ZBOG neplaćenih računa za komunalije od juna ove godine sugrađanin Željko Simić sa Novog Beograda pokušao je da sklopi ugovor sa JKP "Infostan tehnologije" za reprogram dugovanja. Međutim, on je odbijen, uz obrazloženje da se ova olakšica ne važi za one koji duguju od tog meseca pa nadalje. Ipak, iz preduzeća za objedinjenu naplatu to demantuju i napominju da reprogram mogu da zaključe korisnici koji duguju više od tri meseca, a za koje nije pokrenut postupak prinudne naplate.

U novobeogradskoj ekspozituri "Infostana", našem sagovorniku je usmeno i nezvanično rečeno da je čekajući u redu izgubio vreme. Njegov zahtev je odbijen jer dugovanja od 1. juna ne ulaze u proceduru otplate zaostalih obaveza na rate.

- Priznajem da nisam redovan platiša, tako su mi se i sada nakupili računi za "Infostan" - iskren je Simić. - Hteo sam da zaključim ugovor o otplati duga na šest ili tri meseca. U ekspozituri su mi rekli da ima mnogo slučajeva koji su odbijeni, jer očigledno obaveštenje o reprogramu nije ispravno.

Pročitajte još - Beograđani sad mogu na rate da otplate dug Infostanu: Evo šta treba da uradite

Ipak, ove navode iz preduzeća za objedinjenu naplatu demantuju. Istina je da u reprogram dugovanja ne mogu da uđu samo korisnici koji su dužni tri meseca od početka akcije. To znači da za one koji nisu platili obaveze za jul, avgust i septembar otplata na rate - nije opcija.

- Zaključkom je propisano da reprogram mogu da zaključe korisnici koji duguju više od tri meseca, a za koje nije pokrenut postupak prinudne naplate - navode u "Infostanu". - To praktično znači da Ugovorom o priznanju duga mogu biti obuhvaćene neutužene tekuće obaveze koje dospevaju na naplatu do 31. jula 2019. godine. U trenutku započinjanja akcije reprograma, tekuće obaveze starije od tri meseca, za koje nije pokrenut postupak prinudne naplate, jesu neizmirene obaveze zaključno sa računom za mesec jun 2019. godine, koje, još jednom ističemo, dospevaju na naplatu do 31. jula 2019. godine.

Kako su nam rekli u preduzeću, analiza koju su radili pokazala je da ima mnogo korisnika koji imaju dugovanja iz ranijih godina, a istovremeno redovno izmiruju tekuće obaveze. Ipak, zbog duga oni ne mogu ostvariti popust i pogodnosti pri plaćanju. Akcija reprograma prvenstveno se sprovodi zbog ovakvih slučajeva.

OPOMENE U DECEMBRU

JKP "Infostan tehnologije" kvartalno šalje opomene i tužbe zbog dugovanja. U decembru sledi naredni talas.

- Preduzeće kroz redovnu poslovnu aktivnost, pre pokretanja postupka prinudne naplate, opominje korisnike za neizmirene tekuće obaveze, dajući dodatni rok za plaćanje dospelih, a neizmirenih obaveza - rekli su u "Infostanu". - Podsećamo da svakog meseca na računu objedinjene naplate korisnici imaju uvid o svim dugovanjima, te su na taj način precizno informisani o neizmirenim obavezama.