UPEČATLJIVA ženska četvorka koja je raspalila publiku na prošlonedeljnom koncertu u sali Beogradske filharmonije, sa neopank frizurama nalik skulpturama, u krinolinama i korsetima od kaširanih novina, sa električnim violinama i čelima i u pratnji di-džeja i gitariste Petra Jelića, jeste novosadski Studio Alektik. Članice nesvakidašnjeg, atraktivnog gudačkog kvarteta sećaju se trenutaka koji su prethodili njihovom međusobnom prepoznavanju:
- Šta dalje? - pitanje je koje svaki mlad čovek kad tad sebi postavi. Kako da ideale i snove pomoću kojih smo kao omamljeni, godinama vežbali, završavajući muzičke škole i akademije, pripremajući se za nešto veliko, pretočimo upravo u ono o čemu smo sanjali? Godine truda uloženog u savladavanje tehnike sviranja i svakodnevnog druženja sa instrumentom razvile su u nama bezgraničnu ljubav prema muzici, a zajednički afiniteti prema načinu izvođenja, dobra energija i potreba za kreativnošću približile su nas četiri. Na nama je bilo samo da to prepoznamo.
Prvi nastup održale su u novosadskom klubu „Izba“, 8. februara 2007. godine. Te večeri ozvaničile su postojanje studija, dale odgovor na pitanje „Šta dalje?“, a imenom „Alektik“ (Alternativno i Ekstravangantno) odredile pravac kuda će dalje ići. Od tada Aleksandra Berček (violončelo), Gabriela Benak (violina), Ivana Makević (violina) i Karmen Renčar (violončelo), čine nerazdvojan tim, kom se nešto kasnije priključuje DJ Billy Nine, perkusionista Saša Ignjatović, a još nešto kasnije Ana Sabo (violina), Kristina Šuklar (violina/Austrija), Tamara Marinković (viola/Austrija) i Sofija Živković (čelo/Austrija).
Danas Studio Alektik funkcioniše po principu institucije sa predstavništvom u Novom Sadu i Beču, i razvija projekte u okviru tri produkcije: „Groove“, „Lounge“ i „Classic“.
- Sve tri produkcije podrazumevaju određen repertoar, način izvođenja i stajling, definicija ne postoji. Postoji samo baza - električni gudački kvartet - objašnjavaju članice studija, dodajući da su u protekle dve godine imale oko dve stotine nastupa u zemlji i inostranstvu, koji su im doneli razna iskustva i prelepe uspomene.
- Nastupali smo na događajima poput Evrosonga i velikih svečanosti na španskom dvoru, ali i na svetskom festivalu uličnih svirača u Ferari (Italija)... Povodi mogu biti razni, bilo da je Nova Godina, Sajam brendova, Kanski festival, otvaranje elitne diskoteke ili nešto treće, mi volimo da budemo deo velikih događaja i radujemo se svakom novom poslu - kažu. - Nastup na Beoviziji bio je fantastično iskustvo, upravo zbog toga što su i pesma i nastup izgledali onako kako smo želele, uz veliku pomoć Petra Jelića koji je bio zadužen za muziku, kao i Irene Grahovac i Stevana Bajalovića koji su brinuli za stajling.
Poučene iskustvom sa Beovizije, shvatile su, kažu, da saradnja sa drugim muzičarima unosi svežinu u njihove nastupe, tako da su pored saradnje sa Cvetom Majtanović, nastupale i sa Cunetom Gojkovićem, kao i sa Jefimijom (pevačicom etno muzike), a sa Ivanom Tasovcem imaju zajednički projekat pod nazivom „Tamanian Angels“.

RECIKLAŽA KULTURE
- ČOVEK koji je najzaslužniji za našu atraktivnu scensku pojavu je Stevan Bajalović - višestuki prvak države u modnom šišanju, koji tretira naše kose kao materijal za vajanje, te od svake frizure iz nastupa u nastup nastaje novo umetničko delo. Modele Irene Grahovac, Svetlane Horvat i sestara Popović nosimo i na sceni i van nje.
Za svaki nastup imamo drugačiji koncept, a na koncertu u Filharmoniji uz koncept „Reciklaža srpske kulture“ nosile smo haljine od kaširanih novina i kesa, kreacije Mile i Tijane Popović.

KLASIKA U STUDIJU
- KLASIČNO obrazovanje je bilo temelj našeg muzičkog znanja, što se čuje i u našem izvođenju, ali je, za razliku od klasične interpretacije, naša malo agresivnija i slobodnija.
Na klasičnim instrumentima vežbamo i snimamo u studiju, pošto u idealnim uslovima zvuče mnogo toplije i pogodniji su za pravljenje nijansi.
Električni istrumenti su bolji za svirke, pogotovo za velike prostore, pošto se mnogo bolje i lakše ozvučavaju - složne su Novosađanke Aleksandra, Gabriela, Ivana i Karmen.