Siniša Kovačević: Ćutimo i radujemo se jarmu

Milan BABOVIĆ

27. 10. 2012. u 20:55

Синиша Ковачевић: Ћутимо и радујемо се јарму
Kovačević o večitim srpskim dramama, evropskim kolosecima i ideologiji prevaranata: Evropa je kao nekad Kominterna za vreme Staljina

KAŽU da je jedan pedantni hroničar iz Zemuna zabeležio da je "Velika drama" imala najduži premijerni aplauz na daskama Narodnog pozorišta. Tvorac te legendarne predstave, proslavljeni dramski pisac i član Predsedništva DSS Siniša Kovačević, ipak štedi aplauze na premijeri nove srpske vlade. Iz ovdašnjeg bogatog fundusa zajedno izvlačimo scene večitih srpskih drama: od istorije napunjene barutom, pa sve do današnjih političkih bitaka. Zavesa nikako da se spusti.

* Zašto se užasavate onih koji kažu da ih politika ne interesuje? Zar ne milite da je ta "žena sumnjivog morala" isuviše ovladala našim životima?

- Upravo ste u pitanju ponudili odgovor. Ta žena nije sumnjivog morala, njen moral je nesumnjivo lak i ona jeste ovladala našim životima u potpunosti. Odlučuje ko radi, ko je bez posla, ko jede a ko ne, ko se leči a ko umire, ko školoje svoju decu, a ko sa njima komunicira putem "Skajpa" tražeći ih po Australiji i Novom Zelandu.

U krajnjoj instanci, ona odlučuje o tome i ko će završiti u rovu ili grobu, a ko će u Budimpešti čekati pomilovanje za dezertere. Zato je bolje baviti se njome, da se ona ne bi bavila vama. U isto vreme, politika je idealno utočište, kao i javna kuća, uostalom, za sve protuve, prevarante, lopove i secikese, one kojima ništa nije sveto, koji bi ukrali sa crkvenog tasa ili iz slepačkog čančeta, onima koji u mutljagu banditskog kapitalizma plivaju kao krokodili u Nilu i koji sa lapidarnom lakoćom na ulicu šalju hiljadu ljudi, terajući ih iz fabrike koju su ovi svojim rukama napravili, a koju su opet, ovi prevaranti uz pomoć drugih arhiprevaranata kupili za tepsiju ribe.


IGRAJU SE U VOJVODINI
* DA li vas je kao rođenog Sremca strah da će se i u Vojvodini začeti separatizam?
- Koješta. Kakav crni separatizam. Pa nećete valjda grb i himnu, vojvođanske pasoše, međunarodna predstavništva, bilborde po celoj Vojvodini na kojima se reklamira vojvođanska nacija, Vojvođansku akademiju nauka i umetnosti, veliko slovo V na automobilima, zvati separatizmom. Igradu se deca. Dok ne dobijedu po dupetu. Osamdeset odsto Srba naseljava Vojvodinu, nikada taj procenat nije bio u istoriji, osamdeset odsto od tih osamdeset gleda u Beograd kao u Jerusalim. To su potomci onih koji su sanjali dva sna, san o Oslobođenju i san o Ujedinjenju. Ne diraj u snove, kaže Lorka, radije se igraj vatrom.

Zato, u Srbiji politika mora biti poslednja šansa za sve koji imaju zakletvu, za one kojima je tuđe sveto, koji je shvataju kao teret obaveza, kao neophodnu količinu primenjenog rodoljublja, a ne kao kraći put do džipa, po definiciji crnog, i seksa sa ukusom silikona, po definiciji plavog.

* Da li je vaša misao o Evropi kao komfornoj grobnici za male narode samo odbrana stranačkog stava ili iskreno mislite da nam tamo nije mesto?

- Ta misao nastala je i objavljena u jednom tekstu nešto malo ranije od stavova DSS da nam Evropa ovakva kakva je danas nije potrebna i ona taj toliko logični i normalni stav ne brani, ona ga objašnjava.

Nemojte mi reći da verujete da je u Evropi glas Luksemburga ravan glasu jedne Francuske ili da je glas Slovenije jednak glasu Nemačke. Da su interesi malih članica, poput Letonije, Estonije, Malte, Kipra... jednako zastupljeni kao interesi velikih. Uostalom, Evropa se danas ponaša onako kako kaže drugarica Merkel. Ono što centralni komitet Evrope, na predlog genseka, drugarice Angele, donese kao odluku, politički komesari moraju da sprovedu bez pitanja i pogovora. Tako se donose ekonomske odluke, tako se bez izbora smenjuju premijeri u zemljama članicama, tako se uvodi novogovor, novi kulturni i subkulturni model. Baš kao nekada u Kominterni, za vreme tovariša Staljina.

Iskreno mislim da nam tamo nije mesto, da će se ta multinacionalna i multikonfesionalana nakaza, smišljena samo zato da Nemačkoj bude jako dobro, urušiti sama od sebe. Baš kao što su se urušile slične tvorevine, poput Austrougarske, Britanske imperije, Sovjetskog Saveza.

Ta ista Evropa je svoje licemerje dokazala u Iraku, Libiji, danas Siriji. Od nas traži da se odreknemo Kosova i Metohije, ko zna čega još. Jer, još ta žaba nije u potpunosti skuvana, i dalje tvrdeći da to što su nas malo ubijali, malo bombardovali, nije ništa u odnosu na veličinu cilja i snagu ideje o ujedinjenoj Evropi, a da će nas i dalje malo vređati, malo ponižavati i malo zlostavljati, sve za naše dobro. Naše je samo da ćutimo, slušamo i da se radujemo jarmu.

* Primećujete li u političkim strukturama, kulturnoj eliti i među običnim svetom porast broja onih koji bi Kosovom platili ulazak u EU?


ETIKA KAO KAPI ZA NOS
* ZAŠTO je milostinja podignuta na nivo kulta "u zemlji koja rađa kao Ciganka"? Dokle ćemo ići ukrug po sistemu: pozajmi, potroši,pozajmi?
- Kad u poltiku uđe šljam, na druga vrata odmah izađe moral. Postoji naopako shvatanje da etika i politika ne mogu zajedno.
Platon ih, naprotiv, naziva rođenim sestrama. Ovde je šljama bilo u izobilju, etika se konzumirala kao kapi za nos. Otuda u jednoj bogatoj zemlji sijaset narodnih kazana, nikakav osećaj nelagode kada dobijate milostinju.
Kao kod profesionalnih prosjaka, rutina i zadovoljstvo. Nikakav osećaj stida kada za život zarađujeta kurvarlukom. Kada se zadužite kod najgorih zelenaša, trčite kući vičući "ura", bez svesti o tome da će vaša deca to udvostručeno vraćati, večito siromašna i dužna, večito vas pominjući po zlu.
Na našim grobovima naša deca neće paliti sveće i neće donositi bukete. I ne treba. Nismo ni zaslužili.

- Ne primećujem. Možda je to i zbog toga što se krećem među ljudima koji su svesni da je Kosovo i Metohija metafora srpskog postojanja, među ljudima koji znaju da je Kosovo rodno mesto srpske države, jezika, vere i crkve, najlepših žena i pesama, među ljudima koji znaju da da je Kosovo adresa srpskog identiteta. Ali primećujem da ima ljudi kojima je čmar važniji organ od duše, a debelo crevo od srca, kojima je važno da je čanče puno, a da li morate klečati da se iz njega lapće, nije uopšte bitno. Važno je da je drobina puna. Primećujem da ima ljudi, pritom oni svakako ne pripadaju srpskoj kulturnoj eliti, koji ne razumeju da bi se iz te kolektivne frustracije rađale nove srpske mitologeme, novi nacionalizam, nova gerila na Kosovu, novi heroji, nova spirala nasilja. Problem Kosova se može rešiti samo dogovorom Srba i Albanaca.

Kosovo je srpsko u državno-pravnom smislu, neopozivo i zauvek, ali ono pripada i svim Albancima koji su tamo rađali svoju decu i sahranjivali roditelje. Srbi to moraju da shvate kao što i Albanci moraju da se oslobode nekritičkog trijumfalizma. Amerikanci će ih ostaviti istog momenta kada se pojavi preči interes. To će se dogoditi večeras ili jesenas, ali izvesno je da će se dogoditi. A taj istorijski dogovor ima šanse na uspeh, ako u njemu niko ne bude posredovao. Baš niko. A najmanje Amerika. Obično se piromani najviše ističu u gašenju požara koji su sami podmetnuli.

* Da li je jedini uslov da nestanu naše stalne podele taj da "oni drugi" izumru, kao što je, recimo, bio slučaj sa nestankom Obrenovića?

- Ponekad ni biološko izumiranje nije dovoljno. I danas imate onih koji sebe nazivaju obrenovićevcima. Zašto smo toliko skloni disperziji i podelama, mislim da znam, ali bi taj odgovor zahtevao knjigu, a ne intervju. Nažalost, nemamo neku duhovnu ili emocionalnu vertikalu, oko koje bi smo se svi svijali, kao imela oko hrasta, bez obzira na stranku, godine, pol. Toga nažalost nema. Nije to ni otadžbina ni vera, ni kultura, ni istorija, ni pripadnost naciji. Gotovo da ne postoji evropski narod sličan nama, svi imaju neki zajednički imenitelj. Svi osim nas. I zato očekujte nove podele. Sa ovakvim stanjem svesti one su neminovnost.

* Prija li vam to stanje napetosti, ako tvrdite da su za pozorište i film najzahvalniji narodi sa adrenalinskim punjenjem?

- Nikom ne prija permanentno stanje napetosti. Čak ni žicama na gitari. I one znaju da puknu od umora. U večitoj potrazi za temom lakše je piscu, novinaru, umetniku u trusnim vremenima i područjima, među narodom sa bogatim adrenalinskim punjenjem, među siromašnima, povređenima, poniženima, među tajkunskim bitangama i ratnim i antiratnim profiterima, više je u njemu primarnih iskustava nego u hiljadu Danaca.

Ali ne moraju u umetnosti sva iskustva biti lična, i te kako mogu biti posmatračka, sekundarna, istraživačka. Mašta je najveći saveznik pisca. Zato će te izvanredne primere vrhunske umetnosti sresti i među narodima koji nemaju istorijske čitanke.

* Čini li vam se da su i pored svih zaklinjanja u departizaciju politička podobnost i etabliranost i dalje važniji od talenta i znanja umetnika?

- Čini mi se da je u tom smislu komunizam bio bolji. Da, poštovali su talenat. Veliki Aca Popović nije mogao da računa na mesto upravnika Ateljea 212, ali je znao da će biti igran uvek kada napiše dobar komad, bez obzira na zabranu prethodnog. Poštovani su darovi velikih umetnika. Pogledajte samo primere Aleksandra Petrovića, Žike Pavlovića, Miodraga Bulatovića, Danila Kiša, Miće Popovića, Bore Pekića.

Danas je, nažalost, još na sceni partitokratski tretman umetnosti i umetnika. Radi onaj ko pripada, ko maše zastavicama u predizbornoj kampanji, ko stoji na bini iza budućeg predsednika. Na sreću, među takvima ima i darovitih. Nadajmo se da ovi novi neće biti takvi i da će poštovati predizborna obećanja. Možda, zaista, umetnost ponovo postane slobodna.

* Nadate li se, ipak, srećnom kraju ove velike srpske drame?

- Preživeo je ovaj narod i gora vremena. Samo da nas bude. Da preteknemo. Da se, dok se još može, izvrši demografska obnova, da se nacija zamladi, da Srbija počne da rađa. I u porodilištima i na njivama. Jer, kad nas nema, ničega nema.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (39)

Vladimir Mitic

27.10.2012. 21:04

U vreme Milosevica, kada nam je sve pocelo ovo sto nam se ruzno desava, uvazeni pisac je - cutao.

Sten

27.10.2012. 22:36

@Vladimir Mitic - MIlosevica nije bilo u Bugarskoj, Madjarskoj, Rumuniji, Makedoniji, Rusiji, Ukrajini, Moldaviji.... pa su, nekako u isto vreme, i tamo pocele da se desavju ruznoce.

Viktor

27.10.2012. 23:11

@Vladimir Mitic - Vladimire u vreme Milosevica,bar nije bilo otpustanja s posla, rasprodaje drzavnih firmi i preduzeca,, dok je za vreme ovih koje ti podrzavas sve otislo u p.m. Sto se tice gospodina Kovacevica,m izuzetno cenim njegov rad, ali ne slazem se sa svim njegovim stavovima, posebno sto se tice sveopste kulture... Mislim da pretetuje u kritici stranih serija, smatram da ide do ekstrema, jer treba teziti ka multikulturalizmu, naravno teba postovati svoje!!!! Sve u svemu izuzetno obrazovan i vizionar!!!

Lemi

28.10.2012. 04:27

@Vladimir Mitic - 'Vladimire u vreme Milosevica,bar nije bilo ...' ... - nije, nije. Tada se samo ratovalo, ginulo, sumanuto kralo, na trotoaru zivot gubio za '5 marki', itd. Ma milina jedna!

Srdjan

28.10.2012. 09:42

@Vladimir Mitic - Ratovi, sankcije, otimanje teritorije? Nije problem u padu komunizma, na to nismo imali uticaj. Problem je bio u nasem izboru sta cemo da radimo nakon toga. E, tu smo pogresili toliko da se necemo oporaviti narednih 50 godina, ako i tada. Na samo dno smo pali.

Vladimir Mitic

28.10.2012. 10:00

@Vladimir Mitic - "Kratko pamcenje" ima vecina mojih sunarodnika i mozda u ovoj cinjenici treba traziti jedan od razloga nasih teskoca. Opet su na vlasti garnitura iz "devedesetih", iz vremena razaranja, unistavanja ekonomije, inflacije nezabelezene u istoriji ljudske civilizacije, izgubljenih 4 rata, ratnih zlocina, bombardovanja, pogibija, pokradenih izbora, iz vremena kada je i poceo egzodus srpske pameti i lepote u inostranstvo.........

Bazooka Joe

28.10.2012. 10:30

@Vladimir Mitic - I zato su nas privredno zaobisli? Ko je odlazio u Madjarsku, Rumuniju ili Poljsku 80-tih i danas, jasno vidi razliku. Kao i u Srbiji sto vidi razliku u kvalitetu zivota80-tih i danas. Zadatak politicara je pre svega taj, da ucine svoju zemlju funkcionalnom kako bi ljudi voleli da zive u njoj a da sacuvaju zemlju od devastiranja, ratova i slicnih katastrofa. Da li su nasi politicari, saljuci tenkove na Vukovar, o ovome razmisljali?

Goran -Beograd

28.10.2012. 10:56

@Vladimir Mitic - Ne branim žute niti krivim Miloševića , ali otpuštanja se moraju desiti ali samo onih ljudi čiji proizvodi nemaju konkuretnost i to se moralo desiti kada tad. Milošević je bio čovek svoga vremena, možda je mogao bolje a sada vidimo kada ga već duže vreme nema da možda i nije .

BOZIDAR

28.10.2012. 12:21

@Vladimir Mitic - To sto vi pisete g.Miticu nije nista drugo nego ono sto pisu vasi zapadni "prijatelji".YU su razbili ti isti koji nam sada dele lekcije i najveci su krivci za sve sto se dogodilo kod u bivsoj YU.Polako istina izlazi na videlo ali su neki slepi kod ociju.Kada vidite da su Nemci pouzimali sve sto vredi u Sloveniji ,Hrvatskoj,Srbiji,Olbrajtova,Klark,Soros na KiM ne treba vam jaci dokaz.Sto se tice g.S.Kovacevica mogu reci da dok je takvih ljudi za Srbiju ima nade.

vorka

29.10.2012. 07:17

@Vladimir Mitic - vrlo emotivan nacin kojim je analizirano sve sto nam se desilo u ""novijojistoriji""ali Vas molim gospodine kovacevicu da svojim neospornim autoritetom pokusate da edukujete i uticete snagom Vase intelegencijje na "politicku elitu"ove duboko napacene zemlje da pocne da joj se dogadja ono sto je Vi zelite!

Nikola

27.10.2012. 22:22

Situacija je na zalost mnogo ozbiljnija I slozenija od ovom napisanog. Voleo bi da se varam ali taman da nam dodju i najpametniji i najposteniji i najbogatiju tesko ce mo izbeci pripremljen nam ambis. Sreca koju nismo nikada imali moglabi bi nas konacno pronaci i pocastiti... ili...

Manjo51

28.10.2012. 04:12

@Maja - Majo slazem se s tobom.. SINISA VELIKI - a Gospodin Vladimir Mitic, koliko vidim preziveo je Milosevica, i sve ostale, a da vidim kako ce da prezivi Zapad.. oni nemaju ni milosti ni razumevanja a najvece su zlo planete.. Njihova im deca umiru pred samim vratima bolnice a nece da ih lece jer nemaju privatno osiguranje.. Sacekaj Vladimire,..zivi bili pa videli.. Svojoj su rodjenoj naciji maceha,.. ljudi rade po dva posla i ne mogu da prezive. Nama ce mislis biti bolji.. Hallo osvesti se..

Milos Markovic

27.10.2012. 23:00

Bojim se da nas je sve manje i manje g-dine KOvacevicu...sta ce ostati od ove zemlje kada mladi ljudi masovno napustaju Srbiju..

vladimir stajčić

27.10.2012. 23:01

Ne sećam se da je ćutao,čoveku svaka čast,da jr više kao što je brat Siniša,gde bi nam bio kraj.Retko pametan čovek,iskren i na zemlji.Ako se malo više udubimo i čitamo između redova,možda i shvatimo.Kome nije jasno,neka lagano pogleda "Gorke plodove" pa još jednom da mu nejasne stvari možda postanu jasnije,ipak pre toga ako ima slab stomak ili srce da popije lekove jer slika života je tamo skroz realna.Još ne mogu da verujem da su mu uopšte dozvolili da snima seriju

SSF

28.10.2012. 02:57

Da love me "Skype-om" po Aus i NZ. Svaka mu je na mestu a i lepo upakovana. Pravi intelektualac i patriota. Dobar clanak.

Bracela

28.10.2012. 02:18

Gresis sremac. Upravi su Srbi iz Vojvodine za Autonomiju i svakim danom ih je sve vise.

The Clash

28.10.2012. 05:05

Ne znam kakav bi alibi ili izgovor imali ljudi koji slede Kostunicu za svoju staticnost,da danas nije kriza u Evropi kao sto jeste?Kosovo im je univerzalni izgovor za sve.Sinisa Kovacevic zaboravlja ili namerno previdja kad spominje Ziku Pavlovica i Danila Kisa da ti ljudi nikada za zivota,nisu dovoljno priznati u ovoj zemlji kao veliki umetnici.Pavlovic je morao otici u Sloveniju da bi snimao pojedine filmove.Kis je morao emigrirati u Francusku zbog neprijatnosti koje je ovde dozivljavao.

Knez

28.10.2012. 20:29

@The Clash - Ono sto je u srzi i Pavlovica i Kisa jeste da nikada nisu zaboravili ko su, sta su i odakle dolaze! Ostali su dostojni i odani svojoj matici, svojim gradjanima. To u stvari i pokazuju njihova dela za koja se zna da su srpska. Zar ti mislis samo zato sto neko ode da zivi u dijaspori da zaboravi ko je i sta je?? Grdno se varas, dijaspora zivi za svoju maticu Srbiju, pa cak i treca generacija u SAD i Kanadi. To se nikada ne zaboravlja.

Nebojša Damjanović

28.10.2012. 07:50

Izuzetno uman i racionalan covek,odusevljen sam onim sto je izgovorio u ovom kazivanju za moj omiljeni list Vecernje Novosti.U svemu se slazem sa gospodinom Kovacevicem,da je takvih ljudi kao sto je on vise, mnogo bi nam bilo bolje.Nazalost mnogo je ljudi koji masu zastavicama ili ako ne masu, kriju se iza njih,nase geslo postalo je obraza nemam ali zato sam pokvaren ,pa cu onog pametnog, radnog ,smestiti gde mu je mesto.Dok god bude tako nama napretka nema.

miki manojlovic

28.10.2012. 08:27

da li podigli moral ako bi istakli zastavu Srbije,na glavnim trgovima ,stanicama ,intitucijama ,pijacama i uopste mestim okupljanja vecine gradjana.Vidim vec su naucili himnu i fudbaleri.Svojevremeno je Bercek ,kao direktor Narodnog pozorista ,svake nedelje novu zastavu stavljao na pozoriste.

dragan sumadinac

28.10.2012. 09:22

Zbog njega i glasam za DSS.Vrlo mudar covek ali nas narod po obicaju naseda na prazne price i maglu.Valjda ce se opametiti.

Stevan

28.10.2012. 09:41

Sve ovo sto je u ovom pisaniju receno poznato je i tako je bilo od kako je sveta i veka i tako ce i biti.Jednostavno tako funkcionisu ljudi i drustva i sve je podredjeno profitu i interesu.Kada se zagrebe tanki sloj civilizacije kojim smo zaogrnuti odmah iskoci i pokaze se varvarska priroda ljudska.Bice onako kako zele oni koji vuku konopce,kao sto je uvek i bilo.

DIJASPORA

28.10.2012. 10:21

Samo je se uSrbiji sezdesetih i sedamdesetih moglo cuti, kada smo mi odlazili u svet da radimo, jer nismo mogli dobiti posao u JU, da idimo da budemo dobrovoljni Robovi.

naranca

28.10.2012. 11:16

@DIJASPORA - @dijaspora.O cemu pricas.Ljudi su sa ovih prostora oduvek isli u pecalbu vekovima.Ali isto tako iz Italije,Grcke.Ili su zemlje "Slale" u pecalbu svoje ljude po kolonijama.

Bazooka Joe

28.10.2012. 10:25

Hm...Mozda nam i ne treba ovakva Evropa, o kakvoj g.Kovacevic govori.A da li nam treba OVAKVA Srbija? Kakvu nam perspektivu nude Rusija i Kina, ko ce Srbiju "naterati" na reforme i promene, da nema EU?To je pravo pitanje (mada svaki obican gradjanin zna odgovor). Zato nam ljudi i odlaze iz Srbije, jer nemaju nikakve perspektive .A ako su nam Rusi tako "velika braca" onda neka nam barem, za pocetak, ukinu vize, pa da nas svet ode malo tamo da vidi sa kim to on "ima perspektivu (?)"

Bazooka Joe

30.10.2012. 14:25

@Bazooka Joe - Pokusajte da se zaposlite u Rusiji! Lakse je dobiti green card u Americi nego radnu dozvoluu Rusiji, pa da ste i ozenjeni Ruskinjom.

milan tomic

28.10.2012. 10:35

Imam jutros tu satisfakciju da posle intervjua Latinke Perovic u Blicu pročitam i intervju dragog mi Siniše u Novostima. Tako sprah sa sebe pokušaj da mi se kontaminira duša prethodnim intervjuom.

ggoga

28.10.2012. 11:42

Текст је савршен,све је речено.Хвала,великом човеку,уметнику,аутору потресне серије:,,Горки плодови".Све у Србији што размишља на овај начин одавно је заћутало,склонило се негде у страну.

penzioner

28.10.2012. 12:40

Za vreme SM nije bilo otpustanja????Pa cela privreda nam je propala zbog sankcija, NIKO nije ni radio!Kovacevic lepo pise ali nije za mnogo stvari u pravu.I zasto nasi mladi idu u Eu na rad a ne u Rusiju, Kinu?

@ Vize

28.10.2012. 13:04

@ Vize. Isto vam je, imao vizu a nemao sa cim da odes u Rusiju. To ti je tacno ovako , Kao kad imas zlatan Bestek ali nemas sta sa njim da jedes.

baja

28.10.2012. 14:56

...interesantno i nadahnuto kazivanje našeg umetnika...svetska istorija se može svesti na širenje i povlačenje pomerajuće mase a nekada i nestajanju naroda i imperija ili od prirodnih katastrofa ali uglavnom od stranih invazija...

Ruben Lonuestro

29.10.2012. 16:23

ziveci daleko, o ovome coveku nista nisam znao ; u vasem intervjuu sam otkrio genijalca i beskrajno veliki duh ; saznanje da jos ima takvih ljudi u vasem malom izmucenom narodu mi daje novu nadu (ogromnu) u njegovu budnucnost.Hvala Novostima.

The Clash

29.10.2012. 18:03

Komentator pod imenom Knez bi mogao barem utvrditi gradivo,kad vec iz neznanja pise o Zivojinu Pavlovicu i Danilu Kisu.Danilo Kis se za vasu informaciju,izjasnjavao kao jugoslovenski pisac.Zivojin Pavlovic je otisao u Sloveniju jer mu nisu dozvolili da neke filmove snima u Srbiji.Ne govorim o umetnikovom dozivljaju domovine,vec o odnosu te iste domovine prema umetniku.A o DSS-e,vecitim spavacima i bezidejnim kriticarima,dovoljno je rekao pokojni premijer Zoran Djindjic.Toliko od mene.