NAJVIŠE NEZAPOSLENIH ŽENA: Petinu čine mladi između 15 i 30 godina

Tanjug

22. 12. 2020. u 15:18

Od ukupnog broja nezaposlenih oko 20,5 odsto čine mladi, što praktično znači da petinu nezaposlenih u Srbiji čine građani od 15 do 30 godina, rezultati su istraživanja "Mladi i preduzetništvo'' predstavljeni na današnjoj konferenciji.

НАЈВИШЕ НЕЗАПОСЛЕНИХ ЖЕНА: Петину чине млади између 15 и 30 година

Novosti

Takođe, istraživanje je pokazalo da mladi od 25 do 29 godina čine čak 57,7 odsto od ukupnog broja nezaposlenog mladog stanovništva.

Primećeno je i da većinu nezaposlenih mladih čine žene, tačnije 54,9 odsto, dok nezaposleni muškarci čine 45,1 odsto, a takva je situacija i kada je reč o ukupnom broju nezaposlenih.

Posebna kategorija koja se tokom istraživanja posmatrala jesu mladi u "nit situaciji" ili "nevidljivi mladi", a kako je objašnjeno na konferenciji, reč je o mladima koji nisu u obrazovanju, niti na obuci ili u nekom vidu treninga, a nemaju ni posao.

Procenjuje se da njih u Srbiji ima oko 200.000, ali, kako je rečeno, njihov broj stalno varira, jer oni neprestano "ulaze i izlaze iz nit situacije".

Istraživanje je pokazalo i da su tokom kovid krize bili najviše ugroženi upravo nezaposleni mladi u ruralnim sredinama, koji spadaju u osetljivu grupu na tržištu rada.

Kada je reč o delu istraživanja onih koju su započeli sopstveni biznis, najveći broj mladih kao jedan od osnovnih razloga odlučivanja na taj potez navode da nisu mogli da pronađu posao za platu, a novac za započinjanje posla su dobili od porodice ili prijatelja.

S druge strane, razlozi koje mladi obično navode za nezapočinjanje sopstvenog posla jesu strah od neuspeha i nedovoljno finansijskih sredstava za pokretanje biznisa, dok kao najveće prepreke na putu samozapošljavanja vide nepostojanje državne pomoći, nedovoljno podsticaja, fiskalne i parafisklane namete...

Pored analize preduzetništva mladih, istraživanje sadrži i preporuke za unapređenje politika za razvoj preduzetništva.

Neke od tih preporuka su da se duplira broj programa usmerenih ka mladima i da se uvećaju novčana sredstava za njihovo realizovanje, da država i državne institucije prepoznaju "nit mlade" kao posebnu kategoriju kako bi se smanjio broj nezaposlenih u toj kategoriji.

Zatim, da se mladi motivišu na preduzetništvo poreskim olakšicama i lakšim pristupom na nova tržišta, da se preduzetništvo uvede u svim srednjim školama i na većini fakulteta, da se razvija žensko preduzetništvo...

Istraživanje je sprovela Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS) u partnerstvu sa Beogradskim centrom za ljudska prava, organizacijom "M-peeria" i Nacionalnom asocijacijom praktičara i praktičarki omladinskog rada (NAPOR).

Ta akcija deo je globalnog projekta "Podrška Evropske unije aktivnom uključivanju mladih", ukupne vrednosti 4,7 miliona evra, koji finansira Evropska unija i sufinansira Vlada Srbije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

MOBI BANKA POSTAJE YETTEL BANK