PRVI NALAZI ISTRAGE UDESA NA AUTO-PUTU: Izginuli na putu do posla u Češkoj

S. J. MATIĆ

20. 09. 2020. u 22:59

ПРВИ НАЛАЗИ ИСТРАГЕ УДЕСА НА АУТО-ПУТУ: Изгинули на путу до посла у Чешкој

Foto I. Marinković

U STRAVIČNOJ saobraćajnoj nesreći u kojoj su učestvovali kombi pun putnika koji su krenuli na rad u Češku i kamiona, u subotu uveče oko 22.30 na auto-putu kod Aerodroma "Nikola Tesla" poginuli su vozač kombija Dragan Mačinković (52) iz Beograda i putnik koji je sedeo na suvozačevom mestu, Goran Stanojević (47) iz Malog Zvornika, a pet osoba je povređeno.

Koliko je sudar bio strahovit govori i podatak da je četvoro povređenih tokom jučerašnjeg dana bilo na Intenzivnoj nezi Urgentnog centra u Beogradu i KBC "Zemun", dok je jedna devojka, srećom, prošla sa lakšim ozledama.

Oba vozila kretala su se auto-putem u pravcu Šida. Prema prvim nalazima istrage, pretpostavlja se da je kamion, koji je prevozio košnice sa pčelama, išao malo sporije i da se kombi "zakucao" u njega. Udarac je bio toliko jak da je prednji deo kombija u potpunosti uništen.

- Povređeni putnici ostali su zarobljeni u kombiju sve dok nisu došli vatrogasci da iseku vozilo i izvuku ih - ispričali su vidno potreseni vozači koji su se u trenutku udesa našli na auto-putu.

Na mnogobrojnim snimcima koji su "preplavili" portale i društvene mreže iste večeri videlo se i da su neki odmah pritekli u pomoć i pokušali da otvore vrata kombija, ali bezuspešno.

Foto I. Marinković

Kombi u kojem su bili nastradali u vlasništvu je prevoznika "Pekson tim", koji je poznat po tome što svakodnevno vozi "ture" za Češku, Slovačku, Austriju, Mađarsku, Sloveniju, Bugarsku, ali i po Srbiji. Direktor firme Predrag Marić kazao nam je juče da je grupa od šestoro putnika iznajmila kombi da ih odveze u Češku, gde su išli da rade.

KOŠNICE NISU NI MRDNULE

PREMA prvim, nezvaničnim informacijama, vozač kamiona je lakše povređen, a kuriozitet je da su sve naslagane košnice u prikolici, uprkos strahovitom sudaru, ostale na svom mestu. Samo je kamion odgurnut udesno i pozadi malo oštećen.

- Nemam još nikakve informacije iz policije kako se desila saobraćajna nesreća. U šoku sam, ostao sam bez kolege, koji je bio sjajan čovek - rekao nam je u dahu Marić. - Bio je profesionalni vozač, zdrav, nepušač, nikada nije pio. Kombi je bio praktično nov, star svega godinu dana, tako da ne verujem da nešto na njemu nije bilo ispravno. Nije mi jasno šta se dogodilo, jer Dragan nije bio ni umoran od vožnje, praktično je tek bio krenuo iz Beograda.

Marić nam otkriva da je Mačinković iza sebe ostavio suprugu i troje dece:

- Čuo sam se sa porodicom, sve ću im pomoći oko sahrane... Ne znam šta da vam kažem. Zvala me je devojka koja je u kombiju sedela pozadi, ona je srećom preživela i izgleda da je dobro.

PČELAROV ROĐAK BIO U KOMBIJU?

KAKO "Novosti" nezvanično saznaju, kamion sa košnicama vozio je poznati pčelar Ratko Simović iz sela Donja Gorevnica kraj Mrčajevaca. Da je sudbina mogla da se poigra sa njim ukazuje i gotovo filmski scenario po kome je u kombiju, koji je naleteo na kamion sa košnicama, bio njegov brat od ujaka, koji je teško povređen, ali srećom nije životno ugrožen.

Marić govori da su oni "jedna od najozbiljnijih kompanija u Srbiji koje se bave prevozom putnika" i da imaju 60 zaposlenih, da poseduju sve potrebne licence i da rade potpuno legalno, u skladu sa zahtevanim propisima.

Istraga Prebrza vožnja i nepažnja česti uzroci nesreća na auto-putevima u našoj zemlji, Foto M. Anđela

- Svi vozači su profesionalci sa licencama, koji redovno idu na lekarske preglede - kategoričan je Marić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Simon Aman

21.09.2020. 08:00

@Mile - Чак и да је прошао технички преглед са камионом старим око 50 година, сигурно је да је угрозио саобраћај јер се кретао испод минималне дозвољене брзине на аутопуту која је утврђена законом. Не видим потребу за кретањем таквог возила аутопутем или бар зашто се није кретао трећом траком, од два прекршаја боље изабрати онај који неће никога угрозити. Свако ко се вози аутопутем ноћу зна шта значи слабо или потпуно необележене возило које се креће споро, секунде су у питању од уочавања возила до схватања да се исто креће или готово не креће, а при брзини од 130км/с је довољно за трагедију чак и за професионалног возача.

Dejan

21.09.2020. 00:09

Kamioni pčelara su sve samo je kamioni a posebno ne za autoput,tehnička ispravnost im je upitna ,nemaju tahografe,godina proizvodnje im je 1950tih...bez reflektujicih folija i rotacionih svetala ne bi smeli da se pojave na autoputu.

Boris

21.09.2020. 00:44

Srbadija nece da radi u svojoj zemlji vec drugome da su im tako dedovi razmisljali ni S od Srbije ne bi bilo .Eto razloga zasto Srbiji ne treba EU Srbadija koliko voli svoju zemlju da su koim slucajem u EU ispraznili bi je za par meseci i ovako na svakorazni nacin zele da se dokopaju Hrvatskog,Slovenackog ili Madjarskog pasosa

Boki

21.09.2020. 00:50

Saobraćajna policija je jako dobro upoznata sa bahatom vožnjom vozača kombi prevoznika. Telefoni se čuketaju sve vreme i vozi se bahato. Postavlja se pitanje koliko sati voze vozači ova kombi vozila. Takođe se postavlja pitanje da li sve karte koje prodaju provlače kroz fiskalnu kasu. Stoga je potrebno uvesti rigoroznu kontrolu kombi prevoznika

lvan

21.09.2020. 03:58

Saucesce porodicama.Ja bih kao profesionalni vozac hteo da znam kako vlasnik firme tvrdi da je vozac bio odmoran?Sta znaci to imaju licencu?Platis par hiljada dinara i dobijes licencu i ako nikada nisi vozio autobus ili kamion,a imas kategorije.Pitanje za novinara,gde na ovom starom kamionu on vidi prikolicu?!Kako je ovaj kamion i na osnovu cega dobio dozvolu da se registruje?!Mozda kao old tajmer?!

Pa Vidi Ovako

21.09.2020. 05:24

Nažalost, zadnjih 30 ak godina, kad god su neke akcije saobraćajne policije u srbiji se poveća broj nesreća. Tehnički gledano, oni su prečesto nestručni pa i bahati i interes im nije bezbednost saobraćaja već što više novca da uzmu. Kada bi ih uposlili da krpe rupe po putevima i da krče granje kojim su mnogi saobraćajni znaci zaklonjeni, bila bi veća korist od njih, a i bilo bi puno manje nesreća.