TAKSE za reklame istaknute na zgradama, montažnim objektima, ogradama, od 1. januara će biti jeftinije, pa će za ekstrazonu umesto dosadašnjih 35 dinara po kvadratu dnevno, vlasnici preduzetničkih radnji ili drugi oglašivači plaćati deset dinara manje. To znači da će za reklamu od, na primer, dva kvadrata, koju su do sada plaćali oko 25.000 dinara godišnje, ubuduće izdvajati oko 18.000 dinara.

Pročitajte još: Uvodi se red među dostavljače: Dve kazne za 15 minuta zbog nepropisnog parkiranja

Po ugledu na Niš, gde su udruženim snagama privrednici izborili 95 odsto niže cene, pa plaćaju svega pet dinara po kvadratu, i Beograđani će osetiti umanjenje, ali neznatnije u odnosu na njih. Tako će, recimo, za drugu zonu umesto 33 dinara, postavljanje reklamnih panoa koštati 22 dinara, pa će za reklamu koja zauzima površinu od dva kvadrata u drugoj zoni, gde spada Čukarica, morati da se izdvoji oko 1.300 dinara mesečno, odnosno 15.000 godišnje, što je za oko 7.000 dinara manje u odnosu na cene pre pojeftinjenja.

Panoi koji se kače u trećoj zoni koštaće 20,76 dinara dnevno po kvadratu, dok je pre izmene račun bio 31,04 dinara.

Foto: P. Mitić


Pročitajte još: Kada se autobusi vraćaju na Zeleni venac?

Umanjenje se odnosi i na postavljanje plakata, za koje su bile definisane najviše cene. Dosad je taksa iznosila 50 dinara u ekstrazoni, a od Nove godine će se plaćati 30 dinara. Za najjeftiniju zonu specifične namene od 38 dinara po kvadratu dnevno, taksa je snižena na 20 dinara.

Ove cene odnosiće se samo na reklame koje zauzimaju površinu od 12 kvadrata. Za one od 12 do 100 metara kvadratnih umanjenje će biti 40 odsto, dok će za objekte za oglašavanje veće od 100 kvadrata to umanjenje biti 50 odsto.

S druge strane, u skladu sa izmenom odluke o korišćenju javnih površina neznatno, za oko dva odsto, poskupeće naknade za postavljanje kioska za prodaju, kao i bašta ugostiteljskih objekata.

POJAČANA KONTROLA

IAKO je plaćanje ovih taksa bilo neophodno i ranije, nedavno su inspektori sa Oštine Čukarica, o čemu su "Novosti" pisale, započeli pojačane kontrole, kako bi u potpunosti onemogućili reklamiranje na crno. Kako su ustanovili, veliki broj preduzetničkih radnji postavljao je reklame - panoe ispred lokala i na trotoarima bez saglasnosti i ikakve nadoknade.