„Kikinda šort” bez novca

D. Bt.

26. 08. 2013. u 21:29

Ove godine festivalu kratke priče "Kikinda šort" prepolovljen ionako mali budžet. Zbog toga su organizatori za slogan uzeli kovanicu "Kikinda švorc"

ZBOG znatno smanjenog budžeta 8. festival kratke priče "Kikinda šort" umesto uobičajenih četiri trajaće samo dva dana. Zbog toga su organizatori za slogan uzeli kovanicu "Kikinda švorc", a za grafičko rešenje logo - prazne i izvrnute džepove.

Festival će se održati 29. avgusta u bašti NB "Jovan Popović" u Kikindi, a sutradan će se pisci preseliti u Beograd gde će nastupiti u UK "Parobrod".

- Nije normalno da posle sedam odličnih godina sa tolikim brojem autora svetskog renomea, raspolažete sa budžetom koji je duplo manji nego onda kada ste počinjali - kaže Srđan Papić, koordinator festivala.

Ističući da je ova manifestacija izuzetno posećena, na festivalskim večerima bilo je i po 400 ljudi, Papić kaže da postoje još neke stvari koje ohrabruju:

- Pisci su pokazali solidarnost i razumevanje za našu situaciju, prijavio se veliki broj volontera, mahom mladih ljudi, a Kikinđani nas svakodnevno pitaju šta će biti sa festivalom. Zbog sveta toga i pošto ne želimo da prihvatimo da „Farma“ bude jedina "kulturna ponuda", zapeli smo da i ove godine nekako organizujemo festival. Čini nam se da nas je do sad pokretao entuzijazam, a da sad "vozimo" na inat.

Učesnici su: David Albahari, Enes Halilović i Bojan Krivokapić (Srbija), Berislav Blagojević (BiH), Tea Tulić i Marko Pogača (Hrvatska), Žuža Čobanka (Mađarska), Aleksandru Potkoava (Rumunija) i Marejn de Bur (Holandija).

KRIZA

- KOME god da se javite kaže vam da je kriza i da "trenutno" za kulturu nema - priča Papić. - Onda vidite da se za pet dana pivskog festivala popije milion hektolitara piva ili da se pošalju milioni poruka za rijaliti programe. Kad se za kulturu izdvaja samo pola procenta od budžeta, ljudi onda troše svoj novac na najprizemnije stvari.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije