Pre jeseni brže do Mokre Gore: Zlatiborska magistrala u novom izdanju

N. Janković

24. 06. 2020. u 10:29

ZLATIBORSKA magistrala, saobraćajem najopterećenija deonica na putu do Zlatibora, Mokre Gore i Tare, ujedno i nezaobilazan deo trase prema Crnoj Gori i Jadranu - biće rekonstruisana do kraja leta u punom profilu. Istovremeno i sa istim rokom za završetak posla, traju radovi na deonici puta od Čačka do Užica, čime će ovaj deo Zapadne Srbije uskoro postati neuporedivo bezbedniji i lakši za proputovanje.

Пре јесени брже до Мокре Горе: Златиборска магистрала у новом издању

Foto: "Užice razvoj"

Na gradilištu od Užica ka Sušici, posle nekoliko decenija, obavlja se potpuna rekonstrukcija kolovoza u dužini od 15 kilometara, uz izgradnju novih trotoara, rigola, stabilizaciju kosina i sanaciju tunela. Dotrajala magistrala već ima izgled potpnuno drugačiji od dojučerašnjeg: do sada su na skoro celoj dužini ove deonice postavljeni nova podloga i asfalt, postavljena su 22 kilometra novih ivičnjaka za trotoare, izvršena je sanacija dva tunela, urađeno je kompletno obezbeđenje svih kosina na ovoj deonici.

Tehnički direktor užičkih "Puteva" Slobodan Božović rekao je da je deonica Užice - Bela Zemlja jedna od najopterećenijih na celom magistralnom putu od Beograda, preko Čačka ka crnogorskoj granici. Posao je vredan 1,1 milijardu dinara.

- "Putevi Užice" su kao izvođač radova ugovorili rekonstrukciju 15,24 kilometra, od toga je osam potpuno završeno i predato na upotrebu. Sada smo u fazi izvođenja završnog sloja na 2,2 kilometra, čime bismo završili dve trećine celokupne deonice, i to se očekuje krajem sledeće sedmice. Trenutno je na ovom gradilištu zaposleno oko 100 radnika, mašinista, vozača, podizvođača - istakao je Božović. - Trudimo se da preopterećeni put što pre završimo. Imamo dinamiku izvođenja radova koju moramo da poštujemo i koja diktira saobraćajne gužve, pa i ovom prilikom molim građane da imaju strpljenja, da razumeju naš posao.

Uz kašnjenje izazvano pandemijom korone, ali i promenom izvođača radova, ubrzano je nastavljena i rekonstrukcija magistrale od Pakovraće kod Čačka do Užica u dužini od 37 kilometara, vredna 1,2 milijarde dinara. Ovaj posao finansira se iz kredita Svetske banke, a izvođač radova je čačanski "Strabag".

Paralelno sa rekonstrukcijom mreže magistralnih puteva na važnom koridoru, traje i izgradnja auto-puta do Požege. To je šansa da se teretni, kamionski saobraćaj u što većoj meri izmesti sa magistrale, čime bi se posle obavljenog posla put sačuvao značajno duže.

- Jedna od ideja je da se u budućnosti na magistralnim putevima gde ima dosta teških vozila, započne naplata putarine kako bismo vozače kamiona "naterali" da koriste auto-put - rekao je Zoran Drobnjak, direktor "Puteva Srbije".

Foto: "Užice razvoj"

Tekst potpisa

Kada krajem leta obe velike investicije budu u potpunosti završene, najopterećenija deonica važne saobraćajnice, od Čačka sve do Zlatibora, pružiće putnicima neuporedivo lakše i bezbednije putovanje kroz najlepše predele zapadne Srbije.

AUTO-PUT

PREDSEDNICA Vlade Srbije Ana Brnabić, gostujući u užičkom kraju, istakla je da se završetak auto-puta od Preljine do Požege može očekivati u drugom kvartalu 2022. godine.

- Kineski partneri nisu prekidali radove ni u otežanim okolnostima tokom pandemije. Po završetku ove deonice auto-puta, očekuje nas izgradnja dva puta od Požege, jedan ka Kotromanu i drugi ka Boljarima. Za te deonice radimo generalne projekte - rekla je Brnabićeva. - Razmišljamo da li će se ići na koncesiju ili na kredite, a investicija u ove deonice iznosiće oko dve milijarde evra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45

Komentari (0)

PREMA FROJDU: Pet stvari koje mentalno jake osobe nikada NE rade