GSP Beograd naplatiće od kineske kompanije "Higer" penale zbog kašnjenja u isporuci 174 autobusa koji su kupljeni još proletos, a trebalo je da stignu do 1. septembra. Direktor ovog preduzeća Radiša Momčilović kazao je da je naplata moguća tek kada na beogradske ulice stigne i poslednje poručeno vozilo, ali i da će poslednja rata za plaćanje vozila biti umanjena za utvrđeni iznos kašnjenja.

Sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević pre 15 dana izjavio je da će grad od naplate penala kupiti tri električna autobusa. Međutim, koji će predlog biti usvojen, znaće se naknadno.


PROČITAJTE JOŠ: Brojevi kuća kao za loto: Njih nalaze samo iskusni poštari, njih ni taksisti ne mogu da nađu

- Da bi se naplatili penali, potrebno je da dođu sva ugovorena vozila i da se utvrdi tačan broj dana kašnjenja - navodi Momčilović. - Tek tada se precizno može napraviti obračun penala, a sve sa ugovorenim pravima i obavezama. Tada će poslednje plaćanje za autobuse biti umanjeno za utvrđeni iznos kašnjenja i tako se prema ugovoru i zakonu naplaćuju penali za kašnjenje.

Ipak, pre 15 dana, kada je kompanija "Higer" saopštila da će autobusi kasniti zbog obavezne primene novih ekoloških standarda u proizvodnji automobilskih motora u EU, gradski prevoz Jovica Vasiljević kazao je da će Grad Beograd za naplaćenih 1,46 miliona evra kupiti tri nova električna autobusa.

- Grad će od svojih sredstava kupiti još sedam autobusa i tako pokrenuti novu ekološku liniju koja će saobraćati između Slavije i Kalemegdana - rekao je tada Vasiljević.

U GSP do sada su stigla 42 vozila, u pogone "Zemun", "Kosmaj" i "Karaburma", a koji saobraćaju na 15 linija širom prestonice.


PROČITAJTE JOŠ: Mulj zarobio čamce u Čukaričkom rukavcu

PROBLEM SU MOTORI

SA isporukom autobusa kompanija "Higer" kasni zbog primene novih ekoloških standarda u EU. Naime, proizvođači motora kasnili su sa početkom proizvodnje najnovijih "evro 6 step D motora" za evropsko tržište, kojima su ova vozila opremljena. Ostatak vozila trebalo bi sukcesivno da stigne do 30. novembra.