- NE sećam se da je iko ikada čuvenom nemačkom glumcu Brunu Gapcu zamerio što je igrao Hitlera. Napad na glumicu Mirjanu Karanović dogodio se zato što se stara kulturna matrica, koja nas je delila na "patriote" i "izdajnike" prošvercovala, i dan danas je na vlasti. Malograđanski duh i primitivizam, koji su carevali gotovo dve decenije, koji su Srbiju i doveli na "kraj sveta", i sada su prisutni na sceni, namerno nisu demontirani - rekao je u nedelju za "Novosti" Branislav Lečić, povodom napada na našu čuvenu glumicu.

Da nije tako, dodaje Lečić, medijska i kulturna javnost morala bi da zna da je zadatak glumca da igra apsolutno sve, i da su jedini razlozi zbog kojih treba da odbije ulogu, pre svega, kreativni – ako je uloga loša, i ako tu nema šta da uradi.

- Treba se upitati da li hirurg, kada mu dođe bolesnik na operacioni sto, prvo pita koje je rase, vere, nacionalnosti. Glumački posao takođe je "hirurški", mora da "operiše" sve, bez obzira koje su rase, vere i nacije njegove "uloge". Ali, to primitivno ponašanje koje osuđuje Mirjanu Karanović što igra Albanku je preteča ili predigra govora mržnje, a govor mržnje je, kao što znamo, uvod u zločin. Upravo zbog toga, građanski zadatak Srbije je da ukaže na to, i da pokaže da više ne pristaje na prostotu i mržnju, bez obzira na to ko je u pitanju. Ali, onima koji vode politiku ove zemlje, uvek su potrebni problemi koje sami izazivaju i podgrevaju, samo da bi ostali na vlasti. Zbog čega se i Kosovo tako tretira. Razvija se mržnja, umesto da se traže drugi putevi. A to je odlika malograđanskog duha, koji se i dalje razvija, jer su sve retrogradne vlasti u Srbiji samo menjale imena, ali je njihov koren ostao primitivizam, skučenost, mržnja, deoba, netolerancija... Ovde, nažalost, i dalje nema širine, nema otvorenosti, nema pozitivizma.

Mišljenje glumice Ane Sofrenović je da način pisanja "Kurira" još jednom dokazuje koliko mediji ovde ni danas nisu naivan izvor informacija, i koliko su i dalje prostor za sve vrste manipulacija, obračuna i pozivanja na linč.

- Napad na Mirjanu Karanović je jedna od najstrašnijih stvari koje su se ovde dogodile u poslednje vreme, i gest pred kojim ne bismo smeli da okrenemo glavu. On pokazuje, zapravo, koliko postoji potreba da se medijska scena u Srbiji napokon uredi po profesionalnim standardima civilizovanog sveta, i da se postavi pitanje odgovornosti u novinarstvu – ne da bi se mediji "proveravali" ili da bi se forsiralo jednoumlje, nego da bi se postavile zakonske konskvence za ono što se u javnosti piše i govori. A znamo kako se to radi u svetu.