jod. Svaki od ovih sastojaka čini dobro zdravlju. Na primer, bakar je važan za apsorpciju i metabolizam gvožđa. Vitamin B2 može da ublaži migrene, a fosfor pomaže kalcijumu da izgradi kosti i zube. Jedite ih sveže, za predjelo, ali vodite računa da ne budu pržene, jer ćete prženjem povećati unos kalorija (za čak tri puta), ali i transmasti koje nose rizik za nastanak nekih vrsta karcinoma.

* Dagnje imaju najviši nivo omega-3 masnih kiselina od svih školjki. Bogate su jodom, pa stoga odlične za one koji imaju neaktivnu štitnu žlezdu i žene srednjih godina koje se žale na umor. Obiluju i folnom kiselinom i vitaminom B12, usled čijeg nedostatka se javljaju umor, konfuzija, čak i oštećenja nerava. Činija dagnji zadovoljiće dnevne potrebe za ovim vitaminom, ali trudnice iz predostrožnosti ne bi trebalo da ih jedu.

* Hobotnica je takođe niskokalorična. Na primer, 85 grama sadrži 140 kalorija i nimalo zasićenih masti. Obiluje vitaminom B, kalijumom, selenom, gvožđem, ali i aminokiselinom koja smanjuje nivo holesterola u krvnim sudovima. Hobotnica deluju umirujuće na nervni sistem, dobra je u prevenciji bolesti srca, pomaže osobama koje pate od manjka gvožđa...

* Škampi, rakovi, gambori sadrže cink, jod, selen, malo masnoća i kalorija (oko 100 kalorija na 100 grama), visok nivo vitamina B12. Selen je dobar za imuni sistem i optimalan rad štitne žlezde. U 100 grama račića nalazi se samo 76 kalorija. Ipak, ako imate visok holesterol, jedite ih samo povremeno.

Napomena: kao i za druge namirnice, i ovde važi pravilo da su sveži morski plodovi mnogo zdraviji od zamrznutih jer sadrže mnogo soli, odnosna natrijuma, koji je neizbežan deo zamrznutih namirnica.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Mina

10.07.2012. 21:02

Da liz nate da su svi ti morski plodovi puni otrovnih elemenata i hemije koja dolazi iz mora ili pak od vitamina u vestackim bazenima koji se koriste za dohranjivanje??Nikako ne ejsti vise od 2 puta nedeljno a to sto azijati preporucuju nek ih jedu.. ionako ih oni najvise zagadjuju...a japanci ejdini imaju zeludac za svarivanje zive ribe, te je normalno da se dave u susiju.Previse je brodova i otrova u morima, te ne treba prihvatati sve zdravo za gotovo.