U Muzeju "25. maj" u petak je otvoren 50. jubilarni Oktobarski salon pod "dirigentskom palicom" Branislave Anđelković, a bez vatrometa, bez svečanog prijema u Skupštini grada, sa fondom koji je istovetan prošlogodišnjem i - bez protokolarnih govorancija. "Okolnosti", kako je Salon naslovljen, prate okolnosti u kojima je "skrojen" u aktuelnoj ekonomskoj situaciji. Ali, sudeći po prvim utiscima sa izložbi - loše ekonomske okolnosti nisu uticale na stvaralački entuzijazam, kreativnost i radni elan - kako umetnika, tako Branislave Anđelković, umetničke direktorke ovogodišnjeg salona.
"Okolnosti" nisu zadata tema na koju je odabrani umetnici trebalo da odgovore svojim delom. Predstavljeni su u okviru tematika i poetika kojima se bave i s kojima su doživeli recepciju na međunarodnoj sceni. Naime, Anđelkovićeva je odabrala 22 izlagača, od kojih su neki predstavljeni sa dva rada, ali svi oni su prisutni i na međunarodnoj sceni. Međutim, kako su u radovima nekih izlagača prisutni i drugi umetnici broj onih koje salon predstavlja je mnogo veći. Recimo samo u video-radu Branimira Stojanovića učestvuje 61 umetnik - član Udruženja likovnih umetnika Srbije.
I oni kojima su ranijih godina nedostajale slike na platnu ove godine će ih pronaći kako u "Muzeju 25. maj" gde su izložene slike iz novog ciklusa Peđe Neškovića, ali i pet slika Biljane Đurđević od kojih je jedna - "Sinhrono plivanje" za ovu priliku specijalno stigla iz Vašngtona. Čitav "buket" slika posve čitkih i najneobaveštenijoj publici predstavlja Živko Grozdanić Gera u posebno i specifično aranžiranom galerijskom prostoru Muzeja sa pravom malom botaničkom baštom koja, kako autor tvrdi, stvara "kiseonik za umetnost".

ISTORIJA
PRESEDAN ovogodišnjeg Oktobarskog salona je produkcija i(li) "doprodukcija" dela namenjenih upravo za ovu repernu smotru. Ovakvom odlukom umetničke direktorice i selektorke Salona stvoreni su i murali na šestom spratu Javne garaže u Masarikovoj ulici. Ovo delo Darinke Pop-Mitić referira na činjenicu da je nekad na mestu garaže postojala Moderna galerija pod čijim okriljem se i održao prvi Oktobarski salon. Umetnica se u tom kontekstu odlučila da na zidu poslednjeg sprata garaže podseti na Stojana Ćelića, Miću Popovića...